Moi!
Onko väärin laittaa tuulensuojalevy vaakaan jos alla on vaakakoolaus?
Rakenne ulkoa päin katsottuna vaakapaneeli tuuletusrako pystykoolaus tuulesuojalevy(vaaka) vaakakoolaus runkossa villaa.
Tuulensuojalevyn asennus suunta?
5
8886
Vastaukset
- -+-+
ole.
- villavalle
Eli levynä on runkoleijonaa. Muuttaako tilannetta? levyjen pystysaumoja ei ole teipattu eikä laitettu mitää liimaa/uretaania tjsp pystysaumojen väliin. Lisäksi nuo pystysaumat on myöskin naulaamatta sillä takana ei ole palkkeja ainoastaan villaa. Onko miten paha ongelma? Mitenköhän kylmyys ja tuuli puskee noista pystysaumoista sisään villoihin?
- 6+8
villavalle kirjoitti:
Eli levynä on runkoleijonaa. Muuttaako tilannetta? levyjen pystysaumoja ei ole teipattu eikä laitettu mitää liimaa/uretaania tjsp pystysaumojen väliin. Lisäksi nuo pystysaumat on myöskin naulaamatta sillä takana ei ole palkkeja ainoastaan villaa. Onko miten paha ongelma? Mitenköhän kylmyys ja tuuli puskee noista pystysaumoista sisään villoihin?
normaalisti levyt pystysuorassa,ja pystykoolaus saumojen päälle-ei jää avonaisia/naulaamattomia saumoja.Tuuletusraossahan käy jonkin asteinen vinkka,eli versus-jonkin verran se rakenteen lämmöneristystä heikentää.
- Tuulee vaakasuoraan.
6+8 kirjoitti:
normaalisti levyt pystysuorassa,ja pystykoolaus saumojen päälle-ei jää avonaisia/naulaamattomia saumoja.Tuuletusraossahan käy jonkin asteinen vinkka,eli versus-jonkin verran se rakenteen lämmöneristystä heikentää.
Meilläpäin tuulee aina vaakatasossa, jolloin ulkoverhous toimii tuulensuojana! Ulkoverhouksen alla on ilmanvaihtorako pystykoolauksella! Tuulensuojalla estetään tuulen jäähdyttävä vaikutus.
- Mestarirakentaja
mutta laita saumaan aina tueksi puuta johon kiinnität levyt naulaamalla tai hakasella tai tuulijäykistyssuunnitelman mukaan tarvittaessa ruuvilla!. Itse laittaisin koolauslaudat saumojen kohdalle toisin sanoen levyn päälle ja sisäpuolelta vielä naulaus. Jos levynä 2700 pitkä se täsmää vielä k900 jaolle mikä on ihan hyvä jako paksummalle ulkovuorelle. Tulevaa ulkovuorausta ajatellen käytä koolaus puuna vähintään 32 mm paksua jotta ilma pääsee kiertään hyvin takana, kestääpi maalaukset pitempään, näin talvella huomaa huurteesta liian pienet tuuletusraot ulkoseinissä. Sokkelia vastaan tl-saumassa voipi käyttää elastista massaa ja kosteuskatko on hyvä olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592