Kuka osaa sanoa

EpäileväErkki

Putsaako ILP ihan oikeasti sisäilmaa? siittäkin on monta mielipidettä kuin miestäkin, satuin kerra törmäämään mainokseen jossa sitä vakuuttuneesti luvattiin, kyseessä oli Sharp merkki ja siinä ihan oma patentti, jos en väärin muista niin johonkin ioni systeemiin se perustui ja vieläpä ainutlaatuinen vekotin ilmanputsaukseen?

9

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilevä Tuamas.

      kuin pöytä/kattotuuletin, eli pistää kaiken mahdollisen pölyn liikkeelle, levittäen sen huoneilmaan tasapuolisesti kaikille. Saattaa siinä pyörityksessä joku hiukkanen jäädä kiinni kennoonkin, mutta ei taida siitä paljon ilma puhdistua.

    • FD25

      Onhan niissä karkea suodatin, joka tukkeutuu pölystä kuukaudessa parissa. Kai se promillen vaikuttaa pölyn määrään. Villakoirat keräävät enempi pölyä.

      En käsitä minkä takia ilmanpuhdistusominaisuudella yritetään kauppaa parantaa. Sehän on lämmityslaite. Kai se on niinpäin, että kenno sotkeentuu ilman suodattimia. Suodattimien kanssa jatkuvasti temuaminen on haitta, mutta näin siitä tehdään jotain hyvää.

      • > ...minkä takia ilmanpuhdistusominaisuudella yritetään kauppaa parantaa.

        ja minkä takia ei kerrota että tasaiseen lämmönjakoon ei ilman kierrolla päästä ... eli pitää olla toinenkin lämmitysmuoto "hienosäätämässä"

        ja minkä takia ei kerrota, että tarvitaan vähän tavallista korkeampi huonelämpötila kun ei ole lämpimiä pintoja lämmöntunnetta lisäämässä


      • dgyk

        Mitsu FD25? Kerro kokemuksestasi.


    • suodatin pölyä

      En minä oikein tiedä että puhdistaako ionisointi ilmaa, mutta kai se luo raikkaamman tuoksun. Jos koneessa on suodatin ja sinne kertyy pölyä, niin onhan se pois huoneilmasta, eli kyllähän se vähän puhdistaa.

      Tosin sitten on niitäkin tapauksia joissa suodatinta ei ole vaihdettu ja sinne on kasvanut hometta ja sitten kone puhaltelee ja levittää homeitiöitä huoneilmaan, eli toisin sanoen saastuttaa ilmaa.

      • axsvc

        Sanoi kerran (ei ollut edustaja) että ei ne mitään ilmaa puhdista vaan siihen tarvitaan ilmanpuhdistukseen tarkoitettu ilmanpuhdistin jossa on monipuoliset suodattimet, kuulemma DAIKIN MC707VM on sellainen.


      • 20+8
        axsvc kirjoitti:

        Sanoi kerran (ei ollut edustaja) että ei ne mitään ilmaa puhdista vaan siihen tarvitaan ilmanpuhdistukseen tarkoitettu ilmanpuhdistin jossa on monipuoliset suodattimet, kuulemma DAIKIN MC707VM on sellainen.

        ILPpi ainakin menee tukkoon nopeasti jos ei suodattimia muista puhdistaa... Sinänsä tuo ilmanpuhdistus on aika minimaalista eikä sillä mitään siivouksia korvata.

        Muistakaa putsata ne ilppinne myös joskus että edes vähän ilma kiertäs...

        Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa...


      • Näppäräniilo
        20+8 kirjoitti:

        ILPpi ainakin menee tukkoon nopeasti jos ei suodattimia muista puhdistaa... Sinänsä tuo ilmanpuhdistus on aika minimaalista eikä sillä mitään siivouksia korvata.

        Muistakaa putsata ne ilppinne myös joskus että edes vähän ilma kiertäs...

        Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa...

        "Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa."

        Tuo on hyvä idea, ja saa HALAVALLA, täytyy heti ruveta värkkäämään.

        Muuten minua kaikki sukulaiset kutsuu Näppäräniiloksi niin kyllä sekin onnistuu?


      • xxcfdv
        Näppäräniilo kirjoitti:

        "Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa."

        Tuo on hyvä idea, ja saa HALAVALLA, täytyy heti ruveta värkkäämään.

        Muuten minua kaikki sukulaiset kutsuu Näppäräniiloksi niin kyllä sekin onnistuu?

        Ja paras suodatin on pingotettu nailonsukka, kysy vaimoltas käytettyjä, voit saada halvalla. Pölynimuri on paljon pahempi pölyttäjä kun mikään ilppi, katonrajassa ei paljoa pölyä ole, mutta lattialla on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      370
      8394
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2344
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1712
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1569
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1324
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1312
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      353
      1154
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1025
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1002
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      112
      941
    Aihe