Hei!
Onko kokemusta tästä viehättävältä kuulostavasta saariryhmästä?
Färsaaret
4
976
Vastaukset
- färsaarille
Minä haluaisin ensikesänä...miten sinne mennään?
olen ollu tuola töissä parina vuonna, (turisti-info, pohjolan kulttuuritalo, suomen kunniapääkonsulilla/tukkufirmassa) ekana vuonna meni 5 viikkoa, ja viime vuoden alussa 8 ja puol viikkoa. olin pääkaupungissa torshavnissa ja oli oiken viehättävä paikka olla ja asua. Ja siellä saa aikansa aika nopeasti kulumaan, ja löytyy kaikkea joka makuun, mm. merimuseo, konsertteja, taide-näyttelyjä, ja vanha kaupunki on todella idyllinen ruohokattoineen.
tosin sinne menemiseen kannattaa varata aikaa, joutuu vaihtamaan lentoa kööpenhaminassa, ja jos menee pääkaupunkiin torshavniin, ni kentältä menee bussilla noin 50min, taksilla noin 40min. aika kallistahan sielä on elää, paitsi hostellissa asuminen tulee halvemmaksi aika paljon
kannattaa käydä katsomassa seuraavia sivuja:
www.torshavn.fo
www.visittorshavn.fo- 24
voi miten kauniit saaret! vietin siellä ikimuistettavan loman ja sain sieltä mukavia ystäviä.
färsaaret koostuvat 18 saaresta, aivan kuin jumala olisi heittänyt ne vihreät kukkulat keskelle atlantia nyrkistään.
jos mahdollista, katsokaa elokuva, tai lukekaa kirja "barbara". se antaa hyvän kuvan färsaarien historiasta. sain sen paikallisilta lahjaksi.
huomaan juuri, että tämä viestiketju on aloitettu jo kauan sitten - mutta viis siitä!
voi matkustaa saarelta toiselle lautalla tai helikopterilla. minä matkustin torshvnista eteläisimmälle saarelle helikopterilla ja se maksoi vain n. 20 euroa.
färsaarelaiset puhuvat hyvää englantia, heidän elintasonsa on korkea niinkuin muissakin pohjoismaissa.
iltaisin torshavinssa on musiikkipubeja, hyviä ruokaravintoloita ja tanssiakin.
jos sattuu menemään sinne hyvään aikaan, voi nähdä valaita ja hylkeitä.
ihmiset ovat MIELETTÖMÄN YSTÄVÄLLISIÄ ja auttavat kaikessa. he ovat äärettömän kilttejä ja kiitollisia, että sinne mennään käymään.
helikopterikyydilläni sain hyviä matkavinkkejä päiväni ratoksi, he avasivat kirkonkin minun takiani, sain kyydin yksityisautolla seuraavalle bussipysäkille... jne jne jne!
menkää ihmeessä katsomaan kauniita vihreitä kukkulasaaria ja sen ystävällistä väkeä! minä voisin vaikka muuttaa sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709847Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513219Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja482991- 622728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012115- 1142073
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251943Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641546Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316- 281271