Tervvve!
Pitäisi siis sellainen tuntikirjauslomake hoitaa missä excel laskee tunnit kahdenlaisten projektien väliltä.
Eli siis pystysarakkeessa lukee joko "X" tai sitten jotain muuta, sen viereisessä sarakkeessa lukee kuinka monta tuntia projektia X tai jotain muuta on tehty. Miten saisin ohjelman laskemaan tuntisarakkeiden summan niin, että se erottelee tunnit projektin X ja muiden projektien välillä.
Eli solussa kuuluisi lukea kaikkien projektiin X tehtyjen tuntien summa ja viereisessä solussa muihin projekteihin tehtyjen tuntien summa.
Excelin käyttö tuntikirjauslomakkeessa
1
462
Vastaukset
Ensiksikin sijoittaisin yhteenvetoalueen taulukkolehden yläosaan, jolloin summiin tulevat rivit voisivat rauhassa kasvaa pitemmiksikin listoiksi.
Sitten riippuen siitä, tarvitaanko yhteenvetoja ennalta arvaamattomillakin tavoilla vaiko vain nyt esitetyillä tavoilla käyttäisin joko suodatusominaisuuksia tai tietokantaominaisuuksia. Ihan hätäsimmin voisi tuon totetuaa summa.jos-funktiolla:
http://office.microsoft.com/fi-fi/excel-help/summa-jos-HP005209292.aspx
Ehtoalueena se "X"/"muu" -sarake ja summa-alueena tuntisarake.
Excel-palstalta saanet hyviä neuvoja, jos tarvitset lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1105762
- 564271
- 472587
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282428Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201230- 251131
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431081