Koska kihloihin?

hgtrt68invyjn

Tiedän, että itsehän minä asian parhaiten tiedän. Mutta haluan silti yleisön mielipiteen, miltä kihlautuminen nyt vaikuttaisi lukujen perusteella.

Eli täytän muutaman kk päästä 21 ja ollaan seurusteltu 3v. Yhdessä ollaan asuttu n. 1,5 v. Minä olen meistä se nuorempi.

8

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide1

      Täältä mielipidettä. Kihlautuminen eli lupaus naimisiinmenosta vaikuttaa hyvältä silloin, kun ihminen on asiastaan niin varma, ettei hänen tarvitse kysellä kenenkään mielipiteitä. Edes netistä.

      • hgtrt68invyjn

        Kyllähän mä sen tiedän. Siksi aloitinkin viestin sanomalla, että mä olen se joka asian parhaiten tietää.

        Haluan yleisön mielipiteen noiden lukujen perusteella, en siitä olenko mä valmis, vaan siitä vaikuttaako tämä "kovin pikaiselta" tai "nopealta toiminnalta" tms. Moni tuttavani on mennyt nuorena kihloihin ja ovat tämän takia saaneet kuulla kerta toisensa jälkeen ihmettelyä, moittimista ja arvostelua. Vaikka olenkin varma asiasta ja valmis tähän, niin olen valmis myös lykkäämään asiaa, jos on vaara joutua samanlaisen huomion kohteeksi, ei rakkaus toista kohtaan sen takia miksikään häviä.
        Olisi ikävää joutua vastailemaan kerta toisensa jälkeen samoihin kysymyksiin: "ai noin pian?", "Eikö ole hieman liian iakaista?", "Mutta kun te olettte vielä niin kovin nuoria", "Mitä jos tuo ei sitten kestäkään", ja lopulta, kun kuitenkin kestää, niin ihmetellään "Ai vieläkö te olette yhdessä?". Ystäväni ovat joutuneet kuuntelemaan tätä aivan kyllästymiseen asti, eikä ole tuntunut kovinkaan siltä, että kukaan olisi edes onnellinen heidän puolestaan. Voivoteltu on ja päitä puisteltu, onniteltu on ehkä vain muodon vuoksi.
        Mä en halua samaa. Alun perin kuvittelinkin kosivani vasta vuoden-parin kuluttua, ja avo on tästä hyvin tietoinen ja asia on hänelle ok, joten senkään takia ei tarvitse huolia, jos asiaa "joutuu" lykkäämään.

        Eli jos saisi niitä vastauksia esittämään ikysymykseen, kiitos. :)


      • Tällä tavalla meillä
        hgtrt68invyjn kirjoitti:

        Kyllähän mä sen tiedän. Siksi aloitinkin viestin sanomalla, että mä olen se joka asian parhaiten tietää.

        Haluan yleisön mielipiteen noiden lukujen perusteella, en siitä olenko mä valmis, vaan siitä vaikuttaako tämä "kovin pikaiselta" tai "nopealta toiminnalta" tms. Moni tuttavani on mennyt nuorena kihloihin ja ovat tämän takia saaneet kuulla kerta toisensa jälkeen ihmettelyä, moittimista ja arvostelua. Vaikka olenkin varma asiasta ja valmis tähän, niin olen valmis myös lykkäämään asiaa, jos on vaara joutua samanlaisen huomion kohteeksi, ei rakkaus toista kohtaan sen takia miksikään häviä.
        Olisi ikävää joutua vastailemaan kerta toisensa jälkeen samoihin kysymyksiin: "ai noin pian?", "Eikö ole hieman liian iakaista?", "Mutta kun te olettte vielä niin kovin nuoria", "Mitä jos tuo ei sitten kestäkään", ja lopulta, kun kuitenkin kestää, niin ihmetellään "Ai vieläkö te olette yhdessä?". Ystäväni ovat joutuneet kuuntelemaan tätä aivan kyllästymiseen asti, eikä ole tuntunut kovinkaan siltä, että kukaan olisi edes onnellinen heidän puolestaan. Voivoteltu on ja päitä puisteltu, onniteltu on ehkä vain muodon vuoksi.
        Mä en halua samaa. Alun perin kuvittelinkin kosivani vasta vuoden-parin kuluttua, ja avo on tästä hyvin tietoinen ja asia on hänelle ok, joten senkään takia ei tarvitse huolia, jos asiaa "joutuu" lykkäämään.

        Eli jos saisi niitä vastauksia esittämään ikysymykseen, kiitos. :)

        itse olen 22 ja ollaan oltu neljävuotta yhdessä. Itse en ainakaan halua vielä naimisiin. Olen sanonut miehelleni että kosii sitten kun on valmis naimisiin, koska heti kosinnan jälkeen me vartaan kirkko.
        Jos hän erehtyy kysymään Mennäänkö kihloihin? niin silloin en vastaa seuraksista. Jos hän muotoile lauseen. Mennäänkö naimisiin? Tai tyletko vaimokseni? Hyväksyn vastauksen.

        Minusta kihloissa ei kuulu olla montaa vuotta Puolivuotta on ehdonot maksimi Mielellään viimeistään vuodenpäästä kihloihin menosta naimisiin. Itse odotan meneväni naimisiin 2013 tai 2014. Mutta saa nähdä mitä tuolla isännällä on mielessä.


      • mielipide1
        hgtrt68invyjn kirjoitti:

        Kyllähän mä sen tiedän. Siksi aloitinkin viestin sanomalla, että mä olen se joka asian parhaiten tietää.

        Haluan yleisön mielipiteen noiden lukujen perusteella, en siitä olenko mä valmis, vaan siitä vaikuttaako tämä "kovin pikaiselta" tai "nopealta toiminnalta" tms. Moni tuttavani on mennyt nuorena kihloihin ja ovat tämän takia saaneet kuulla kerta toisensa jälkeen ihmettelyä, moittimista ja arvostelua. Vaikka olenkin varma asiasta ja valmis tähän, niin olen valmis myös lykkäämään asiaa, jos on vaara joutua samanlaisen huomion kohteeksi, ei rakkaus toista kohtaan sen takia miksikään häviä.
        Olisi ikävää joutua vastailemaan kerta toisensa jälkeen samoihin kysymyksiin: "ai noin pian?", "Eikö ole hieman liian iakaista?", "Mutta kun te olettte vielä niin kovin nuoria", "Mitä jos tuo ei sitten kestäkään", ja lopulta, kun kuitenkin kestää, niin ihmetellään "Ai vieläkö te olette yhdessä?". Ystäväni ovat joutuneet kuuntelemaan tätä aivan kyllästymiseen asti, eikä ole tuntunut kovinkaan siltä, että kukaan olisi edes onnellinen heidän puolestaan. Voivoteltu on ja päitä puisteltu, onniteltu on ehkä vain muodon vuoksi.
        Mä en halua samaa. Alun perin kuvittelinkin kosivani vasta vuoden-parin kuluttua, ja avo on tästä hyvin tietoinen ja asia on hänelle ok, joten senkään takia ei tarvitse huolia, jos asiaa "joutuu" lykkäämään.

        Eli jos saisi niitä vastauksia esittämään ikysymykseen, kiitos. :)

        Mitä enemmän joudut asiaa itsellesi tai muille, edes täällä netissä, selittelemään ja ikäkysymyksiin vastailemaan, sen enemmän korostuu alkuperäinen vastaukseni "vaikuttaa hyvältä silloin, kun ihminen on asiastaan niin varma, ettei hänen tarvitse kysellä kenenkään mielipiteitä". Mieti tuota oikein huolella äläkä ota heti nenukkiisi siitä, etten vastannut "juu, kyllä se on ok" tai "ei, minusta teidän pitää vielä odottaa".

        Sitten kun tajuat, oikein sisäistät, sen mitä alunperin sanoin, tiedät automaattisesti itse oikean vastauksen juuri sinulle juuri sinun avokkiasi koskien juuri teidän kihlaukseenne. Takuita elämässä ei voi saada mistään, eikä ainakaan toisten ihmisten käytöksestä eli tuleeko taivasteluja vai onnitteluja. Mutta kun itse tietää, mitä, miksi ja milloin tekee, niin on myös valmis ottamaan vastaan sen, mitä muualta tuleman sitten pitääkin.


    • hrzjnsrjk

      Tämä riippuu hirvittävän paljon parisuhteen osapuolista ja omista näkemyksistä. Minkä ikäinen kumppanisi on? Minkälaisella aikataululla etenisitte kihlojen jälkeen, siis kuinka pian menisitte naimisiin ja missä vaiheessa mahdollisesti perustaisitte perhettä? Millä mallilla oma elämänne muuten on, siis onko koulut kesken?

      Itse menin suunnilleen sinun ikäisenä kihloihin, kun olimme seurustelleet suunnilleen yhtä kauan. Neljä tai viisi vuotta myöhemmin parisuhde päättyi, kihlaus purettiin ja muutettiin erillemme. Koska olimme molemmat kohtuullisen nuoria kihloihin mennessämme (hän saman ikäinen kuin minä), emme kumpikaan olleet siinä vaiheessa vielä oikeasti aikuisia. Kun me molemmat muutuimme todella paljon, etenkin 25v täytettyämme, olimme pian kriisin partaalla. Sovimme hyvin yhteen nuorena, mutta aikuistuttuamme ihan oikeasti kasvoimme eri suuntiin. Tästä syystä en itse kannata sitä, että menee kovin nuorena kihloihin tai naimisiin. Itse olen nyt 26v ja tuntuu, että vasta nyt olen todella löytämässä itseni.

    • hillipaatti

      Lukujen perusteella kihlautuminen nyt vaikuttaisi hätäilyltä, minusta.
      Jokainenhan tietenkin tekee niin kuin parhaaksi kokee, mutta harva parikymppinen tuntee itsensä niin hyvin, että voi luvata toiselle 'loppu elämän'. Niin kuin joku jo ehti sanoa, aikuisena ei sitten välttämättä sovikaan enää yhteen toisen kanssa.
      Sitten on valmis "menemään kihloihin" kun sovitaan naimisiin menosta. Itse koen sen niin, että kihloihin ei mennä, vaan kihloissa ollaan, kun naimisiin meno on sovittu juttu. Aika joka ollaan kihloissa on häiden järjestelyyn käytettävä aika, toiset tarvitsevat kaksi vuotta, toiset viikon, kukin tyylillään.

      • hgtrt68invyjn

        Kumppanini täytti juuri 28.


      • ei tarvinnut miettiä
        hgtrt68invyjn kirjoitti:

        Kumppanini täytti juuri 28.

        Minä ja mieheni olimme molemmat 20, kun olimme tunteneet muutaman viikon ja menimme kihloihin. Siitä kolmen viikon päästä naimisiin. Nyt on oltu naimisissa neljännesvuosisata. Kuolema erottaa. Näin meillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe