Onkohan excelissä mahdollista saada jollain keinolla laskettua montako merkkiä yhdessä solussa on? Ja vielä tahtoisin saada rajaksi, että yhteen soluun ei voi kirjoittaa kuin esim 100 merkkiä.
Ja plussana olisi, että jossain näkyy sitten montako merkkiä on vielä käytettävissä, mutta se on vaan hifistelyä, eli noista ylemmistä haluaisin aloittaa.
Käytössä on office 2010. Käyttötaidot eivät hääppöiset.
merkkien laskeminen solussa
Jopujee
4
742
Vastaukset
solussa kaava = PITUUS(A1) ilmoittaa merkkien määrän solussa A1
kelpoisuusehto soluun =PITUUS(A1)- Jopujee
Kiitos vastauksesta. Nyt toimii!
Mitenkäs sitten saisin laitettua tuohon vielä, että siihen soluun on pakko vähintään yksi merkki laittaa muuten lomaketta ei voisi esim tallentaa? Saan sen niin, että jos siihen soluun koskee, se herjaa että pitää merkitä jotain, mutta muuten pystyy jättämään pakollliset ruudut täyttämättä ja niin ei saisi olla.
- Yx kokeilij
Kyllä voi kirjoittaa - en viitsinyt kokeilla 100 merkillä, mutta laitoin
- 9+19
KELPOISUUSEHTO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284407Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732856- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘651043PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64850
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86844Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832