Pikaisen avun tarpeessa oleva!

Ei ymmärrä kelaa

Hei! Sain tänään kelalta kirjeen, jossa he eivät voi arvioida työkyvöttömyyttäni A-lääkärin todistuksen perusteella. Kysymyksessa on siis keskivaikea masennus. Miten minun tulee nyt toimia? Palkan sain normaalisti, enkä välttämättä jaksa taistella saadakseni kelan korvaukset, olen niin masentunut. Minun pyydetään toimittamaan jäljennös lääkärissä käynnistäni kelalle 29.12 mennessä. Mitä sitten jos en saa lääkäriäni kiinni ennen tammikuuta? Mitä tästä voi minulle seurata? Työni oli sijaisuus, joka loppuu 23 joulukuuta. Palkan olen saanut ja kelan korvauksen puuttumiseen en tässä tilanteessa kuole. Miten tämä vaikuttaa työnhakemiseeni tammikuussa? Auttakaa, olen ihan avuton näiden kelan lausuntojen kanssa!!!

4

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qisha

      Jos ovat pyytäneet vain hoitokertomuksia niin riittää kun soitat sinne mistä a-todistuksesi on kirjoitettu ja sanot että Kela hoitokertomuksia pyyteli, ne lähettää ne suoraan sit sinne tai sulle itelles eka jos haluut ne itelleskin, ei meiän terveysasemalla ainakaan tarvii hoitokertomusten takia enää lekuria vaivata, riippuu tääkin varmaan ihan paikasta ja käytännöistä. Päädiagnooseissa aika nopeesti pyydetään hoitokertomuksia tai b-todistusta. Jos oot nii laiska ettet jaksa yhtä puhelua tehä tai käydä siel vastaanotolla ni senkun jätät käymättä. Kela joko hyväksyy sen a-todistuksen tai sit ei. Jos tulee hylky ni ei siinä mitään, mut työnantajallas on sit oikeus periä sulle maksetut palkat takas.. Ei se sun työnhakemiseen mitenkään vaikuta? Miks vaikuttais? Tietty jos oot ollu paljon poissa sairauden vuoks ni ei ehkä kannata laittaa nykystä työnantajaas suosittelijaksi, kyllä ne sit rehellisesti kertoo et oot ollu masiksen takia pois jos uus työnantaja kyselis.. Nii ja tietty jos haet samalle työnantajalle vakkariks tms ni ei ne mitään saikkuja hyvällä kato eikä ainakaan sitä että sun takia ne on menettäny kelan massit ku et oo niitä hoitokertomuksia toimittanu.

    • kyykytetty

      Minulta pyydettiin sairauskertomuksia. Vein sen Kelan paprun siihen lääkärin vastaanottoon ja sanoin että, tälläistä pyytävät. Olivat laittaneet suoraan siinä kirjeessä pyydetyt paperit Kelaan heti.
      Minä muistaakeseni menin sitten tökkäriin sen sijaisuudesta saamani työtodistuksen kanssa.
      Kysyin neuvoa ammattiliiton lakimieheltä ja työkkäristäkin ystävällisesti neuvoivat. Ammattiliiton lakimies osasi neuva enenpi käytännön asioita.

      • Ei ymmärrä kelaa

        Kiitos neuvoista! Soitankin huomenna aamulla heti mmt:hen, että ne lähettää sen sairaskertomuksen


    • sama tilanne

      Tilaa aika psykiatrille ja pyydä b-lausunto, koska muuten käy niin, että hakemus hylätään, kuten mulle kävi. Psyko kirjoittaa kyllä, kun selität tilanteen. Toivottavasti on voimia taistella, multa on jo loppu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe