Olen joskus lukenut talta palstalta haljumaisista yhtioista,reilut ovat jaaneet unhoon.
Paras tai reiluin firma on ollut Wihuri.Siella annettiin jopa joululahjat kaikille ja mita kauemmin mies oli ollut firmassa,sita reilumpi lahja annettiin.
Jai parhaiten mieleeni joulu vuonna -65.Olin silloin Wipusessa ja Oulun Hietasaaren oljykaijassa(oliko se Virpiniemi).Usealla paallyston jasenella oli vaimo ja pienia lapsia laivassa.Pahaksi onneksi lossaus meni siihen malliin etta laiva tuli tyhjaksi jouluaattoaamuna noin 0900 tienoilla.Firmasta kuitenkin ilmoittivat etta olkaa vain siella kaijassa joulupaivan iltapaivaan klo 1500 saakka.On selvaa etta se oli kaikille paras joululahja.
reiluimmat yhtiot
15
1043
Vastaukset
- Arctia
On ollut ja on reilu firma.
- eikustu muuten märkä
nii oikkest
- Wihurin Lahjoista
eriarvoistaminen.
PS. Tulli antoi ulosvientiviinat laivan henkilöluvun mukaan ja laivassa ne jaettiin hierarkian mukaan.
:D- horridus
-Onko kellään vielä jäljellä Antin lahjoittama nahkatakki?
- jkko
horridus kirjoitti:
-Onko kellään vielä jäljellä Antin lahjoittama nahkatakki?
Finskin laivoilla saattoi myös saada joululahjoja, riippuen laivan omistajasta. Yhtyneiden laivoissa sai tehtaan tuotantoon liittyvää tavaraa. Erilaisia paperitavaroita. Tuli myös suklaata.
jkko kirjoitti:
Finskin laivoilla saattoi myös saada joululahjoja, riippuen laivan omistajasta. Yhtyneiden laivoissa sai tehtaan tuotantoon liittyvää tavaraa. Erilaisia paperitavaroita. Tuli myös suklaata.
Joulupaketti oli tosi runsas ja jos olit lomalla se tuli kotiin.Vuosien saatossa koko pieneni ollen lopulta
abt.kahvipaketin kokoinen.Sitten kuvioihin tuli arvon herra M.Lilius.Paketit loppuivat siihen.Keksi muu-
takin mukavaa.Kaikki lomanviettopaikat seka rannikolla etta pohjoisessa lihoiksi.Viiimemeksi lopetettiin
Fortumin taskukalenterin jakelu.Saastoilla Lilius sai ilmeisesti uudet purjeet veneeseensa.Toisin sanoen,
-70 luvulla Neste oli reilu yhtio,mita nyt ajattelen,jaakoon sanomatta.Onneksi olen elakkeella ja haen
Hurstilta joulupaketin.- mbe320cdi
holmesjohn kirjoitti:
Joulupaketti oli tosi runsas ja jos olit lomalla se tuli kotiin.Vuosien saatossa koko pieneni ollen lopulta
abt.kahvipaketin kokoinen.Sitten kuvioihin tuli arvon herra M.Lilius.Paketit loppuivat siihen.Keksi muu-
takin mukavaa.Kaikki lomanviettopaikat seka rannikolla etta pohjoisessa lihoiksi.Viiimemeksi lopetettiin
Fortumin taskukalenterin jakelu.Saastoilla Lilius sai ilmeisesti uudet purjeet veneeseensa.Toisin sanoen,
-70 luvulla Neste oli reilu yhtio,mita nyt ajattelen,jaakoon sanomatta.Onneksi olen elakkeella ja haen
Hurstilta joulupaketin.Sehän tuli aina kotiosoitteeseen olit sitten töissä tai kotona. Niinhän se pieneni kun pyy maailmanlopun edellä. Eihän niitä boonuksia olisi muuten johtajille saanut.
Olin Wihurilla kun saatiin viimeinen joululahja. Taisi olla vuosi 1969 ja saatiin se rahana. Oltiin Rotterdamissa ja se piti käyttää Juliaanan putiikkiin. Laiva oli M/S Vaasaleader - v.... v......
mbe320cdi kirjoitti:
Sehän tuli aina kotiosoitteeseen olit sitten töissä tai kotona. Niinhän se pieneni kun pyy maailmanlopun edellä. Eihän niitä boonuksia olisi muuten johtajille saanut.
Olin Wihurilla kun saatiin viimeinen joululahja. Taisi olla vuosi 1969 ja saatiin se rahana. Oltiin Rotterdamissa ja se piti käyttää Juliaanan putiikkiin. Laiva oli M/S Vaasaleaderkyllä viäl 70 luvulla tuli jouluraha
- mitään anna
jkko kirjoitti:
70-luvulla Yhtyneet Paperitehtaat antoivat paperituotteitaan Joululahjaksi, muuten Finnlines ei ole antanut ikinä mitään muuta, kuin vittuilua lahjaksi. Eckerö line antaa joka Joulu lahjan henkilökunnalle ja välillä muulloinkin, samoin kiitetään hyvästä tuloksesta, ei niinkuin Finnlinesillä, jossa ainoa palaute konttorista oli negatiivista.
- syväraaumalainen
laskeskelin, että yhtiöitä tuli tusina täyteen ja useampi joulu meni laivasssa, kertaakaan ei saatu yhtiöltä joululahjaa, jos ei viinaa lasketa.
En ole katkera, mutta kuitenkin.... Ja väitän, että ei Wipunenkaan maanut kaijassa jouluna yhtiön "joululahjana". Kyllä syy on ollut paljon maallisempi. - 12
joulupaketin kotiin. Silti minulle on reiluin yhtiö ollut Lundqvist, vaikka siellä ei joulupaketteja jaeltu. En Wihuria tai Suomen tankkilaivaa mitenkään erityisen reiluna yhtiönä pitäisi. Kyllä varustamon reiluuteen vaikuttaa muutkin tärkeämmät asiat kuin joulupaketti.
- Don Bacardi
onko yhtio reilu vai v-mainen,onko laiva hyva vai v-mainen.Eikohan se ole ihminen,joka on kaiken takana.
Raskastoinenkin laiva saattaa olla mukava,jos henki on hyva.Aivan samoin saman yhtion eri laivoissa on
aivan erilainen henki.Eli:Sina,mina,han,me,te,he-teemme tyoymparistostamme sen mika se on.Loppujen
lopuksi joulupaketti on siina aika pieni osatekija.Vai mita? - xstuju
Don Bacardi kirjoitti:
onko yhtio reilu vai v-mainen,onko laiva hyva vai v-mainen.Eikohan se ole ihminen,joka on kaiken takana.
Raskastoinenkin laiva saattaa olla mukava,jos henki on hyva.Aivan samoin saman yhtion eri laivoissa on
aivan erilainen henki.Eli:Sina,mina,han,me,te,he-teemme tyoymparistostamme sen mika se on.Loppujen
lopuksi joulupaketti on siina aika pieni osatekija.Vai mita?ja ihan asiaa
- 35
Don Bacardi kirjoitti:
lopuksi joulupaketti on siina aika pieni osatekija.Vai mita?kehuin Lunkkua vaikka ei joulupakettia tullutkaan. Oli vaan muuten reilu yhtiö ainakin minua kohtaan. Työ laivojahan ne Lunkun vanhat paatit oli. Mutta niissä myös oppi tekemään sellaisia töitä mitä moni muu varustamo teetti haalausfirmoilla. Puhe oli varustamoista, huonossakin varustamossa voi olla hyviäkin laivoja. Paljon riippuu porikasta. Laivassa missä on huono kippari voi silti olla hyvä muu porukka.
- kippari57
35 kirjoitti:
kehuin Lunkkua vaikka ei joulupakettia tullutkaan. Oli vaan muuten reilu yhtiö ainakin minua kohtaan. Työ laivojahan ne Lunkun vanhat paatit oli. Mutta niissä myös oppi tekemään sellaisia töitä mitä moni muu varustamo teetti haalausfirmoilla. Puhe oli varustamoista, huonossakin varustamossa voi olla hyviäkin laivoja. Paljon riippuu porikasta. Laivassa missä on huono kippari voi silti olla hyvä muu porukka.
Olen samaa mielta edellisten kirjoittajien kanssa.Joulu ja joululahjat yhtion taholta eivat tietysti yksinaan vaikuta laivan kokonaisviihtyvyyteen,sen tekevat muut tekijat.Kirjoittelin tuossa alussa Wihurista mutta kun nain jalkeenpain muistelen niin Alandia Tanker Company on ollut ainakin yksi parhaista seilaamistani firmoista.Ennen joulua lomalla olleet paallikot,forstit,chiefit ja ykkoset kutsuttiin Maarianhaminaan joulujuhlaan.Lentomatkat firma maksoi samoinkuin joulupaivallisen ja hotellin.Muut henkilokuntaan kuuluvat olivat filippiinoja ja heita ei tietenkaan kutsuttu kuin ei myoskaan suomalaista repaa.Mita ATC teki sitten porukan viihtymiseksi?Annettiin 2000 USD rahaa jolla ostettiin toilettitarpeita,kirjoitustarpeita ,softdrinkeja ja olutta.Kaikille pantiin hinnaksi ostohinta plus 10%.Tuolla 10%:lla sitten ostettiin videoita peleja jumppavehkeita ym.Kaikki olivat tyytyvaisia em jarjestelyyn.
Chevronilla saatiin 200 taalaa per kuukausi jolla ostettiin videoita jne firma lahetti lisaksi kuukausittain Chevronin oman lehden,engl. sanomalehtia,National Geographic-lehden plus muita joita en nyt talla hetkella muista.Firma siten yritti nostaa henkilokuntansa viihtyvyytta.Taitanee olla niin etta suurin osa laivafirmoista ei tee mitaan porukan viihtymiseksi,viihtyminen taas innostaisi tyontekijan tekemaan parhaansa firman hyvaksi.Jos siis normaali performanssi miehella on 10 turvetta ilmassa niin nyt olisi viela se yhdestoista lapiossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315776- 363791
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833323- 122758
- 292222
- 122167
- 1621906
- 181505
- 1051362
- 251233