Neurologini ehdotti betaferonin pistämisen lopettamista yli 10 vuoden oireettoman vuoden jälkeen.
Onko kellään kokemusta hoidon lopettamisesta?
Pistoshoidon lopetus
2
613
Vastaukset
- 14+5
minun äidilleni ehdotettiin samaa, yli 10v pistänyt...kokeet sitten näyttivät että betaferoni vaikuttaa vielä ja hyvin, eli uskon vahvasti että äitini tulisi äkkiä huonompaan kuntoon jos lopettaisi piikittelyn, en suosittele!
- betaferon 2002-2007
Viisi vuotta pistin betaferonia. Tästä ajasta olin 3 viimeistä vuotta täysin oireeton. Muutto ulkomaille, eu:n ulkopuolelle pakotti lopettamaan sillä täälä olisin maksanut lääkkeen itse.
Mitään oireita tai taudin etenemiseen viittaavaa ei ole näinä vuosina tullut ja lääkärini sanoi rehellisesti että tutkimustuloksia pitkästä hoidosta ko lääkkeellä ei ole. Eli että alussa lääke vaikuttaa selkeästi, myöhempinä vuosina ei ole tietoa.
Itse en ole katunut lopettamista, en kaipaa pistosrumbaa lainkaan.
Lopettamisessa oli oudointa se että siihen ei ollut ohjetta. Kerrasta poikki vain. En ollut vakuuttunut sillä lääke on kuitenkin vahva. Niinpä tein viimeisen kolmen kuukauden satsin aikana hitaan alasajon ensin harventamalla pistoksen joka kolmanteen päivään, tämän jälkeen pudotin annosta 75%, 50% ja lopuksi pistin 50% kaksi kertaa viikossa jotta lopettaminen ei tullut elimistölle shokkina.
Omalla kohdallani uskon että nykyisen asuinmaani monipuolinen bakteerikanta ja runsas D-vitamiinin saanti auringosta ovat auttaneet vointiani pysymään erinomaisena. Jollei minulla tuota diaknoosia olisi, en edes tietäisi tälläkään hetkellä ko sairautta sairastavani.
Vaan, lääkärille voi inttää toki vastaan jos haluatte lääkkeen pitää. Sen hoidon lopettamiseen kyllä pitää olla lääkärillä perustellut syyt. Ei vain yhteiskunnan varjojen säästäminen!
Aurinkoista kevättalvea toivottelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1727093
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes662831- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661379Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3641332- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181196Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79990Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988