Kokemuksia bensamersuista.

-bensamese-

Mieli tekee mersua. Dieselin kannattavuudelle ei kilometrit riitä ja pakkasvarmuuskin olisi eduksi.
Onko kellään kokemusta C-mallin 2002 -2006 bensamersuista. Onko koneet kestäviä. Muunlaiset mahdolliset sähköviathan lienevät yhteneväisiä dieselin kanssa. Onko lämmin talvella. Mitä luokkaa kulutus on. Riittäneekö pieni 180T (143 hv?) kone automaattiaskin kanssa. Muita kokemuksia?

13

14695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *-*

      Minusta Mersun bensakoneet on olleet aina huonoja. Mersu kannattaa ostaa dieselinä, ne koneet on hyviä.

      • MB 79-00

        280 E -79
        280 S -82
        280 SE -85
        420 SEL -89
        E 430 -98
        A 140 -00

        Kilometrejä satoja tuhansia, eikä yhdessäkään mitään moottoriteknistä vauriota. Jokunen laturi jne. on vaihdettu ja aina hyvät öljyt pari kertaa vuodessa.


      • mbcee180
        MB 79-00 kirjoitti:

        280 E -79
        280 S -82
        280 SE -85
        420 SEL -89
        E 430 -98
        A 140 -00

        Kilometrejä satoja tuhansia, eikä yhdessäkään mitään moottoriteknistä vauriota. Jokunen laturi jne. on vaihdettu ja aina hyvät öljyt pari kertaa vuodessa.

        Ei ole vikoja ollu, kulutus noin 6,8-10l/100km, ihan miten ajot on, maantiellä menee aika pienellä. Vähemmän noissa bensoissa on kalliita vikoja kun diiselissä, esim. suutinhuolet, laturi ym. Jos mahdollista kannattaa ostaa ns. mustakantinen moottori, joka tuli 2003, on paljon taloudellisempi kun vanhempi harmaakantinen.
        Lämmitys ei ole läheskään niin hyvä, kun vanhemmissa mersuissa esim. w124 ja w201, mut kyllä jotenkin tarkenee, kone ei oo kovin nopea lämpenemään. Onneksi istuinlämmitykset on tosi tehokkaat.
        Tuo mainitsemasi 180T 143hv riittää kyllä mainiosti ja koneessa on kompuran ansiosta vääntöä laajalla alueella.


      • -bensamese-
        mbcee180 kirjoitti:

        Ei ole vikoja ollu, kulutus noin 6,8-10l/100km, ihan miten ajot on, maantiellä menee aika pienellä. Vähemmän noissa bensoissa on kalliita vikoja kun diiselissä, esim. suutinhuolet, laturi ym. Jos mahdollista kannattaa ostaa ns. mustakantinen moottori, joka tuli 2003, on paljon taloudellisempi kun vanhempi harmaakantinen.
        Lämmitys ei ole läheskään niin hyvä, kun vanhemmissa mersuissa esim. w124 ja w201, mut kyllä jotenkin tarkenee, kone ei oo kovin nopea lämpenemään. Onneksi istuinlämmitykset on tosi tehokkaat.
        Tuo mainitsemasi 180T 143hv riittää kyllä mainiosti ja koneessa on kompuran ansiosta vääntöä laajalla alueella.

        Mikä ero noissa kansissa on? Venttiilitekniikka, palotila vai mikä?
        Onkos nokassa ketju vai hihna?


      • oli moottori
        -bensamese- kirjoitti:

        Mikä ero noissa kansissa on? Venttiilitekniikka, palotila vai mikä?
        Onkos nokassa ketju vai hihna?

        mikä hyvänsä.


      • c180komp
        oli moottori kirjoitti:

        mikä hyvänsä.

        Itsellä on 180komp -03 ollut nyt noin puoli vuotta käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Kulutus noin 8l/100km sekalaisessa ajossa. Eihän tuo mikään raketti ole mutta pärjää hyvin liikenteen seassa. Ainoa isompi vika on ollut poikki mennyt etujousi ja nyt pitäisi termostaatti vaihtaa kun ei lämmöt nouse kunnolla. Mutta mitään isompaa vikaa ei ole ollut. Suosittelen kuitenkin ostamaan facelift mallin joka on huhtikuusta 04- alkaen tullut.


      • joppari...
        MB 79-00 kirjoitti:

        280 E -79
        280 S -82
        280 SE -85
        420 SEL -89
        E 430 -98
        A 140 -00

        Kilometrejä satoja tuhansia, eikä yhdessäkään mitään moottoriteknistä vauriota. Jokunen laturi jne. on vaihdettu ja aina hyvät öljyt pari kertaa vuodessa.

        ajanu noilla kaikilla yhteensä muutaman satatonnii, no ei varmaan siinä oo kerenny vikoja tulla kun noin on vaihto käyny,,


    • -kalkulaattori-

      Kun oikeasti lasketaan niin bensakone ei ole huono vaihtoehto. Naftan hinta on pilvissä, kuten tosin bensankin. Prosenttuaalisesti hintaero on vähäinen. Dieselin kilometrihintaan on laskettava myös typerä käyttövoimavero, käytännössä pakollisen webaston vuotuiset huolto/korjauskulut ja kalliimpi hankintahinta. Siinä sitä hintaeroa jo tulee aikatavalla jota pienemmällä kilometrikulutuksella ja hieman pienemmällä polttoaineen litrahinnalla onkin kuromista.
      Käytettyjen pakkaa tosin sekoittaa valtaisa Saksantuonti. Sieltä tuodut autot taitavat olla valtaosin dieseleitä keskieurooppalaisen dieselmyönteisen hinnoittelun perustana. Siellähän valtiovalta ei rankaise puhtaammasta polttoaineesta kuten Suomessa tehdään vaikka mukamas samaan EU:hun kuulutaankin.

    • Yksilö hakusessa

      Riippuu vähän tuuristakin, sattuuko kohdalle ns. yksilö.

      Ajelin tuossa n. 3 vuotta C180 (ei kompressor) ´01 bensakoneella. Sitä ennen vanhemmalla 90-luvun 200D. Vuodessa tuli ajettua n. - 22 000 km. Ei mielestäni ihan vielä dieseliin kannata siirtyä. Bensavero pyöri siinä 130 € kieppeillä. Kulutus pidemmällä matkalla asiallinen 6.1 - 6.5. Eikä kulutus ollut kauppa tms. pienillä matkoillakaan mitään älytöntä. Pissapojan lämmityskin löytyy, joka on muuten kiva tuttavuus. :)

      Käytin vain -20 kestävyyttä nesteessä, ei mitään ongelmia kertaakaan, ei jäätymistä tms. On kyllä lämmin auto talvellakin, ei palellut (kovin kauaa, heh.) vaikka tässä mallissa ei ollutkaan automaattihörötystä. (ilmastointia) Penkinlämmittimet kun kuitenkin auttavat riittävästi. Toki ilmastoinnin kanssa olisi ollut ihan eri lämmöt luonnollisesti.

      Kiihtyvyys omaan makuun jo hyvä tuon kokoluokan autoksi, ja varsinkin kun moottori oli kuitenkin "vain" 1.8 l. Eipä sitä täällä porojen maassa tarvitse mitään raketteja olla. Kyllä tuollakin kaaralla kaikkien kotimaan nopeusrajoituksien vauhtia pääsee pöristelemään useampi 10 km/h päälle, jos on tarvis hurjastella.

      3 vuoden jälkeen mittarissa tönötti n. 190 000 km, oli kyllä jo kaikenlaista pientä, ja isompaa vikaa tuossa autossa. Perushuoltoja muutama, kuluvia osia paljon pakosarja meni uusiksi, ja paljon muutakin ihme pörinää autosta kuului jatkuvasti. Silti olen edelleen mersun kannalla, merkinvaihto tuntuu täysin mahdottomalta. :)

      Joskus kyllä tuntui huollon jälkeen maksaneensa itsensä kipeäksi, mutta sitten mentiinkin luotettavasti ja vakaasti pitkän aikaa. W124 on kyllä varmastikin kestävin korimalli näistä edelleen, sitä lähemmäksi ei taida ikiliikkuja päästä.

      Mutta tosiaan, jos sattuu kohdalle hyvä yksilö, kyllä se kone muut osat kestää varmasti. Nyt olen vaihtamassa uudempaan, olen katsellut 06´ eteenpäin malleja, ja kiinnostaisi tuollainen C180 tai C200 kompressor.

      Suosittelen kyllä mersua, kerran kun omistat vaikka reilusti vanhemmankin, on merkinvaihto lähes mahdotonta. :) Sitten kun mersun ostat, varaudu hurjaan kateuteen. Ihan sama minkä ikäinen mersu on kyseessä, aina on joku puhumassa janiksenpetkeestä. Se on kyllä mahtavan huvittavaa. :o)

      Mutta elä välitä siitä, nauti kun saat ajella laatuautolla.

    • arviid

      Unohda C180 vm. 2000-2003 ainakin, vikakasoja. hepposia

      • C180 Sport kuski

        Ei mulla ainakaan ole mitään vikoja ollut ja kulutus luvatun mukainen, hämmästyttävän vähän.
        Naapurit kateellisia ja ihmettelee komeaa meseä, sekä risteyksistä pääsee yleensä aina ensimmäisenä seuraavaan risteykseen, maantiellä taas suurin osa muista roppossista ei pysty pitämään niitäkään sallittuja nopeuksia mitä mesellä voi pitää vakionopeussäätimellä ajaen.
        Suosittelen.


    • MB C-Class

      itsellä nyt ollut kolme vuotta c-200 automaatti. Normaali huollot olent tehnyt ja mese on toiminut moitteetta. Kilometrejä itsellä tulee n. 14000 vuodessa. Itse myös mietin dieseliä mutta kilometrejä tulee liian vähän.
      Lämpö riittää myös kovilla pakkasilla ja kulutus on ollut kaupungissa 10 litran tietämissä, maantie ajossa mennään 6.6 litraan (helsinki-savonlinna)
      Itse tykkään että on mielyttävä ja leppoisa ajettava, tosin hevosvoimia saisi olla himpun verran lisää, nyt tuossa on se 164 (nälkä kasvaa syödessä)

      • Anonyymi

        ja teholastulla saa 20% lisää tehoa ja vääntöä tulee lähelle 300 newtonia teho noin 200hp itsellä MB C 200T 1,8 bensa automaatti 229e hinta lastulla netin kautta voi tilata kulutus laskee myös vähän noin 0,5l/100km.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe