eli olisin siis kiinnostunut seurallisista lintulajeista.jos tiedätte jotain lajeista,jotka olisivat seurallisia ja helposti kesyyntyviä,pyytäisin teitä vastaamaan ja kertomaan lajista.olen kuullut,että kauluskaija olisi kuvailemani kaltainen laji.pitääkö paikkansa?myös tietoa lajien elintarpeista olisin mielelläni valmis vastaanottamaan.
kiitokset jo etukäteen!
kiinnostunut seurallisista lintulajeista!
1
285
Vastaukset
- -M-
Periaatteessa kaikki papukaijalinnut täyttävät nuo kriteerit (siis seurallinen ja helposti kesyyntyvä) jos ne vaan hankkii tarpeeksi nuorena tai jo ihmisiin tottuneina.
Parhaiten papukaijalajeista aloittelevalle linnunpitäjälle sopivat undulaatti ja neitokakadu, myöskin esimerkiksi nuo kauluskaijat tai kaijaset tai miksei monet muutkin pienikokoisemmat lajit.
Myös kyyhkyt kesyyntyvät usein hyvin nuorena otettuna, esim "naurukyyhkyn" -nimellä kulkevat kesymuodot ja risteymät saharanturturikyyhkystä ja turkinkyyhkystä ovat mainioita lemmikkilintuja.
Katsele aluksi kirjoista ja webistä eri lajien kuvauksia, yksityiskohtaisempaa infoa voidaan kaivaa sitten kun vähän tarkemmin alkaa olla ne pari mieluisinta vaihtoehtoa muodostunut.
Joistakin lajeista tarkempaa tietoa ja yleisiä hoito-ohjeita löydät ihan suomenkielisenä esim. papukaijayhdistyksen sivuilta, englanninkielen taito on suureksi avuksi webbiä kahlatessa, kunhan saat ne oikeat hakusanat ensin selville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815390Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151352- 104911
- 78831
- 41803
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56787- 50782
- 56774
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132763Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43759