Färsaaret

tännekkö seuraavaksi

Hei!

Onko kokemusta tästä viehättävältä kuulostavasta saariryhmästä?

4

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 876876
    • färsaarille

      Minä haluaisin ensikesänä...miten sinne mennään?

    • olen ollu tuola töissä parina vuonna, (turisti-info, pohjolan kulttuuritalo, suomen kunniapääkonsulilla/tukkufirmassa) ekana vuonna meni 5 viikkoa, ja viime vuoden alussa 8 ja puol viikkoa. olin pääkaupungissa torshavnissa ja oli oiken viehättävä paikka olla ja asua. Ja siellä saa aikansa aika nopeasti kulumaan, ja löytyy kaikkea joka makuun, mm. merimuseo, konsertteja, taide-näyttelyjä, ja vanha kaupunki on todella idyllinen ruohokattoineen.

      tosin sinne menemiseen kannattaa varata aikaa, joutuu vaihtamaan lentoa kööpenhaminassa, ja jos menee pääkaupunkiin torshavniin, ni kentältä menee bussilla noin 50min, taksilla noin 40min. aika kallistahan sielä on elää, paitsi hostellissa asuminen tulee halvemmaksi aika paljon

      kannattaa käydä katsomassa seuraavia sivuja:
      www.torshavn.fo
      www.visittorshavn.fo

    • 24

      voi miten kauniit saaret! vietin siellä ikimuistettavan loman ja sain sieltä mukavia ystäviä.
      färsaaret koostuvat 18 saaresta, aivan kuin jumala olisi heittänyt ne vihreät kukkulat keskelle atlantia nyrkistään.
      jos mahdollista, katsokaa elokuva, tai lukekaa kirja "barbara". se antaa hyvän kuvan färsaarien historiasta. sain sen paikallisilta lahjaksi.

      huomaan juuri, että tämä viestiketju on aloitettu jo kauan sitten - mutta viis siitä!
      voi matkustaa saarelta toiselle lautalla tai helikopterilla. minä matkustin torshvnista eteläisimmälle saarelle helikopterilla ja se maksoi vain n. 20 euroa.
      färsaarelaiset puhuvat hyvää englantia, heidän elintasonsa on korkea niinkuin muissakin pohjoismaissa.
      iltaisin torshavinssa on musiikkipubeja, hyviä ruokaravintoloita ja tanssiakin.

      jos sattuu menemään sinne hyvään aikaan, voi nähdä valaita ja hylkeitä.
      ihmiset ovat MIELETTÖMÄN YSTÄVÄLLISIÄ ja auttavat kaikessa. he ovat äärettömän kilttejä ja kiitollisia, että sinne mennään käymään.

      helikopterikyydilläni sain hyviä matkavinkkejä päiväni ratoksi, he avasivat kirkonkin minun takiani, sain kyydin yksityisautolla seuraavalle bussipysäkille... jne jne jne!

      menkää ihmeessä katsomaan kauniita vihreitä kukkulasaaria ja sen ystävällistä väkeä! minä voisin vaikka muuttaa sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      153
      8034
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      65
      7016
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3522
    4. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1282
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1253
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      15
      1141
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      226
      1104
    8. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      68
      955
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      953
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      901
    Aihe