Pistoshoidon lopetus

IIK ?

Neurologini ehdotti betaferonin pistämisen lopettamista yli 10 vuoden oireettoman vuoden jälkeen.
Onko kellään kokemusta hoidon lopettamisesta?

2

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+5

      minun äidilleni ehdotettiin samaa, yli 10v pistänyt...kokeet sitten näyttivät että betaferoni vaikuttaa vielä ja hyvin, eli uskon vahvasti että äitini tulisi äkkiä huonompaan kuntoon jos lopettaisi piikittelyn, en suosittele!

      • betaferon 2002-2007

        Viisi vuotta pistin betaferonia. Tästä ajasta olin 3 viimeistä vuotta täysin oireeton. Muutto ulkomaille, eu:n ulkopuolelle pakotti lopettamaan sillä täälä olisin maksanut lääkkeen itse.
        Mitään oireita tai taudin etenemiseen viittaavaa ei ole näinä vuosina tullut ja lääkärini sanoi rehellisesti että tutkimustuloksia pitkästä hoidosta ko lääkkeellä ei ole. Eli että alussa lääke vaikuttaa selkeästi, myöhempinä vuosina ei ole tietoa.
        Itse en ole katunut lopettamista, en kaipaa pistosrumbaa lainkaan.
        Lopettamisessa oli oudointa se että siihen ei ollut ohjetta. Kerrasta poikki vain. En ollut vakuuttunut sillä lääke on kuitenkin vahva. Niinpä tein viimeisen kolmen kuukauden satsin aikana hitaan alasajon ensin harventamalla pistoksen joka kolmanteen päivään, tämän jälkeen pudotin annosta 75%, 50% ja lopuksi pistin 50% kaksi kertaa viikossa jotta lopettaminen ei tullut elimistölle shokkina.
        Omalla kohdallani uskon että nykyisen asuinmaani monipuolinen bakteerikanta ja runsas D-vitamiinin saanti auringosta ovat auttaneet vointiani pysymään erinomaisena. Jollei minulla tuota diaknoosia olisi, en edes tietäisi tälläkään hetkellä ko sairautta sairastavani.
        Vaan, lääkärille voi inttää toki vastaan jos haluatte lääkkeen pitää. Sen hoidon lopettamiseen kyllä pitää olla lääkärillä perustellut syyt. Ei vain yhteiskunnan varjojen säästäminen!
        Aurinkoista kevättalvea toivottelen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe