on se halpaa

ölyyyn

tuli kyseltyä lämmitys öljyn hintaa ni halvin 0.99 litra kallein 1.04 litra satakunta
hieman on hinnat nousut viime vuodeta 0.68 litra

9

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+2

      Tuostahan tulee jo reilut 11 c/kWh eli kannattaa jo sammuttaa öljypoltin ja lämmittää sähköllä. Ainakin yösähköllä.

      • Saituri eläkeläinen

        Tuossa puoli vuotta sitten käytiin kovaa keskustelua miten öljy on halpaa, sähkö halpaa ja Vapo nostaa pelletin hinnat taivaisiin, joka lienee nyt edelleen tasossa 4- 5 centtiä kWh. Kompuramiehet ja naisetkin näyttävät olevan hiljaa näillä pakkasilla.


      • maalämpöä kainuussa
        Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Tuossa puoli vuotta sitten käytiin kovaa keskustelua miten öljy on halpaa, sähkö halpaa ja Vapo nostaa pelletin hinnat taivaisiin, joka lienee nyt edelleen tasossa 4- 5 centtiä kWh. Kompuramiehet ja naisetkin näyttävät olevan hiljaa näillä pakkasilla.

        "Kompuramiehet ja naisetkin näyttävät olevan hiljaa näillä pakkasilla."

        51 kWh -28 asteen keskilämmössä KAIKKI sähkö 230m2 lämmintä...mitäs näitä huutelemaan kun on näköjään kotimaisella täystehopumpulla aivan sama mitä ulkona on pakkasta. Kulutuseroa päiville muodostaa lähinnä sähkösaunan päälläolo. -10 asteessa 3h sähkösaunaa kuluttaa enemmän kuin -30 asteessa ilman sähkösaunaa.


      • joopa joo
        Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Tuossa puoli vuotta sitten käytiin kovaa keskustelua miten öljy on halpaa, sähkö halpaa ja Vapo nostaa pelletin hinnat taivaisiin, joka lienee nyt edelleen tasossa 4- 5 centtiä kWh. Kompuramiehet ja naisetkin näyttävät olevan hiljaa näillä pakkasilla.

        http://stat.fi/til/thi/2010/11/thi_2010_11_2010-12-17_tau_025_fi.html

        "Liitetaulukko 25. Puupelletin kuluttajahinta: Hinta, 5,26c/kWh"

        Tuosta sitten vielä hyötysuhteen mukainen jakotoimitus, niin nettoenergian hinta on noin 6 senttiä, eli noin sentin alle yösähkön, ei sillä herveitä säästetä eikä paljon tuntipalkkaa tule laitteiden rassaamiselle.


      • Köyhää kusetetaan
        joopa joo kirjoitti:

        http://stat.fi/til/thi/2010/11/thi_2010_11_2010-12-17_tau_025_fi.html

        "Liitetaulukko 25. Puupelletin kuluttajahinta: Hinta, 5,26c/kWh"

        Tuosta sitten vielä hyötysuhteen mukainen jakotoimitus, niin nettoenergian hinta on noin 6 senttiä, eli noin sentin alle yösähkön, ei sillä herveitä säästetä eikä paljon tuntipalkkaa tule laitteiden rassaamiselle.

        "Tuosta sitten vielä hyötysuhteen mukainen jakotoimitus, niin nettoenergian hinta on noin 6 senttiä, eli noin sentin alle yösähkön"

        Pahus että on halpaa sähköä ilmassa :-(
        Täälläpäin siirto energia on jo yli 10c/kwh...


      • siis yösähkö
        Köyhää kusetetaan kirjoitti:

        "Tuosta sitten vielä hyötysuhteen mukainen jakotoimitus, niin nettoenergian hinta on noin 6 senttiä, eli noin sentin alle yösähkön"

        Pahus että on halpaa sähköä ilmassa :-(
        Täälläpäin siirto energia on jo yli 10c/kwh...

        Koko vuoden kaikki sähköön liittyvät maksut on noin kahdeksan senttiä kwh.


      • siis yösähkö
        siis yösähkö kirjoitti:

        Koko vuoden kaikki sähköön liittyvät maksut on noin kahdeksan senttiä kwh.

        Piti oikein kaivaa lasku esiin kun alkoi mietityttää, huomasin muistelevani hintoja ennen viimeistä korotusta.

        Energia
        Pävä 5,75 snt/kWh
        Yö 4,80 snt/kWh

        Siirto
        Päivä 2,52snt/kWh
        Yö 1,21snt/kWh
        ( sähkövero 1,0861snt/kWh)

        Yhteensä
        Päivä 9,3561snt/kWh
        Yö 7,0961snt/kWh

        Koko vuosi: perusmaksut 154€, päivä 9000kWh 842€ ja yö 18.000kWh 1277€ = yhteensä 2273€/vuosi = keskimäärin 8,42snt/kWh


    • > ... halvin 0.99 litra ... hieman on hinnat nousut viime vuodeta 0.68 litra

      0,75 oli syksymmällä kun aloin seurata hintoja ... tilasin vasta joulukuun alussa hintaan 0,82, mutta kolmasosan lämmöntarpeesta otan taloussähköllä. Nouskoon vaan vuodenvaihteessa 0,07 €/litra, eiköhän hinta järkiintyne loppukevääksi

    • vaihto----

      nesteen mpö 1500 litraa 1.0669 litra kotio. jos vielä se veron korotus noin 8c/l on asunnon lämmitäminen sitten halpaa vuosikulutus 2200l

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe