Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pitkäkestoinen flunssa

ärsyyntynyt

Olen sairastanut flunssaa jo 2kk. Jo heti aamullahuomasin että on heikko olo, mm. lihassärkyä, luusärkyä, pääkipua.. eli flunssa ei alkanut normaalisti, esim ei ollut nuhaa, yskää tai kurkkukipua. Ja nyt tätä on jatkunut niin kauan että alkaa jo epäilyttää.. Ensimmäisen kuukauden jälkeen olo on jatkunut melko samanlailla: lihassärkyä,luusärkyä ja vähän pääkipua. Olen juuri alottamassa urheilun kun yhtäkkiä tämmönen tauti iski..

15

1780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      mieltä on lääkäri ja labrakokeet?

      • ärsyyntynyt

        sanoi että johtuu ehkä siitä kun mulla on astma niin sairastan helpommin flunssaa yms. .labrakokeet saan selville lähiaikoina.


    • probiootit kehiin
      • ärsyynytynyt

        ei ole home. kyllä tämä sitä flunssaa varmaan on mutta ideana olisi saada tietää että kauan kestäisi ja onko se normaalia.


      • ärsyyntynyt
        ärsyynytynyt kirjoitti:

        ei ole home. kyllä tämä sitä flunssaa varmaan on mutta ideana olisi saada tietää että kauan kestäisi ja onko se normaalia.

        nyt kyllä iski nuha ja kurkku kipu.. alkaa tuntua heikolta kuumeettomalta flunssalta :/


    • sibyl

      Oletko ylirasittunut fyysisesti? Ylirasittuneisuudestakin voi tulla flunssan kaltaiset oireet. Ja nuo oireet voi kestää pitkäänkin, jos ei malta levätä.

      Itselläni kesti kerran "flunssa" puoli vuotta. Mutta sitten selvisi, että työpaikallamme oli hometta. Kun vaihdoin työpaikkaa tulin taas kuntoon.

      • ärsyyntynyt

        Herään aina kouluun arkipäivisin, tosin olen ennenki ollut flunssassa ja käynyt koulua ja silti parantunut.

        Hometta ei löydy kyllä talosta..


    • tämä tauti

      On kyllä ihme tautia tämä. Joulukuun alussa iski luja yskä ja flunssa, lievä keuhkoputken tulehdus ja kurkunpääntulehdus. Ääni on kateissa ja pari päivää puhekieltoa ja joku D-max lääke, joka kuivatti kaikki limakalvot. Senkka jotain eli tulehdus oli. Pari viikkoa sitten joutu käymään työterveydessä uudestaan kun yskä jatkui. Nyt sain astmalääkkeenä pidettyä jauhetta, jota aamuin illoin keuhkoon. Viikko sitten alkoi lievä kylkikipu, keskiviikkona luja yskänkohtaus, jonka jälkeen yskä vähän jo helpotti. Räkää alkoi tulemaan ja tosi tukkoinen olo joulunpyhinä ja kylkikipu senkuin kovenee. Aamuisin kipua ei ole eli taitaa helpottaa levossa. Nyt taas ääni alkaa himmetä ja satunnaista yskää ja kylkeä särkee törkeästi. Eikä meinaa panadolilla helpottaa. Yskimiseen joutuu ottaa troppia kun se vihloo eniten. Saas nähää miten tämä tästä.

      • Tianiapiana

        Mulla ollut myös 2 kuukautta. Lievää lämpöä, yskä(varsinkin aamulla pahat kakomiskohtaukset) ja nuhaa. Tolpillaan jaksaa olla ja kevyessä työssä, mutta liikunta on pakko ollut jättää. Surettaa, meni pari tuntikorttiakin vanhaksi nyt loppuvuonna.

        Sama tauti ollut monta kertaa vuoden sisällä, kestää aina useita viikkoja.

        Työssä kierrän eri paikoissa ja välillä asunkin eri paikoissa. Mistähän sitä voisi tietää' onko kotona hometta? Asun kerrostalossa vuokralla, kolme vuotta olen samassa asunut ja välillä ollut tervekin siis. Itselle tulee mieleen että voisiko olla mykoplasma. Lääkärit ei sano mitään, sillä verikokeissa ei näy mitään ja eihän tuo 37,5 nyt vielä heidän mielestään ole edes kuumetta.

        Mietin myös että flunssa iskee aina väsymys/unettomuuskauden päätteeksi, voisikohan olla siten myös että puolustuskykyni vaan heikentyy ja flunssa pääsee iskemään. Kun ei oikein jaksa väsymyskausina tehdä ruokaakaan. Nyt yritän tankata tuoretta ja C:tä ja D:tä.

        Onko joku parantunut tällaisesta, onko toivoa.


      • Niisk niisk
        Tianiapiana kirjoitti:

        Mulla ollut myös 2 kuukautta. Lievää lämpöä, yskä(varsinkin aamulla pahat kakomiskohtaukset) ja nuhaa. Tolpillaan jaksaa olla ja kevyessä työssä, mutta liikunta on pakko ollut jättää. Surettaa, meni pari tuntikorttiakin vanhaksi nyt loppuvuonna.

        Sama tauti ollut monta kertaa vuoden sisällä, kestää aina useita viikkoja.

        Työssä kierrän eri paikoissa ja välillä asunkin eri paikoissa. Mistähän sitä voisi tietää' onko kotona hometta? Asun kerrostalossa vuokralla, kolme vuotta olen samassa asunut ja välillä ollut tervekin siis. Itselle tulee mieleen että voisiko olla mykoplasma. Lääkärit ei sano mitään, sillä verikokeissa ei näy mitään ja eihän tuo 37,5 nyt vielä heidän mielestään ole edes kuumetta.

        Mietin myös että flunssa iskee aina väsymys/unettomuuskauden päätteeksi, voisikohan olla siten myös että puolustuskykyni vaan heikentyy ja flunssa pääsee iskemään. Kun ei oikein jaksa väsymyskausina tehdä ruokaakaan. Nyt yritän tankata tuoretta ja C:tä ja D:tä.

        Onko joku parantunut tällaisesta, onko toivoa.

        Itse olen muutaman viime vuoden sisällä saanut juuri tuollaisia tosi pitkäkestoisia flunssia, joista ei selviä kuin antibiooteilla. Sitä ennen en edes muista, milloin olisin antibioottia syönyt tai tuollaisia flunssia kokenut. Pari kertaa olen sairastanut mm. keuhkokuumeen. Pahimillaan 5 minuutin kävely sai hien valumaan selästä ja sydämen rytmihäiriöt olivat tavallisia. Jouduin lopettamaan työnikin kokonaan, jotta pääsen parantumaan. Verikokeissa pari vuotta sitten selvisi että olisi juuri tuo mykoplasma. Epäilen, että se näitä flunssia aiheuttaa. Nyt olen taas antibioottikuurilla ja flunssasta kärsitty kolmatta viikkoa. Toivon todella että tämä paranisi vähitellen, niin kuin ennenkin olen parantunut. Muuten en jaksa olla kokopäivä työssä.
        Jo muutaman tunnin jalkeilla olon jälkeen alkaa heikottaa ja pitäisi päästä sänkyyn. Pitäisi varmaan mennä taas verikokeisiin tarkastuttamaan mykoplasma-bakteerin vasta-aineet.


      • kipeä-ärsyyntynyt
        Niisk niisk kirjoitti:

        Itse olen muutaman viime vuoden sisällä saanut juuri tuollaisia tosi pitkäkestoisia flunssia, joista ei selviä kuin antibiooteilla. Sitä ennen en edes muista, milloin olisin antibioottia syönyt tai tuollaisia flunssia kokenut. Pari kertaa olen sairastanut mm. keuhkokuumeen. Pahimillaan 5 minuutin kävely sai hien valumaan selästä ja sydämen rytmihäiriöt olivat tavallisia. Jouduin lopettamaan työnikin kokonaan, jotta pääsen parantumaan. Verikokeissa pari vuotta sitten selvisi että olisi juuri tuo mykoplasma. Epäilen, että se näitä flunssia aiheuttaa. Nyt olen taas antibioottikuurilla ja flunssasta kärsitty kolmatta viikkoa. Toivon todella että tämä paranisi vähitellen, niin kuin ennenkin olen parantunut. Muuten en jaksa olla kokopäivä työssä.
        Jo muutaman tunnin jalkeilla olon jälkeen alkaa heikottaa ja pitäisi päästä sänkyyn. Pitäisi varmaan mennä taas verikokeisiin tarkastuttamaan mykoplasma-bakteerin vasta-aineet.

        Miten sulla todettiin toi mykoplasma?


      • ärsyyntynyt
        Tianiapiana kirjoitti:

        Mulla ollut myös 2 kuukautta. Lievää lämpöä, yskä(varsinkin aamulla pahat kakomiskohtaukset) ja nuhaa. Tolpillaan jaksaa olla ja kevyessä työssä, mutta liikunta on pakko ollut jättää. Surettaa, meni pari tuntikorttiakin vanhaksi nyt loppuvuonna.

        Sama tauti ollut monta kertaa vuoden sisällä, kestää aina useita viikkoja.

        Työssä kierrän eri paikoissa ja välillä asunkin eri paikoissa. Mistähän sitä voisi tietää' onko kotona hometta? Asun kerrostalossa vuokralla, kolme vuotta olen samassa asunut ja välillä ollut tervekin siis. Itselle tulee mieleen että voisiko olla mykoplasma. Lääkärit ei sano mitään, sillä verikokeissa ei näy mitään ja eihän tuo 37,5 nyt vielä heidän mielestään ole edes kuumetta.

        Mietin myös että flunssa iskee aina väsymys/unettomuuskauden päätteeksi, voisikohan olla siten myös että puolustuskykyni vaan heikentyy ja flunssa pääsee iskemään. Kun ei oikein jaksa väsymyskausina tehdä ruokaakaan. Nyt yritän tankata tuoretta ja C:tä ja D:tä.

        Onko joku parantunut tällaisesta, onko toivoa.

        Mykoplasmaa ei siis voida todeta normaalilla verikokeella,

        Mykoplasmaa ei löydy verestä muuten kuin erikoisella testillä, jonka Nicolsonit ovat kehittäneet. Tulehdusarvot eivät ole korkeat, koska immuunijärjestelmä ei tunnista "vihollista". Verestä voi kyllä löytyä kaikenlaista omituista, mutta tavallisissa kokeissa ei yleensä näy mitään hälyttävää. Suomessa tehdään korkeintaan vasta-ainekoe, mutta se on hyvin epätarkka ja karkea koe, jossa mykoplasma näkyy usein vasta vuosien sairastamisen jälkeen, jos silloinkaan.

        Mykoplasman löytyminen vaatii PCR-kokeen (polymerase chain reaction), ja testi täytyy tehdä välittömästi veren ottamisen jälkeen, tai veri on heti jäähdytettävä 0 - -4-asteiseksi, muuten mykoplasma ei näy enää parin tunnin päästä edes siinä.

        lähde: http://cfs.gehennom.org/?mykoplasma


      • Niisk niisk
        kipeä-ärsyyntynyt kirjoitti:

        Miten sulla todettiin toi mykoplasma?

        Ihan vain katsomalla verestä vasta-aineet. Tulehdusarvot ei mulla koskaan nouse, niin kuin tuo viimeinenkin kirjoittaja asian mainitsi. Tosin se oli mulle uutta tietoa, että näin voi olla juuri mykoplasman kanssa. Lääkäri osasi epäillä asiaa, koska kärsi itse samasta vaivasta.


    • kysyjä

      mikä tämmän taudin nimi on?

      • kysyjä

        löysin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe