Haluan lopettaa juomisen. Onko ehdotuksia mitä tehdä/millä tekemisellä korvata juominen?
Kaveripiiriin kuuluu bileet joissa istutaan jonkun kotona ja juodaan. Olen juonut limpparia mutta koko ilta vain juomisesta puhumista, sekoilua jne on aika puuduttavaa selvinpäin.
Olen koti juoppo enemmän ja baariin menen vain sammumaan. Kotona on vaikea keksiä tekemistä, jos katsoo leffaa jne tekee mieli juoda. Mieheni juo mutta ei mene samaan tilaan kuin minä eli sammumiseen.
Mulla ei ole enää ollut hauskaa kännissä vuosiin, lähinnä vaan puuduttavaa, juon sammumispisteeseen noin kolme kertaa viikossa kotona ja lähden baariin jos on pakko. Teatteri,konsertit jne kiinnostaa välillä mutta harvoin löytyy mitään hyvää eikä joka viikonloppu jaksaisi juosta. Kaikkia kavereita, miestä jne kiinnostaa myös eniten baarit joten seuraa ei löydy.
Olen ollut nyt jonkin aikaa juomatta, viime vuonn olin myös mutta aloin taas juomaan koska yksinkertaisesti ei ollut muutakaan tekemistä. Harrastan liikuntaa 5 kertaa viikossa mutta viikonloppuina olen jo niin väsynyt fyysisesti että juominen on ainut vaihtoehto rentoutua.
En jaksaisi enää juoda.
Olen kokeillut myös korvata juomista hyvällä ruualla mutta silloin tulee himo juoda viiniä. Uskottelen aina pstyväni juomaan vain pari lasia mutta aina se pullo menee 4-5 kaljaa.
Mitäköhän tässä nyt tekisi?
AA on liian kiinni kristinuskossa joten se ei kiinnosta.
Kun istuu vaan kotona, tuijottaa telkkaa ja kaipaa vaikka kaljaa käteen että olis vähän kivempaa.
Joulukin on tulossa. ja uusivuosi jolloin kaiki juovat. Mitä minä teen silloin? Ollessani juomatta viinaa tarjotaan jatkuvasti ja kysellään miksi en juo, olenko raskaana? jne alkaa jo vituttamaan se kyselykin niin että sitten ottaa sen juoman ja juo että olisivat hiljaa.
Millä tekemisellä korvata juominen?
10
1601
Vastaukset
- raitistua ja sitten
tekemistä löytyy ihan itsestään. Juomisen tilalle tulee raitis elämä iloineen ja suruineen.
- opkpkopk
alat kasvattamaan kannabista.Siinä saat ajan kulumaan ja kasvin ollessa valmis poltat tuotokset.
- Maroolofi
Silloin kun olen raittiina, luen, soitan kitaraa, katson tv.stä hyviä ohjelmia ja semmoista. Surffailen joskus netissä ja semmoista ihan ''tavallista'' elämää vietän.
Sitten kun otan alkoholia, niin saatan kattoa jotain leffaa, tavata kaverieta ja puhua ja juoda niitten kanssa. Kitaraakin saatetaan soitella, jos ei olla liian humalassa. Sitten kun on tarpeeksi jurrissa, niin vaikka ei päässä tuntuisi oudolta, niin sen humalatilan huomaa siitä, että nakit ei tottele. Mulla siitä dokaamisesta tuntuu kärsivän juuri hienomotoriikka eniten. Esim. tasapainoaisti on yleensä ihan hyvä. Jostain syystä taas selvinpäin tuntuu että meinaa aina kaatuilla. HOHO! - kirkas.
Kannatta kokeilla sellaista, että vaihtaa juomaa. Kaljan kun vaihtaa kirkkaisiin, niin saa ihan uutta sisältöä juomiseen!
- ex-tissuttaja
"Haluan lopettaa juomisen. Onko ehdotuksia mitä tehdä/millä tekemisellä korvata juominen?"
Aika monet kysyy samaa ja jos todella haluat lopettaa juomisen niin ensin sä kärsit, ja odotat että aivot löytää luonnollisen tilansa ilman alkoa.
Näyttää siltä että monet etsii kiertoteitä lopettamiseen ja tietysti tuskatonta sellaista jota ei ole.
Tämä vain minun mielipide omalla kokemuksella ja kohta tulee puolivuotta ilman alkoa. - t. voipytty
kanssa, jotka KAiKKI juovat, kannattaisi vaihtaa elämäntapaa ja liikkua sellaisissa porukoissa, joissa KAIKKI eivät juo.
Jos nykyinen AA on liiaksi kiinni kristinuskossa, voithan perustaa sellaisen AA:n tapaisen, joka on vain hiukan kiinni kristinuskossa tai ei ollenkaan. Suomessa on yhdistymisvapaus, ja on paljon turhempiakin yhdistyksiä kuin tulevaisuudessa ehkä perustamasi. Nykyisessä AA:ssakin oli alkujaan vain kaksi jäsentä, nyt 2 miljoonaa.
Keinoja on muitakin, jos oikeasti haluat lopettaa juomisen. Sinun on vain ensin vajottava pohjalle. Pohja on jokaisella ihmisellä se, mihin sen itse määrittelee. Kannattaa siis harkita tulevaisuutta etukäteen, mikä sinun pohjasi voisi olla.- Maroolofi
No minä elän sellaisessa ympäristössä, jossa 99 % ihmisistä juo.
- Kalle kustaa korkki
Maroolofi kirjoitti:
No minä elän sellaisessa ympäristössä, jossa 99 % ihmisistä juo.
toinen on raollaan . Mutta juopon elämä on vaan sellaista muuta elämää et näekkään etkä tajua ennenkun lopetat. Muutama viikko kuivilla ja olet varmaan samaa mieltä.
- positiivinen.
Kalle kustaa korkki kirjoitti:
toinen on raollaan . Mutta juopon elämä on vaan sellaista muuta elämää et näekkään etkä tajua ennenkun lopetat. Muutama viikko kuivilla ja olet varmaan samaa mieltä.
Näin tunnelin päässä valoa! Olin onnellinen! Kunnes huomasin, että se onkin vastaan tuleva juna.
- raide
positiivinen. kirjoitti:
Näin tunnelin päässä valoa! Olin onnellinen! Kunnes huomasin, että se onkin vastaan tuleva juna.
sovitte yhteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824797- 1882128
- 1321802
- 1751425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171143- 351106
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3081013- 781003
- 53991