Koru vai toivekapistus rakkaalle?

Aviomies hukassa

Olen tällainen köyhä, tuilla elävä aviomies. Vaimolle meinasin ostaa erään 80€ maksavan lahjan, josta tiedän hänen pitävän, mutta yhtäkkiä aloin ajattelemaan, että mitäs jos hommaisinkin mieluummin jotakin muuta. Kovin paljoa pidemmälle ei valitettavasti voi budjettia venyttää eikä vaimokaan tuhlailusta pitäisi.

Mitä te naiset tuollaisina kaksvitosina olisitte halunneet mieheltänne lahjaksi, jos ajatellaan vaikkapa koruja?

Vaimollani ei ole kallis maku. Kaulakoruja vaimo harvemmin pitää. Markettien helmet menee sukujuhlissa. Rippiristi hänellä on aina arjessa ja juhlassa. Korvakoruista tiedän hänen rakastavan helmikorvakoruja, mutta olisiko sellaista vähän kalliimpaa ja tietysti myös koreampaa versiota olemassa jonka kehtaisi joulupakettiin kääriä? MUTTA viimejouluna hän sai lahjaksi korvakorut sisareltani, joten onkohan se vähän liikaa toistoa? Entä onko rannekoru aivan epäromanttinen lahja? Sellaisen joskus ostin tyhjätaskuna aikoinaan jollekin tyttöystävälle ja ainakin se ilahdutti.

Vai olisiko parempi ostaa alkuperäinen lahjaideani? Se on enemmän sellainen hauska ja hyödyllinen, mitä vaimo on sanonnut haluavansa, viihdekapistus. Mutta se ei ole romanttinen. Toisaalta romantiikkaa meillä on kyllä muutenkin. Jotenkin koru vaan kummittelee mielessä... se olisi tuhlausta eikä vaimo ole kyllä yhtään turhamainen, mutta rakkauteen ja tunteisiin kannattaakin tuhlata. Jos minulla olisi rahaa, ostaisin jotain tosi nättiä kaulakorua varmaan mutta kun ei oo. Enkä tiedä vaimon makuakaan minkään muun kuin korvisten suhteen... tämä on niin vaikeaa.... Vuosi takaperin tosin yllätin hänet hänen lempi-kultasormuksellaan hääpäivälahjaksi.

Vaimo itse on sanonut, ettei hän odota minulta mitään lahjaa kun taloudellinen tilanteemme on tiukka, mutta totuus on että minulla olisi tuo satasen budjetti käytettävissä. Tiedän hänen ostaneen minulle jonkin huokean lahjan.

2

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahjakortteja

      Rannekoru ei kuulosta epäromanttiselta. Helmikorvakorut on aika muotia tällähetkellä.

    • 17+1

      Osta ihmeessä se lahja, jota olit jo alunperin ajatellut. Tiedän, että naiset odottavat jouluisin puolisoiltaan koruja (minä myös), mutta esimerkiksi viime vuonna tiesin, etten saisi mitään kallista tai niin sanotusti turhaa, sillä varamme eivät yltäneet taivaisiin asti.
      Ja kuka sanoo, että jouluna pitäisi loppujen lopuksi edes antaa koruja tai timantteja? Onhan se romanttista, mutta mikäli vaimosi ei ole turhamainen ja leiju pelkästään kullan ja timanttien voimalla, niin suosittelen niiden ostamista myöhemmällä ajalla.
      Omasta mielestäni paras lahja on se, mitä puoliso on pohtinut ja tietää minun pitävän siitä. Joskus näin ollen pyörään laitettava nastarengas on parempi lahja kuin kallis koru, jota raatsin käyttää vain kerran kaksi vuodessa.
      Iloista joulumieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      186
      3151
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      173
      2303
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      68
      2019
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1449
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      83
      1447
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1344
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      97
      1261
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1123
    9. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1120
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      24
      998
    Aihe