kohtalontoveria etsimässä..

m

Hei! Olen 19-vuotias tyttö, joka on kamppaillut syömisen kanssa viimeiset 6 vuotta. Kaikki lähti ideasta pudottaa muutama ylimääräinen kilo. Se ei jäänytkään muutamaan, vaan lopullinen pudotus oli 25 kg. Sairastuin anoreksiaan. Sitä jatkui pari vuotta, kunnes aloin taas syödä. Pian olin normaalipainoinen, nyt painoa on jo liikaa. BEDiä olen sairastanut nyt pari vuotta ja usko alkaa pikkuhiljaa loppua. En tiedä miten pääsen enää jaloilleni ja miten on mahdollista että niinkin ihana asia kuin ruoka voi tuhota (toivottavasti ei kuitenkaan päättää..) elämäni. Miksi en voi elää niinkuin muutkin ihmiset, nauttia elämästä, vaan minun mieleni täyttää jatkuvasti ajatukset ruuasta?! Elämäni tällä hetkellä on helvettiä.

Löytyisikö toista kohtalontoveria, joka haluaisi ruveta sähköpostikaveriksi ja voisimme yhdessä yrittää parantua?

7

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö tuolta

      Voi kun tarinasi kuulostaa niin tutulta :/ Olen suunnilleen samanikäinen, jolla myös kaikki lähti anoreksiasta ja päättyi BEDiin josta koitan kaikin voimin päästä nyt eroon. En haluaisi omaa s-postiani tai muitakaan tietojani julkaista täällä joten voisitko kertoa sen minulle niin voisin lisätä sinut sitten meseeni?

    • B

      Hei, itse olen 18-vuotias tyttö. Takana minulla on voitettu jo lapsuudessa esiintynyt BED, vähän vanhempana anoreksia ja nyt jälleen BED. Tämä ikuinen kamppailu ruokaa vastaan on aivan uskomattoman uuvuttavaa. Olisi avartavaa lähteä purkamaan ja voittamaan tätä yhdessä jonkun saman ikäisen kanssa.

    • myworld

      Täällä yksi lisää, jonka ajatuksista syöminen ja ruoka vie suurimman osan, ihan hirveää. Olen pian 21-vuotias. Kukaan ei ole diagnosoinut minulle syömishäiriötä, tällä viikolla aion soittaa YTHS:lle ja varata ajan syömishäiriöihin erikoistuneelle yleislääkärille.

      Olen "itse diagnosoinut" itselleni BED:in, ahmin ruokaa nopeasti suuria määriä kerrallaan, salaa muilta. Tunne syömisen aikana, en osaa edes kuvailla sitä. Siinä ei ole mitään järkeä. Tunnen aina inhoa ja syyllisyyttä itseäni kohtaan ahmimisen jälkeen. Tänään tosin oksensin... toista kertaa. En voinut muutakaan. Olen lihonut puolen vuoden aikana 10-12 kiloa, olen vieläkin normaalipainon rajoilla, mutta olo on tässä vartalossa mitä kamalin eikä vaatteetkaan mene enää hyvin päälle.

      Mut voi lisätä meseen [email protected]
      Tosin pääsen messengerin äärelle vasta 6.1. seuraavan kerran.

      Voimia teillekin!

      • neitietsivänä

        Ei BED tarkoita ahmimisen jälkeen oksentamista, se on BULIMIA. Älkää jooko sekoittako näitä asioita keskenään, kun BED on muutenkin melkoisen huonosti tunnettu häiriö. Miksi olette BED-palstalla, kun kumminkin huutelette oksentaneenne, joka kuuluu BULIMIAAN? Tarkoitus ei ole loukata ketään, en vain tahtoisi ''ulkopuolisten'' pitävän BED:iä BULIMIANA, kun se ei sitä ole.


      • myworld
        neitietsivänä kirjoitti:

        Ei BED tarkoita ahmimisen jälkeen oksentamista, se on BULIMIA. Älkää jooko sekoittako näitä asioita keskenään, kun BED on muutenkin melkoisen huonosti tunnettu häiriö. Miksi olette BED-palstalla, kun kumminkin huutelette oksentaneenne, joka kuuluu BULIMIAAN? Tarkoitus ei ole loukata ketään, en vain tahtoisi ''ulkopuolisten'' pitävän BED:iä BULIMIANA, kun se ei sitä ole.

        En koe kuuluvani kokonaan kumpaakaan, pidemmän aikaa minulla on ollut tällaista BED-tyyppistä oireilua. Enkö saa sitten kirjoittaa tänne ollenkaan, jos en osaa lokeroida itseäni täydellisesti?
        Enemmän ajatukseni kulkevat BED-sairaudenkuvan mukana...


      • m
        myworld kirjoitti:

        En koe kuuluvani kokonaan kumpaakaan, pidemmän aikaa minulla on ollut tällaista BED-tyyppistä oireilua. Enkö saa sitten kirjoittaa tänne ollenkaan, jos en osaa lokeroida itseäni täydellisesti?
        Enemmän ajatukseni kulkevat BED-sairaudenkuvan mukana...

        Tiedän kyllä sairastavani bediä enkä bulimiaa. En oksenna ahmimaani ruokaa. Haaveilletteko te (jotka olette sairastaneet anoreksian ennen bediä) koskaan ajasta anoreksian aikaan? Minä haaveilen siitä nykyään jopa melko usein, vaikka anoreksia on helvetillinen sairaus. Se oikeasti pilaa koko elämän, mutta niin pilaa bedikin. Haluaisin vaan niin kovasti olla taas normaalipainossa ja elää onnellisesti. Mieluummin sairastaisin anoreksiaa kuin tätä. Sillä vaikka anoreksia-aikoihin kärsin nukkumisvaikeuksista ja pinna oli todella todella kireällä ja oli henkisesti ja fyysisesti aivan puhki niin silti nautin elämästäni enemmän kuin nyt. Vaikka piti lähteä kahden tunnin juoksulenkille joka päivä koulun jälkeen jne jne..


    • lisa.lionette

      Olen myös 19-v tyttö, sairastin anoreksiaa 6 vuotta, nykyaan jotain bedin tyyppistä on ollut melkein 2 vuotta ja siitä on seurannut masennus. Olen kuitenkin päättänyt visusti parantua, koska itsemurha ei ole oikea ratkaisu. Jos olet oikeasti kiinnostunut parantumaan ja vaihtamaan parantumista edistäviä ajatuksia, niin ota yhteyttä, niin voidaan parantua yhdessä. [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe