Ahdistus

kaihoookai

En ole koskaan kokenut sellaista suurta ahdistuskohtausta, mutta viimeisimpinä viikkoina olen ahdistunut monesti. Usein useasti päivässä. Mutta en tiedä siitä kohtauksesta, millainen se on, minun ahdistuminen ei varsinaisesti ole kohtaus(?) En tiedä edes onko se varsinaisesti ahdistusta mutta kuitenkin, se menee näin:
ensin alan stressaamaan jotain (turhaakin) ja mietin ja mietin kunnes ahdistun. Sillä hetkellä ahdistaa, ja tekee mieli juosta pois tai paeta, tuntuu että räjähtää, levoton olo ja itkettää.
Se on ikävää sillä niinä hetkinä kun en itseäni erityisen paljon tunne masentuneeksi, minua ahdistaa, ja väsyttää. En jaksa tehdä työtä. Pieninkin työ on minulle kuin pitäisi kiivetä Mount Everestin huipulle...
Että pitäisikö tästä puhua perheelle...?
Toisaalta, vanhempani ahdistavat minua. Etenkin äitini saa minut ahdistumaan, ja riitelemään. :I

hmm :S

kertokaa minulle ahdistuksesta,/ mitä pitää tehdä jos siitä (luulee ainakin) kärsivänsä...kiitos.

4

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin niin

      Mene lääkärille juttelemaan ahdistuksestasi. Nykyisin saadaan lääkehoidolla oireet kuriin, mutta tietenkin tärkeää on löytää ahdistuksen syy, ja sitä kautta saada mieliala paranemaan. Ankara väsymyksesi saattaa johtua kilpirauhasista, joten otata verikoe, josta selviää onko kilpirauhasissa jotain häikkää.

      Kerro äidillesi suoraan olotilasi, ja pyydä ettei hän ahdista sinua. Mutta tärkeintä on ensiksi varata aika lääkärille, tai mene suoraan päivystykseen. Uskon, että sitä kautta avun saat itsellesi. Voimia...

    • varata

      Aika lääkärille. Hän tutkii mistä johtuu väsymyksesi. Onko ehkä kilpirauhasissa jotain häikkää. Vajaatoiminta aiheuttaa kuvailemaasi väsymystä. Lääkkeellä olosi paranee. Keskustele myös äitisi kanssa tilanteestasi. Kerro, että tarvitset omaa tilaa ja lepoa ja rauhoittumista itsellesi. Mutta ensiksi lääkärin juttusille, sitä kautta saat avun itsellesi. Levollista Joulua...

      • kaihoooookai

        mutta en usko että väsymykseni johtuu kilpirauhasesta, koska siihen liittyy muutenkin masentuneisuutta, joka on kestänyt yli vuoden, joka alkoi stressistä, ja eristäytymisestä, elämänilojan katoamisesta. minulta on kyllä otettu verikokeita useampaan kertaan, ja mitään ei ole ollut...tosin ei ole varmaankaan edes tutkittu siltä kantilta...mutta
        en usko että se johtuu kilpirauhasesta.

        Minua pelottaa "pettää" / "tuottaa pettymys" vanhemmilleni kertomalla. Ja tunne ei ole aivan koko a


        ahdistavaa


      • voimiavoimia
        kaihoooookai kirjoitti:

        mutta en usko että väsymykseni johtuu kilpirauhasesta, koska siihen liittyy muutenkin masentuneisuutta, joka on kestänyt yli vuoden, joka alkoi stressistä, ja eristäytymisestä, elämänilojan katoamisesta. minulta on kyllä otettu verikokeita useampaan kertaan, ja mitään ei ole ollut...tosin ei ole varmaankaan edes tutkittu siltä kantilta...mutta
        en usko että se johtuu kilpirauhasesta.

        Minua pelottaa "pettää" / "tuottaa pettymys" vanhemmilleni kertomalla. Ja tunne ei ole aivan koko a


        ahdistavaa

        ahdistus voi olla myös masennusta. itselläni oli ahdistus oireita yli vuoden. kaikki alkoi kuopuksen syntymän jälkeen, parisuhteessa oli ongelmia ja pettymyksiä. ja tunsin tulevaisuuden ja elämän muutokset pelottavina ja turvattomina. silloin kävin lääkärillä juttelemassa ja hän ehdotti jos yritetään vielä ilman lääkkeitä, että raskauden jälkeinen hormonitoiminta voi olla syynä. näin jälkeen päin en ymmärrä miten niin pitkään kestin sitä olotilaa, en pystynyt keskittymään, en pystynyt lukemaan kirjoja tai televisiota ehkä vain puoli tuntia. olo oli rauhaton, olin paljon kotona lasten kesken, ei ollut aikuisseuraa, itkin paljon, välillä tuntui kauhea paino rinnassa kuin tekisi mieli repiä se auki. koko aika piti tehdä jotain ja liikkua. kotityöt, lapset ja päivittäiset asiat hoidin, mutta en pystynyt olemaan lapsilleni läsnä henkisesti. ja ajatukset pyörivät samaa rataa ja niistä oli vaikea päästää irti. oli tietenkin hyviä päiviä ja ilon hetkiä, mutta koko sitä aikaa varjosti se sisäinen rauhattomuus ja levottomuus.
        onneksi paha olo sai soittamaan lääkärille vuoden päästä ekasta käynnistä. pyysin heti jotain lääkettä ja sain. niitä söin reilu puoli vuotta ja olo korjaantu. aika korjasi myös parisuhdeongelmat ja luottamuksen elämän kantavuuteen.
        nyt vasta ymmärrän että olin sairas ja miten epänormaali se ahdistunt olotila silloin oli.

        älä pelkää tuottaa pettymystä vanhemmillesi tai kenellekään. ajattele että sinulla on lupa olla rikkinäinen, itkuinen, ahdistunut. karta sellaisten ihmisten seuraa ketkä "syövät" sinua tai tuottavat ahdistusta, hakeudu ihmisten seuraan kenen kanssa on hyvä olla. ja soita lääkärille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe