Vallox Oy

miten on?

Onko siellä tosiaankin niin huono työilmapiiri kun olen kuullut?
Tälläkin palstalla noin vuosi sitten joku kirjoittanut näin:


"Sainpahan tuossa alkukesästä pienoisen lottovoiton; pääsin töihin Vallox Oy:lle. Lottovoitto siinä mielessä, että kuukausitulot parani huomattavasti Kelan maksamaan työmarkkinatukeen verrattuna - jolla taas olen. Mutta työympäristönä ja henkisesti oli se vaan raskas työpaikka - niinkuin yleensäkin paikka jossa on paljon akkaväkee töissä!!
Määräaikaisena, kauan työttömänä olleena, tein todellakin töitä - verrattuna joihinkin vakituisiin, jotka nostivat aivan samaa (liian hyvää?) palkkaa istumalla ja juoruamalla.
Pomoporukka ja työnjohtajat aivan "munattomia" kun eivät puutu moiseen työajan väärinkäyttöön!!!
Sanotaan että lapsi osaa olla ilkeä sanoessaan suoraan niinkuin asian näkee, kun ei välttämättä ymmärrä ettei kaikkea sovi sanoa ääneen ... mutta entäpä aikuinen nainen Vallox Oy:llä - HÄN OSAA AINAKIN HENKISEN VÄKIVALLAN JALON TAIDON: toisen alistamisen, nolaamisen ja vähättelyn. "


No entäs ne vallox:n lähtöpalkat? Missäköhän euro määrässä liikutaan?

28

4747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonompi on

      Jos huonosta puhutaan.

      • stoffi

        ollut helpompaa kun JYH on ollut pitkällä vapaalla.Olen kokenut niin.


    • utibmjlkop498gknmhju

      Kukas kumma löysikään vanhan kirjoitukseni Vallox Oy:stä :-).
      En tiedä mitä olet kuullut, ja keneltä - nykyiseltä vai entiseltä työntekijältä vaiko ihan asiasta mitään tietämättömältä ... mutta edelleenkin allekirjoitan kaiken tuon mitä noin vuosi sitten tällä palstalla kirjoitin: ilmapiiri siellä todellakin oli huono ja tulehtunut, ja mitä olen entiseltä työkaverilta kuullut - tilanne ei ole parantunut yhtään!!
      Jo silloin määräaikaisena jaksoin ihmetellä joidenkin työntekijöiden mitäänsanomatonta panostusta, ja sama kuulemma jatkuu edelleen! "Munattomat" pomot ja työnjohtajat eivät silloin asiaan puuttuneet eivätkä ole puuttuneet tänäpäivänäkään! Ilmeisesti Valloxilla saa olla töissä (= istua ja juorota toisten asioita! ), kun tunkee kielensä pomon/työnjohtajan takalistoon ja pitää sen siellä.
      Määräaikaisena olleena ( ja todellakin painoin töitä enemmän kuin moni vakituinen ) tuskin takaisin edes määräaikaiseksi pääsen ... niin monta "nyt valitettavasti ei ole töitä tarjolla" -vastausta olen sähköpostiini saanut, ja seuraavalla viikolla entiseltä työkaverilta kuulen, että uutta porukkaa on otettu!!! Ja varmaan tämä ( ja edellinenkin! ) kirjoituskin vaikuttaa pääsemättömyyteeni Valloxille ...

      Lähtöpalkoista tai tuntipalkoista en osaa sinulle kertoa, mutta ennenkuin Valloxille pääsin sain työmarkkinatukea Kelalta 487.84 euroa puhtaana käteen - ja tuosta sitten maksoin vuokran omavastuun, sähköt, ruuan ja kaikki muut tarpeellisen. Valloxin ensimmäinen kahden viikon palkka oli 702.63 euroa puhtaana käteen eikä siinä ollut yhtään ylityätunteja. Kesäkuussa koko kuukauden tulot olivatkin jo 1374.05 euroa puhtaana käteen.
      Että kyllä se työpaikka lottovoitolta tuntui - vaikka ilmapiiri ei paras mahdollinen ollutkaan. Takaisinkin menisin, mutta kieltävät vastaukset on alkaneet jo tympiä: ehkä en sitten ollutkaan niin hyvä työntekijä kuin kuvittelin ... vai vaikuttikohan mielipiteeni sanominen työsuhteen jatkamiseen?!!

      • miten on?

        Ikävä lukea, että siellä tosiaankin on tilanne tälläinen. Mutta onpa kai siellä mukaviakin työkavereita sentään?

        Kyllä työnantajan tarvitsisi puuttua tuolaiseen asiaan.
        Kyllähän ilmapiiri vaikuttaa motivaatioon ja sitä kautta työtehoon ja työssä jaksamiseen mikä asia on ollut viimeaikoina muutenkin aika pinnalla.

        No onpa näitä samanlaisia työpaikkoja varmaan aika monia.


      • ....................
        miten on? kirjoitti:

        Ikävä lukea, että siellä tosiaankin on tilanne tälläinen. Mutta onpa kai siellä mukaviakin työkavereita sentään?

        Kyllä työnantajan tarvitsisi puuttua tuolaiseen asiaan.
        Kyllähän ilmapiiri vaikuttaa motivaatioon ja sitä kautta työtehoon ja työssä jaksamiseen mikä asia on ollut viimeaikoina muutenkin aika pinnalla.

        No onpa näitä samanlaisia työpaikkoja varmaan aika monia.

        koko porukka petäykseen tiimikoulutukseen!


      • valloxlainen
        .................... kirjoitti:

        koko porukka petäykseen tiimikoulutukseen!

        Olen ollut monta vuotta Valloxilla töissä ja hyvin mielelläni. Työpaikan henki on hyvä, olosuhteet mainiot ja palkkauskin on kehittynyt hyvään suuntaan.
        Ei irtisanomisia eikä lomautuksia edes niinä aikoina, kun muut paikkakunnan yritykset joutuivat supistamaan toimintaansa.
        Meille monelle on ollut toisiaan lottovoitto saada työskenellä täällä eikä juuri kukaan halua työpaikkaa vaihtaa.
        En oikein ymmärrä miksi joku haluaa mustamaalata hyvän työpaikkamme ulkopuolisten silmissä.

        Onko tämä jotain sitä tyypillistä kateutta kehittyvää ja menestyvää yritystä kohtaan?


      • miten on?
        valloxlainen kirjoitti:

        Olen ollut monta vuotta Valloxilla töissä ja hyvin mielelläni. Työpaikan henki on hyvä, olosuhteet mainiot ja palkkauskin on kehittynyt hyvään suuntaan.
        Ei irtisanomisia eikä lomautuksia edes niinä aikoina, kun muut paikkakunnan yritykset joutuivat supistamaan toimintaansa.
        Meille monelle on ollut toisiaan lottovoitto saada työskenellä täällä eikä juuri kukaan halua työpaikkaa vaihtaa.
        En oikein ymmärrä miksi joku haluaa mustamaalata hyvän työpaikkamme ulkopuolisten silmissä.

        Onko tämä jotain sitä tyypillistä kateutta kehittyvää ja menestyvää yritystä kohtaan?

        Tälläin sivusta katsojana olen myös huomannut, että töitä on valloxilla piisannut.
        Ilmeisesti saksa on vetänyt?

        Mitä tulee ilmapiiriin voihan se olla, että sinä et ole joutunut isommin työskentelemään sellaisen henkilön kanssa joka kiusaa henkisesti. Ei kai siellä kuitenkaan kaikki työskentele kaikkien kanssa, onhan vallox kuitenkin sen verta iso yritys.


      • ut ... 498 ... ju
        miten on? kirjoitti:

        Tälläin sivusta katsojana olen myös huomannut, että töitä on valloxilla piisannut.
        Ilmeisesti saksa on vetänyt?

        Mitä tulee ilmapiiriin voihan se olla, että sinä et ole joutunut isommin työskentelemään sellaisen henkilön kanssa joka kiusaa henkisesti. Ei kai siellä kuitenkaan kaikki työskentele kaikkien kanssa, onhan vallox kuitenkin sen verta iso yritys.

        Kyllähän Valloxilla tuntuu töitä piisaavan, mutta helvetin vaikeaa sinne on takaisin joidenkin päästä - vaikka osaamiseni osoitin! Eikä kukaan työnjohtajista saatikka työkavereistani voinut sanoa etten myös ollut ahkera ja etten olisi töitäni hoitanut: työpaikalla olin harvasen aamu ensimmäisenä, ja kun ylitöitä sai paiskia minä niitä myös tein! En rahan takia, vaan siksi, että pidin työstäni ilmapiiristä huolimatta!
        En todellakaan halua mustamaalata Valloxia työpaikkana, olenpahan vaan sanonut oman mielipiteeni - ja aidosti olen pahoillani, jos jotakuta Valloxilla työskentelevää olen loukannut.
        Valloxilla ei todellakaan kaikki työskentele kaikkien kanssa - kaikki ei edes tervehdi vaikka ollaan saman talon palveluksessa ... tupakkipaikallakin ollaan kun ei tunnettaisi!
        Eikä omenakorissakaan tarvitse olla kuin yksi mätä omena, kun se pilaa loppujenlopuksi kaikki!!!


      • tiedät kyllä ketä
        ut ... 498 ... ju kirjoitti:

        Kyllähän Valloxilla tuntuu töitä piisaavan, mutta helvetin vaikeaa sinne on takaisin joidenkin päästä - vaikka osaamiseni osoitin! Eikä kukaan työnjohtajista saatikka työkavereistani voinut sanoa etten myös ollut ahkera ja etten olisi töitäni hoitanut: työpaikalla olin harvasen aamu ensimmäisenä, ja kun ylitöitä sai paiskia minä niitä myös tein! En rahan takia, vaan siksi, että pidin työstäni ilmapiiristä huolimatta!
        En todellakaan halua mustamaalata Valloxia työpaikkana, olenpahan vaan sanonut oman mielipiteeni - ja aidosti olen pahoillani, jos jotakuta Valloxilla työskentelevää olen loukannut.
        Valloxilla ei todellakaan kaikki työskentele kaikkien kanssa - kaikki ei edes tervehdi vaikka ollaan saman talon palveluksessa ... tupakkipaikallakin ollaan kun ei tunnettaisi!
        Eikä omenakorissakaan tarvitse olla kuin yksi mätä omena, kun se pilaa loppujenlopuksi kaikki!!!

        kukas se siellä taas kehuu kuinka hyvä on ollut?? sut kyllä tiedetään,ja sä oot pahimmasta päästä kun juoruajista ja paskanpuhumisista puhutaan,ehkä tämä vakituinen väki ei sua sinne halua enää!!! oletko miettinyt sitä? ehkäpä tämä pomoporras kerrankin sitten kuuntelee myös vakityöntekijöitä...mulle ainakin haukuit tätä J:llä alkavaa oikein olantakaa.et älä viitti!


      • Maalaamo
        miten on? kirjoitti:

        Ikävä lukea, että siellä tosiaankin on tilanne tälläinen. Mutta onpa kai siellä mukaviakin työkavereita sentään?

        Kyllä työnantajan tarvitsisi puuttua tuolaiseen asiaan.
        Kyllähän ilmapiiri vaikuttaa motivaatioon ja sitä kautta työtehoon ja työssä jaksamiseen mikä asia on ollut viimeaikoina muutenkin aika pinnalla.

        No onpa näitä samanlaisia työpaikkoja varmaan aika monia.

        Työskentelin Valloxilla ja siksi ihmettelinkin kommentteja. Vaikka töitä tehtiin omantunnon mukaan löysin useita uusia ystäviä!


    • pertti19

      En minäkään kovin helposti uskotuota ilmapiiriongelmaa kun niin vähäistä kuitenkin on ollut vaihtuvuus Valloxilla.

    • ut ... 498 ... ju

      Vielä kerran ... omenakorissa ei tarvitse olla kuin yksi mätä omena, kun se pilaa loppujenlopuksi koko korin!
      "tiedät kyllä ketä": Sinulle haukuin tätä J:llä alkavaa?!! Kuka kateellinen mahdat olla ja kuka mahtaa olla tämä J?!! Varmaankin olet oikeassa: vakituinen väki ei todellakaan halua minua Valloxille enään, ja syykin on selvä: minä tein siellä töitä juoruamisen, kahvinjuonnin ja tupakilla istumisen sijaan!! Jos tosiasiat joitakin satuttaa, niin voi voi!!
      "Maalaamo": Todellakin töitä teitte omantunnon mukaan ... kun maalasitte mitä tykkäsitte, jos ollenkaan ... kun työt siesoi paikoillaan jos ei ollut oikeita osia maalattu valmiiksi!!
      "pertti19": Ikävä kyllä olet niin väärässä: sillä kuukausipalkalla mitä minäkin Valloxilta sain, palaisin takaisin ja jos vakituiseksi pääsisin - en minäkään lähtisi ... ilmapiiriongelmista huolimatta!!
      Mutta onneksi ei tarvitse edes enään yrittää Valloxille, on työpaikka jossa osaamistani ja minua arvostetaan Ihmisenä ... vaikkakin on taas naisvaltainen ala, meillä ei ole ainuttakaan työntekijää, joka kohtelisi toista alentuvasti tai käyttäisi henkistä väkivaltaa. Meillä ei nuolla kenenkään takalistoa, ja meillä osataan puhua asioista niiden oikeilla nimillä kasvotusten

    • Liianvanhaäijä

      Oletko ajatellut omaa mikroilmapiiriäsi jota kannat mukanasi, miten houkutteleva
      se on?
      -Maalia paistuu vakionopeudella. Omassa tuntui vuorokauden tunnit loppuvan kesken ja puoli Suomea maalaa rahtina samoja osia, että nämä kirjoitukset
      tuntuu hieman kummallisilta ulkopuolisen silmiin.
      -Saattaa olla niitä työpaikkaansa tyytyväisiä 102% palkansaajista....

    • Vakiojengiä

      Älkää nyt hyvät ihmiset alentako itseänne enempää! Ettekös te sentään ole jo aikuisia ihmisiä ja ymmärtänette , että maailmaa on paljon ympärillänne , muutakin kuin mitä on Valloxin sisällä. Jos ihminen on ollut pienen hetken elämästään Valloxilla ja kohdannut siellä joitakin vittumaisia ihmisiä ,mutta ei ole siellä enää ,on aivan turhaa ja itselleen epäedullista ja jopa nöyrryyttävää setviä ja syyllistää täällä palstoilla ketään kyseisen työpaikan ihmisiä. Varsinkin jos Valloxille pääsyn kokee lottovoittoon verrattavaksi onnenpotkuksi ,ei tunnu millään tavalla järkevältä polttaa siltoja takanaan ja haukkua kyseisen firman esimiehet ja työilmapiirin. Nyt kannattaa jo unohtaa koko Vallox ja miettiä kaikkea positiivisempaa , jota tästä suuresta maailmastamme löytyy yllin kyllin. Jospa se lottovoitto ei sittenkään kuvannut oikealla tavalla sitä todellisuutta .Ja toisaalta: Ei kukaan ansaitse lottovoittoa. Se tulee kaikille täysin tuurilla. Itsekään en varsinaisesti nauti Valloxilla olosta. Duunaan siellä elantoni tähden .Toisaalta rakastan kaikkia työkavereitani ja tunnen , että hekin ainakin suurin osa pitävät minusta.

    • uusijengi

      Vai tällästä meininkiä Valloxilla... Paraneeko sinne tullakkaan töihin...

      • melkein seonnut

        Aina kannattaa kokeilla,ei sitä muuten tiedä.


    • tulevaa kohti

      hei. Ei ole tieoa kyseisestä firmasta mutta hyvää olen kuullut. palkka kohtalainen,ei irtisanomisia,jos pääsen määräaikaiseksi,menen oitis. johtaja oli asiallinen puhelimessa ja kaiken näkee kun kokee mutta avoimin mielin ja innolla menisin jos pääsen:-) Olen työskennellyt eräässä pienessä työpaikassa KAUAN ja voin sanoa että siellä on huono ilmapiiri....yksi ihminen mustamaalaa kanssasisariaan avoimesti ja nostaa itseään esille........toivon että samanvertaista ei löytyisi esim walloxilta......tai muualta. minusta jokainen tekee työtään ja sillä siisti. johtajalta odotan palautetta, ja kaksin, koska edellinen työpaikka oli niin mätä,toisen työntekijän kuullen sai nälvimistä,takana päin arvostelua ja mustamaalausta jopa työnjohtajan taholta..........eräitten työntekijöiden seksielämä mm tämän johtajan mielipuhetta.....ja kaikkea en tohdi paljastaa kuinka pitkälle mentykään,ei kylläkään minun kanssani... ....tsemppiä wallox ja toivon että tulemme toimeen jos sinne pääsen,olen oma itseni,se kantaa kauas ja parhaiten vie eteenpäin:-)

    • ihmetys ja kummastus

      Hei. Olen kuullut että se on sisäpiirin paikka eli urheilusta kiinnostuneita otetaan.....Eikö ole väärin että moni hyvä työntekijä jää valitsematta vain siksi ettei omaa suhteita ilmeisen urheiluhulluihin niinsanotusti henkilöihin jotka valkkaa VÄÄRIN perustein sinne ihmisiä?????? Paiakllinen kauppias varoitti aikanaan asiasta...ja oikeessa oli!!!!

    • eemil2

      Sehän on ihan minimipalkat tyyliä täynnä koko paikka vanhemmat työntekijät vaan kävellen ja työnjohto huh huh .kurssilaisten hyväksikäyttäjä ja nuorten , kesät töitä syksyllä ratkaistaan pihalle. En suosittele

    • himputti1

      Miksi sillä sitten on niin hyvä maine toisaalta??? Kyllä mua harmitti kun huomasin oikeesti sen että pitäisi urheilla ja harrastaa pallolajeja.........sehän on ihan peestä........Eli ei kannata hakea enää kun ei kuitenkaan pääse.....

      • MenneisyydenMuistelija

        Aikoinaan oli työntekijöiden lapset ja lentopalloilijat etusijalla kesätöissä..mutta siitä jo aikaa,joskus -90 luvun lopulla tai 2000 luvun alkupäässä. Aina siellä on ne vakio työtä tekemättömät tyypit olleet..mutta työnantajana reilu paikka ja edut palkkoineen todella hyvät


    • itkelisää

      Ei valloxin työntekijöiden ole pakko urheilla senkin sohvaperuna.

    • Oiniitävaivoja

      No paljonkos siellä nyt tienaa, kaveri kehui kännissä saavansa 19e/tunnissa tuotannon puolella ja kehui että häntä on pyydetty työjohtajaksi 4500e/kk palkalla... taisi olla vähän lapinlisää...

      • Todellakin Lapin lisää. Olen entinen työntekijä ja sekavin tuntein luin noita juttuja.


      • Pitkäaikainentyöntekijä

        Täällä on palkkaluokat 1-5 ja tuotantopalkkio. Oma palkka on n. 17€/h yleensä. Tuotannossa tuskin kyllä ketään pääsemässä johtoon kun juuri tuli ulkopuolelta uusi eläkkeelle jääneen tilalle. Ei tuo 19 kyllä mahdoton ole jos on ollut vähän pidempään töissä kun tehokkuus ja palkkiot olleet huippuluokkaa tämän vuoden.


    • Burana600

      Onko totta että laiskurit pistettiin jokinaika sitten pois? Nyt valloxin porukkaa uudelleenkoulutuksessa

      • Jorma4668

        Yt:t päättyi 10 henkilön irtisanomiseen liiallisen tuotantokapasiteetin vuoksi. Eli kyllä, laiskurit ulos kun varasto saatiin täyteen. 2016 joulukuussa tapahtui. Mitään firman omaa uudelleenkoulutusta ei ole ollut. En tiedä mihin jatkoivat tahoillaan.


    • Maalarinuija

      Millasta siälä nykyään on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe