Kirkon sivulta lainattua;
Nikean uskontunnustus
Me uskomme yhteen Jumalaan,
Kaikkivaltiaaseen Isään,
taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.
Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
Jumala Jumalasta,
valo valosta,
tosi Jumala tosi Jumalasta,
syntynyt, ei luotu,
joka on samaa olemusta kuin Isä
ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
joka meidän ihmisten
ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
ja syntyi ihmiseksi,
ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
kärsi kuoleman ja haudattiin,
nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin,
istuu Isän oikealla puolella
ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita
ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
Me uskomme Pyhään Henkeen,
Herraan ja eläväksi tekijään,
joka lähtee Isästä ja Pojasta,
jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
ja joka on puhunut profeettojen kautta.
Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
odotamme kuolleiden ylösnousemusta
ja tulevan maailman elämää.
.....................
##Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,##
Vl-opin mukaan ymmärtääkseni kasteessa ei saada syntjeä anteeksi.
Aiheuttaako Nikean uskontunnustuksen lukeminen ristiriitoja vl-oppiin uskovissa ?
Nikean uskontunnustus ja vl-oppi ?
82
1902
Vastaukset
- Kysyjä Kemistä
ap. t.
13 Hän tuli luokseni ja sanoi: 'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet.
14 Hän sanoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä. [Gal. 1:15,16]
15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut. [Ap. t. 4:20, Ap. t. 23:11, Ap. t. 26:22,23]
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]
Eikös tuon mukaan Kasteella ole pesevä vaikutus ?- laitimmaisentuntuinen
Lestat opettavat, että Pyhän Hengen "peso", josta Raamattu puhuu, tarkoittasi sitä, kun uskovainen veli saarnaa kaikki synnit anteeksi. Näinhän se ei ole, vaan tuo pesu on nimenomaan kaste, jossa synnit pestään pois - uudenliiton ympärileikkaus.
- laitimmaisentuntuinen
Juu katos, tää on se epäuskoisten epäuskontunnustus. Kun ei ole vl-seurakuntaa äitinä maanpäällä, ei ole Kristusta veljenä, eikä Jumalaa isänä taivaassa ja niinpä sitä sitten tulee hourineeksi tällaisia. Se on tämä epäusko kaikkien syntien äiti ja sitä myöten uskontunnustuskin epätarkka. Ai ai!
- alimmaisen tuntuinen
pitää tällaista esillä ? Epäauskon saarnaako ?
- Leipäjonosta..
Mark. 16:
14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. [1. Kor. 15:5,7]
15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
Siis ensin usko ja sen jälkeen uskova kastetaan Kristukseen, hänen kärsimykseen kuolemaan ja ylösnousemuksen osallisuuteen. Ilman uskoa Kaste ei hyödytä mitään - uskomatonta ei kuulukaan kastaa. ristiriitaa. Nikaian kirkolliskokouksessa v.325 katolinen kirkko päätti 5 viikkoa kestäeen riitaisan kokouksen päätteeksi, että Jumala on kolmiyhteinen. Silloin hajaantuivat idän ja lännen kirkot ja alkuseurakunnan opetus heitettiin romukoppaan. Lapsikaste tuli myös katolisen kirkon toimesta, eikä se perustu Raamattuun. Kirkko siis lähti omille teilleen opetuksessa, ja se on se suuri eksytys, josta Raamattun varoittaa.
Alkuseurakunta ei kastanut yhtäkään, joka ei ensin ottanut vastaan Jumalan sanaa, tehnyt parannusta ja syntynyt uudesti ylhäältä Pyhästä Hengestä.- great scism-sad
muotoiltiin kolminaisuusoppi. Oikein. Se vain käsitetään nykyään väärin.
Idän ja lännen kirkot eivät hajaantuneet suinkaan tuolloin. "Suuri skisma" tapahtui vasta 1054, silloin apostolinen kirkko jakaantui läntiseen katoliseen ja itäiseen ortodoksiseen.
Älä levitä vääriä tietoja.
- etsivä-xx
Kaste "lepää" Kristuksen sovitustyön päällä.
Mark. 10:38
Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, jonka minä juon? Voitteko te ottaa sen kasteen, jolla minut kastetaan?" [Mark. 14:36 | Luuk. 12:50]
39 "Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät. [Ap. t. 12:2; 2. Tim. 2:11,12]
Room. 6:4
Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]
Gal. 3:27
Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne. [Room. 13:14 ]
Kol. 2:12
Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. [Room. 6:3,4; Ef. 2:6]
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr
Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
Ef. 4:5
Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! [1. Kor. 8:4 : 1. Kor. 8:6, 1. Kor. 12:13]
Aikuiselle on Pietarin sanat kääntykää, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Parannushan on kääntymistä. Pyhä Henki asuu uskossa.
Pieni lapsi uskoo. Hänet kastetaan: Kol. 2:12
Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista.
Kaste on hyvän omantunnon liitto.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
1. Piet. 3
Kristuksen kärsimys ja korotus
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat. [Mark. 12:36
On olemassa vain yksi kaste, kuten Nikean uskontunnustus toteaa.
Ef. 4:5
Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste! [1. Kor. 8:4 : 1. Kor. 8:6, 1. Kor. 12:13]
Ei Nikean uskontunnustuksen kanssa tule ongelmia.muuta ongelmaa tule kuin se, ettei sitä kukaan tarvitse pelastuakseen. Se on ihmisten tekemä Raamatun ulkopuolinen teksti.
- etsivä-xx
lappix kirjoitti:
muuta ongelmaa tule kuin se, ettei sitä kukaan tarvitse pelastuakseen. Se on ihmisten tekemä Raamatun ulkopuolinen teksti.
Uskontunnustuksen ydin on usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön.
Uskontunnustuksen merkitys luterilaiselle uskovalle on suuntunnutus.
Room. 10:10
Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle -- [5. Moos. 30:11-14]
7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista.
8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. [Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]
10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. etsivä-xx kirjoitti:
Uskontunnustuksen ydin on usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön.
Uskontunnustuksen merkitys luterilaiselle uskovalle on suuntunnutus.
Room. 10:10
Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle -- [5. Moos. 30:11-14]
7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista.
8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. [Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14]
10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.ei tarvita raamatun ulkopuolista tunnustusta, joka hyväksyttiin Nikaian kirkolliskokouksessa.'
Jumalan sana todistaa.
Room. 10:9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Se riittää. Vielä pitää huomioda se, että suusi tunnustaa Jeesuksen Herraksi, ei jumalaksi.- etsivä-xx
lappix kirjoitti:
ei tarvita raamatun ulkopuolista tunnustusta, joka hyväksyttiin Nikaian kirkolliskokouksessa.'
Jumalan sana todistaa.
Room. 10:9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Se riittää. Vielä pitää huomioda se, että suusi tunnustaa Jeesuksen Herraksi, ei jumalaksi.Joh. 1:18
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. [Matt. 11:27; Joh. 7:28,29] etsivä-xx kirjoitti:
Joh. 1:18
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. [Matt. 11:27; Joh. 7:28,29]Jeesuksen omaa todistusta kuka Hän on.
Joh. 13:13
Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
Kun sitten katsomme näistä todistuksia, niin eivät ne ole ristiriidassa Jeesuksen todistuksen kanssa.
Ap. t. 2:36
Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet HERRAKSI ja Kristukseksi TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Nikaian kirkolliskokous päätti äänestyksen jälkeen, että Jeesuskin on jumala. Hän kylläkin itse todisti, että:
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;- tiina tillikka
lappix kirjoitti:
Jeesuksen omaa todistusta kuka Hän on.
Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
Kun sitten katsomme näistä todistuksia, niin eivät ne ole ristiriidassa Jeesuksen todistuksen kanssa.
Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että JUMALA on hänet HERRAKSI ja Kristukseksi TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Nikaian kirkolliskokous päätti äänestyksen jälkeen, että Jeesuskin on jumala. Hän kylläkin itse todisti, että:
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;etsivä-xx:n mukaan suuntunnustusta, ovat monet sitä ennen pelastuneet yksin uskomalla Raamatun sanan mukaan Jeesukseen Kristukseen.
tiina tillikka kirjoitti:
etsivä-xx:n mukaan suuntunnustusta, ovat monet sitä ennen pelastuneet yksin uskomalla Raamatun sanan mukaan Jeesukseen Kristukseen.
julistamaan puhtaaseen evankeliumiin=sanaan uskomalla pelastui. Sitten kun katolinen kirkko sai sormensa peliin, niin opit muokattiin ihmisten toimesta muuksi kuin mitä Jeesus itse opetti.
Siksi on kysyttävä, pelastuuko ihminen uskomalla ihmisten järkeilemiin oppeihin ja kirkolliskokousten päätöksiin, kuten kolminaisuusoppiin ?? Se on vakava kysymys.- etsivä-xx
lappix kirjoitti:
Jeesuksen omaa todistusta kuka Hän on.
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;Mark. 14
Jeesus Suuren neuvoston edessä
60 Silloin ylipappi nousi paikaltaan, astui esiin ja kysyi Jeesukselta: "Etkö lainkaan vastaa heidän syytöksiinsä?"
61 Mutta Jeesus pysyi vaiti, hän ei vastannut mitään. Silloin ylipappi teki hänelle uuden kysymyksen: "Oletko Messias, ylistetyn Jumalan poika?" [Ps. 38:14,15; Jes. 53:7; Mark. 15:4,5; Luuk. 23:9; Joh. 19:9]
62 "Olen", vastasi Jeesus, "ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä." [Mark. 12:36 | Mark. 13:26]
63 Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme! etsivä-xx kirjoitti:
Mark. 14
Jeesus Suuren neuvoston edessä
60 Silloin ylipappi nousi paikaltaan, astui esiin ja kysyi Jeesukselta: "Etkö lainkaan vastaa heidän syytöksiinsä?"
61 Mutta Jeesus pysyi vaiti, hän ei vastannut mitään. Silloin ylipappi teki hänelle uuden kysymyksen: "Oletko Messias, ylistetyn Jumalan poika?" [Ps. 38:14,15; Jes. 53:7; Mark. 15:4,5; Luuk. 23:9; Joh. 19:9]
62 "Olen", vastasi Jeesus, "ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä." [Mark. 12:36 | Mark. 13:26]
63 Silloin ylipappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme!myös, keneksi Jeesusta ihmisten pitää Häntä kutsua:
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Ei siis jumalaksi vaan Jumalan pojaksi.- etsivä-xx
tiina tillikka kirjoitti:
etsivä-xx:n mukaan suuntunnustusta, ovat monet sitä ennen pelastuneet yksin uskomalla Raamatun sanan mukaan Jeesukseen Kristukseen.
Ei suun tunnutus vie uskoa.
Kyllä kristitty voi suullaan tunnustaa uskonsa.
Matt. 10:32
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. [Luuk. 12:8; Room. 10:9; Ilm. 3:5]
Kristuksen tunnustaminen
32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. [Luuk. 12:8; Room. 10:9; Ilm. 3:5]
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. [Mark. 8:38; Luuk. 9:26, Luuk. 12:9; 2. Tim. 2:12] - etsivä-xx
lappix kirjoitti:
myös, keneksi Jeesusta ihmisten pitää Häntä kutsua:
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Ei siis jumalaksi vaan Jumalan pojaksi.Miksi Luukkaan evankeliumi kelpaa sinulle mutta Johanneksen evankeliumi ei?
Yhtä lailla Raamatussa lukee.
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. [Matt. 11:27; Joh. 7:28,29]
ei referoimaksi Luukkaan teksti edes ole ristiriidassa Johanneksen evankeliumin kanssa.
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Jos sinä lapmix haluat uskoa että Jeesus on vain ihminen ja profeetta olet muslimi.
Kristinuskon ydin on uskoa Jeesuksen inkarnaatio. Kun et perusta uskoasi Raamattuun, ilmeisesti joihinkin muihin kirjoituksiin. Mihin uskot pelastuksen sitten perustuvan, jos kyseessä on ihmisen kuolema. etsivä-xx kirjoitti:
Miksi Luukkaan evankeliumi kelpaa sinulle mutta Johanneksen evankeliumi ei?
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet. [Matt. 11:27; Joh. 7:28,29]
ei referoimaksi Luukkaan teksti edes ole ristiriidassa Johanneksen evankeliumin kanssa.
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Jos sinä lapmix haluat uskoa että Jeesus on vain ihminen ja profeetta olet muslimi.
Kristinuskon ydin on uskoa Jeesuksen inkarnaatio. Kun et perusta uskoasi Raamattuun, ilmeisesti joihinkin muihin kirjoituksiin. Mihin uskot pelastuksen sitten perustuvan, jos kyseessä on ihmisen kuolema.kaste, eikä ehtoollinen, vaan Pyhän Hengen virka sanassa. Pelkkä toimitus ei saa sitä aikaan, vaan se on uskon vahvistus. Näin sanoo tussnustuskirjamme eräässä kohdassa:
: "Myös ne jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä" (s.276 kohta 7).
Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:
1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Ja kuitenkin Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.- Luostariveli
weha kirjoitti:
kaste, eikä ehtoollinen, vaan Pyhän Hengen virka sanassa. Pelkkä toimitus ei saa sitä aikaan, vaan se on uskon vahvistus. Näin sanoo tussnustuskirjamme eräässä kohdassa:
: "Myös ne jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä" (s.276 kohta 7).
Tähän haluan lisäksi laittaa vastaansanomattoman kohdan Raamatusta:
1.kor.4:15. Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi.
Ja kuitenkin Paavali oli kastanut korintossa vain muutaman: 1.kor.1:16. Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut, mutta ketään muuta en muista kastaneeni.
17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.Ananiaan sanomisen ap.t:ssä ?
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ] Luostariveli kirjoitti:
Ananiaan sanomisen ap.t:ssä ?
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]Apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
weha: Ei ollut Paavalin osa hyvä vähääkään ennen, ennekuin kohtasi uskovaisen Ananiaan. Häneltä tippui suomukset ja hän näki. Näin evankeliumi hänelle kirkastui.
Oikein sanoo tunnustuskirjamme, että sakramentit otetaan vastaan uskolla. Sakramentit ei ole mikään paavin kirkon opettama "ex-operate", jota opettaa pitkälle maallistunut kansankirkkommekin.
Raamattua ei tule tulkita ristiin sen miin selkeän sanan kanssa ja antaa kasteelle taianomaisia merkityksiä.
Jeesus antoi omilleen vallan antaa syntejä anteeksi. Tätä valtaa ei ole epäuskoisilla, joita on Raamatussa käsketty hengellisessä mielessä karttaa.- Kysymys sivusta ..
weha kirjoitti:
Apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
weha: Ei ollut Paavalin osa hyvä vähääkään ennen, ennekuin kohtasi uskovaisen Ananiaan. Häneltä tippui suomukset ja hän näki. Näin evankeliumi hänelle kirkastui.
Oikein sanoo tunnustuskirjamme, että sakramentit otetaan vastaan uskolla. Sakramentit ei ole mikään paavin kirkon opettama "ex-operate", jota opettaa pitkälle maallistunut kansankirkkommekin.
Raamattua ei tule tulkita ristiin sen miin selkeän sanan kanssa ja antaa kasteelle taianomaisia merkityksiä.
Jeesus antoi omilleen vallan antaa syntejä anteeksi. Tätä valtaa ei ole epäuskoisilla, joita on Raamatussa käsketty hengellisessä mielessä karttaa.Mitä Ananias tässä tarkoittaa;
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]
Siis Peseekö kaste synnit pois kuten Ananias tuossa väittää. Ananiaan Raamattu todistaa olevan Pyhällä Hengellä täytetyn ! Valehteleeko Ananias tuossa kohdin ? Kysymys sivusta .. kirjoitti:
Mitä Ananias tässä tarkoittaa;
Siis Peseekö kaste synnit pois kuten Ananias tuossa väittää. Ananiaan Raamattu todistaa olevan Pyhällä Hengellä täytetyn ! Valehteleeko Ananias tuossa kohdin ?pesee pois synnit, ei kaste toimituksena. Uskovainen saa aina Pyhän Hengen.
13. Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
weha: Usko saarna tulee siis uskovaisten kautta, äänellisestä kuulemisesta, myös tämän kohdan mukaan.etsivä-xx kirjoitti:
Miksi Luukkaan evankeliumi kelpaa sinulle mutta Johanneksen evankeliumi ei?
Kristinuskon ydin on uskoa Jeesuksen inkarnaatio. Kun et perusta uskoasi Raamattuun, ilmeisesti joihinkin muihin kirjoituksiin. Mihin uskot pelastuksen sitten perustuvan, jos kyseessä on ihmisen kuolema.Minä nimenomaan perustan uskoni Raamattuun, en teologisiin arvailuihin. Minä kutsun Jeesusta sillä nimellä, joksi Isä Jumala käski Häntä puhutella, siis Jumalan pojaksi.
Se että puhutaan inkarnaatiosta, se on epäraamatullinen teoria, jonka ovat päätelleet varhaiset kirkkoisät.- Kysymys sivusta
weha kirjoitti:
pesee pois synnit, ei kaste toimituksena. Uskovainen saa aina Pyhän Hengen.
13. Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.
14. Mutta kuinka he sitä avuksensa huutavat, jonka päälle ei he uskoneet? Ja kuinka he sen uskovat, josta ei he ole kuulleet? Mutta kuinka he kuulevat ilman saarnaajaa?
15. Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16. Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17. Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
weha: Usko saarna tulee siis uskovaisten kautta, äänellisestä kuulemisesta, myös tämän kohdan mukaan.tuossa selvästi mielestäsi valehtelee. Selvä oli kantasi.
ei ole Vl-oppia vastaan´, sillä kohta kohta ymmärretään hengellisenä kasteena.
Pyhän Hengen "viralla, joka hengen antaa" (1. Kor. 3:8) on uuden liiton kirkkaus. Paavali toteaa uskovaisista: "meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2. Kor. 4:1). Pyhä Henki tulee sellaisten kautta, joilla jo Pyhä Henki on.weha kirjoitti:
Pyhän Hengen "viralla, joka hengen antaa" (1. Kor. 3:8) on uuden liiton kirkkaus. Paavali toteaa uskovaisista: "meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2. Kor. 4:1). Pyhä Henki tulee sellaisten kautta, joilla jo Pyhä Henki on.Raamatun sanaa, eikä minun pidä/tarvitse uskoa mihinkään muuhun.
2. Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.puhuttaessa pitää muistaa, että Jeesus valitsee seurakuntansa. Se että Vl-liike julistaa olevansa Jumalan valtakunta, on häpeämätön teko Jeesusta kohtaan.
Kyllä tuollainen asia pitäsi jokaisen tajuta, ettei yksikään ihminen tai uskonnollinen liike voi nimetä/valita itseään Jumalan valtakuntaan.
Mietihän mihin Jumalaa ja Jeesusta yleensäkään tarvittaisiin, jos jokainen ihminen valitsisi itsensä Jumalan valtakuntaan?- tiina tillikka
lappix kirjoitti:
puhuttaessa pitää muistaa, että Jeesus valitsee seurakuntansa. Se että Vl-liike julistaa olevansa Jumalan valtakunta, on häpeämätön teko Jeesusta kohtaan.
Kyllä tuollainen asia pitäsi jokaisen tajuta, ettei yksikään ihminen tai uskonnollinen liike voi nimetä/valita itseään Jumalan valtakuntaan.
Mietihän mihin Jumalaa ja Jeesusta yleensäkään tarvittaisiin, jos jokainen ihminen valitsisi itsensä Jumalan valtakuntaan?" Pelkkä toimitus ei saa sitä aikaan, vaan se on uskon vahvistus."
"Raamattua ei tule tulkita ristiin sen miin selkeän sanan kanssa ja antaa kasteelle taianomaisia merkityksiä"
Näin on! Uskon vahvistuksena ei ole pelkkä toimitus, vaan pohjana on selvä Raamatun sana, Jumalan lupaus kaikille Jeesuksessa Kristuksessa.
Kaste ei ole taianomainen tapahtuma sen enempää kuin puhujaveljen puhuma suullinen saarna, jossa Jumalan sana saa Pyhässä Hengessä sen vaikutuksen niinkuin kasteessakin, kun ihminen ottaa elämässään Jumalan sanan vastaan. tiina tillikka kirjoitti:
" Pelkkä toimitus ei saa sitä aikaan, vaan se on uskon vahvistus."
"Raamattua ei tule tulkita ristiin sen miin selkeän sanan kanssa ja antaa kasteelle taianomaisia merkityksiä"
Näin on! Uskon vahvistuksena ei ole pelkkä toimitus, vaan pohjana on selvä Raamatun sana, Jumalan lupaus kaikille Jeesuksessa Kristuksessa.
Kaste ei ole taianomainen tapahtuma sen enempää kuin puhujaveljen puhuma suullinen saarna, jossa Jumalan sana saa Pyhässä Hengessä sen vaikutuksen niinkuin kasteessakin, kun ihminen ottaa elämässään Jumalan sanan vastaan.Ortodoksi luteruilaistenkin mielestä, kaste tehtynä tekona uudestisynnyttää ihmisen.
Jeesus jätti tänne maanpäälle omilleen Pyhän Hengen viran ja vallan saarnata parannusta ja syntein anteeksisiantoa alkain Jerusalemista.
2.Kor.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.lappix kirjoitti:
puhuttaessa pitää muistaa, että Jeesus valitsee seurakuntansa. Se että Vl-liike julistaa olevansa Jumalan valtakunta, on häpeämätön teko Jeesusta kohtaan.
Mietihän mihin Jumalaa ja Jeesusta yleensäkään tarvittaisiin, jos jokainen ihminen valitsisi itsensä Jumalan valtakuntaan?synnytään sovitus saarnassa, parannuksen armon kautta. Jumalan valtakunnassa asuvat Jumalan valtakunnan. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa.
Jumalan valtakuntaan ei kuuluta nimen mukaan, vaan sen asukkailla, on yksi mieli ja ymmärrys, eli hengellinen yhteys. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.weha kirjoitti:
synnytään sovitus saarnassa, parannuksen armon kautta. Jumalan valtakunnassa asuvat Jumalan valtakunnan. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa.
Jumalan valtakuntaan ei kuuluta nimen mukaan, vaan sen asukkailla, on yksi mieli ja ymmärrys, eli hengellinen yhteys. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.huolimatta on vain yksi, joka valitsee valittunsa Jumalan valtakuntaan, se on Jeesus. Ei sinne mennä noin vaan.
- etsivä-xx
weha kirjoitti:
Pyhän Hengen "viralla, joka hengen antaa" (1. Kor. 3:8) on uuden liiton kirkkaus. Paavali toteaa uskovaisista: "meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2. Kor. 4:1). Pyhä Henki tulee sellaisten kautta, joilla jo Pyhä Henki on.Nyt puhut outoja weha.
Kaste ei ole hengellinen kaste, joka riippuisi vl-papista esittämälläsi tavalla vaan kaste. Kaste on sana vedessä. Nyt nimittäin asetat sanoillasi ei vl papin kasteen pätemättömäksi, jos sen näin lausut. Eihän niin uskota ehtoollisestakaan. Kerroppa nyt minulle Weha milloin on vanhoillislestadiolainen pappi kastanut uudestaan ev lut kirkon kasteen saaneen mutta vanhoillislestadiolaisen uskon omaksuneen? Oppihan on, että kasteen liitosta on lähdetty tuhlaajapojan tielle, kasteen liittoon palataan parannuksen kautta. En ole kuullut vl-papin muuta sanovan kuin, että kasteen uusiminen on kasteen halveksimista ja synti.
Kaste perustuu siihen kasteeseen, mihin Kristus sanoo, että hänet kastetaan, eli ristinkuolemaan, astui alas tuonelaan ja nousi kolmantena päivänä kuolleista, kuten edellä olen referoinut Raamatusta. Nikean uskontunnustuksen kaste syntien anteeksi antamiseksi liittyy Kristuksen ristinkuolemaan ja siihen sovitukseen. Koska kaste on kastamista hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Eikä se poista sitä, että epäuskoisen pitää ennen kastetta kääntyä, siis tehdä parannus.
Epäuskoisen aikuisen kastaminen. Kasteen vesi on kastevettä, mutta siihen en minäkään usko, että tekona kaste synnyttäisi uskon. Silloinhan vain kastaisimme kaikki pakanat ja ateistit eikä sitten muuta tarvittaisikaan, alkaisivat vain uskomaan. Lapsi uskoo ja siksi kastetaan. Kerran tehty kaste on Jumalan puolelta aina voimassa hyvän omantunnon liittona. Se mikä pettää on ihmisen usko.
Minkä takia sinun ja ehkä monen muunkin on mahdotonta ajatella, että kaste ei voi olla olemassa uuden liiton kasteena, jos ei ole ristinkulemaa syntien sovittamiseksi. Kaste on sen liiton sinetti, jossa tunnustetaan Kristus ja hänen kauttaan meidän kaikkien syntien sovitus.
Ei Nikean uskontunnustukseen yhtyminen ole opetusten vastaista. Ethän sinä weha niin väitkään, vaan jotkut muut. Nikean uskontunnustuksen sanamuoto antaa mahdollisuuden uskoa ne sanat joko kasteen perustuksen kuvaukseski tai konkreettiseksi teoksi syntien anteeksiantamukseksi.
Väittely kasteen sisällöstä niiltä osin jää Raamatun tekstien ja niiden tulkinnan asiaksi. Minulle oleellista on Nikan uskontunnustuksessa se kokonaisuus ja se että on vain yksi kaste. Eikä luterilainen usko että syntiä ei tehtäsi kasteen jälkeen eikä että synninpäästöä ei sen koomin tarvittaisi.
Mitä tulee Tiina Tillikkaan, joka sanoo käyvänsä sekä ry:n että eskioisten seuroissa. Kaiketi sinutkin on kastettu kasteuskontunnustuksen mukaiseen uskoon ev lut kirkossamme, kaiketi olet konfirmaatiotilaisuudessa lausunut uskontunnustuksen, ja jos käyt messussa sielläkin on uskontunnustus. Onko jossakin sellainen vanhoillislestadiolainen, joka on elämänsä voinut olla vanhoillislestadiolaine, joka ei ole lausunut uskontunnustusta. Ihmettelen. Messussa on tosin harvemmin Nikean uskontunnustus mutta se kumpi on vuorossa lausutaan kuitenkin. etsivä-xx kirjoitti:
Nyt puhut outoja weha.
Kaste ei ole hengellinen kaste, joka riippuisi vl-papista esittämälläsi tavalla vaan kaste. Kaste on sana vedessä. Nyt nimittäin asetat sanoillasi ei vl papin kasteen pätemättömäksi, jos sen näin lausut. Eihän niin uskota ehtoollisestakaan. Kerroppa nyt minulle Weha milloin on vanhoillislestadiolainen pappi kastanut uudestaan ev lut kirkon kasteen saaneen mutta vanhoillislestadiolaisen uskon omaksuneen? Oppihan on, että kasteen liitosta on lähdetty tuhlaajapojan tielle, kasteen liittoon palataan parannuksen kautta. En ole kuullut vl-papin muuta sanovan kuin, että kasteen uusiminen on kasteen halveksimista ja synti.
Kaste perustuu siihen kasteeseen, mihin Kristus sanoo, että hänet kastetaan, eli ristinkuolemaan, astui alas tuonelaan ja nousi kolmantena päivänä kuolleista, kuten edellä olen referoinut Raamatusta. Nikean uskontunnustuksen kaste syntien anteeksi antamiseksi liittyy Kristuksen ristinkuolemaan ja siihen sovitukseen. Koska kaste on kastamista hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa. Eikä se poista sitä, että epäuskoisen pitää ennen kastetta kääntyä, siis tehdä parannus.
Epäuskoisen aikuisen kastaminen. Kasteen vesi on kastevettä, mutta siihen en minäkään usko, että tekona kaste synnyttäisi uskon. Silloinhan vain kastaisimme kaikki pakanat ja ateistit eikä sitten muuta tarvittaisikaan, alkaisivat vain uskomaan. Lapsi uskoo ja siksi kastetaan. Kerran tehty kaste on Jumalan puolelta aina voimassa hyvän omantunnon liittona. Se mikä pettää on ihmisen usko.
Minkä takia sinun ja ehkä monen muunkin on mahdotonta ajatella, että kaste ei voi olla olemassa uuden liiton kasteena, jos ei ole ristinkulemaa syntien sovittamiseksi. Kaste on sen liiton sinetti, jossa tunnustetaan Kristus ja hänen kauttaan meidän kaikkien syntien sovitus.
Ei Nikean uskontunnustukseen yhtyminen ole opetusten vastaista. Ethän sinä weha niin väitkään, vaan jotkut muut. Nikean uskontunnustuksen sanamuoto antaa mahdollisuuden uskoa ne sanat joko kasteen perustuksen kuvaukseski tai konkreettiseksi teoksi syntien anteeksiantamukseksi.
Väittely kasteen sisällöstä niiltä osin jää Raamatun tekstien ja niiden tulkinnan asiaksi. Minulle oleellista on Nikan uskontunnustuksessa se kokonaisuus ja se että on vain yksi kaste. Eikä luterilainen usko että syntiä ei tehtäsi kasteen jälkeen eikä että synninpäästöä ei sen koomin tarvittaisi.
Mitä tulee Tiina Tillikkaan, joka sanoo käyvänsä sekä ry:n että eskioisten seuroissa. Kaiketi sinutkin on kastettu kasteuskontunnustuksen mukaiseen uskoon ev lut kirkossamme, kaiketi olet konfirmaatiotilaisuudessa lausunut uskontunnustuksen, ja jos käyt messussa sielläkin on uskontunnustus. Onko jossakin sellainen vanhoillislestadiolainen, joka on elämänsä voinut olla vanhoillislestadiolaine, joka ei ole lausunut uskontunnustusta. Ihmettelen. Messussa on tosin harvemmin Nikean uskontunnustus mutta se kumpi on vuorossa lausutaan kuitenkin.Voitko kertoa kuka tarvitsee Nikaian uskontunnustusta pelastuakseen, tai kastamalla ymmärtämätön pikkuvauva, niin pelastus on sillä selvä?
Mutta mikä on evl-kaste, sen ilmoittaa kirkon oma sivu näin:
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/884A722A85BFF899C2256FEA003B7DE8?OpenDocument&lang=FI
Lainaus
"""Kristillisessä kasteessa ihmisestä tulee kotiseurakuntansa ja koko maailmanlaajuisen kirkon jäsen. Kasteen perustana on Jeesuksen antama kaste- ja lähetyskäsky. (Matt. 28:18–20) """
Kasteessa kastettavasta tulee kotiseurakuntansa ja koko maailmanlaajuisen kirkon JÄSEN. Siis otetaan kirkon jäseneksi, ei sillä ole muuta merkitystä.etsivä-xx kirjoitti:
Nyt puhut outoja weha.
Mitä tulee Tiina Tillikkaan, joka sanoo käyvänsä sekä ry:n että eskioisten seuroissa. Kaiketi sinutkin on kastettu kasteuskontunnustuksen mukaiseen uskoon ev lut kirkossamme, kaiketi olet konfirmaatiotilaisuudessa lausunut uskontunnustuksen, ja jos käyt messussa sielläkin on uskontunnustus. Onko jossakin sellainen vanhoillislestadiolainen, joka on elämänsä voinut olla vanhoillislestadiolaine, joka ei ole lausunut uskontunnustusta. Ihmettelen. Messussa on tosin harvemmin Nikean uskontunnustus mutta se kumpi on vuorossa lausutaan kuitenkin.sovitettuja ja uskovaisia jo syntyessään, koska syntyvät maailmaan Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18): Niinkuin ykeinen synti tuli aadamissa, niin se sovitettiin Jeesuksessa. Parannusta tehdään sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä. "Kaikki kansat syntyvät siionissa, jokaainoa on siellä syntynyt" (Ps.87, muistaaxsi). Meidät tuomitaan omien tekojemme mukaan (Ilm.20:12-13).
Jos on lapsuuden uskossa pysynyt, ei tarvitse enää uudestaan syntyä.
Lapset kastetaan hyvän omantunnon liittoon (1.Piet.3:21)ja seurakunnan hoitioon, jossa hyvää omaatuntoa myös hoidetaan. Siis Jumalan lapsille kuuluu kaste.
lappix on synergistinen, jonka Raamattu. Luther ja luterilainen tunnustus hylkää vanhurskauttamisopin vastaisena: "Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain töitä". "Vapaantahdon oppi kaikkine eri muotoineen, hylätään ja kirotaan turmiollisena harhana". Niinkuin pyhä Paavali sanoo: "Vaikka enkeli taivaasta toisin julistaam hän kirottu olkoot"(Gal.1).
Room.3:28. "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä".weha kirjoitti:
sovitettuja ja uskovaisia jo syntyessään, koska syntyvät maailmaan Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18): Niinkuin ykeinen synti tuli aadamissa, niin se sovitettiin Jeesuksessa. Parannusta tehdään sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä. "Kaikki kansat syntyvät siionissa, jokaainoa on siellä syntynyt" (Ps.87, muistaaxsi). Meidät tuomitaan omien tekojemme mukaan (Ilm.20:12-13).
Jos on lapsuuden uskossa pysynyt, ei tarvitse enää uudestaan syntyä.
Lapset kastetaan hyvän omantunnon liittoon (1.Piet.3:21)ja seurakunnan hoitioon, jossa hyvää omaatuntoa myös hoidetaan. Siis Jumalan lapsille kuuluu kaste.
lappix on synergistinen, jonka Raamattu. Luther ja luterilainen tunnustus hylkää vanhurskauttamisopin vastaisena: "Pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain töitä". "Vapaantahdon oppi kaikkine eri muotoineen, hylätään ja kirotaan turmiollisena harhana". Niinkuin pyhä Paavali sanoo: "Vaikka enkeli taivaasta toisin julistaam hän kirottu olkoot"(Gal.1).
Room.3:28. "Niin me siis sen siksi pidämme, että ihminen tulee vanhurskaaksi uskon kautta, ilman lain töitä".miten esimerkiksi evl-kirkko hoitaa lapsia "hyvän omantunnon" liitossa. Kirjoitit Weha näin:
"""Lapset kastetaan hyvän omantunnon liittoon (1.Piet.3:21)ja seurakunnan hoitioon, jossa hyvää omaatuntoa myös hoidetaan. Siis Jumalan lapsille kuuluu kaste."""
Evl-kirkon seurakuntalaisia istuu kapakoissa, tappelevat kaduilla, käyttävät huumeita, pieksävät vaimojaan ja lapsiaan, varastavat, kiertävät veroja, valehtelevat, panettelevat. ym ym.
Nämä tekijöitä ilmeisesti hoitaa mainitsemsi hyvän omatunnon liitto, jota hoitaa evl-kirkko?lappix kirjoitti:
miten esimerkiksi evl-kirkko hoitaa lapsia "hyvän omantunnon" liitossa. Kirjoitit Weha näin:
"""Lapset kastetaan hyvän omantunnon liittoon (1.Piet.3:21)ja seurakunnan hoitioon, jossa hyvää omaatuntoa myös hoidetaan. Siis Jumalan lapsille kuuluu kaste."""
Evl-kirkon seurakuntalaisia istuu kapakoissa, tappelevat kaduilla, käyttävät huumeita, pieksävät vaimojaan ja lapsiaan, varastavat, kiertävät veroja, valehtelevat, panettelevat. ym ym.
Nämä tekijöitä ilmeisesti hoitaa mainitsemsi hyvän omatunnon liitto, jota hoitaa evl-kirkko?ota kantaa kansankirkon tilaan, vaan Vl-uskovaisten lapset usein säilyvät uskomassa. Myös helluntailaisissa on murhamiehiä ja kapakoissa kulkijoitam sen tiedän, mutta teidän väärähengellisyys on vieläkin eksyttävämpää.
weha kirjoitti:
ota kantaa kansankirkon tilaan, vaan Vl-uskovaisten lapset usein säilyvät uskomassa. Myös helluntailaisissa on murhamiehiä ja kapakoissa kulkijoitam sen tiedän, mutta teidän väärähengellisyys on vieläkin eksyttävämpää.
Joka kuuluu siihen, on samalla hyväksynyt sen opin ja linjan. Se on totta, että kaikissa uskonnollisuutta harrastelevien liikkeiden sisällä on kaikenlaisia rikollisia ja siveettömyyttä.
Mutta se tarkoittaa sitä, ettei Jeesus valitse siihen ainoaan oikeaan seurakuntaan ainuttakaan väärämielistä eikä Hänen sanansa hylännyttä. Se on erinomaisen oikea ratkaisu, vain yksi usko pelastaa. Mikä se oikea usko on, sen ratkaisee Jeesus yksin.lappix kirjoitti:
Joka kuuluu siihen, on samalla hyväksynyt sen opin ja linjan. Se on totta, että kaikissa uskonnollisuutta harrastelevien liikkeiden sisällä on kaikenlaisia rikollisia ja siveettömyyttä.
Mutta se tarkoittaa sitä, ettei Jeesus valitse siihen ainoaan oikeaan seurakuntaan ainuttakaan väärämielistä eikä Hänen sanansa hylännyttä. Se on erinomaisen oikea ratkaisu, vain yksi usko pelastaa. Mikä se oikea usko on, sen ratkaisee Jeesus yksin.Mikseipä elävä kristillisyys voisi roimia vaikkapa kansankirkon sisällä? Ei uskovaiset ole hyväksyneet mitään kansankirkon luopumusta, omassa kesskuudessaan. Niinhän se Jeesuskin toimi ja puhui synagogissa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia.
Niin se on tänäänkin, kansankirkossa on hyvä julistaa elävää uskoa ja evankeliumia. Uskovaisenhan kautta evankeliumi leviää ja lähestyy: "Jumalan valtrakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".weha kirjoitti:
Mikseipä elävä kristillisyys voisi roimia vaikkapa kansankirkon sisällä? Ei uskovaiset ole hyväksyneet mitään kansankirkon luopumusta, omassa kesskuudessaan. Niinhän se Jeesuskin toimi ja puhui synagogissa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia.
Niin se on tänäänkin, kansankirkossa on hyvä julistaa elävää uskoa ja evankeliumia. Uskovaisenhan kautta evankeliumi leviää ja lähestyy: "Jumalan valtrakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".tehdään käytännössä sitä, mitä kirkolliskokous hyväksyy, eikä se ole tervettä evankeliumia.
Se on niin weha, sinä saat tietysti ilmaista oman mielipiteesi, mutta tosiasioita et voi ohittaa. Luopumus on tapahtunut jo 300-luvulla, siitä lähtien on kirkoissa opetettu katolisen kirkon järkeilemiä oppeja.
Mutta toivotelen sinulla weha siunattua joulua sekä tietysti kaikille muillekin palstalaisille.
Lappixlappix kirjoitti:
tehdään käytännössä sitä, mitä kirkolliskokous hyväksyy, eikä se ole tervettä evankeliumia.
Se on niin weha, sinä saat tietysti ilmaista oman mielipiteesi, mutta tosiasioita et voi ohittaa. Luopumus on tapahtunut jo 300-luvulla, siitä lähtien on kirkoissa opetettu katolisen kirkon järkeilemiä oppeja.
Mutta toivotelen sinulla weha siunattua joulua sekä tietysti kaikille muillekin palstalaisille.
Lappixtehdä päätöksiä ja uskoa mielensä mukaan, mutta ne opit eivät ole keskuudessamme...Esimerkkeinä vaikkapa ns. "naispappeus" tai homoliitot tai homopapit. Niillä ei ole mitään sijaa vl-uskon sisällä
Jep, hyvät joulut, kaikille.- Luostariveli
weha kirjoitti:
tehdä päätöksiä ja uskoa mielensä mukaan, mutta ne opit eivät ole keskuudessamme...Esimerkkeinä vaikkapa ns. "naispappeus" tai homoliitot tai homopapit. Niillä ei ole mitään sijaa vl-uskon sisällä
Jep, hyvät joulut, kaikille.rukoilemista homosuhteen puolesta. Kirjoitat erilailla kuin mitä vl-papit toimivat.
Oletko muuten tosiaan tätä mieltä;
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9546446/47295807 Luostariveli kirjoitti:
rukoilemista homosuhteen puolesta. Kirjoitat erilailla kuin mitä vl-papit toimivat.
Oletko muuten tosiaan tätä mieltä;
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9546446/47295807ei rukoile homoliittojen puolesta, vaan on oikeus kansankirkossa pidättäytyä niistä. Sen puolesta VL-papit antoivat kantansa. Omassa keskuudessamme ei ole homiliittoja, vaan niitä pidetään Raamatun vastaisena-
- poiuytrewqa
weha kirjoitti:
ei rukoile homoliittojen puolesta, vaan on oikeus kansankirkossa pidättäytyä niistä. Sen puolesta VL-papit antoivat kantansa. Omassa keskuudessamme ei ole homiliittoja, vaan niitä pidetään Raamatun vastaisena-
valehtelijan !
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9546446/47295807 - tainnut
poiuytrewqa kirjoitti:
valehtelijan !
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9546446/47295807ymmärtää kohdan Ananiaasta väärin....
- Anselmi Koutakeino
Kysymys sivusta kirjoitti:
tuossa selvästi mielestäsi valehtelee. Selvä oli kantasi.
Kuka sanoo ettei Ananias voisi olla väärässä? Ei hän toki välttämättä valehtele, mutta hän saattoi olla väärässä. Pitää tässäkin asiassa katsoa Raamatun kokonaissanomaa eikä vain tuijottaa yhteen jakeeseen ja jankuttaa sitä.
- Anselmi Koutakeino
lappix kirjoitti:
Minä nimenomaan perustan uskoni Raamattuun, en teologisiin arvailuihin. Minä kutsun Jeesusta sillä nimellä, joksi Isä Jumala käski Häntä puhutella, siis Jumalan pojaksi.
Se että puhutaan inkarnaatiosta, se on epäraamatullinen teoria, jonka ovat päätelleet varhaiset kirkkoisät.Luepas Johanneksen evankeliumin alku: "Sana tuli lihaksi... Ja Jumala oli se Sana..."
Anselmi Koutakeino kirjoitti:
Luepas Johanneksen evankeliumin alku: "Sana tuli lihaksi... Ja Jumala oli se Sana..."
joka välitettiin Jeesuksen välityksellä ihmiskunnan pelastukseksi. Jeesus ei puhunut omia sanoja, vaan sen minkä Isä käski Hänen puhua.
Joh. 12:49
Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Sana tarkoittaa siis evankeliumia, jonka Jeesus opetti opetuslapsilleen, ja jota julistetaan tänäänkin ympäri maailmaa.
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden SANAN, pelastuksenne EVANKELIUMIN, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Joh.1.1. tarkoittaa siis Jumalalta Jeesuksen kautta julistettua SANAA, ei että Jeesus on jumala.- 7+10
Anselmi Koutakeino kirjoitti:
Kuka sanoo ettei Ananias voisi olla väärässä? Ei hän toki välttämättä valehtele, mutta hän saattoi olla väärässä. Pitää tässäkin asiassa katsoa Raamatun kokonaissanomaa eikä vain tuijottaa yhteen jakeeseen ja jankuttaa sitä.
Ananiaalla oli Pyhä Henki. Se ero on sinussa ja wehassa verrattuna Ananias henkilöön.
- Sakarias ..
7+10 kirjoitti:
Ananiaalla oli Pyhä Henki. Se ero on sinussa ja wehassa verrattuna Ananias henkilöön.
että Pyhä Henki on Totuuden Henki. Ananias ei voinut valehdella Totuuden Hengen omaavana.
SRK-valheen hengen myrkyn syöneet eivät voi tätä hyväksyä. - Trim Cat
Kysymys sivusta .. kirjoitti:
Mitä Ananias tässä tarkoittaa;
Siis Peseekö kaste synnit pois kuten Ananias tuossa väittää. Ananiaan Raamattu todistaa olevan Pyhällä Hengellä täytetyn ! Valehteleeko Ananias tuossa kohdin ?Näin ajattelen tuon 16. jakeen merkitystä:
"älä vitkastele"
=tee parannus silloin, kun Jumalan valtakunta on lähestynyt, älä siirrä parannusta huomiseen.
"Huuda avuksi hänen nimeään"
= tunnusta syntisi ja pyydä armoa Jumalalta.
"nouse,"
=Nouse ylös syntiseltä tieltäsi, muuta mielesi ja seuraa Herraa.
"ja anna kastaa itsesi"
=anna liittää itsesi Kristukseen (Kristuksen seurakunta)
"anna pestä syntisi pois"
=Anna Pyhän Hengen osalliset palvelijat vaatettaa itsesi vanhurskauden pukuun.
Katsotaan nyt kysymystäsi: "Siis Peseekö kaste synnit pois kuten Ananias tuossa väittää"
Vastaus/selitys:
Tuo "nouse" tulkitaan upotuskasteesta nousemiseksi, vaikka se merkitsee syntivouteesta ja väärältä tieltä nousemista.
Perustelu löytyy Raamatusta, Joh. 5:8-9, lainaan oleellisen tähän:
8."Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
9. Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi...
Eli vapaasti ilmaistuna kaste ei pese syntejä pois! Kuten tuo Ananiaan tapaus todistaa, ennen kastetta oli katumus synnistä, käntymys ja vasta sen jälkeen kaste, eli lähteminen seuraamaan Jeesusta seurakunnan mukana.
Siis ensin usko ja sitten kaste.
Niin, lapsi pelastuu ilman kääntymystä, tai seurakuntaan liittämistä, sillä lapsi USKOO Jeesuksen ja Jeesus huolehtii lapsesta ilman mitään kirkollisia toimituksia.
Lapsi ei tarvitse pelastuakseen kastetta, mutta lapsikasteelle ei ole mitään estettä. - jehovalappix
lappix kirjoitti:
joka välitettiin Jeesuksen välityksellä ihmiskunnan pelastukseksi. Jeesus ei puhunut omia sanoja, vaan sen minkä Isä käski Hänen puhua.
Joh. 12:49
Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Sana tarkoittaa siis evankeliumia, jonka Jeesus opetti opetuslapsilleen, ja jota julistetaan tänäänkin ympäri maailmaa.
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden SANAN, pelastuksenne EVANKELIUMIN, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Joh.1.1. tarkoittaa siis Jumalalta Jeesuksen kautta julistettua SANAA, ei että Jeesus on jumala.Haista paska jehova.
- Konttorin väki
kunhan portto kirkon palkka juoksee.
Kyllä me rahasta homotkin vihkastaan. Kaikki käy - rahasta. - Etsivä-xx
Jouluyön messussa kaikui kauniina joulunevankeilumi ja Nikean uskontunnustus ja joulun viersi Enkeli taivaan. Nikean uskontunnustuksen sanat:
Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
Jumala Jumalasta,
valo valosta,
tosi Jumala tosi Jumalasta,
syntynyt, ei luotu,
joka on samaa olemusta kuin Isä
ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
joka meidän ihmisten
ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
ja syntyi ihmiseksi,
Kristuslapsi on saapunut keskellemme jouluyönä.
Päivän psalmista Ps. 98:1-4 katkelma
Sillä lapsi on syntynyt meille,
poika on annettu meille.
Hän kantaa valtaa harteillaan,
hänen nimensä on
Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Suuri on hänen valtansa,
ja rauha on loputon
Daavidin valtaistuimella
ja hänen valtakunnassaan.
Ja Herran Pyhä Ehtoollinen, hänen läsnäolonsa.
RauhaaRaamatun ulkopuolinen tunnustus, joka on ihmiskeksintöä, ja jota ei kukaan tarvitse. Mutta voihan sitä mantrana hokea ilman hengellistä sisältöä, kuten kyseisessä tapahtumassa tehtiin.
Paavi on nimennyt itsensä Jumalan pojan sijaiseksi maan päällä, joten siinä on teidän jumalanne, jota uskotte.
http://www.arvioikaa.com/RB.htmlKiitos XX.
Joulun tunnustuksessa on enemmän Jeesuksen sanomaa, ja myös muuta Raamattua, kun muissa.
On väärin lähteä tunnustamaan, USKON KAIKKIVALTIAASEEN JUMALAAN??? Eihän Jumalalla ole Valtaa, Hän on antanut sen suvereenisti Jeesukselle ja kaiken valla ulkopuolella ei kenellekään ole mitään valtaa.
En voisi kuvitella puhua noin, sakin sisälläkää.- noinko
Ihmeellistä tunarointia.
Käsitteet taitaa olla sekaisin. - nivalainen-vl
noinko kirjoitti:
Ihmeellistä tunarointia.
Käsitteet taitaa olla sekaisin.Mikä käsite. Auta Sinä
- exvapari
Kesitas kirjoitti:
Kiitos XX.
Joulun tunnustuksessa on enemmän Jeesuksen sanomaa, ja myös muuta Raamattua, kun muissa.
On väärin lähteä tunnustamaan, USKON KAIKKIVALTIAASEEN JUMALAAN??? Eihän Jumalalla ole Valtaa, Hän on antanut sen suvereenisti Jeesukselle ja kaiken valla ulkopuolella ei kenellekään ole mitään valtaa.
En voisi kuvitella puhua noin, sakin sisälläkää.Kesitas ei ymmärrä tuota kaikkea valtaa, minkä Jumala on Jeesukselle luvannut. Jos tuntisit Raamattua, niin tuo vallan luovutus ei tapahtunut lupauksen hetkellä, vaan sitten , kun Jumala on saattanut kaiken Jeesuksen valtaan ja se aika ei ole vielä.
Tuo mantrasi Jeesuksen kaikesta vallasta ontuu pahasti.
Jos Jeesus olisi kaikkivaltias, niin Raamattu pitäisi osin kirjoittaa uusiksi. Jeesuksen Taivaaseen menon jälkeenkin Raamattu opettaa rukoilemaan Jumalaa, joka on vallan luvanneena valtuutetun yläpuolella.
Apostolien teot ja Paavalin kirjeet monissa kohdin kertoo, miten Jumalaa tulee kiittää,ylistää ja rukoilla. - noinko
nivalainen-vl kirjoitti:
Mikä käsite. Auta Sinä
exvapari tuossa jo puhuikin asiasta, sekoitetaan kuka on Kaikkivaltias ja mitä se merkitsee, että Kaikkivaltias Jumala on antanut oman suvereeniutensa ilmauksena Jumalan Valtakunnan Kuninkuuden ja vallan Jeesukselle ennallistaa se, minkä Jumala päätti Eedenissä.
exvapari kirjoitti:
Kesitas ei ymmärrä tuota kaikkea valtaa, minkä Jumala on Jeesukselle luvannut. Jos tuntisit Raamattua, niin tuo vallan luovutus ei tapahtunut lupauksen hetkellä, vaan sitten , kun Jumala on saattanut kaiken Jeesuksen valtaan ja se aika ei ole vielä.
Jos Jeesus olisi kaikkivaltias, niin Raamattu pitäisi osin kirjoittaa uusiksi. Jeesuksen Taivaaseen menon jälkeenkin Raamattu opettaa rukoilemaan Jumalaa, joka on vallan luvanneena valtuutetun yläpuolella.
Apostolien teot ja Paavalin kirjeet monissa kohdin kertoo, miten Jumalaa tulee kiittää,ylistää ja rukoilla.Epäiletkö Raamatullista kompetenssiani.
Jeesuhan sanoi; Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on ON ANNETTU KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä. ( Matt 28;17).
Ja Sinä soperrat sekä keksit uskopuolle todellisuuden; kun Jumala on saattanut kaiken Jeesuksen valtaan ja se aika ei ole vielä.
Epäilet aikaa, vaikka Jeesus sanoi kirkastumisen yhteydessä sen toiseen kertaaan, josta eka oli puolisen vuotta aikaisemmin ja VAHVISTUS on Vanhassa Testamentissa 3500 vuotta aijemmin. Luet nyt sen varamasti eka kerran.
Dan 7;14 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Ja kehtaat kirjoittaa; Että selitykseni ontuu?? Ei onnu, mutta selkeä pimeys, pelkkien maalikkosaarnaajien lakeijana Sinulta uupuu Jeesus.
Voi teitä ja pimeyttänne. Muista, vain lääkärille selitellään ja Kerhon saarnaajille.- exvapari
Kesitas kirjoitti:
Epäiletkö Raamatullista kompetenssiani.
Jeesuhan sanoi; Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on ON ANNETTU KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä. ( Matt 28;17).
Ja Sinä soperrat sekä keksit uskopuolle todellisuuden; kun Jumala on saattanut kaiken Jeesuksen valtaan ja se aika ei ole vielä.
Epäilet aikaa, vaikka Jeesus sanoi kirkastumisen yhteydessä sen toiseen kertaaan, josta eka oli puolisen vuotta aikaisemmin ja VAHVISTUS on Vanhassa Testamentissa 3500 vuotta aijemmin. Luet nyt sen varamasti eka kerran.
Dan 7;14 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Ja kehtaat kirjoittaa; Että selitykseni ontuu?? Ei onnu, mutta selkeä pimeys, pelkkien maalikkosaarnaajien lakeijana Sinulta uupuu Jeesus.
Voi teitä ja pimeyttänne. Muista, vain lääkärille selitellään ja Kerhon saarnaajille.Parahtipa Kempeleen paholainen. Sinulla on setään pahuutesi ja tahmea mieli.
- selittelyä.ei.tarvita
Valta kaikkiin kansakuntiin, ja sinä syytät niitä, jotka eivät äärimmäistä sovellustasi hyväksy, pimeiksi. Kuule, ei mene läpi vaikka tuhat kertaa väität.
- syvästiharhassaolevalle
Kesitas kirjoitti:
Epäiletkö Raamatullista kompetenssiani.
Voi teitä ja pimeyttänne. Muista, vain lääkärille selitellään ja Kerhon saarnaajille.Voisitko vapaakirkon hörhö kertoa, miksi Raamattu kehoittaa rukoilemaan Jumalaa?
- Tane_vel
exvapari kirjoitti:
Kesitas ei ymmärrä tuota kaikkea valtaa, minkä Jumala on Jeesukselle luvannut. Jos tuntisit Raamattua, niin tuo vallan luovutus ei tapahtunut lupauksen hetkellä, vaan sitten , kun Jumala on saattanut kaiken Jeesuksen valtaan ja se aika ei ole vielä.
Apostolien teot ja Paavalin kirjeet monissa kohdin kertoo, miten Jumalaa tulee kiittää,ylistää ja rukoilla.Apostolien teot ja Paavalin kirjeet monissa kohdin kertoo, miten Jumalaa tulee kiittää,ylistää ja rukoilla.?????
Miksi et usko Jeesusta. Joh 14;6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.
Hän on kaikki, mutta lestat uskonnollisena järjestönä eivät usko Häntä ja menevät tulimereen.
Olette myös yhtä jääräpäitä kun fariseukset; Juutalaisissa herätti ärtymystä se, että Jeesus sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta." (Joh 6;41) - harhailijalle
Kesitas kirjoitti:
Kiitos XX.
En voisi kuvitella puhua noin, sakin sisälläkää.Tarkistapa kalenteriasi, josko Sana on muuttunut.
Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan - 123-4
exvapari kirjoitti:
Parahtipa Kempeleen paholainen. Sinulla on setään pahuutesi ja tahmea mieli.
Taas sinä puskalesta??
syvästiharhassaolevalle kirjoitti:
Voisitko vapaakirkon hörhö kertoa, miksi Raamattu kehoittaa rukoilemaan Jumalaa?
Tiedän kyllä, mutta valat on NYT Jeesuskella.,
harhailijalle kirjoitti:
Tarkistapa kalenteriasi, josko Sana on muuttunut.
Hepr. 2:8
panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaanNäin siellä seisoo? Hyvä havainto.
- Tanenveltaunoeifuck123-4
Kesitas kirjoitti:
Tiedän kyllä, mutta valat on NYT Jeesuskella.,
Mikähän vala on Jeesuksella?
- seisosinäkintotuudessa
Kesitas kirjoitti:
Näin siellä seisoo? Hyvä havainto.
Ymmärrätkö? Ontuu kaikki valtasi.
seisosinäkintotuudessa kirjoitti:
Miten se siinä muuttuu ja häipyy?
seisosinäkintotuudessa kirjoitti:
Olenko jotenkin kertonut "vallastani",
- jättäkää.sekoilu
Sanotaan nyt suoraan, että ainoa Kaikkivaltias on Jumala. Hän on delegoinut valtaansa uskolliselle todistajalleen Jeesukselle Kristukselle Valtakunnan Kuninkaana, kunnes kaikki se mitä Jumala lausui Edenissä toteutuu. Mikään Jumalan päätös ei voi jäädä toteutumatta, tässä on kysymys väitteistä jotka Saatana on esittänyt Jumalan luoduista, että he eivät todellisuudessa rakastaisi Jumalaa sellaisena kuin Hän on, vaan mitä he voisivat saada Häneltä kuin lahjoitettuna.
Syntiinlankeemus tuli ja sen tyhjäksi tekijäksi valittiin luomus, joka eniten rakasti Jumalaa, eli Jeesus Kristus. Ei Jumalan Kaikkivaltius ole mihinkään hävinnyt, vaan Jeesus Valtakunnan Kuninkaana vahvistaa sen.
- väinämö
Apostolinen uskontunnustus on parempi. Syntejä ei saada anteeksi kasteessa. Ei
minkään uskontokunnan. Syntien tunnustaminen ja ripittäytyminen on eri tapahtuma.Eikö. Valehteleeko Raamattu; Apt 22;16; Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Mitä sanot?- vl-mies
Tuosta Ananiaksesta hieman lisää (oli muuten melkomoinen harhapelle):
Ap. t. 5:
1 Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan,
2 mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun.
3 Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? [2. Kun. 5:26; Luuk. 22:3; Joh. 13:2]
4 Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle." [1. Tess. 4:8]
5 Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.
6 Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
7 Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä.
8 Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen.
9 Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut."
10 Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen.
11 Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat. [Ap. t. 2:43]
Se oli kuitenkin eri Ananias kuin tämä ylipappi:
Ap. t. 24:1
Viiden päivän kuluttua Kesareaan saapui ylipappi Ananias, muutamia kansan vanhimpia sekä asianajaja Tertullus, ja maaherran edessä he esittivät syytteen Paavalia vastaan. [Ap. t. 18:12] Ananiaksia esiintyy Raamatussa useita, joten se siitä, mutta kokioima jae kertoo totuuden, kasteessa (upotus) pestään synnit pois.
- eiRaamatussa
Eivätkö nämä uskontunnustukset ole ihmisten laatimia, eiväthän ne ole Raamatussa?
Miksi sitten niitä toistellaan ja kumarretaan, kun ne ovat ihmiskätten töitä?On. Turhanpäiväisä kompromisseja, joita käyttää VAIN Rooma, sekä sen lakeijat, ja jossain määrin Idän kirkko. Taas Kristityille riittää Raamattu, ja meitä on n.1:6 miljardia.
- SyytäVaroa
Uskontunnustukset ovat, kaikki kolme, kristittyjen yhteisen kirkon ajalta, eli ennen ensimmäistä skismaa, jossa yhteinen kirkko hajosi idän ja lännen kirkoiksi.
Nämä tunnustukset yhdistävät (kiteyttävät) meidän kristittyjen yhteisen uskon.
Amerikoista peräisin olevat kristinuskon piiriin luikerrelleet uususkonnot petollisinen ihmeineen mm.
ovat kristittyjä eksyttäviä. Eli varo kristitty sellaisia viihdeuskontoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1718441KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4527590Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763880Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521603662Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1183054Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542785Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv432050- 1262046
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231883Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211751