Kokeilunhaluinen kotikokki voi paistaa joulukalkkunansa astianpesukoneessa. Kuulostaa todella erikoiselta, mutta Keittiötiedon testien mukaan tulos oli kiinteä ja mehukas.
Sivusto vinkkaa, että jokaista kalkkunakiloa varten tarvitaan 50 minuutin ohjelma. Ja eikun marinoitu kalkkuna paistopussiin ja kone pyörimään!
Lähde: Keittiötieto.fi
P.S.
Laittaisin kyllä kaksinkertaisen paistopussin ja sulkisin sen suun erikoisen tarkoin,
ettei vesi pääse paistopussiin.
Jos haluaa rapean pinnan, voi vielä uunissa korkeassa lämmössä jonkin aikaa paistaa.
Kerrotaan, että paisti onnistuu yllättävän hyvin.
En siltikään aio kokeilla tätä kotona!
:)
Kalkkunapaisti
9
593
Vastaukset
- kolkkunakakeilu
mutta ihan vain paistopussiin ja uuniin, näin kylmällä säällä voi sitä uuniakin joskus käyttää. Kyllä kaikenmaailman jippoja voi ihmisten mieleenkin tulla! Mutta kalkkunan kanssa en epäile ollenkaan, etteikö tulos olisi kiinteä ja mehukas. Siinähän ongelmana on kuivuus ollut ainakin ensikokeilujen aikana.
Kokeilija ei toivottavasti laita pesuainetta sekaan. Eikä leikkaa paistopussin nurkkaa auki! Tulisi liian "puhdasta" syötävää.- i_a''*
Tässäpä kokeiltu ja taas käyttöön tuleva resepti "Joulukalkkunasta"...
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8632212/41110379
Jokainen valmistaa sen tyylillään mutta minä puuttuisin kalkkunoiden teurastukseen.
Olen yhden kerran ostanut markettikalkkunan. En ole ostanut toista. Miksikö?
Koska kynnet puuttuvat.
Ainakaan minä en saanut kiskotuksi kalkkunan koivista pois jänteitä jotka paistossa kovettuvat likimain rautanaulan kovuuteen.
Ovat vielä suuriakin.
Ostin muutaman kerran tuoreet kalkunat kynsineen suoraan tuottajalta.
Silloin on mahdollista kiskoa jänteet pois nilkoista repien eivätkä kovettuneet, suuret jänteet ole haittaamassa mutustelua.- i_a''*
Minä nuo kalkkunat haen tuosta lähi-luomutilalta... Itse moisen teurastan patavalmiiksi... Nuo jalkojen jänteet eivät ole olleet ongelma, kun kalkkuna on kypsynyt paistopussissa valeltuna kypsäksi...
Hmmm... Olisikohan pitänyt "muumimammalle" Mäntyniemeen viedä "jouluhauki" kun nuo saaristolaiset eivät moista saaneet... Rysääni oli eilen mennyt 10,3 kilon "jänkäkoira"... No, ottihan tuon mielellään eräs eläkeläispariskunta jouluevääkseen kun moista tarjosin tapani mukaan lahjana... - Satu*
i_a''* kirjoitti:
Minä nuo kalkkunat haen tuosta lähi-luomutilalta... Itse moisen teurastan patavalmiiksi... Nuo jalkojen jänteet eivät ole olleet ongelma, kun kalkkuna on kypsynyt paistopussissa valeltuna kypsäksi...
Hmmm... Olisikohan pitänyt "muumimammalle" Mäntyniemeen viedä "jouluhauki" kun nuo saaristolaiset eivät moista saaneet... Rysääni oli eilen mennyt 10,3 kilon "jänkäkoira"... No, ottihan tuon mielellään eräs eläkeläispariskunta jouluevääkseen kun moista tarjosin tapani mukaan lahjana...Minulle elävän hauen tappaminen on ollut vaikea paikka. Katsonut olin kyllä sen päähän tai takaraivoon iskemisen ensin, kun mies sen teki, ja sen muunkin, mutta kerran mökillä yksin ollessani ja heittämistä harjoiteltuani sain ison hauen, ja pakko oli se sitten tappaa, heitin vielä hiukan, niin tuli toinenkin, siihen lopetin, en ole heittänyt sen jälkeen.
Mutta ne laitoin, valmistin ruuaksi, osan pakastin, osan jääkaappiin. i_a''* kirjoitti:
Hmmm... Olisikohan pitänyt "muumimammalle" Mäntyniemeen viedä "jouluhauki" kun nuo saaristolaiset eivät moista saaneet... Rysääni oli eilen mennyt 10,3 kilon "jänkäkoira"... No, ottihan tuon mielellään eräs eläkeläispariskunta jouluevääkseen kun moista tarjosin tapani mukaan lahjana...Kyllä ne poistamattomat jänteet kovettuvat oli luomua tai ei!
Oli pussissa tai ei!
Valeltu tai valelematta!- i_a''*
laiska-lasse kirjoitti:
Kyllä ne poistamattomat jänteet kovettuvat oli luomua tai ei!
Oli pussissa tai ei!
Valeltu tai valelematta!mutta eiväthän ne syötäväksi ole tarkoitettukaan... :) Ei ainakaan meillä kukaan jälkikasvustakaan ole noista "numeroa" tehnyt, ja onhan tuossa lintusessa paljon jänteetöntäkin lihaa...
i_a''* kirjoitti:
mutta eiväthän ne syötäväksi ole tarkoitettukaan... :) Ei ainakaan meillä kukaan jälkikasvustakaan ole noista "numeroa" tehnyt, ja onhan tuossa lintusessa paljon jänteetöntäkin lihaa...
Ihmettelen vain että jos ne käpälät täytyy katkoa niin miksi ei saman tien vedetä jänteitä pois.
Ainakin pienempimuotoisessa tuotannossa.
Mittavammassa tuotannossa elukat voisi myydä kynsineen.
Jälkikasvuhan syö purnaamatta mitä eteen laitetaan.
Meillä minä olin purnaaja. Jos jotain tehdään niin tehtäköön kunnolla.
Suoraan tuttajalta sain pyynnöstäni elukat kynsineen.
Minusta ei ole mukava sönkiä lihaa luunkovien jänteiden välistä enkä sen vuoksi hukkaankaan heitä.
- 5+3
Miten tulee nistä kiinteitä ja mehukkaita?
Entä mitä hillooa lautaselle niiden kera? Karpalo-?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783