Pikaisen avun tarpeessa oleva!

Ei ymmärrä kelaa

Hei! Sain tänään kelalta kirjeen, jossa he eivät voi arvioida työkyvöttömyyttäni A-lääkärin todistuksen perusteella. Kysymyksessa on siis keskivaikea masennus. Miten minun tulee nyt toimia? Palkan sain normaalisti, enkä välttämättä jaksa taistella saadakseni kelan korvaukset, olen niin masentunut. Minun pyydetään toimittamaan jäljennös lääkärissä käynnistäni kelalle 29.12 mennessä. Mitä sitten jos en saa lääkäriäni kiinni ennen tammikuuta? Mitä tästä voi minulle seurata? Työni oli sijaisuus, joka loppuu 23 joulukuuta. Palkan olen saanut ja kelan korvauksen puuttumiseen en tässä tilanteessa kuole. Miten tämä vaikuttaa työnhakemiseeni tammikuussa? Auttakaa, olen ihan avuton näiden kelan lausuntojen kanssa!!!

4

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qisha

Jos ovat pyytäneet vain hoitokertomuksia niin riittää kun soitat sinne mistä a-todistuksesi on kirjoitettu ja sanot että Kela hoitokertomuksia pyyteli, ne lähettää ne suoraan sit sinne tai sulle itelles eka jos haluut ne itelleskin, ei meiän terveysasemalla ainakaan tarvii hoitokertomusten takia enää lekuria vaivata, riippuu tääkin varmaan ihan paikasta ja käytännöistä. Päädiagnooseissa aika nopeesti pyydetään hoitokertomuksia tai b-todistusta. Jos oot nii laiska ettet jaksa yhtä puhelua tehä tai käydä siel vastaanotolla ni senkun jätät käymättä. Kela joko hyväksyy sen a-todistuksen tai sit ei. Jos tulee hylky ni ei siinä mitään, mut työnantajallas on sit oikeus periä sulle maksetut palkat takas.. Ei se sun työnhakemiseen mitenkään vaikuta? Miks vaikuttais? Tietty jos oot ollu paljon poissa sairauden vuoks ni ei ehkä kannata laittaa nykystä työnantajaas suosittelijaksi, kyllä ne sit rehellisesti kertoo et oot ollu masiksen takia pois jos uus työnantaja kyselis.. Nii ja tietty jos haet samalle työnantajalle vakkariks tms ni ei ne mitään saikkuja hyvällä kato eikä ainakaan sitä että sun takia ne on menettäny kelan massit ku et oo niitä hoitokertomuksia toimittanu.

• kyykytetty

Minulta pyydettiin sairauskertomuksia. Vein sen Kelan paprun siihen lääkärin vastaanottoon ja sanoin että, tälläistä pyytävät. Olivat laittaneet suoraan siinä kirjeessä pyydetyt paperit Kelaan heti.
      Minä muistaakeseni menin sitten tökkäriin sen sijaisuudesta saamani työtodistuksen kanssa.
      Kysyin neuvoa ammattiliiton lakimieheltä ja työkkäristäkin ystävällisesti neuvoivat. Ammattiliiton lakimies osasi neuva enenpi käytännön asioita.

• Ei ymmärrä kelaa

Kiitos neuvoista! Soitankin huomenna aamulla heti mmt:hen, että ne lähettää sen sairaskertomuksen

• sama tilanne

Tilaa aika psykiatrille ja pyydä b-lausunto, koska muuten käy niin, että hakemus hylätään, kuten mulle kävi. Psyko kirjoittaa kyllä, kun selität tilanteen. Toivottavasti on voimia taistella, multa on jo loppu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe