Vaihteeksi toivotut!

Äsken soi päässä "Taivaan tulien" tunnari ja lähdin katsomaan löytyykö tuubista.
Löysinkin Ismo Alangon laulamana sen.
Kolahti heti.
Matkaesitteitä odottaa pöydällä ja kohta alan niitä selaamaan ja miettimään minne talvilomalla vai voittaako Lappi:

http://www.youtube.com/watch?v=lQ-pK-DQ4sQ&feature=related

Joululaulujakin saa laittaa :))

46

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos kuuluu teille, minulle ei kuulu, sillä koekäytössä on nettitikku, ei jaksa pyörittää.
      Sellaista se on meillä maalla, kaikki käy hitaammin. :)
      Onneksi sain eilen levyn postista, tallensin tänne koneelle ja sitä kautta voin kuunnella.

      Siis Kai Jämsä ja Kissankello.
      http://www.youtube.com/watch?v=OESEy-0qeL4

      • Hyvin kuului, kiitos :)
        En usko noihin netti tikkuihin enkä muihinkaan tikkuihin, paitsi tikkukaramelleihin. ne on sitä vanhaa ja hyvää tikkujen aatelia.
        Kerrankin Löysin Marja Mattlaria tuubista. Mulla on ollut sen levy jo kymmenisen vuotta ja joskus olen käynyt livenä kuuntelemassa.
        Tässä Lintu:

        http://www.youtube.com/watch?v=9IdxOGgR35Q


      • tulisilla kirjoitti:

        Hyvin kuului, kiitos :)
        En usko noihin netti tikkuihin enkä muihinkaan tikkuihin, paitsi tikkukaramelleihin. ne on sitä vanhaa ja hyvää tikkujen aatelia.
        Kerrankin Löysin Marja Mattlaria tuubista. Mulla on ollut sen levy jo kymmenisen vuotta ja joskus olen käynyt livenä kuuntelemassa.
        Tässä Lintu:

        http://www.youtube.com/watch?v=9IdxOGgR35Q

        kaunis laulu, Petri Laaksonen laulaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=LENRFfOrHkQ






    • lottamari<3

      mestari käsikirjoittaja ja ohjaaja. Taivaan tulet on pakko katsoa joka kerta. Tunnari siinä on mahtava, mutta Ismo Alanko surkeana artistina olisi kyllä saanut jättää raiskaamatta tuon biisin, todella surkea versio ,(

      • Tiltu.

        tuon Taivaan tulien tunnarin. On minusta parempi soitettuna versiona. Tykkään paljon tuosta sarjasta ja se alku niine tulineen ja musiikkineen on mahtava.


      • Taitaapa ollakin Alangon pojan sävellys tuo tunnari.
        Eli sitä mahtavaa kappaletta ei olis jos ei Ismo Alanko olis ensin tehnyt sävellystä :))


    • Putkivalo
      • Olipas hieno esitys.
        No sen kautta kiertelemällä löysin tälläisen, rauhallisen näin iltaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=cy6XHVd4lts&feature=related


    • henrjii
      • parasta Tuomaria.
        Ei ollut Spotfylakaan!!



      • tulisilla kirjoitti:

        Täälläpä on keskussairaalan vieressä taksiasema, ja sen katolla lukee "yön ainoa valopilkku" valaistuna yöllä:


        http://www.youtube.com/watch?v=SuRZxDEHGDU

        osui viimeöiselle 'krusailulle' joka itseasiassa vasta juuri loppu.
        Semmoset 370 km. tuli taivallettua lähes pelkästään syrjäkylien pikkuisia mutkaisia sorateitä.
        Väliin en tiennyt olinko kartalla lainkaan, mutta kotiin näköjään olen päässyt.

        Sama edessä ensyönä, joten tänään ei juurikaan valvota vaan kerätään huilaten mielenrauhaa uuteen koitokseen.

        Iski pakkotilanne ja jonkun täytyy homma hoitaa, eikä tähän hätään muita vapaaehtoisia tai muuten soveliaita löytynyt.

        No jos olisin aamulla ollut kotona, niin vielä pahempi koettelemus olis kohdannut?:) Olisin 'joutunut' vaimon kanssa kiertämään kauppoja pukin puolesta.
        No vanhin tytär paikkasi minun osuuteni ja lähti äidille kaveriksi ja tietysti omatkin hankintansa tekemään.

        Laitanpa takkaan tulet ja lähden tuonne makkariin tv.n. kanssa nukkumaan!

        Ps. eikös se kelpaa suomimiehelle, vaikka kaatuu talvikengät jalassa, kun kumppareilla ei kehtaa tonne pakkaseen!:))


      • emw34 kirjoitti:

        osui viimeöiselle 'krusailulle' joka itseasiassa vasta juuri loppu.
        Semmoset 370 km. tuli taivallettua lähes pelkästään syrjäkylien pikkuisia mutkaisia sorateitä.
        Väliin en tiennyt olinko kartalla lainkaan, mutta kotiin näköjään olen päässyt.

        Sama edessä ensyönä, joten tänään ei juurikaan valvota vaan kerätään huilaten mielenrauhaa uuteen koitokseen.

        Iski pakkotilanne ja jonkun täytyy homma hoitaa, eikä tähän hätään muita vapaaehtoisia tai muuten soveliaita löytynyt.

        No jos olisin aamulla ollut kotona, niin vielä pahempi koettelemus olis kohdannut?:) Olisin 'joutunut' vaimon kanssa kiertämään kauppoja pukin puolesta.
        No vanhin tytär paikkasi minun osuuteni ja lähti äidille kaveriksi ja tietysti omatkin hankintansa tekemään.

        Laitanpa takkaan tulet ja lähden tuonne makkariin tv.n. kanssa nukkumaan!

        Ps. eikös se kelpaa suomimiehelle, vaikka kaatuu talvikengät jalassa, kun kumppareilla ei kehtaa tonne pakkaseen!:))

        Sulla onkin ollut ja on sitten edessäkin oikein kunnon lenkkiä.
        Tähän aikaan vuodesta jos saa ajella syrjäkylillä ja vielä pimeessä niin siinä pitää olla tarkkana.
        Olet kyllä ansainnut kaatumisen vaikkakin talvikengillä sinne sängynpohjalle.
        Jos sitten keväämmällä tai kesällä ne saappaat jalassa niin kuittaa kyllä kaiken :))

        Niin ja selvisithän sitten kuitenkin tuolta kauppareissulta mikä kyllä on varmasti vallan mainio juttu :)


      • tulisilla kirjoitti:

        Sulla onkin ollut ja on sitten edessäkin oikein kunnon lenkkiä.
        Tähän aikaan vuodesta jos saa ajella syrjäkylillä ja vielä pimeessä niin siinä pitää olla tarkkana.
        Olet kyllä ansainnut kaatumisen vaikkakin talvikengillä sinne sängynpohjalle.
        Jos sitten keväämmällä tai kesällä ne saappaat jalassa niin kuittaa kyllä kaiken :))

        Niin ja selvisithän sitten kuitenkin tuolta kauppareissulta mikä kyllä on varmasti vallan mainio juttu :)

        vähemmän soitettua sanataiteilua.
        tuben video ehkä sopis paremmin ilman 'tuomarointia, siis musisoituun versioon, mutta aihahan voi pelkästään kuunnella ilman kuvitusta.
        Jotenkin hypnoottinen vaikutus ainakin mulle tässä kappaleessa.

        Nyt on pesä siinä kunnossa että saa palaa hiillokselle kaikessa rauhassa ja vaimokin on vajaan kahden tunnin päästä tulossa, voi sitten laitta pellit kiinni!
        Öitä ja lauantainjatkoa vaan sinulle ja muillkin palstalaisille!!


      • emw34 kirjoitti:

        vähemmän soitettua sanataiteilua.
        tuben video ehkä sopis paremmin ilman 'tuomarointia, siis musisoituun versioon, mutta aihahan voi pelkästään kuunnella ilman kuvitusta.
        Jotenkin hypnoottinen vaikutus ainakin mulle tässä kappaleessa.

        Nyt on pesä siinä kunnossa että saa palaa hiillokselle kaikessa rauhassa ja vaimokin on vajaan kahden tunnin päästä tulossa, voi sitten laitta pellit kiinni!
        Öitä ja lauantainjatkoa vaan sinulle ja muillkin palstalaisille!!

        http://www.youtube.com/watch?v=7U3BbYR9MkY



      • henrjii


    • mamalainen
      • Varmasti alkaakin :))
        Mutta jos vaikka Mombasaan, niin sitten tällä:

        http://www.youtube.com/watch?v=CcEnFwvDGt0&feature=related

        Nojatuolimatkoja olen jo muutaman tehnyt :)


    • Just sain wc:n pestyä, hitsiläinen, et siinäki voi mennä jokunen tunti, ku pesee katosta lattiaan, kaapista, laatikostoihin:))))

      No, en oo viel täs käyny tätä ketjua läpi, mut kovasti ootan joulua ja täs tulee haikea nätti laulu, on sellanen sekoitus mieliala:)))

      http://www.youtube.com/watch?v=PwvpUnpUEww&feature=related

    • Teemuna

      Hyvää huomenta.

      Tää on mun suosikki joululauluista. Siihen sisältyy aina ajankohtaisen sanoma. Voi jos jostain saada saisin suuren puurokauhan, sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan ...

    • Heikunkeikku

      Puhallapa ilmapalloon ilmaa, niin täyteen, että melkein pritkahtaa rikki. Viittä vaille rikki menevään tilaan.
      Nonnnniin. Älä sido pallon suuta kiinni, vaan irrota sormes ja TRADAA, ilmapallo lähtöö vähäkö Kovalla kyydillä viuhahtamaan. Tällä kuvaamallani tavalla oon täälä touhuskellut, minä olen ollut tuo ilmapallo. Rynninyt ajan kanssa kilpaa. Joulu on jo kiiruhtamassa kynnyksen yli sisälle. Tekemistä riittää.

      On aika auringon, eiku On aika taukoa pitää.


      Jos nyt pysyisin edelleen asiassa :) niin Kultakurkku on minun makuun. Tulkinnan mestari. Miten voikaan olla noin ihon kröpelöiseksi tekevä ääni.


      You'll Never Walk Alone

      http://www.youtube.com/watch?v=mN8oN8I3lrk&feature=related

      • No jos sulla on kiirusta niin mulla on senkin eestä rauhaisaa ja Joulu saa tulla ihan vapaasti.
        Tuon sun laittaman linkin jälkeen kuljin monta esitystä samasta kappaleesta mutta pysähdyin näiden kolmen tenorin kohdalle koska...... he lauloivat Pariisissa ja se on yksi paikka missä haluaisin käydä on mun listallani talvilomareissulle.
        Joten tässä:

        http://www.youtube.com/watch?v=HLv5FVl7MpQ&feature=related


      • Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

        No jos sulla on kiirusta niin mulla on senkin eestä rauhaisaa ja Joulu saa tulla ihan vapaasti.
        Tuon sun laittaman linkin jälkeen kuljin monta esitystä samasta kappaleesta mutta pysähdyin näiden kolmen tenorin kohdalle koska...... he lauloivat Pariisissa ja se on yksi paikka missä haluaisin käydä on mun listallani talvilomareissulle.
        Joten tässä:

        http://www.youtube.com/watch?v=HLv5FVl7MpQ&feature=related

        Aivan Hirrrrrveää.
        Sillä erolla, että nyt kirjoitan, sormet savuten, emävalhetta.
        Suuren-suuren valhettelun toin esille.
        :))
        Jotain vaihtelua minäkin tarvitsen tänne aherrusten keskelle.
        Että jotta ja joo, aivan kerrassaan mahtavaa kuunneltavaa.
        Taiturit pistivät äänijänteet liikkeelle.
        Kiitän.

        En ole minäkään käynyt Pariisissa. Ihan talvisyrännä ei hutsituttais sinne mennä,
        kun siellä ei lämpö ihoa lemmiskele. Mutta keväällä tai syksyllä sinne voisin ilolla mennä.

        Mitä muita paikkoja oot aatellut vaihtoehtoina talvilomallesi?
        Mikset lentää huristelisi suoraan kesään. Palmupuita syleilemään, kuten minä aina oon tehnyt.
        Ei, en syleile kaikkia näkemiäni palmuja, mutta Ensimmäinen palmu, jonka näen, niin "hän" on saava lämpimän halauksen:)

        Kanarialla vois olla sulle sopivat ilmat. Ei liian kuuma. Meren tuoksu suorastaan änkee sieraimiin.
        Ryminällä. Nenänreijät on apposen ammollaan. Vähäkö sialla.:) Ainaski minä annoin meren tuoksut sulloa itteään sisääni.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Aivan Hirrrrrveää.
        Sillä erolla, että nyt kirjoitan, sormet savuten, emävalhetta.
        Suuren-suuren valhettelun toin esille.
        :))
        Jotain vaihtelua minäkin tarvitsen tänne aherrusten keskelle.
        Että jotta ja joo, aivan kerrassaan mahtavaa kuunneltavaa.
        Taiturit pistivät äänijänteet liikkeelle.
        Kiitän.

        En ole minäkään käynyt Pariisissa. Ihan talvisyrännä ei hutsituttais sinne mennä,
        kun siellä ei lämpö ihoa lemmiskele. Mutta keväällä tai syksyllä sinne voisin ilolla mennä.

        Mitä muita paikkoja oot aatellut vaihtoehtoina talvilomallesi?
        Mikset lentää huristelisi suoraan kesään. Palmupuita syleilemään, kuten minä aina oon tehnyt.
        Ei, en syleile kaikkia näkemiäni palmuja, mutta Ensimmäinen palmu, jonka näen, niin "hän" on saava lämpimän halauksen:)

        Kanarialla vois olla sulle sopivat ilmat. Ei liian kuuma. Meren tuoksu suorastaan änkee sieraimiin.
        Ryminällä. Nenänreijät on apposen ammollaan. Vähäkö sialla.:) Ainaski minä annoin meren tuoksut sulloa itteään sisääni.

        Egypti on jälleen yhtenä kartalla.
        Sittenhän olis sekin lapsuuden unelma toteutettu.
        Itseasiassa en vielä tiedä edes talviloman ajankohtaa, on vaan niin sellainen olo että jotain uutta pitäis löytää.
        Lehdessä oli Pariisiin kevään matka ja sitä kattelin toinen siinä lehdessä oli Praha.
        Mutta saas nähdä nyt.
        Kanariallakaan en ole koskaan käynyt joten pistetään ajatuksiin :))


      • Heikunkeikku
        tulisilla kirjoitti:

        Egypti on jälleen yhtenä kartalla.
        Sittenhän olis sekin lapsuuden unelma toteutettu.
        Itseasiassa en vielä tiedä edes talviloman ajankohtaa, on vaan niin sellainen olo että jotain uutta pitäis löytää.
        Lehdessä oli Pariisiin kevään matka ja sitä kattelin toinen siinä lehdessä oli Praha.
        Mutta saas nähdä nyt.
        Kanariallakaan en ole koskaan käynyt joten pistetään ajatuksiin :))

        On niin mahdottoman mahdottoman mahdottomasti erilaisia paikkoja, joihin voisi mennä.
        Moni paikka kiinnostaisi, mutta meikäläinen vaan möllöttää täälä kotona, eikä pääse paljon mihinkään.

        Egypti on mielenkiintoinen lomakohde. En ole käynyt sielläkään.
        Tässä sinulle Luento Egyptistä, sikälimikäli päädyt lähtemään sinne.:)

        http://www.youtube.com/watch?v=abLGY0e6f2I


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        On niin mahdottoman mahdottoman mahdottomasti erilaisia paikkoja, joihin voisi mennä.
        Moni paikka kiinnostaisi, mutta meikäläinen vaan möllöttää täälä kotona, eikä pääse paljon mihinkään.

        Egypti on mielenkiintoinen lomakohde. En ole käynyt sielläkään.
        Tässä sinulle Luento Egyptistä, sikälimikäli päädyt lähtemään sinne.:)

        http://www.youtube.com/watch?v=abLGY0e6f2I

        Siis munhan ei tarvii tuhlata aikaani enää pyrameedeihin siellä.
        Kiitos paljon tosi hyvästä luennosta :))))))))))


      • Soitin vaan
        tulisilla kirjoitti:

        Siis munhan ei tarvii tuhlata aikaani enää pyrameedeihin siellä.
        Kiitos paljon tosi hyvästä luennosta :))))))))))

        tiistaina Hlesingissä Savoy-teatterissa loppumyydyssä Hectorin keikalla ja hänestä uppoaa kaikki kappaleet, tosin itse pidän eniten Liisa pien-levystä, mutta näitä ei kuultu. Muuten taattua ja tuttua Hectoria...
        Niilin risteily oli mulle ainakin ihan kiva matka, paljon nähtävää ja mietittävää. Nyt keväällä suunnataan Andalusian kiertomatkalle, tosin toista kertaa, noin kuusi vuotta sitten tehtiin se myös ja sama matkatoimisto taasen edessä.


      • Soitin vaan kirjoitti:

        tiistaina Hlesingissä Savoy-teatterissa loppumyydyssä Hectorin keikalla ja hänestä uppoaa kaikki kappaleet, tosin itse pidän eniten Liisa pien-levystä, mutta näitä ei kuultu. Muuten taattua ja tuttua Hectoria...
        Niilin risteily oli mulle ainakin ihan kiva matka, paljon nähtävää ja mietittävää. Nyt keväällä suunnataan Andalusian kiertomatkalle, tosin toista kertaa, noin kuusi vuotta sitten tehtiin se myös ja sama matkatoimisto taasen edessä.

        Viime yönä matkustelin siellä sun täällä ja tuli taas uusia ideoita, uni on hyvää aikaa kun voi mennä ihan minne vaan:)
        Hector on mun ikuinen suosikkini. Kasettien aikaan mulla oli kaikki sen ekat mutta en ole enää viitsinyt niitä kaikkia hommata cd:nä, nykyään kuuntelen paljon "kadonneet lapset" levyä.

        Mutta tässä Liisa pien levyltä: Lasikevät/ Surullinen Liisa


        http://www.youtube.com/watch?v=XpkeAuDweEw


    • ...
      • No nyt täytyy sanoa että oikein kovasti ja ihan kauheasti yritin löytää tosta alemmasta edes jotain joka iskis muhun mutta ei.
        Jos sanoisin että voisin joskus alkaa pitämään moisesta niin varmaan valehtelisin.
        Mutta onneksi kaikenlaista on, niin on jokaiselle.
        Ja ainakin yritin....siis todella kaikkeni :)


      • Neljä aamua sitten alkaa vapaat, kolme vapaata.
        Hyvää joulunalus viikkoa myös sinulle ja muille palstalaisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1938
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1504
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1280
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      996
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      966
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      244
      898
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe