öljyt ja pakkanen

lämmitystolppa

taas tuli kylmät(yli-20 astetta)ja probleema.

lämmityksessä en pitänyt autoani (bmw325) kun ei mökillä tolppaa ole ja startattuani haistoin hetken päästä öljynkäryn ja öljyvalo syttyi.

öljyt oli tullut kenttään jostakin? (mistä)? (miksi)?

onko motti rikki vai jokin muu vika? en ole kovin tekijä joten kertokaa...

28

2223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijjaakaata

      heh!! ootko sama bimmerikuski joka oli jättänyt mustan 325i rauskulan tienvarteen öljylammikko tiellä????? meinaan ku tienhoitojuttuja tekee ni se saattaa koht löytyä ojasta toi värkki ku kauan tiellä seisottaa.

      ja syy sitte, bmw=pösö! oli kesä tai talvi niin öljyt maassa ja mielikin sitten maassa heheh. kuka käski bemarin ostamaan???

      varaudu männänrengas ja mäntäremppaan,niitä bemareissa menee nim.tapauksia nähnyt!

    • yksvaantoinen

      Huohotin on varmaankin jäätynyt ja antanut öljyt pihalle.

    • kalle kustaa

      -se öljy tulee mittatikun juuresta kun moottorin kampikammion huohotinletku on jäässä. Letku tulee siihen sylinterinkannen päälle jostain lohkon kyljestä alempaa.
      Paineet "jäävät" kampikammioon ja ne pukkaa öljyn kanssa ulos tikun juuresta. Pahimmillaan myös kampiakselin tiivisteen välistä.

      Joistakin uittoautoista puuttuu talvivaruste eli lämmitetty huohottimen letku.

      Ota letku sulamaan tai laita sen kylkeen sisätilanlämmitin ettäs sulaa. Tai vie se lämpimään talliin.
      Jos öljyt ovat vanhat tai Shell Helixit niin sitä vaaleaa jäähyhmää tulee riesaksi asti ja jos kone "puhaltaa" jo ohi männänrenkaiden puristuspaineita kampikammioon niin sepä lisää jäätymisongelmaa.

      TOINEN mahdollinen syy on halpa tarvikeöljynsuodatin, jossa kumilaatu tiivisteessä on sitä laatua että kovettuu kovilla pakkasilla. Ja siitä välistä sitten pukkaa öljyä ulos kylmällä koneella. Kiristä suodastin kunnolla kun kone on lämmin tai vaihda parempaan.

    • peuku

      mossen moottori......................................

      • MossePosse

        Ei Bemussa ainakaan.


      • volvon miäts.

        kyllä se vaan on niin että mossessa on pemmin kone.


      • pemarimies
        volvon miäts. kirjoitti:

        kyllä se vaan on niin että mossessa on pemmin kone.

        Kyllä se vaan niin on että se mossen kone näyttää pemarin koneelta, mutta yhtään vaihtokelpoista osaa niissä ei ole. Mossen kone on paranneltu kopio bmw:n koneesta


      • elite&bemmi=sama
        pemarimies kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on että se mossen kone näyttää pemarin koneelta, mutta yhtään vaihtokelpoista osaa niissä ei ole. Mossen kone on paranneltu kopio bmw:n koneesta

        beemis on elite motor aanaki viros,kaada suhkur tanki ja go go go..site ku koostis kasa ni tere tulemasta meile raksal tööhi, piimää ja tyrä saate ! tere!


      • Anonyymi
        MossePosse kirjoitti:

        Ei Bemussa ainakaan.

        mossessa ja bnw on samat osat


    • 325ii

      no nyt vika selvitetty,eli huohotin oli jäässä ja myös männrenkaanvälit ja renkaat oli poikki kahesta pytystä :(

      siksi öljyt tuli huohottimesta tai jostain.

      älkää ikinä huudattako konetta kylmänä yli 5000rpm,muuten käy näin.

      • on meitä moneen

        mutta eihän kukaan ole niin thmä et huudattaa kylmä konetta.


      • Ostat loppuunpoljetu

        tuontibemarin ja rikot sen vielä tahallas. Ei teillä pennuilla ole kyllä mitään järkeä näissäkään asioissa niinkuin ei nykyään enää missään muussakaan. No elä huoli kyllä pappa betalar.


      • kalle kustaa

        On muuten todennäköistä että ne männärenkaat ja välit on ollu/ menny poikki enste. Se lienee rengastettu ylikokoon mutta pyttyjä ei ole porattu/hoonattu. Tekijä esiin? Ohipuhallus ja se seurauksena huohottimen jäätyminen on taas syy miksi öljy paineistui ulos koneesta. Vika johtaa toiseen ja useimmiten vanhemmassa autossa on se kolmaskin.


      • ukhöjk
        kalle kustaa kirjoitti:

        On muuten todennäköistä että ne männärenkaat ja välit on ollu/ menny poikki enste. Se lienee rengastettu ylikokoon mutta pyttyjä ei ole porattu/hoonattu. Tekijä esiin? Ohipuhallus ja se seurauksena huohottimen jäätyminen on taas syy miksi öljy paineistui ulos koneesta. Vika johtaa toiseen ja useimmiten vanhemmassa autossa on se kolmaskin.

        No hohhoijaa. Olen bemareita harrastanu 15 vuotta ja männänrengasongelmista kuulen ekaa kertaa suomi24 -palstalta. Vittu mitä paskaa, te finniperseprovot tiedä autoista yhtään mitään. Ja huohottimen jäätyminen ei johdu mistään vitun ohipuhalluksesta. Ja pinnoitettuja sylkkyjä ei porailla stanan pässit, eikä ole tarve kun ne ei kulu.


      • hohhoijjaahohhohhoo
        ukhöjk kirjoitti:

        No hohhoijaa. Olen bemareita harrastanu 15 vuotta ja männänrengasongelmista kuulen ekaa kertaa suomi24 -palstalta. Vittu mitä paskaa, te finniperseprovot tiedä autoista yhtään mitään. Ja huohottimen jäätyminen ei johdu mistään vitun ohipuhalluksesta. Ja pinnoitettuja sylkkyjä ei porailla stanan pässit, eikä ole tarve kun ne ei kulu.

        joo ja mä kuulen täälä suomi24 ekaa kertaa eläissäni että bemari on särkymätön,hohhoijaa teitä bemufanaatikkoja joilla rillit on vahvat päässä!!! bmw on kone siinä missä muutkin eli kyllä se voi mennä rikki! luuleeko joku että bmw ei mene rikki? voi hyvä luoja sentään....


      • ikiliikkujaseon
        ukhöjk kirjoitti:

        No hohhoijaa. Olen bemareita harrastanu 15 vuotta ja männänrengasongelmista kuulen ekaa kertaa suomi24 -palstalta. Vittu mitä paskaa, te finniperseprovot tiedä autoista yhtään mitään. Ja huohottimen jäätyminen ei johdu mistään vitun ohipuhalluksesta. Ja pinnoitettuja sylkkyjä ei porailla stanan pässit, eikä ole tarve kun ne ei kulu.

        bmw sylinterit ei kulu? = ikiliikkuja on näköjään keksitty :)


      • kalle kustaa
        ukhöjk kirjoitti:

        No hohhoijaa. Olen bemareita harrastanu 15 vuotta ja männänrengasongelmista kuulen ekaa kertaa suomi24 -palstalta. Vittu mitä paskaa, te finniperseprovot tiedä autoista yhtään mitään. Ja huohottimen jäätyminen ei johdu mistään vitun ohipuhalluksesta. Ja pinnoitettuja sylkkyjä ei porailla stanan pässit, eikä ole tarve kun ne ei kulu.

        Ihan hiljaseks vetää... ei ole ihme jos olet 15vuotta bemareita harrastanu;)

        Käy autoteknikon peruskurssi aikuisoppilaitoksessa niin ymmärrät jotain.
        Muuten, mikäs siellä pytyssä sitten kuluu jos ei sylinteri....heheeh;)
        Arvaas minne puristuspaineet vuotaa rikkinäisten/väljien männärenkaiden ohi kun kone on väljä.
        Oikein Kampikammion HUOHOTINJÄRJESTELMÄÄN !

        Yksi piste.

        Loistavaa jolua;)


      • öjhjk
        kalle kustaa kirjoitti:

        Ihan hiljaseks vetää... ei ole ihme jos olet 15vuotta bemareita harrastanu;)

        Käy autoteknikon peruskurssi aikuisoppilaitoksessa niin ymmärrät jotain.
        Muuten, mikäs siellä pytyssä sitten kuluu jos ei sylinteri....heheeh;)
        Arvaas minne puristuspaineet vuotaa rikkinäisten/väljien männärenkaiden ohi kun kone on väljä.
        Oikein Kampikammion HUOHOTINJÄRJESTELMÄÄN !

        Yksi piste.

        Loistavaa jolua;)

        Voi morjens. Ei voi kun nauraa. Ehkä sun olis kannattanu vähän edes kuunnella siellä amiksessa, hukkaan on tainnu autoteknikon peruskurssi amiksessa mennä. Mutta minkäs teet jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia? Ensinnäkin ohipuhallusta tapahtuu aina, ei se sylinteri täysin tiivis ole. Siksi siellä se huohotusjärjestelmä on. Toiseksi bemarin moottorit kyllä kestää sen eliniän mikä autolla nyt yleensä ajetaan, ei sylinterit kulu väljiksi. Toki kulumista aina tapahtuu mutta se on niin mitätöntä ettei sillä käytännössä ole merkitystä. On katsos vähän eriasia kuin esim. mopoissa joista sinulla sitä kokemusta ilmeisesti ainoastaan on? Paljon ajetuissa koneissa venttiilivarsien tiivisteet alkaa vuotaa, ei siellä sen ihmeempää tapahdu. Huohottimen jäätyminen johtuu pääsääntöisesti öljyn seassa olevasta kondenssivedestä jota muodostuu pätkäajossa kun kone ei lämpene riittävästi että se vesi pääsisi haihtumaan. Tässä on myös öljylaadulla vaikutusta, toiset öljyt vaahtoutuu helpommin kuin toiset. Kannattaa kiinnittää huomiota että termostaatti on kunnossa (todelliset lämpötilat salavalikosta) ja munuaisten peittäminen auttaa myös jolloin kylmä ajoviima ei pääse suoraan huohottimeen. Toinen urbaani legenda näissä m50 moteissa on se ettei kannet kestä vaan ne halkeaa. Kansi kestää kyllä vaikka maailman tappiin, mikäli hiusmurtuma syntyy johtuu se pelkästään siitä että jäähdytysjärjestelmää ei ole ilmattu tai se on tehty virheellisesti. Jos järjestelmässä on ilmaa, pahimmassa tapauksessa käy niin että kannen takaosaan muodostuu ilmalukko jolloin pitkässä kannessa syntyy liian suuri lämpötilaero taka ja etupään välillä jolloin halkeama syntyy lämpötilaeron vaikutuksesta. Tätä asiaa ei esim. kovin monella pajalla tiedetä.

        Että joluja vaan sullekin :)


      • kalle kustaa
        öjhjk kirjoitti:

        Voi morjens. Ei voi kun nauraa. Ehkä sun olis kannattanu vähän edes kuunnella siellä amiksessa, hukkaan on tainnu autoteknikon peruskurssi amiksessa mennä. Mutta minkäs teet jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia? Ensinnäkin ohipuhallusta tapahtuu aina, ei se sylinteri täysin tiivis ole. Siksi siellä se huohotusjärjestelmä on. Toiseksi bemarin moottorit kyllä kestää sen eliniän mikä autolla nyt yleensä ajetaan, ei sylinterit kulu väljiksi. Toki kulumista aina tapahtuu mutta se on niin mitätöntä ettei sillä käytännössä ole merkitystä. On katsos vähän eriasia kuin esim. mopoissa joista sinulla sitä kokemusta ilmeisesti ainoastaan on? Paljon ajetuissa koneissa venttiilivarsien tiivisteet alkaa vuotaa, ei siellä sen ihmeempää tapahdu. Huohottimen jäätyminen johtuu pääsääntöisesti öljyn seassa olevasta kondenssivedestä jota muodostuu pätkäajossa kun kone ei lämpene riittävästi että se vesi pääsisi haihtumaan. Tässä on myös öljylaadulla vaikutusta, toiset öljyt vaahtoutuu helpommin kuin toiset. Kannattaa kiinnittää huomiota että termostaatti on kunnossa (todelliset lämpötilat salavalikosta) ja munuaisten peittäminen auttaa myös jolloin kylmä ajoviima ei pääse suoraan huohottimeen. Toinen urbaani legenda näissä m50 moteissa on se ettei kannet kestä vaan ne halkeaa. Kansi kestää kyllä vaikka maailman tappiin, mikäli hiusmurtuma syntyy johtuu se pelkästään siitä että jäähdytysjärjestelmää ei ole ilmattu tai se on tehty virheellisesti. Jos järjestelmässä on ilmaa, pahimmassa tapauksessa käy niin että kannen takaosaan muodostuu ilmalukko jolloin pitkässä kannessa syntyy liian suuri lämpötilaero taka ja etupään välillä jolloin halkeama syntyy lämpötilaeron vaikutuksesta. Tätä asiaa ei esim. kovin monella pajalla tiedetä.

        Että joluja vaan sullekin :)

        Mitäpä me taitavat automiehet riitelemään.
        Veikkaanpa vaan.

        Kyllä ne ikumännät on todennäköisesti korjannut joku "tumpula" ensin.
        On niitä "160.000km "rempattuja saksan aarteita kyllä täällä ihan riittämiin.

        Tässä bemupalstalla vähän käsitellään näitä koneen sisäisiä asioita.

        -Porausta.
        -ylikokoa.
        -männänrenkaita.
        -huohotusta.

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20242&page=75

        Loistavaa uutta vuotta vaan;)
        over and out


      • lhgöjo
        kalle kustaa kirjoitti:

        Mitäpä me taitavat automiehet riitelemään.
        Veikkaanpa vaan.

        Kyllä ne ikumännät on todennäköisesti korjannut joku "tumpula" ensin.
        On niitä "160.000km "rempattuja saksan aarteita kyllä täällä ihan riittämiin.

        Tässä bemupalstalla vähän käsitellään näitä koneen sisäisiä asioita.

        -Porausta.
        -ylikokoa.
        -männänrenkaita.
        -huohotusta.

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20242&page=75

        Loistavaa uutta vuotta vaan;)
        over and out

        Enpä jaksanu hirveästi lukea, siinä oli jollain malmikasa m20 lohkosta männänrengas poikki.. Mitä sitte, nyt puhuttiin m50 lohkosta. Ja muutenki tuo topikki käsitteli m20 lohkon stroukkausta eikä liittynyt tähän aiheeseen pätkääkään.


      • Anonyymi
        kalle kustaa kirjoitti:

        Ihan hiljaseks vetää... ei ole ihme jos olet 15vuotta bemareita harrastanu;)

        Käy autoteknikon peruskurssi aikuisoppilaitoksessa niin ymmärrät jotain.
        Muuten, mikäs siellä pytyssä sitten kuluu jos ei sylinteri....heheeh;)
        Arvaas minne puristuspaineet vuotaa rikkinäisten/väljien männärenkaiden ohi kun kone on väljä.
        Oikein Kampikammion HUOHOTINJÄRJESTELMÄÄN !

        Yksi piste.

        Loistavaa jolua;)

        hyvää joulua poikakamuille😍


      • Anonyymi
        ukhöjk kirjoitti:

        No hohhoijaa. Olen bemareita harrastanu 15 vuotta ja männänrengasongelmista kuulen ekaa kertaa suomi24 -palstalta. Vittu mitä paskaa, te finniperseprovot tiedä autoista yhtään mitään. Ja huohottimen jäätyminen ei johdu mistään vitun ohipuhalluksesta. Ja pinnoitettuja sylkkyjä ei porailla stanan pässit, eikä ole tarve kun ne ei kulu.

        Bemarin 420i ja ketju oli venynyt jo 13 000 kilsan kohdalla, tuloksena konerikko ja 8 kone paskana....oli halpa keissi 16 tonnia maksoi...


    • Anonyymi

      todennäköisesti jos jo sirisee niin männänrengas poikki,ei kestä vonguttamista tuo mylly

      • Anonyymi

        10 puretusta moottorista 6 oli särkynyt tuon männänrengasviantakia.loput tyypillisiä laakeriongelmia.
        alle 200 000tkm ajettuja huom!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 puretusta moottorista 6 oli särkynyt tuon männänrengasviantakia.loput tyypillisiä laakeriongelmia.
        alle 200 000tkm ajettuja huom!

        ei ilmeisesti ihan kestävemmistä päästä olevia moottoreita, eräs ukko oli ajanut miljoonan tojotalla ilman moottoriremppaa niin bemarilla 200 000 ja resuna...😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ilmeisesti ihan kestävemmistä päästä olevia moottoreita, eräs ukko oli ajanut miljoonan tojotalla ilman moottoriremppaa niin bemarilla 200 000 ja resuna...😂

        liikaa liikkuvia osia huonosta materiaalista sekä suuret toleranssit niin tietäähän sen


    • Anonyymi

      Minulla on tuontibemari. Kysyin Laakkoselta että pitääkö jokin huohotinletkun lämmitin asentaa, niin eipä kuulemma tarvitse. Voi toki riippua mallista. Jäähdytysnesteen. Pakkasenkesto oli -30 ja se vaihdettiin kylmänkestävämmäksi. Kaiken varalta.

      Moottorit tuppaa kestämään jos niitä huoltaa - siis oikein

    • Anonyymi

      mulla kylmänä polettaessa poiki renkula ja huohotti kovin.
      lopuksi oli arvattavissa että lentää nesteet ulos tuolmenol.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe