Miten nautit krapularyypyn?

otto lonkero

Herääminen, olo on kauhea. Tärinää, pelkotiloja, huimausta yms. Jos kaikki on mennyt hyvin, hätäpakkaus jääkaapista esille. Eli sixsari lonkeroa. Olo huojentuu, onneksi maltoin jättää sen illalla juomatta.

Otan kylmän lonkeron, sihautan tölkin auki, mikä jumalainen ääni! Varovasti muutamia tunnustelevia huikkia ja pientä jännitystä, pysyykö juoma sisällä vai tuleeko oksut. Ei tullut, joten seuraavalla huikalla tölkki tyhjäksi.
Nautinto on suuri, kun juoma valuu kurkusta alas.

3. tölkin kohdilla olo jo helpottaa, tärinä lakkaa ja aurinko alkaa paistaa. On päätöksen hetki, alkaako alasajo vai joisiko saman tien kaikki 6 tölkkiä. Juon kaikki, eli jospa ryyppäisi vielä tämän päivän. Loiventelen sitten huomenna.

Sixsarin jälkeen onkin aika lähteä kauppaan hakemaan kontti kaljaa ja se kriisipakkaus lonksua huomen aamuksi. Alkoon on valitettavan pitkä matka, mutta varmasti sielläkin tulee vielä käytyä, kun kaljasta ei oikein saa enää toivottua efektiä aikaiseksi. Paitsi jos vatsa on mennyt kuralle, silloin on syytä jättää alkossa käynti siltä päivältä. En sentään ole juoppo joka kulkee sonnat housuissa.

Tänään on hyvä päivä! Raitis elämä antaa vielä odottaa itseään hetken.

20

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maroolofi

No ei mulla yleensä ole seuraavana päivänä vapinaa eikä pelkotiloja. Ja siinä vaiheessa kun niitä on, eli useamman illan juopottelun jälkeen, niin siinä ei krapularyypyt enää auta. Silloin ei auta muu kun kestää, niinkuin mies kestää. Jos on miestä juoda, niin on miestä kestää krapulakin. Jos on tosi paha tilanne, niin voi mennä esim. Auroran päivystykseen tai avokatkolle. Parasta on kuitenkin hommata pamit joltain yksityishenkilöltä. Ei viitsisi kuormittaa terveydenhuoltoa, kun se on niin perseestä.

• Maroolofi

Jos minä joisin lonkeroa, niin oksentaisin varmasti. Hyi helvetti. Lonkero on kiljua. Siinä vielä maistuu hiivakin. Oluessa se hiiva vaan haisee, ei niinkään maistu. Mutta lonkero... Hyi helvetti. Sama kun siiderit. Jotain hyviä sidukoita on ehkä olemassa, mutta yleensä ne on kiljua. Ainakin ne mitä maitokaupassa myydään.

Jos olen dokannut edellisenä iltana ja jatkan seuraavana aamuna, niin otan olutta ja/tai viskiä. Ja tämä ei ole mitään pullistelua, vaan ne oikeasti toimii. Kylmä olut(viileä tai hätätapauksessa taskulämminkin) antaa sen hyvän alkupotkun päivälle. Ja sitten laitetaan vähän hyvää mussiikkia soimaan, etsitään jostain snapsilasi ja kaadetaan siihen 2 cl viskiä. Sitten juodaan se viski pohojanmaan kautta ja otetaan taas olutta. Sitten siinä tissutellaan. Kannattaa ottaa se viskiryyppy aina kun siltä tuntuu, esim. 15 min. tai 2 min. välein. Tämä menetelmä tietty edellyttää, että himassa on olutta ja viskiä aamulla. Siitä se päivä sitten mukavasti alkaa, mutta valitettavasti tämä johtaa aina siihen putkeen, jonka päättyessä on olo yleensä vähemmän miellyttävä.

Vaan jos haluaa dokata, niin silloinhan se on dokattava. Mun dokaushaluja hillitsee nykyään rahanpuute ja se, että ''krapula'' saattaa kestää pidempään kun itse juomaputki. Sitä paitsi on kiva olla siisti ja puhdas, kännissä kun ei jaksa huolehtia niistäkään asioista. Kukaan ei myöskään arvosta juoppoja, vaan kaikki katsovat inhoten. Mulla on parempaakin tekemistä kun dokaaminen ja parempaa käyttöä rahoille. Kyllähän tässä välillä kun ottaa pannuun ja tylsistyttää tämä elo, niin tekisi mieli lähteä juomaan, mutta en aio lähteä ainakaan moneen viikkoon. Tässä on nyt viime ryyppykerroilla tullut sotkettua omia asioita sen verran pahasti, että nyt ei kaipaa enää lisää hämminkiä. Selvinpäin niistä vaikeuksista voi selvitäkin.

• tutki hylsyt

Näemmä vaihtelee tyylit. Itse en krapulaan pysty teräviä ottamaan. Tietysti jos lantraa, niin sitten. Mutta mitä järkeä siinä olisi. No, ehkä jääkylmä jekku menee. Terävät aamun ekana ryyppynä aiheuttaa vatsakrampin ja välittömän tarpeen oksentaa.

Olen myöskin lonkeron kannattaja. Kuka tykkää, kuka ei. Krapulaan olen sen todennut hyväksi. Ja tietenkin hätätilanteessa menee mikä tahansa alkoholi.

Joskus on tullut näinkin aamun ekat hankittua. Jos on juonut vaikka 3 päivää kaljaa, eli 3-5 konttia niin eikun tutkimaan hylsyjä. Aina löytyy seasta puolikkaita tölkkejä ja pikku lirut irtoaa lähes joka tölkin pohjalta.

Kun käy läpi vaikka 4 kontin hylsyt, kertyy siitä juotavaa helposti jopa litra! Maku nyt ei ole häävi, pari päivää lämpimässä väljähtäneitä oluen jämiä. Kaiken lisäksi kesäisin niihin tölkin jämiin kertyy niitä pieniä kärpäsiä.. juokohan ne kaljaa? Erityisesti Pirkka kalja kerää niitä valtavasti. Ei tarvii kuin tölkki korkata, niin pörriäiset tulee heti siihen surraamaan.

Kallaamalla tyhjät hylsyt läpi voi löytää muutakin herkullista, esin puoliksi syötyjä pizzoja sohvan alta.

• %%%%%%%%%%
        tutki hylsyt kirjoitti:

Näemmä vaihtelee tyylit. Itse en krapulaan pysty teräviä ottamaan. Tietysti jos lantraa, niin sitten. Mutta mitä järkeä siinä olisi. No, ehkä jääkylmä jekku menee. Terävät aamun ekana ryyppynä aiheuttaa vatsakrampin ja välittömän tarpeen oksentaa.

Olen myöskin lonkeron kannattaja. Kuka tykkää, kuka ei. Krapulaan olen sen todennut hyväksi. Ja tietenkin hätätilanteessa menee mikä tahansa alkoholi.

Joskus on tullut näinkin aamun ekat hankittua. Jos on juonut vaikka 3 päivää kaljaa, eli 3-5 konttia niin eikun tutkimaan hylsyjä. Aina löytyy seasta puolikkaita tölkkejä ja pikku lirut irtoaa lähes joka tölkin pohjalta.

Kun käy läpi vaikka 4 kontin hylsyt, kertyy siitä juotavaa helposti jopa litra! Maku nyt ei ole häävi, pari päivää lämpimässä väljähtäneitä oluen jämiä. Kaiken lisäksi kesäisin niihin tölkin jämiin kertyy niitä pieniä kärpäsiä.. juokohan ne kaljaa? Erityisesti Pirkka kalja kerää niitä valtavasti. Ei tarvii kuin tölkki korkata, niin pörriäiset tulee heti siihen surraamaan.

Kallaamalla tyhjät hylsyt läpi voi löytää muutakin herkullista, esin puoliksi syötyjä pizzoja sohvan alta.

jos kalja tölkki seisoo avattuna pari kolme päivää niin eiköhän siitä ole jo alkot haihtuneet pois.

• xi76DG
        %%%%%%%%%% kirjoitti:

jos kalja tölkki seisoo avattuna pari kolme päivää niin eiköhän siitä ole jo alkot haihtuneet pois.

Silloin otetaan mielikuvitus käyttöön ja ahaa,se onkin hyvää.

• Maroolofi
        tutki hylsyt kirjoitti:

Tosiaankin tyylit vaihtelee. Minä yrjöäisin jekusta ja vanhojen kaljapullojen ''helmistä''. Tuoretta kaljaa ja tuoretta viskiä. Mutta sitten jos on tarpeeksi huonossa kunnossa, niin silloin ei pysty juomaan mitään, ei edes vettä.

• Maroolofi
        tutki hylsyt kirjoitti:

Aika puliukkomeininkiä syödä jotain pitzan jämiä lattialta. Olen sitä mieltä, että jos ei ole rahaa kunnon ruokaan ja juomaan, niin silloin on viisainta olla raittiina.

Ja se Pirkan olut on muuten Olvia. En ole ihan varma miksi sitä pitää myydä eri nimellä.

• puisto kemimisti
        %%%%%%%%%% kirjoitti:

No ei ne alkoholit avatusta tölkistä parissa päivässä pois haihdu.

• kelkalla kaljaa
        Maroolofi kirjoitti:

Aika puliukkomeininkiä syödä jotain pitzan jämiä lattialta. Olen sitä mieltä, että jos ei ole rahaa kunnon ruokaan ja juomaan, niin silloin on viisainta olla raittiina.

Ja se Pirkan olut on muuten Olvia. En ole ihan varma miksi sitä pitää myydä eri nimellä.

Pirkka olut on hyvää. Lieneekö sitten ihan samaa kamaa kuin olvin normaali keppana. Halvempaa se ainakin on. Tietysti jostain supermarketista saa kontin vielä halvemmalla, tai Lidlistä. Mut ei niitä kontteja viitsi kovin kaukaa kantaa.

Kaksikin konttia kun kerralla raahaa, niin kädethän siinä venyy kuin pioneerilla. Pitäs olla joku potkukelkka, mihin voisi lastata heti vaikka kymmenen konttia.

• ex-tissuttaja
        kelkalla kaljaa kirjoitti:

Pirkka olut on hyvää. Lieneekö sitten ihan samaa kamaa kuin olvin normaali keppana. Halvempaa se ainakin on. Tietysti jostain supermarketista saa kontin vielä halvemmalla, tai Lidlistä. Mut ei niitä kontteja viitsi kovin kaukaa kantaa.

Kaksikin konttia kun kerralla raahaa, niin kädethän siinä venyy kuin pioneerilla. Pitäs olla joku potkukelkka, mihin voisi lastata heti vaikka kymmenen konttia.

Mikä hemmetin mainosketju tämä on?

• että näin
        ex-tissuttaja kirjoitti:

Mainostathan sinäkin vähän väliä mm. tv ohjelmia ja mitä lie.

• Maroolofi

Se kaljakonttien roudaushan se on ainutta lihaskuntoilua mitä meikäläinen harrastaa. Ja taitaapa olla monen muunkin juopon.

• Maroolofi
        ex-tissuttaja kirjoitti:

Ei tässä mitään mainosteta. Itseänikin kiinnostaisi tietää miksi Olvia myydään myös Pirkka nimellä.

Kyllä se ihan samaa paskaa on. Tai olutta.

• pamituoppi
        Maroolofi kirjoitti:

Se kaljakonttien roudaushan se on ainutta lihaskuntoilua mitä meikäläinen harrastaa. Ja taitaapa olla monen muunkin juopon.

Oivallinen rapuladrinksu on tuoppi jääkylmää olutta ja sinne murentaa 3-7 pamia sekaan. Sen jälkeen olo onkin jo mainio!

• Maroolofi
        pamituoppi kirjoitti:

Oivallinen rapuladrinksu on tuoppi jääkylmää olutta ja sinne murentaa 3-7 pamia sekaan. Sen jälkeen olo onkin jo mainio!

Aika monta pamia kerralla. Eikö yksi riitä?

• pienikitka

pulkka on oiva väline avuksi. Sillä voi välillä vetää kaveriakin joka on "väsynyt".

• 19

suuresti ettei parasiittivirus poista tätä ketjua, tämähän sotii hänen periaatteitaan vastaan. Niistä tärkeinhän on "poista kaikki joka ei ala sanoin; tänään raittiina".

• Maroolofi

Mitä Möykkael Jaksonen teki pulkassa? Veti lasta talvella.

• puliveivari-

kauhee darra oli, mutta kun yhden oluen sain alas niin olo alkoi helpottua kovaa vauhtia. Paskalla kävin eikä edes tullu ripulia, pitää juoda enemmän jotta maha menee kuralle kaljasta :D

• Mieluummin teräviä

Kyllä kaikenasteinen krapula helpottaa nopeimmin pelkällä kossulla. Sopivasti jääkaappiviileenä
      kolmella pikaisella huikalla puolipulloa puolessa tunnissa. Olo on senjälkeen täysin OK.

Siitä toisesta puolikkaasta voi sitten tehdä aamukahvin kanssa hissuksiin plöröjä. Siitä se päivä
      sitten käynnistyy.

Ei mitään keppanoita tai lonkeroita. Niistä seuraa vaan turpea pöhnä ja väsyttävä olo, koko päivä
      on pilalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5081
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      3733
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1292
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      903
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      773
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      759
    Aihe