Betonilattian oikaisu

pölytön

Voiko kylmän ulkorakennuksen betonilattian oikaisun laatoitusta varten tehdä ns. fillerihiekan ja sementin massalla. Oikaisua on nollasta kolmeen senttiä. Auttaako praimi tartuntaa? Ammatikseen tekijät sanovat ettei voi. Jos ei voi, niin miksi ei voi niin tehdä?

3

2476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaattaPaavo

kotikonstein onnistua tasoitteen teko, praimeri auttaa tartuntaan, kun laastissakin on liima-aineita. Voisi onnistua täyttää 3-5cm kuopan, vaan ei niin että 0-50, se ohut 1-15mm vahva ei pysy kiinni. Osta pikatasoitetta, niin saat tuon 30mm täyteen.Toisaalta, myös kiinnityslaastilla voi oikoa lattiaa, kun ei tarvitse ajatella kaatojen toimivuutta laattojen alla, kuten esim pesuhuoneissa on asianlaita.

• Betoni-Masa

Sääntö on että massan runkoaineen rae koko saa olla max 1/3 valun paksuudesta. Fillerin ja sementin massa on ok, mutta v/s suhde tulisi olla 0,35, ei missään tapauksessa yli 0,50. Mitä suurempi veden ja sementin määrä massassa on, sitä suurempi on kuivumisen aiheuttama kutistuma. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että pinta jää pehmeäksi sekä halkeilee. Praimeria kannattaa käyttää varsinkin jos korjattava valu on vanha ja massa tee se itse-miehen valmistama.

• www.jsalokangas.tk

Helpointahan tietysti olisi rautakaupasta hakea valmista tasoitetta. Ei ole kovin helppoa valmistaa itse yhtä tarkalla seoksella massoja kuin tehdasoloissa.
      Jos oikaisua on pienimmillään 0 niin kannattaisi varmaan jotain melkein itsestään tasoittuvia aineksia käytellä ainakin viimeiseen pintakerrokseen.
      Jos lattiassa on vain muutamassa kohdassa korkeampaa niin kannattaa varmaan harkita myös niiltä kohdin hiontaa tai piikkausta.
      Praimeri kyllä auttaa tartuntaa ja huolellinen pohjan ihmurointi betonipölystä ja muusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe