lieksa on kaunis kaupunki, mutta sen pääkatu pielisen tie, on auttamattomasti päässyt tiensä päähän. Liikenne sillä pääväylällä on arpa peliä siitä, kuka uskaltaa lähteä ensin risteyksen ylitykseen. Tietä ei ilmeisesti ole kunnostettu/parannettu sitten kuusikymmenluvun jälkeen. Kaupunki on tehnyt suunnitelman kadun uudistamiseksi, mutta tämä uudistus on saanut kovan vastarinnan, syitä on monia, mutta suurin syy lienee tietämätömyys, johon vetoaa hankkeen vastustajat.
Riihimäen kaupungissa on aikoja sitten tehty hämeenkadulle juuri samanlainen remontti, kuin nyt on pielisen tien suunnitelma. Allekirjoittanut on monesti sen häeemnkadun kadunvarteen pysäköinnyt voin vakuuttaa, että pysäköinnissä ei ole mitään kummallista. Ruuhka aikana tiellä liikennöi runsaasti autoja, tiellä on 40km/h nopeusrajoitus, mutta nopeus putoaa automaattisesti kun liikenne on runsasta.
Pielisentie tulee valmistuttuaan olemaan ikään kuin "puisto bulevardi" kunhan lehmukset ehtivät täyteen pituuteensa. Tie luo viihtyvyyttä ja kahden kiertoliittymän ansiosta liikenne sujuu ruuhka aikanakin sujuvasti.
Luin Lieksan Lehdestä, että suunnitelmaa aletaan purkaa, antamalla siihen varatuista rahoista vain n. 1/3 osaa alkuperäisestä summasta?! Siinä tehdään se virhe, josta kaupungin yrittäjätkin ovat kirjoitelleet ko. lehdessä. Sanonta: "Kun asia pitkittyy se myöskin mutkistuu"! näin tulee tapahtumaan. Sen lisäksi, että pielisentie on kuin pääkaupungimme Helsinkin jotkut kadut, aina auki, koska kadun alla olevat viemärit ym. ovat vuoretellen remontissa, kas, kun yhteispeli ei suju.
Onko niin, että ne asiasta päättävät vastustajat, keräävät sympatioita hankkeen vastustajilta? Ja onhan se heille tarpeellista plussaa, mutta samalla tyhmää. Ei koskaan saisi oma etu mennä yhteisen edun edelle, jota nyt edustaa pielisentie. Erityisesti kun hankkeen vastustajat eivät edes tiedä, mitä vastustaa. Pielisentie on kaupungimme sydän, nyt se vaan käy vähän hitaalla.
On tosi, että rahoitus tarpeita on monella taholla, mutta niitä kaikkia pitää hoitaa tasapuolisesti. Jokaisella meistä on tarpeemme. Liikuntahallista on ollut keskustelua, mutta kun alueella on tyhjiä tiloja, niin luulisi kuntosalin kohdalla asian olevan helppo järjestää. Puuttuvat vain välineet ja eiköhän niitä voisi saada yleisellä varainkeräyksellä, allekirjoittanutkin antaa mielellään roposensa hyvän asian puolesta, vaikka itse keuhkovikaisena ei voi hallia käyttää. Mutta! yhteispelillä se sujuu.
Vanhuksiakin on muistettava. Kuitenkin jos pääasiat eivät ole kunnossa, niin mikään ei toimi.
Lieksan kaupunki/pielisentie.
34
1097
Vastaukset
- valtuustoryhmä K
meidä tavoite on muuttaa Pieleisentie 2013 loppuun mennessä kävelykaduksi ja palauttaa alue
luonnontilaan - toivoiisakki
kannattas tutkii asiat tarkemmin enneku alkaa valittaa. rahaa myönnetty kolmeks vuodeks peräkkäin mutta nyt ne haluu lisää, ei niin oltu alunperin sovittu joten ei niitä supistamassa olla köhelö!!
Ei uusi tie tuo asiakkaita liikkeille eikä uusia asukkaita, työpaikan perässä sitä ollaan aina muuttamassa, voi hyvä isä teidän kanssa!!
Lehikoisen laajakaista ei kovinkaan laaja..- kesken
kansan äänestys ,luulempa että noin 99% Pielisentien remppaa vastaan:
- saataiskiin
kesken kirjoitti:
kansan äänestys ,luulempa että noin 99% Pielisentien remppaa vastaan:
kaarisillan lepikot takaisin, niitä olen kaivannut eniten.
- Lehikoisen laajakais
Tutustu sinä ensin asiaan, ennekuin alat kommentoida. Kommentissasi tulee ilmi se, ettet tiedä asiasta yhtikäs mitään muuta kuin sen mitä vastustajat kuorossa laulaa!
- teko olisi
tehdä Pielisentie kiertoliittymineen yhtä kyytiä valmiiksi! Nyt on jo tiedossa inflaation esiinmarssi lähiaikana, joka voi pahimmillaan nostaa tienrakennuksen hintaa tuplasti, sitähän emme halua!? Tien rakentaminen antaa työtä monelle ja valmistuttuaan myös välillinen merkitys tällä rakennelmalla on liike-elämälle. Ihminen joka pystyy näkemään tien valmiina, jo nyt, on fakiiri, mutta se on tosiasiaa, että tiestä tulee edustavan hyvä. Kaupungin päättäjien tulisikin myöntää katkeamatonrahavirta hankkeelle, ilman minkäänlaista keskeytystä. Me matalat tallaajat vikistään ensin ja ihaillaan sitten, kun hanke on valmis, hyvä siitä tulee.
- Hahahahahahhhahhhaha
kun sen homman jo aloititte niin nyt se pitää tehdä loppuun myös pikimmiten.
Johan teille nauraa ryssätkin jos alatte venyttää vanuttaa sitä (muuthan teille nauraa jo nyt).
Ei tuo mitenkään yllättänyt, koska oottehan te lieksalaiset tunnetusti vähän niin kun ne sadun hölmöläiset.
Eihän teillä muuuten olisi hommat tuohon jamaan menneetkään. - Kyrpä-Jooseppi.
Minusta taas entinen pielisentie, olisi palvellut vallan hyvin lieksalaisia vielä vuosikymmeniä!
Tehty mitä tehty ja kun rakennusprojekti kerta aloitettiin, niin se tulisi viedä nopeasti loppuun saakka!
En ymmärrä määrärahojen alentamista, sillä sitä kalliimmaksi pielisentien remontin kustannukset käy, mitä useammalle vuodelle niitä venytetään!
Näytöt on jo usein, kaupungin virkamiehien itsensä osoittamina paljasteneet sen, että he kaikki on lisäkoulutuksen tarpeessa!
Jos ei osata laatia rahoitussuunnitelmia, jotka jotakuinkin pitää paikkansa, niin silloin on vikaa itse suunnittelijoissa!
Noh..eipä hätää sillä nostetaan kunnallisveroja ensi vuonna ja niiden korotus tulisi tehdä jo alkuvuonna! - uusiksi.
Kyrpä-Jooseppi. kirjoitti:
Minusta taas entinen pielisentie, olisi palvellut vallan hyvin lieksalaisia vielä vuosikymmeniä!
Tehty mitä tehty ja kun rakennusprojekti kerta aloitettiin, niin se tulisi viedä nopeasti loppuun saakka!
En ymmärrä määrärahojen alentamista, sillä sitä kalliimmaksi pielisentien remontin kustannukset käy, mitä useammalle vuodelle niitä venytetään!
Näytöt on jo usein, kaupungin virkamiehien itsensä osoittamina paljasteneet sen, että he kaikki on lisäkoulutuksen tarpeessa!
Jos ei osata laatia rahoitussuunnitelmia, jotka jotakuinkin pitää paikkansa, niin silloin on vikaa itse suunnittelijoissa!
Noh..eipä hätää sillä nostetaan kunnallisveroja ensi vuonna ja niiden korotus tulisi tehdä jo alkuvuonna!Niin olisi palvellut. Joensuulaisetkin sanoneet miten hyvä auto jättää parkkiin kadun laidalle. Pielisentien kaventaminen olisi saanut jäädä. Hupaisa kuva oli Lieksan Lapussa miten 2 rekkaa ohittaa, toisen rekan pyörät oli kiveyksellä. Tositilanteessa kun ajavat, niin peilit lähtee! Ja miten jono seisoo kun joku kääntyy sivukadulle.
- jässikät
Hahahahahahhhahhhaha kirjoitti:
kun sen homman jo aloititte niin nyt se pitää tehdä loppuun myös pikimmiten.
Johan teille nauraa ryssätkin jos alatte venyttää vanuttaa sitä (muuthan teille nauraa jo nyt).
Ei tuo mitenkään yllättänyt, koska oottehan te lieksalaiset tunnetusti vähän niin kun ne sadun hölmöläiset.
Eihän teillä muuuten olisi hommat tuohon jamaan menneetkään.eivät ymmärrä kehityksen päälle, kahtokaa peiliin ja onko siellä vielä se sama hernehuuko joka mölöttää?
- liitonarkki
jässikät kirjoitti:
eivät ymmärrä kehityksen päälle, kahtokaa peiliin ja onko siellä vielä se sama hernehuuko joka mölöttää?
- vainajia
jässikät kirjoitti:
eivät ymmärrä kehityksen päälle, kahtokaa peiliin ja onko siellä vielä se sama hernehuuko joka mölöttää?
- >kuolema
jässikät kirjoitti:
eivät ymmärrä kehityksen päälle, kahtokaa peiliin ja onko siellä vielä se sama hernehuuko joka mölöttää?
- FullMoon täysikuu
jässikät kirjoitti:
eivät ymmärrä kehityksen päälle, kahtokaa peiliin ja onko siellä vielä se sama hernehuuko joka mölöttää?
- trukeilla
uusiksi. kirjoitti:
Niin olisi palvellut. Joensuulaisetkin sanoneet miten hyvä auto jättää parkkiin kadun laidalle. Pielisentien kaventaminen olisi saanut jäädä. Hupaisa kuva oli Lieksan Lapussa miten 2 rekkaa ohittaa, toisen rekan pyörät oli kiveyksellä. Tositilanteessa kun ajavat, niin peilit lähtee! Ja miten jono seisoo kun joku kääntyy sivukadulle.
nämä ns.pikkupoliitikkonen vastustus kommentit pielisentien remontista voi jättää omaa arvoonsa,jos heille nykyinen tie riittäisi,ovat kuin menneen ajan planeetalta ja siellä myös saavatkin pysyä,onneksi demokratia toimii ja remontti vielä joskus valmistuu vaikka myöhässäkin,pitäähän joka kylässä olla joku vastapäivään kiertäjä ja toimija,heidän kommentit ovat lähinnä naurettavia ja hupaisia,antaa heidän yrittää ja olla niinsitä omasta mielestään"asiantuntija"kuin ns.potitrukki lieksan duumassa
- M.H.
Tästä pielisentien tyypistä on vahva kokemus, nimittäin jos luit aloitukseni, jossa mainitsin Riihimäen keskustassa oleva hämeetie on juuri täsmälleen tulevan(toivottavasti) pielisentie malli kappale. Olen ko. kadunpätkälle pysäköinnyt lukemattomia kertoja ja todistan että homma pelaa. Pielisentiestä on vahvat ennakkoluulot ja näinhän se on kun ei ole ihmisillä kokemuksia vain negatiivisia olettamuksia. Kiertoliittymien mukana saadaan liikenne joustavaksi ja muutenkin tie parantaa pielisentien imagoa, joka nyt on kuin villistä lännestä.
Jos kaupunki haluaa kehittyä, niin jotain sen eteen on uhrattava. Lieksan väkiluvun huomioiden täällä on suhteellisen laajat ja runsaat tarjonnat palveluissa. Lieksan puisto alueet ovat hyvin hoidettuja, täällä myöskin on suhteellisen siistiä joten olkaa lieksalaiset ylpeitä kaupungistanne.
Vielä niille jotka etelän huumaan kaipaavat, niin sielläkin on veriset taistelut työpaikoista, ei sinne vain mennä töihin. Toisaalta vuokrat ja omistusasunnot ovat suhteellisen kalliita. Joten jos täältä töitä saa, niin pysykää nuoret täällä. - M.H.
uusiksi. kirjoitti:
Niin olisi palvellut. Joensuulaisetkin sanoneet miten hyvä auto jättää parkkiin kadun laidalle. Pielisentien kaventaminen olisi saanut jäädä. Hupaisa kuva oli Lieksan Lapussa miten 2 rekkaa ohittaa, toisen rekan pyörät oli kiveyksellä. Tositilanteessa kun ajavat, niin peilit lähtee! Ja miten jono seisoo kun joku kääntyy sivukadulle.
Kun Lieksan Lehdessä oli kuva kahdesta rekasta, mutta kun luin jutun ymmärsin. Nimittäin mitä ne isot rekat pielisentiellä ajaisivat? Harvoin niitä siellä näkee. Ja kun tien leveys on 3m ja rekan suurin leveys 2,6m, kun ynnätään, tien kokonaisleveys 2x3m = 6m. Rekan leveys 2,6x2 = 7,20m jää rekkojen väliin 80cm, jonka pitäisi riittää. Mitä tulee henkilöauto liikenteeseen, niin kyllähän siellä ajelee ei ole mitään vaikeutta. Sitten on huomioitava kevytliikenne ja jalankulku, niille jää ruhtinaallisesti tilaa. Eihän kadun pidäkkään olla mikää moottoritie! Toisaalta nopeuden lasku 30km/h on ehkä laskettu liian alakanttiin, Riihimäellä se onsamalaisella kadulla 40km/h ja ihan passeli. Älkää olko huolissanne, kyllä pielisen tie on ja tulee olemaan liikennekelpoinen uudistuksen jälkeenkin.
- tätä tietä kannattaa
M.H. kirjoitti:
Tästä pielisentien tyypistä on vahva kokemus, nimittäin jos luit aloitukseni, jossa mainitsin Riihimäen keskustassa oleva hämeetie on juuri täsmälleen tulevan(toivottavasti) pielisentie malli kappale. Olen ko. kadunpätkälle pysäköinnyt lukemattomia kertoja ja todistan että homma pelaa. Pielisentiestä on vahvat ennakkoluulot ja näinhän se on kun ei ole ihmisillä kokemuksia vain negatiivisia olettamuksia. Kiertoliittymien mukana saadaan liikenne joustavaksi ja muutenkin tie parantaa pielisentien imagoa, joka nyt on kuin villistä lännestä.
Jos kaupunki haluaa kehittyä, niin jotain sen eteen on uhrattava. Lieksan väkiluvun huomioiden täällä on suhteellisen laajat ja runsaat tarjonnat palveluissa. Lieksan puisto alueet ovat hyvin hoidettuja, täällä myöskin on suhteellisen siistiä joten olkaa lieksalaiset ylpeitä kaupungistanne.
Vielä niille jotka etelän huumaan kaipaavat, niin sielläkin on veriset taistelut työpaikoista, ei sinne vain mennä töihin. Toisaalta vuokrat ja omistusasunnot ovat suhteellisen kalliita. Joten jos täältä töitä saa, niin pysykää nuoret täällä.2x2,6=7,20!!!!!!
- kustannusarviokin
tätä tietä kannattaa kirjoitti:
2x2,6=7,20!!!!!!
menee 5miljoonaa=10 miljoonaa.
- hihah
kustannusarviokin kirjoitti:
menee 5miljoonaa=10 miljoonaa.
Jos sitä vielä pitkitetään. Ei niinkun ymmärrä noita demareiden joidenkin kepulaisten ajatuksia!
- nauta
hihah kirjoitti:
Jos sitä vielä pitkitetään. Ei niinkun ymmärrä noita demareiden joidenkin kepulaisten ajatuksia!
kepu kiiskisen tukijoukot seillä perheineen on äänessä tällä palstalla! Lopettakaa jo yrittäjät, yrittäjänaiset! Kyllä se valmiiks tulee, antakaa rauha rojektille!
- Tallai taasentäst
nauta kirjoitti:
kepu kiiskisen tukijoukot seillä perheineen on äänessä tällä palstalla! Lopettakaa jo yrittäjät, yrittäjänaiset! Kyllä se valmiiks tulee, antakaa rauha rojektille!
pielisentien rekkojen kohtaamisesta,rekan renkaat kiveyksillä(kuvasta katsottuna)ompa hassua että kaupungin pääkatu typistetään kuin jokin metsäautotie jossa rekkamiehet kiroavat sivullisten marja- metsästäjien-kalastajien autoja joita on teiden varsilla etteivät sovi pyyhkäisemään vauhdilla pöllikuormineen.
Entäpä kyseinen kuva siitä laskuopista kuinka paljon jää vapaata rekkojen väliin,"eikös rekoissakin ole Peilit"ja kuten kuvastakin näkee että koukatahan siinä on pitänyt ettei kopsahda.
Sekä muutoin tie asioista ajelkaapa Viekin kirkon ohi sekä Viekin kylän läpi Uudenkylän risteykseen niin eiköhän jokaiselle tulis jo pers tuntumalta tunne että taitas olla vähän paikkaamista noille pielisentien rahoille muuallakin.
Ja kuhmontiestä vielä sen verran että nyt maksumiehiksi kaupunkilaiset,ei ole edes kaupunkimme alueella oleville yksityisteille varoja avustaa että jo perus toiminnot hoituis.
NE VAALIT NE VAALIT?????????????????????????????? - Hyvä Lieksa
M.H. kirjoitti:
Kun Lieksan Lehdessä oli kuva kahdesta rekasta, mutta kun luin jutun ymmärsin. Nimittäin mitä ne isot rekat pielisentiellä ajaisivat? Harvoin niitä siellä näkee. Ja kun tien leveys on 3m ja rekan suurin leveys 2,6m, kun ynnätään, tien kokonaisleveys 2x3m = 6m. Rekan leveys 2,6x2 = 7,20m jää rekkojen väliin 80cm, jonka pitäisi riittää. Mitä tulee henkilöauto liikenteeseen, niin kyllähän siellä ajelee ei ole mitään vaikeutta. Sitten on huomioitava kevytliikenne ja jalankulku, niille jää ruhtinaallisesti tilaa. Eihän kadun pidäkkään olla mikää moottoritie! Toisaalta nopeuden lasku 30km/h on ehkä laskettu liian alakanttiin, Riihimäellä se onsamalaisella kadulla 40km/h ja ihan passeli. Älkää olko huolissanne, kyllä pielisen tie on ja tulee olemaan liikennekelpoinen uudistuksen jälkeenkin.
Pielisentien ajorata on 6,5 m leveä, eli 3,25 m/ajokaista.
Pysäköintiruutu on 2,2 m leveä 0,75 m suojakaista ennen 3,8 m leveää kevyen liikenteen kaistaa.
Vammaisen pysäköintiluvan hankkinut saa pysäköidä autonsa vinoon, niin että keula on suojakaistalla ja jopa kevyen liikenteen kaistalla. Tilaa esim. pyörätuolin kokoamiseen ja siihen asettautumiseen on reilusti. Pysäköintiruutu, suojakaista ja kevyen liikenteen kaista ovat samassa tasossa, joten autosta noustua ei tarvitse ylittää yhtään porrasta. Tervejalkaiset, joilla on ajokortin saamisen edellyttämä ajotaito, pystyvät pysäköimään parkkiruudun oikeaan reunaan, jolloin henkilöautosta voi nousta astumatta ajoradalle. - M.H.
Hyvä Lieksa kirjoitti:
Pielisentien ajorata on 6,5 m leveä, eli 3,25 m/ajokaista.
Pysäköintiruutu on 2,2 m leveä 0,75 m suojakaista ennen 3,8 m leveää kevyen liikenteen kaistaa.
Vammaisen pysäköintiluvan hankkinut saa pysäköidä autonsa vinoon, niin että keula on suojakaistalla ja jopa kevyen liikenteen kaistalla. Tilaa esim. pyörätuolin kokoamiseen ja siihen asettautumiseen on reilusti. Pysäköintiruutu, suojakaista ja kevyen liikenteen kaista ovat samassa tasossa, joten autosta noustua ei tarvitse ylittää yhtään porrasta. Tervejalkaiset, joilla on ajokortin saamisen edellyttämä ajotaito, pystyvät pysäköimään parkkiruudun oikeaan reunaan, jolloin henkilöautosta voi nousta astumatta ajoradalle.Mistähän tuon kolmemetriä löysin?! No! hyvä. Nimittäin sehän on jo ruhtinaallisesti tilaa rekoille, eli peräti 1,3m. henkilöaution leveys n.1,6m Varattu tila 2.20 tässä on tilaa vähintään 60 cm kuljettajalle selvitä autosta pois.
Kertaan vielä Riihimäella ei ole ollut vaikeuksia Hämeenkadulla. Eikä se varmasti tuo vaikeuksia normaalille ihmiselle(vähimmäisvaatimus: kohtalainen näkö ja elinten hallinta sekä kohtalainen ajokyky.) lieksassakaan. - höpöjuttujen kuninga
M.H. kirjoitti:
Mistähän tuon kolmemetriä löysin?! No! hyvä. Nimittäin sehän on jo ruhtinaallisesti tilaa rekoille, eli peräti 1,3m. henkilöaution leveys n.1,6m Varattu tila 2.20 tässä on tilaa vähintään 60 cm kuljettajalle selvitä autosta pois.
Kertaan vielä Riihimäella ei ole ollut vaikeuksia Hämeenkadulla. Eikä se varmasti tuo vaikeuksia normaalille ihmiselle(vähimmäisvaatimus: kohtalainen näkö ja elinten hallinta sekä kohtalainen ajokyky.) lieksassakaan.Ensinnäkin kun vertaat tuota Hämeenkatua Riihimäeltä, niin sehän on siellä osottaunut virheeksi.
Riihimäen Hämeenkadulla tyhjenee jälleen kaksi liiketilaa, kun sekä Sukkula että Riihi-Kimara jättävät keskustan. Sukkula lähtee ajanmukaisen ja edullisen liiketilan perään Liikerataan aseman kupeelle, Riihi-Kimara muuttaa vanhalle lasitehtaalle.
Miksikö. Asiakaspysäköinti on täysin perseestä ja liikennevirrat on ohjautunut niille tervepäisillä kaduille, joita ei ole tussaroitu.
Tuo valheellinen paskan jauhanta siitä ettei olisi vaikeuksia olisi syytä lopettaa.
Minkä takia nimimerkki MH sitten kyselee Riihimäen palstalla lainauksen mukaisesti.
" Muutin paikkakunnalle, jossa riidellään kaupungin pääkadusta, joka on parhaillaan työn alla. Katu nimittäin tulee täysin samanlaiseksi kuin siellä Riihimäellä se Hämeenkatu, jossa ovat ne niinkutsutut "pysäköintitaskut".
Täällä kiistellään siitä, miten ne talvella saadaan pidettyä lumesta puhtaina? Miten ahdas jne. katu tulee olemaan. Miten on Riihimäen asukkaat mielipiteenne tästä kadun mallista, että onko hyvä vai paha? Olen itse siellä hämeenkadulla pysäköinnyt ja mielestäni en mitään huonoa ole siinä kokenut."
Valheella on lyhyet jäljet. - M.H.
höpöjuttujen kuninga kirjoitti:
Ensinnäkin kun vertaat tuota Hämeenkatua Riihimäeltä, niin sehän on siellä osottaunut virheeksi.
Riihimäen Hämeenkadulla tyhjenee jälleen kaksi liiketilaa, kun sekä Sukkula että Riihi-Kimara jättävät keskustan. Sukkula lähtee ajanmukaisen ja edullisen liiketilan perään Liikerataan aseman kupeelle, Riihi-Kimara muuttaa vanhalle lasitehtaalle.
Miksikö. Asiakaspysäköinti on täysin perseestä ja liikennevirrat on ohjautunut niille tervepäisillä kaduille, joita ei ole tussaroitu.
Tuo valheellinen paskan jauhanta siitä ettei olisi vaikeuksia olisi syytä lopettaa.
Minkä takia nimimerkki MH sitten kyselee Riihimäen palstalla lainauksen mukaisesti.
" Muutin paikkakunnalle, jossa riidellään kaupungin pääkadusta, joka on parhaillaan työn alla. Katu nimittäin tulee täysin samanlaiseksi kuin siellä Riihimäellä se Hämeenkatu, jossa ovat ne niinkutsutut "pysäköintitaskut".
Täällä kiistellään siitä, miten ne talvella saadaan pidettyä lumesta puhtaina? Miten ahdas jne. katu tulee olemaan. Miten on Riihimäen asukkaat mielipiteenne tästä kadun mallista, että onko hyvä vai paha? Olen itse siellä hämeenkadulla pysäköinnyt ja mielestäni en mitään huonoa ole siinä kokenut."
Valheella on lyhyet jäljet.Aika paljon lienee Riihimäki muuttunut sitten vuoden sisällä. On sinulla vähän tietoa siitä, että liikkeitä on jo pieni osa muttanut, mutta miksi?! Vastaus sinulle. Lähiseudulle rakennettiin liikekeskus ATOMI joka vie kaupat tälle alueelle. ei niinkään siksi, etä tehtiin tuo Hämenkadun katu uusiksi.
Asiakas pysäköinti on aina ollut Hämeenkadulla, kadun varsilla. Eihän siellä ole ennenkään liiemmin tiloja ollut
"Tuo valheellinen paskan jauhanta siitä ettei olisi vaikeuksia olisi syytä lopettaa." Ilmeisesti et ole Riihimäeltä kotoisin? kun antamasi tiedot eivät siihen viittaa.
"Minkä takia nimimerkki MH sitten kyselee Riihimäen palstalla lainauksen mukaisesti." Aivanoikein, mutta en siihen saanut vastausta Riihimäen palstalta. Lienee syynä se, että ei ole valittamista, kuitenkin ihan kiva, kun "hokasit" sen.
Nimimerkille huomautan, että ei se pielisentie kapene, se on edelleen rakennusten välissä oleva väylä. Asian ytimenä on jakaa katuosuudet uudelleen, niin, että jokaisella kansalaisella olisi oikeus käyttää sitä, Ihmettelen mikä saa autoilevat kansalaiset niin ahdasmieliseksi, että pitäisivät pielisentien yksinomaan autoilijoille? Henkilöautoille, joka meillä on se suurin kaduntallaaja, riittää hyvin tuo 3,25m. Hyvä on se, että pyöräilijät sekä kävelijät saavat nyt ihan oman kulkuväylänsä. Siis, tasapuolisesti jokaiselle.
Velä siitä kuvasta, jossa kaksi rekkaa kohtaavat. Kuinka usein näin tapahtuu? Kuinka ei kaksi rekkaa leveydeltään 2.6m per rekka, pysty ilnman vaurioita kohtaamaan tiellä, jonka leveys on 6,5m?
On aivan oikein, että järki voitti päättäjillä ja saamme kauniin ja jokaiselle käyttäjälle oikeudenmukaisen kulkuväylän halkomaan Lieksan kaupungin keskustaa. Kiitos niille päättäjille jotka näkevät "nokkaansa pidemmälle"! - osta pois
M.H. kirjoitti:
Aika paljon lienee Riihimäki muuttunut sitten vuoden sisällä. On sinulla vähän tietoa siitä, että liikkeitä on jo pieni osa muttanut, mutta miksi?! Vastaus sinulle. Lähiseudulle rakennettiin liikekeskus ATOMI joka vie kaupat tälle alueelle. ei niinkään siksi, etä tehtiin tuo Hämenkadun katu uusiksi.
Asiakas pysäköinti on aina ollut Hämeenkadulla, kadun varsilla. Eihän siellä ole ennenkään liiemmin tiloja ollut
"Tuo valheellinen paskan jauhanta siitä ettei olisi vaikeuksia olisi syytä lopettaa." Ilmeisesti et ole Riihimäeltä kotoisin? kun antamasi tiedot eivät siihen viittaa.
"Minkä takia nimimerkki MH sitten kyselee Riihimäen palstalla lainauksen mukaisesti." Aivanoikein, mutta en siihen saanut vastausta Riihimäen palstalta. Lienee syynä se, että ei ole valittamista, kuitenkin ihan kiva, kun "hokasit" sen.
Nimimerkille huomautan, että ei se pielisentie kapene, se on edelleen rakennusten välissä oleva väylä. Asian ytimenä on jakaa katuosuudet uudelleen, niin, että jokaisella kansalaisella olisi oikeus käyttää sitä, Ihmettelen mikä saa autoilevat kansalaiset niin ahdasmieliseksi, että pitäisivät pielisentien yksinomaan autoilijoille? Henkilöautoille, joka meillä on se suurin kaduntallaaja, riittää hyvin tuo 3,25m. Hyvä on se, että pyöräilijät sekä kävelijät saavat nyt ihan oman kulkuväylänsä. Siis, tasapuolisesti jokaiselle.
Velä siitä kuvasta, jossa kaksi rekkaa kohtaavat. Kuinka usein näin tapahtuu? Kuinka ei kaksi rekkaa leveydeltään 2.6m per rekka, pysty ilnman vaurioita kohtaamaan tiellä, jonka leveys on 6,5m?
On aivan oikein, että järki voitti päättäjillä ja saamme kauniin ja jokaiselle käyttäjälle oikeudenmukaisen kulkuväylän halkomaan Lieksan kaupungin keskustaa. Kiitos niille päättäjille jotka näkevät "nokkaansa pidemmälle"!"Tuo valheellinen paskan jauhanta siitä ettei olisi vaikeuksia olisi syytä lopettaa." Ilmeisesti et ole Riihimäeltä kotoisin? kun antamasi tiedot eivät siihen viittaa.
Kuulehan paskan jauhaja idiootti. Asun mainitulla kadullla ja omistan kuusi as. osokettaa ja voin vakuutttaa että remontin jälkeen kaikk män vituks. Oaskehuoneiston arvo putosi ja liiketillat on tyhjillään kun ei pysäköinti toimi. Ja Hämeenkatu on sitten pikkkasesen pitempi, kuin Lieksan Pielisentie. 600 metriä. Hihitystä.
Lopeta Paskan jauhanta kun ei kyvyt riitä. - M.H.
Tallai taasentäst kirjoitti:
pielisentien rekkojen kohtaamisesta,rekan renkaat kiveyksillä(kuvasta katsottuna)ompa hassua että kaupungin pääkatu typistetään kuin jokin metsäautotie jossa rekkamiehet kiroavat sivullisten marja- metsästäjien-kalastajien autoja joita on teiden varsilla etteivät sovi pyyhkäisemään vauhdilla pöllikuormineen.
Entäpä kyseinen kuva siitä laskuopista kuinka paljon jää vapaata rekkojen väliin,"eikös rekoissakin ole Peilit"ja kuten kuvastakin näkee että koukatahan siinä on pitänyt ettei kopsahda.
Sekä muutoin tie asioista ajelkaapa Viekin kirkon ohi sekä Viekin kylän läpi Uudenkylän risteykseen niin eiköhän jokaiselle tulis jo pers tuntumalta tunne että taitas olla vähän paikkaamista noille pielisentien rahoille muuallakin.
Ja kuhmontiestä vielä sen verran että nyt maksumiehiksi kaupunkilaiset,ei ole edes kaupunkimme alueella oleville yksityisteille varoja avustaa että jo perus toiminnot hoituis.
NE VAALIT NE VAALIT??????????????????????????????Täällä olevat kirjoitukset ovat menneet asialinjalta kauas. Valitetaan jokaisesta eurosta joka pannaan kaupunkimme kehitykseen. Tulee mieleen katkeroitunut itseensä vetäytynyt kansakunta, joille tärkeintä on valittaa ja valittaa. Valkopilkkuna on muutamat asiallisesti Lieksan kehitykseen suhtauvat kirjoittajat.
Ne, jotka kohdanut mm:ssa palveluammatissa, ovat antaneeet positiivisen kuvan itsestään ja sen myötä myös lieksasta. Kadulla ovat tulleet keskustelemaan kanssamme, jne.
Lieksan päättäjistä se osa, joka on myötämielisesti suhtautunut lieksan kehityksen suuntaan, heille suuret kiitokset siitä.
Kuitenkin toivotamme perheemme kanssa iloista joulua kaikille, niin hyville kuin pahoillekin. Antakaamme lieksasta kuva, joka on positiivinen. Emmehän aina voi olla samaa mieltä asioista ja se on demokratiaa se!
- hohhohjoikkaa
Laurin laajakaistaksi muuttuneena Pielisen tie saa uuden kasteensa äänten mentyä tasan valtuustossa.
Onnea Lieksa, olette taas köyhiä kuin kirkon rotat, mutta velka se on, joka tiellä pitää- seuraavassa
valtuuston kokouksessa veroäyrin korotus äänestys;vai tarvinneeko tuota kun kaupankäynti lisääntyy uuden liituraita kujan myötä.Nyt se varmaan Lieksa pelastuu.
- ei leikata.
Hyvä Lieksa, tämä oli oikea päätös ja loppujenlopuksi me kaikki olemme voittajia. Hankkeen etenemisen jarrutus, sekä kammeta toteutuminen ovat nyt loppu ja ne jotka eivät ymmärrä finanssipolitiikkaa, pysykööt lestissään.
- hukkuu velkaan
ei leikata. kirjoitti:
Hyvä Lieksa, tämä oli oikea päätös ja loppujenlopuksi me kaikki olemme voittajia. Hankkeen etenemisen jarrutus, sekä kammeta toteutuminen ovat nyt loppu ja ne jotka eivät ymmärrä finanssipolitiikkaa, pysykööt lestissään.
Liituraita kujan myötä,se finasseista!
- vielä höpö!
hukkuu velkaan kirjoitti:
Liituraita kujan myötä,se finasseista!
Maailma on kulkenut ja kulkee edelleenkin.
- Kolamies
vielä höpö! kirjoitti:
Maailma on kulkenut ja kulkee edelleenkin.
Olisko ollut halvempaa ostaa kaupungin tällainen linko ja jättää Pielisentie repimättä auki? Olishan sitä katukuvaa saatu halvemmallakin kauniiksi?
http://www.youtube.com/watch?v=joMF16c8M14&feature=related
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765