Kuka osaa sanoa

EpäileväErkki

Putsaako ILP ihan oikeasti sisäilmaa? siittäkin on monta mielipidettä kuin miestäkin, satuin kerra törmäämään mainokseen jossa sitä vakuuttuneesti luvattiin, kyseessä oli Sharp merkki ja siinä ihan oma patentti, jos en väärin muista niin johonkin ioni systeemiin se perustui ja vieläpä ainutlaatuinen vekotin ilmanputsaukseen?

9

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilevä Tuamas.

      kuin pöytä/kattotuuletin, eli pistää kaiken mahdollisen pölyn liikkeelle, levittäen sen huoneilmaan tasapuolisesti kaikille. Saattaa siinä pyörityksessä joku hiukkanen jäädä kiinni kennoonkin, mutta ei taida siitä paljon ilma puhdistua.

    • FD25

      Onhan niissä karkea suodatin, joka tukkeutuu pölystä kuukaudessa parissa. Kai se promillen vaikuttaa pölyn määrään. Villakoirat keräävät enempi pölyä.

      En käsitä minkä takia ilmanpuhdistusominaisuudella yritetään kauppaa parantaa. Sehän on lämmityslaite. Kai se on niinpäin, että kenno sotkeentuu ilman suodattimia. Suodattimien kanssa jatkuvasti temuaminen on haitta, mutta näin siitä tehdään jotain hyvää.

      • > ...minkä takia ilmanpuhdistusominaisuudella yritetään kauppaa parantaa.

        ja minkä takia ei kerrota että tasaiseen lämmönjakoon ei ilman kierrolla päästä ... eli pitää olla toinenkin lämmitysmuoto "hienosäätämässä"

        ja minkä takia ei kerrota, että tarvitaan vähän tavallista korkeampi huonelämpötila kun ei ole lämpimiä pintoja lämmöntunnetta lisäämässä


      • dgyk

        Mitsu FD25? Kerro kokemuksestasi.


    • suodatin pölyä

      En minä oikein tiedä että puhdistaako ionisointi ilmaa, mutta kai se luo raikkaamman tuoksun. Jos koneessa on suodatin ja sinne kertyy pölyä, niin onhan se pois huoneilmasta, eli kyllähän se vähän puhdistaa.

      Tosin sitten on niitäkin tapauksia joissa suodatinta ei ole vaihdettu ja sinne on kasvanut hometta ja sitten kone puhaltelee ja levittää homeitiöitä huoneilmaan, eli toisin sanoen saastuttaa ilmaa.

      • axsvc

        Sanoi kerran (ei ollut edustaja) että ei ne mitään ilmaa puhdista vaan siihen tarvitaan ilmanpuhdistukseen tarkoitettu ilmanpuhdistin jossa on monipuoliset suodattimet, kuulemma DAIKIN MC707VM on sellainen.


      • 20+8
        axsvc kirjoitti:

        Sanoi kerran (ei ollut edustaja) että ei ne mitään ilmaa puhdista vaan siihen tarvitaan ilmanpuhdistukseen tarkoitettu ilmanpuhdistin jossa on monipuoliset suodattimet, kuulemma DAIKIN MC707VM on sellainen.

        ILPpi ainakin menee tukkoon nopeasti jos ei suodattimia muista puhdistaa... Sinänsä tuo ilmanpuhdistus on aika minimaalista eikä sillä mitään siivouksia korvata.

        Muistakaa putsata ne ilppinne myös joskus että edes vähän ilma kiertäs...

        Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa...


      • Näppäräniilo
        20+8 kirjoitti:

        ILPpi ainakin menee tukkoon nopeasti jos ei suodattimia muista puhdistaa... Sinänsä tuo ilmanpuhdistus on aika minimaalista eikä sillä mitään siivouksia korvata.

        Muistakaa putsata ne ilppinne myös joskus että edes vähän ilma kiertäs...

        Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa...

        "Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa."

        Tuo on hyvä idea, ja saa HALAVALLA, täytyy heti ruveta värkkäämään.

        Muuten minua kaikki sukulaiset kutsuu Näppäräniiloksi niin kyllä sekin onnistuu?


      • xxcfdv
        Näppäräniilo kirjoitti:

        "Näppärä tee-se-itse-mies rakentaa putken pöytätuulettimen taakse ja laittaa putken eteen suodattimen, samalla tavalla sekin puhdistaa ilmaa."

        Tuo on hyvä idea, ja saa HALAVALLA, täytyy heti ruveta värkkäämään.

        Muuten minua kaikki sukulaiset kutsuu Näppäräniiloksi niin kyllä sekin onnistuu?

        Ja paras suodatin on pingotettu nailonsukka, kysy vaimoltas käytettyjä, voit saada halvalla. Pölynimuri on paljon pahempi pölyttäjä kun mikään ilppi, katonrajassa ei paljoa pölyä ole, mutta lattialla on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe