Kuka syö lipeäkalaa

Kertokaapa

Jouluna? Olen ajatellut kokeilla. Mutta tuoksuuko koko huusholli lipeäkalalle sitten?

22

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kerran ostanut sellaisen paketin ja avattuani totesin sen olevan jo valmista tavaraa. Niin pahalle haisi, että vein samantein roskiin. En ole koskaan syönyt mutta kai sitä olisi syötävä jos mitään muuta ei olisi...

• Kertokaapa

mutta olen joskus maistanut toisen tekemää ja se oli todella hyvää valkokastikkeen kanssa, mutta jos sitä itse valmistaa jääkö kamala haju huusholliin?

• minä57

se on herkkua muskotin kans

• Kerro..

Kerroppa minullekkin. Pleace!

• lipeekala
        Kerro.. kirjoitti:

Kerroppa minullekkin. Pleace!

kaupasta ostettuna.
        Voit pikaseen käyttää sen kylmässä vedessä ja valuttaa.
        Sit joko mikroon tai uuniin niin että lämpiää.
        Pintaan hiukka muskottia /pippuria ja valkokastike seuraksi.
        Se on siinä.
        Hyvää vaikka hiukka haisee.

• original pakkasakka
        lipeekala kirjoitti:

kaupasta ostettuna.
        Voit pikaseen käyttää sen kylmässä vedessä ja valuttaa.
        Sit joko mikroon tai uuniin niin että lämpiää.
        Pintaan hiukka muskottia /pippuria ja valkokastike seuraksi.
        Se on siinä.
        Hyvää vaikka hiukka haisee.

????????????? Mistä kaupasta sie valmista saat?Ö Joku herkku puoti , vai? Ö MOIPS!

• herkkuhetki..

Ihanaa herkkua muna-valkokastikkeella.

• Kiitos...

Kokeilempa uunissa. Ohjeita olen lukenut, mutta arveluttamaan on jäänyt tämä tuoksupuoli.
        Ei kait auta kuin kokeilla!

• originel pakkasakka

Ja jätän kyllä net munat , valkosen huolin:) ;) MOIPS!

• Anonyymi

Niin hyvää 😋

• En tykkää lipeäkalasta.
      Silliä ja lohta on joulupöydässä.

• mätäämätiä

on läpi vuoden, mäti on kuvottavaa.

Näin ne maut vaihtelee.

• mätäämätiä kirjoitti:

on läpi vuoden, mäti on kuvottavaa.

Näin ne maut vaihtelee.

Mullakin on silliä läpi vuoden mutta myös jouluna.
        Samoin on lohta silloin tällöin läpi vuoden.
        Karjalanpaistiakin teen keskellä vuotta kun haluttaa.
        Melkein kaikkea on läpi vuoden, paitsi lanttulaatikko taitaa olla niitä joita en tee keskellä vuotta.
        Ajat on muuttuneet.

• penskana söin ja tykkäsin, enkä muista et olisi haissut pitkään valmistuksen jälkeen. Oli tosi hyvää, yritin joskus itsekki tehdä,jokunen vuosi sitten, mutten saanut samaa tulosta aikaseksi, en edes valkokastikkeesta, vaik kastikkeet on miun pravuuri. Mummo teki meillä silloin lipeäkalan ja kastikkeen:)))

• originel pakkasakka

SYÖN ! Valmistus ilman haju haittoja : Pistele pussiin reikiä ( vaikka haarukalla tms. ei leukulla!) ja keitä( siis pussineen päivineen) , ei haisuleita , mutta ah niin ihanaa ! Mulle tuli nälkä:) MOIPS!

• herkkua

Laitan lipeäkalaa joko ennen joulua tai joulun jälkeen itselleni, kun olen yksin kotona. Se on niin ihanaa herkkua, jota kyllä mielelläni syön joulun aikaan. Muu porukka ei syö sitä ja haistaa kyllä, milloin olen lipeäkalaa laittanut. - Jouluaaton ruokina on sitten kaikille maistuvat kinkut, rosollit, peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikot, sillit, lohet ym muut sienisalaatit, joista kaikki pitävät.

• meeriamanda

Minä sen tiesin, ja sellaista kalaa miekin voin täälä etelässä sulle tarjota ja ihan voista teen valkosoosin, pikkusen suolaa ja mustapippuria niin se on avot! Kun vuorostasi täälä viuhut tuuhan syömään, minä niin mielelläni sinut palkitsisin :)) *etusormet ristissä selän takana * kun et kylmää tänne enempää puhallellut :))

Jouluruokiini kuuluu ehdottomasti livekala, muistan lapsuudessa kuinka niitä lioteltiin en kyllä osaisi, enkä välitä oppiakaan, kaupassa on ...ja juurikin noin, reikiä pussukkaan ja lukekaa nyt herrantähden ohjeet, nekin löytyy siitä pakkauksesta.

luutamummo, vaan menköön nicillä :))

• originel pakkasakka
        meeriamanda kirjoitti:

Minä sen tiesin, ja sellaista kalaa miekin voin täälä etelässä sulle tarjota ja ihan voista teen valkosoosin, pikkusen suolaa ja mustapippuria niin se on avot! Kun vuorostasi täälä viuhut tuuhan syömään, minä niin mielelläni sinut palkitsisin :)) *etusormet ristissä selän takana * kun et kylmää tänne enempää puhallellut :))

Jouluruokiini kuuluu ehdottomasti livekala, muistan lapsuudessa kuinka niitä lioteltiin en kyllä osaisi, enkä välitä oppiakaan, kaupassa on ...ja juurikin noin, reikiä pussukkaan ja lukekaa nyt herrantähden ohjeet, nekin löytyy siitä pakkauksesta.

luutamummo, vaan menköön nicillä :))

Mie luppaan pistätyä , saatanpa piankin olla oven takana koputtelemassa;). mitä : etusormet ristissä , hmmmm täytyypä nyt vallan alkaa ajattelemaan*** .Mie ossaisin aivan alusta laittaa lipeäkalan , liotuksineen kaikkineen , vaan laiskan pulskeako lienen , en viitti (mie vaan syön sitä meillä ). Hyvää (jos totta puhun ), niin herkullista se on tuo pussi kalakin;. Aion nyt paiskoa mietintä myssyllä itteäni päähän ja suunnistan viuhtomaan jonnekkin , vai vetäiskö vallan hatusta , minne tuuli kuljettaa(laulaa samalla(epävireisesti) )! MOIPS!

• Emme syö sitä jouluna mutta odottelen josko sitä tulisi kunnon alennukseen joulun jälkeen.

Rasvatonta proteiinia.
      Mausteinen kevytkermaviili niskaan ja uuniin.

• Heikunkeikku

En syö lipeäkalaa joulupöydässä, mutta joko ennen tai jälkeen joulun.
      Tykkään lipeäkalasta, kuin hullu joulupuurosta.
      Valkokastikkeen täytyy olla Pak-sua plaatua. Murskattua maustepippuria pätkästään päälle.
      Minusta lipeäkalan haju on hyvä. Saa kuolan valumaan melkein suun ulkopuolelle.:)
      Valmistan lipeäkalan keittämällä. Pusseineen päivineen vaan kattilaan ja se on siinä.

• -tiina

vakuumissa myytävät lipeäkalat millekkään haise oon kerran laittanut sen ohjeen mukaan eli keittänyt muttei siitä mitään hajua tullu eiköhän se haju oo kuvittelua jostain ennenvanhaisesta kun niitä keitettiin lipeässä.

• Kertokaapa

on hiton hyvä. Kokemuksia jostakin tuiki tärkeästä asiasta jollekkin voidaan antaa tukea.
        Kiitos taas teille ja tiinalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe