häiriköivä ovikellon soittaja

ärsyyntynyt

joku kummajainen käy jatkuvasti öisin pimpputtamassa mun ovikelloa ainoastaan kerran ja välillä hiljaa äskenkin oikein kunnolla. en uskalla mennä avaamaan kun en tiedä kuka ja millainen tyyppi siellä on mut toisaalata olis kiintosa nähä kuka häiriköi mun yöunia?!!!! toisekseen mun pyykkejäkin on varasteltu enkä ole saannut vieläkään takaisin vaik olen ihan ystävällisesti pyytänyt

11

6873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hm

Ota yhteyttä isännöitsijään, ilmeisesti joku häirikkö. Kyllähän naapuriasiat pitäis päiväsaikaan voida sopia eikä yöllä tulla kilkuttelemaan ovelle.

• POIS:.!11%#?+

.

niin ei enää onnistu rimputtelu

.

• saman kokenu

laitoin vanhanmalliseen ovikelloon päälle lasten toppahanskan..ei enää kuulunu kun pieni kilahdus :) toine konsti tälläseen on et ruuvaa irti koko höskän.. senki jouduin tekeen ku alko häiriköinti menee liian pitkälle

• nähtyä

Siihen aikaan kun oli vielä lankapuhelimet ja kun muutin en ottanut heti puhelinta alkoi joku vanha äijä ramppaamaan oven takana jolla oli sama sukunini ja valittaan että sinulle tarkoitetut puhelut tulevat hänen puhelimeensa, oli kyse lehtimyyjistä. Etunimeäni en ollut laittanut postilaatikkooni ja ihmettelin äijälle että minunko syytäni se on? Vaihda numeroa sanoin ja jos se helpottaisi.

Sitten kun tuli kännykkä aikakausi kävi itselleni samalla lailla. Satuin valitsemaan juuri sellaisen mumeron jossa kyseltiin ainakin vuoden verran jotain Reiskaa. Oli ilmeisesti Reiska joku kuukahtanut viinatrokari kun känniläiset miehet kyselivät yötä päivää. Oli siinä tekemistä naisen äänellä vastailla etten ole Reiska ja ottaa Reiskan uuden numeron selville jos haluaa Reiskan tavata. Sen koommin ei ole tullut puhelinmumeroa enään vaihdettua. Tuttavani vaihtoi numeronsa ja sain entisen yksityisyrittäjän numeron johonka rahaa vailla olevat soittelivat tämän tästä.

Toinen vaikea paikka tuli siinä kun aloimme rakentamaan sellaiseen paikkaan missä oli kymmenen vuotta naapurit saaneet rellestää ihan mitenkä lystäävät, Rakensimme sinne mihin he olivat puutarhajätteensä kuskanneet ja kuskasivat vielä röyhkeästi monta vuotta tonttimme reunaan niin kuin vittuiltuakseen että mitäs helvettiä tänne tulitte. Joulukuusen rankutkin kakarat raahasivat tonttimme reunalle. Vuokratonteille kun olivat köyhät päässeet asumaan niin ei mitään sivistystasoa. Mitä köyhempi juntti niin sitä vähemmän liikkuu päässäkään yhtään mitään.

• V. Kuisma

joku roti se nyt sikailemisellakin

• monta kerta

häirikkö soittaja esim.5-8 kerta päivässä vaikka käyttäydyimme normaalisti ja koirat olivat rauhallisia,mutta tosi ärsyttävä häiriköistä,koska avasin oven joka kerta kun ei ketään mitään.En itse ymmärtänyt miksi he soittaa ovellemme ilman syitä vaikka ilmoitin isännöitsijään,mutta emme tiedä kuka soittaja sitten.Siis asuimme kerrostalossa siksi se aina kerrostaloissa pahimpaan juttuja.

• 120568

naapurin akka pimputteli ovikellea , ku tuli juhlimasta ja pyysi jatkoille. Sanoin, että ei kiinnosta ja sanon vaan hei enkä jää juttelemaan. Sitten toinen juoppo pimputteli ovikelloa, ku sen muija oli lomalla. Tässä tapauksessa piti ottaa yhteyttä isännöitsijään ja loppu siihen. En oo enää ystävällinen juopoille! Nainen 47v.

• ollu joskus

samanlainen juttu. Sen seittemän vuotta sitten,öisin joku "tahvo" kävi soittelemassa ovikelloa. Yksi rimpautus,niin että siihen heräsi kuitenkin.Jonkun aikaa tätä juttua kesti kunnes olin saavani idean.Kun yleensä olen myöhäinen valvoja,klo 23 jälkeen keitin kahvit ja parit leipäpalat,että jaksaa valvoa ovikellon soittoon asti. Tää rimputtelu tapahtu aina 02.30-03.00 välillä.01.00 jälkeen otin porrasjakkaran ja menin sen kanssa oven viereen istumaan,eteisen piti olla hämäränä ettei näy valoa ovisilmästä käytävään.Aina kun kuului kolahdus,tai oven rapsahdus katsoin ovisilmästä josko on liikettä käytävässä.Sitten odotus palkittiin 02.50,ovi aukesi ylemmässä kerroksessa,valot syttyi käytävään.Minähän tiirasin jännittyneenä ovisilmästä,ja kas yläkerran vanhapiika (mielenterveys ongelmainen) kaikenlisäksi pimpautti kelloa,ja myöskin seinänaapurini kelloa.Siinä vaiheessa kun asia selvisi,avasin oven kun en malttanut enää hillitä mieltä.Töksäytin vain "ja jumalauta,tää oli sun viimenen kellon soitto tähän oveen,nimittäin kohta sua tulee auto hakemaan".Sähisten jotain kummaa ,ja kiroten eukko paineli takaisin asuntoonsa.Myöhemmin kuulin että,seinänaapurini oli epäillyt minua,ovikellonsa soittajaksi.En edes aiemmin tiennyt että hänenkin yörauhaansa häirittiin,kun näin silloin ovisilmästä.

• Kerrostalovalokuvaaj

Ja tälläinen tarina: Minun ovikelloa rimputteli naapurin alkoholisoitunut sekopää nuorinainen aina kun tuli kapakasta sulkemisajan jälkeen. Soitti ohimennessään ja meni samantien omaan murjuunsa. Kerran satuin vilkaisemaan ikkunasta kun kuulin pihalta mölyä ja siellähän se muijja oli taas tulossa ja tälläkertaa sillä oli mukana joku toinen juoppoämmä. Taas soi ovikello ja se häirikkö tehosti asiaansa pyllistämällä paljaan perseensä mun ovisilmälle. Olin varautunut asiaan jo aiemmin ja minulla oli kamera valmiina. Tiputin sitten naapurille kivan kuvan postiluukusta ja toisen vein isännöitsijälle ja kolmannen asunnon omistajalle. Ei se sitten enää kauan asunutkaan seinäntakana. Nega on tallessa ja ajattelin joskus aikojenkuluttua antaa tytölle nuoruusmuiston peräpuolestansa ku ja josnyt se enää on elossakaan kun elämäntavat on tuollaisia.

• ovikelloista

Tosi, että on ovikelloterroristeja mutta on olemassa myös ns. tekninen vika vanhanajan kelloissa joissa on vieterihelistin. Talomme porraskäytävä on umpinainen kuilu ja ilmanvaihto tapahtuu asuntojen välityksellä.Kun ilmanvaihtoa tehostetaan ovokello kilahtaa tai kun joku kulkee alaovesta ilmavirta kulkee ovikellon vieressä olevasta reijästä keloon ja se kilahtaa. Tämä kilahdus on kuitenkin erilainen kuin ihmisen painaessa ovikelloa ja niitä pirulaisia kyllä riittää niitäkin tyhjänsoittelijoista kauppiaisiin. Olisi korkea aika siirtyä ovikoodeihin.

• Siili3

Näitä sairaita vanhuksia pitää kuulema ymmärtää kun ne liikkuvat öisin soittamassa ovikelloja omassa rapussa. Ei kunta huoli niitä. Sääliks tosin käy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27