Laitteen poisto irtisanomisen jälkeen?

Glotze

Täytyyy nyt avata tähän kysymys vaikka siitä varmasti on täällä puhuttu.
Elikkäs: Olen ihan oikeasti luopumassa telkkareista ,ja sähköpostilla ilmoitin jollekin ficoralle ,että se maksu irtisanotaan nyt jouluaattona laskutuskauden päättyessä.

Joten kuinka kauas talosta nämä putkimöhkäleet on kannettava ,että tarkastuksen tullessa voi uskottavasti osoittaa ,ettei kyseessä ole mikään "pöytäliina-päälle" - temppu ????
Jos ne taasen löytyvät huoneesta ,jossa ei ole antenniliitäntää yms, niin tuskin on tarkastajille silti riittävä näyttö? En jaksa riidellä, ja häviölle varmasti jääkin....

( Ulkorakennus on kylmänkostea mutta hetken aikaa kestänevät sielläkin vaurioitta...)

4

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antenniliitännillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Jos TV on esillä, maksu menee. Periaatteessa ei kai saisi olla ollenkaan asunnossa, mutta kai tuossa jotain järkeä voi käyttää niin lain tulkinnan kuin ihan mahdollisen tarkastuksen kannalta. Lähde siitä, että tarkastaja ei näe TV:tä ja että hyvällä omalla tunnolla voit sanoa, ettei sinulla ole TV:tä.

    • kiki.

      Että riittää, että laiteett on varastoitu niin, että ne eivät ole helposti käyttöönotettavissa, eli esim kaapissa tms paikassa.

      Tuota Okaroa ei kannata kuunnella, se puhuu suureksi osaksi paskaa...

      • §§§

        Koska puhuu p...aa vielä enemmän. "Laki sanoo", kerropa mikä laki, koska tuo siteeraamasi teksti on viestintäviraston väittämä eikä mitään radioliikennelain tekstiä.

        TV sinänsä ei ole velvoite maksulle jos sillä ei ole mahdollista katsoa lähetyksiä, eli käytännössä voi pitää huoneessa esim. DVD-soittimen perässä ilman seuraamuksia ja tämä täytyy nykyisten tv-makstutarkastajienkin jo tajuta.


      • kiki.
        §§§ kirjoitti:

        Koska puhuu p...aa vielä enemmän. "Laki sanoo", kerropa mikä laki, koska tuo siteeraamasi teksti on viestintäviraston väittämä eikä mitään radioliikennelain tekstiä.

        TV sinänsä ei ole velvoite maksulle jos sillä ei ole mahdollista katsoa lähetyksiä, eli käytännössä voi pitää huoneessa esim. DVD-soittimen perässä ilman seuraamuksia ja tämä täytyy nykyisten tv-makstutarkastajienkin jo tajuta.

        Laite jolla voi katsoa lähetyksiä.

        Jos nyt jollain on vanha romu, jolla ei voi katsoa digilähetyksiä, on se monitori, ja niiden käytöstä ei tarvitse maksaa tv-luppaa, jos ei ole ulkoista viritintä, loogista, eikö vain?

        Ja tuo "helposti käyttöönotettavissa" on vähän turhan suppea käsite, mutta eiköhäs se, jos laite on kaapissa riitä, jos se on pöydällä tepseli irti, niin tuskin riittää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe