Määrittelemätön majoitus , tämän olisin halunnut tietää!

White albatros

Detur matkatoimisto aliarvioi asiakkaitaan pahasti. Hotellihuoneemme oli ala-arvoinen. Sohvat niin pinttynneesä liassa, ettei niille voinut asettaa edes päällysvaatteitaan, kaikki tasot, seinät, kylppäri, jääkaappi likaisia. Minulla ei ollut mitään sitä vastaan, että hotelli olisi vaatimaton, mutta enpä uskonut, että tällaisessa paskassa joutuisi asumaan.

Teimme paikan päällä valituksen ja Deturin matkaopas pyysi hotellin vastaanottoa korjaamaan tilanteen. Huoneista sitten lakaistiin lattialta kourallinen hiekkaa, muuten sama saasta joka paikassa. Pyyhkeistä oli myös näperrelty joutsenia. Toinen Deturin vaihtoehto olisi ollut että muutamme toiseen hotelliin ja maksamme 400-500 euroa lisää. Ruotsin Detur-opas taas vaihtoi hotellia ruotsalaisille 50 euron hintaan. Hotellista ei saaneet asiakkaat soittaa lainkaan. Mistä olisimme soittaneet esim. Deturille, jos olisi ollut hätätilanne, kun Egyptin puhelintoimistotkin ovat auki vain päivällä. WHITE albatros -hotelli!

21

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä tilaa

      eihän matkaesitteessäkään luvata mitään luksusta, kannattaa maksaa suosiolla vähän enemmän matkasta, niin voi valita mieleisen hotellin. Itse olen käynyt useasti Egyptissä, en ole uskaltanut koskaan ottaa määrittelemätöntä majoitusta, eikä näinollen tullut mitään pettymyksiä majoituksen suhteen.

    • Peavda.

      määrittelemätön juuri tarkoittaa. Perillä saa sellaisen majoituksen kuin matkatoimisto voi sillä hetkellä järjestää. Majoitus ei perustu matkatoimiston sopimuksiin, vaan se tulee vapailta markkinoilta. Se voi olla aivan määräkohteen rajalla ja sen taso voi olla melkein mitä taansa.

      Eli saitte juuri sen kuin tilasitte. Turha itseä. Itse otitte tietoisen riskin.

    • PSL

      Ei halvalla voi saada luxusta.
      Mistä näitä piisaa.

      • mellye

        Minähän olen vallan hurahtanut äkkilähtöihin ja määrittelemättömään majoitukseen! Olin Kanarialla viime syksynä 4 tähden rivitalohuoneistossa meren rannalla viikon 189 euroa, tämän vuoden keväällä Sisiliassa 3 tähden hotellissa 199 euroa, tänä syksynä kaksi viikkoa Kreetalla neljän tähden merenrantahuoneistossa 445 euroa... ja ekalla viikolla oli toinen naishenkilö samassa huoneistossa, hän maksoi viikosta 199 euroa. Deturinkin äkkilähtömatkalla olin joku vuosi sitten, se maksoi 490 euroa ja kohteena oli luokittelematon hämähäkkihotelli (paksu, paukahteleva seitti kiersi parisänkyä ja lattialaatat olivat irti lattioista). Ajattelin, että sitä huonompaan en voi kuitenkaan päätyä, joten kaikki on ollutkin silkkaa plussaa sen jälkeen.


    • 200-1200

      nyt en menis edes määriteltyyn hotelliin deturin matkalle saati määrittelemättömään.
      Sorry vaan mutta ette voi syyttä muita kuin itseänne.

      • Myos Detur boikotti

        Lukekaapa vastaajat uudelleen alkuperainen viesti! Ei maarittelematon majoitus suinkaan tarkoita LIKAISTA, vaan VAATIMATONTA majoitusta!


      • Tosi on.!
        Myos Detur boikotti kirjoitti:

        Lukekaapa vastaajat uudelleen alkuperainen viesti! Ei maarittelematon majoitus suinkaan tarkoita LIKAISTA, vaan VAATIMATONTA majoitusta!

        sanaa "määrittelemätön" lukee put plankki?

        Kyllä se määrittelemätön voi olla melkein mitä tahansa.


      • lukee
        Tosi on.! kirjoitti:

        sanaa "määrittelemätön" lukee put plankki?

        Kyllä se määrittelemätön voi olla melkein mitä tahansa.

        Otsikossa lukee määrittelemätön. Ps lue myös otsikot Tosi on.!


      • a b ja z
        lukee kirjoitti:

        Otsikossa lukee määrittelemätön. Ps lue myös otsikot Tosi on.!

        Aika yllättävää että suomalainen hotellivieras voisi hyväksyä jopa likaisen hotellin yöpymispaikakseen, kunhan saa halvalla. Epäilen vahvasti, että olet jonkin matkatoimiston leivissä itse.

        Määrittelemätön hotelli tarkoittaa Detur-esitteenkin mukaan mahdollisesti erittäin vaatimatonta hotellia. Ei kukaan ole koskaan nähnyt Detur mainosta, että "halpa, likainen hotellihuone". Itsestäänselvää on että suomalaisen matkanjärjestäjän hotelli on turvallinen ja puhdas, vaikkakin ehkä vaatimaton tasoltaan, esimerkiksi vessa ja suihku käytävässä. Senpä tähden he rupesivatkin heti hoitamaan valitustani likaisesta hotellihuoneistosta (vaikkakin tuloksetta).

        Aika kiva siellä oli niitä räkäisiä seiniä kattella ja potea ripulitautia; tuntu ainakin loma kerrankin mahottoman pitkältä!

        Hyvästi Detur ja pensselisedät !


      • Tosi on
        lukee kirjoitti:

        Otsikossa lukee määrittelemätön. Ps lue myös otsikot Tosi on.!

        Sulla taisi olla niin kiirus tuoda esiin omaa erinomaisuuttasi, ettet lainkaan ehtinyt katsoa, mihin minä vastasin. Vastaus ei suinkaan ollut ketjun aloittajalöle. Katsopa tarkemmin. Ja se lukemani otsikkohan oli ”Deturin likainen hotelli”.

        ”Ei maarittelematon majoitus suinkaan tarkoita LIKAISTA, vaan VAATIMATONTA majoitusta!”

        Jos majapaikaksi tulee joku räkälä, ei se ole puts plank. Sen siisteystaso on aivan varmasti heikompi kuin jossain viiden tähden hotellissa.

        Selitetään samalla, mitä tuo ”määrittelemätön” tarkoittaa matkanjärjestäjän kannalta. He sopivat hotellin kanssa, että heillä on vaikkapa 20 huonetta. Jos joku matkan ostajista sairastuu tai jää jostain muusta korvattavasta syystä viime hetkellä pois matkalta, jää matkanjärjestäjältä matkan maksu saamatta eli hotellihuoneesta menisi maksu aivan tyhjästä. Näistä tyhjistä huoneista muodostuu tuo pooli ”määrittelemätön”. Jos kuitenkin määrittelemättömiä on myyty eikä kukaan määritellyn paikan ostaneista jää pois, täytyy majoitus hakea jostain muualta. Ja tämä huone voikin sitten olla ”melkein mitä tahansa”.

        No, joko ymmärsit?


    • Ei deturille

      MÄÄRITTELEMÄTÖN MAJOITUS-TARJOUSTUOTE
      - hintaan sisältyy lennot sekä lentokenttäkuljetukset kohteessa
      - hintaan sisältyy majoitus jaetussa 2 hengen huoneessa, ei mies- tai naispaikkoja.
      - yksin matkustava maksaa 1 hh-lisän, joka vaihtelee kohteittain
      - Palvelut hotellissa eivät ole välttämättä samat kuin esitehinnan huoneestaan maksaneille asiakkaille:
      Ø hintaan ei välttämättä sisälly aterioita
      Ø Huoneistoissa ei välttämättä ole wc-paperia, jolloin se tulee hankkia itse
      - Majoitus voi olla myös muu kuin esitteessämme/internetissä esitelty ja se on mitä todennäköisemmin erittäin vaatimaton tasoltaan
      - Majoitus selviää vasta kohteessa
      - Majoitus voi vaihtua matkanne aikana toiseen
      - Mitään toivomuksia majoituksen suhteen ei oteta vastaan


      Siis sitä saa mitä tilaa...

      • De tuur

        Detur keikkuu otsikoissa taas. Iltalehden sivuilla on aivan uskomaton hotellikertomus. Nyt rupesivat myös korvaukset juoksemaan.


      • luoja!!

        Miten joku tuon yllä olevan listan luettuaan haluaa vielä säästää rahaa ja ottaa määrittelemättömän majoituksen!!?

        Kyllä minulle loma on joka reissulla sen verran tärkeä asia, että viimeinen asia mistä säätän on hotellin taso.


    • 4bhbb4

      se on sitten matkustajan ihan oma vika jos ottaa määrittelettömän majoituksen.

      • 7+12

        Eikös siellä kännykkä toiminut? Viis silloin hotellin puhelimista.


      • 2+11
        7+12 kirjoitti:

        Eikös siellä kännykkä toiminut? Viis silloin hotellin puhelimista.

        operaattorin liittymä 3 Eurolla/min! Vastatut puhelut 2,5e/min...
        Parilla 10min puhelun hinnalla saisi itsekin järjestettyä siistin hotellin tai nuo ylläolevat kyllä tuntuu olleet hostelleja, joita on tarjottu!


      • 2+11
        2+11 kirjoitti:

        operaattorin liittymä 3 Eurolla/min! Vastatut puhelut 2,5e/min...
        Parilla 10min puhelun hinnalla saisi itsekin järjestettyä siistin hotellin tai nuo ylläolevat kyllä tuntuu olleet hostelleja, joita on tarjottu!

        soitetut vain muutaman sentin/min!
        Suomeenkin, Eurooppaan vain 28cent/min.
        Mutta mistähän tuollaisetkin tietäisi, kun uutena tulee maahan...


    • Detur1

      Enpä mene minäkään enää Deturin matkoille. Tämä matkanjärjestäjä ei edes tarkista hotelleja, joihinka asiakkaat menevät. Meillä on hengenvaarallisesti rikkinäisiä sähköjohtoja seinillä törröttämässä. Mikään ei toiminut, ei mikään! Hyvästi Detur

      • talviloma 2014

        Missä hotellissa olitte ? Menikö muuten matka hyvin ? Itse olen suunnitellut matkaa hurgadaan.


    • Lijw

      Sama virsi monilla osastoilla...valitetaan hotellihuoneiden tasosta .....itse en mene koskaan kun 4-5 tähden hotelleihin ja harvoin olen pettynyt....pitää tajuta että2-3 tähteä,,,niin ei voi valittaa jos kaikki ei oo kohdillaan..halvalla ei saa hyvää....Egyptissä. Suoraan viis tähteä niin on hyvät .

      • Voi voi sentään

        Kun vielä säästää ottamalla sen "määrittelettömän", on saanut sitä mitä tilaa. Joskus harvoin voi onni potkaista, mutta tuo tapahtuu harvoin.

        Missä saa kahdella tähdellä luksusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe