*¨¨PIMEIN PÄIVĨ¨*

♥•o((Q))o•♥♥•o((Q))o•♥♥•o((Q))o•♥

Kuin kaunis peitto
sinisyys lepää talvihetkessä

Se peittää hyytävän kylmyydenkin

Tänään ei aurinko nouse
On vuoden pimein päivä


Jokin pudottaa lunta oksalta
Ketään ei näy


Hangenpinnassa siivenkö jälki

Hymyilen

Ja minä kun kuvittelin olevani yksin
tässä talviaamussa
Tässä huoneen lämpimässä -
Ajatuksineni


Kohta valkenee

♥•o((Q))o•♥♥•o((Q))o•♥♥•o((Q))o•♥


http://www.sarkanniemi.fi/akatemiat/tahtiakatemia/kuvat/maapallo/taysikuu7.jpg

12

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrs /*

      Tänään on elämäni pimein päivä
      kaikessa valoisuuden kaipuussani

      rakkaudessani
      samaan päivään osuvat

      luontoa ovat pimeä ja valo
      olemassa
      ei hyvänä ei pahana

      ovat niin kuin
      minä rakastan

      ps. kiitos sinulle, jouluiloa !

      • o•o•o•o•o•o•o•o•o•o
        Jos pimeää ei olisi
        ei olisi valoakaan
        Tarvitaan molemmat
        toisia tukemaan :)
        o•o•o•o•o•o•o•o•o•o


        Nyt kynttilänleikin sytytän
        sen lämmön toivon saavuttavan
        Nosta kätesi - lämmittää - ei polta lain
        hetki vietä - tunne -
        kaunis kiitos Murukullan vain :)

        http://www.amt-tuotteet.com/ezfiles/2128/5/O_O_kynttila.jpg


    • oiva.K

      vähän arvoituksellinen runonen
      mikä tiputtaa oksalta lunta..
      lintu oni liian helppo vastaus ??
      .
      .
      .
      kuu matkallaan oksaa hipaisee
      lumi alas varisee

      • *Q*~~*~~*~~*Q*~~*~~*~~*Q*~~*~~*~~*Q*~~*~~*~~*Q*

        Kuu taivaalla matkaa taittaa
        ei tarvitse edes villapaitaa
        Vaikka pakkanen paukku nurkissa
        hymyilevä on kuu taivaalla

        Kuperkeikkaakin se heittää
        tähdet ihastuksen koittaa peittää

        Vaan yksi tähti pikkuinen
        se aivan pikkuriikkinen se murunen
        Ei huomannut varoa ihastuksissaan
        ja kohta 'hups' taivaalta alas maahan putoaa

        Hätävilkutti se murunen pudotessaan
        toivo jonkun pelastavan mut syöksyi ainoastaan
        Männynoksalla lunta siihen putosi tähtönen
        yht'äkkiä oli joukossa lumitähtien

        Varisi lunta maahan kuka näki sen
        ehkä enkeli ehkä lintu vai Q hymyillen
        Tähdenlentona näki sen kait monikin
        toivoi mitä toivoi - mut tähti - hiljaa katosi

        *Q*~~*~~*~~*Q*~~*~~*~~*Q*~~*~~*~~*Q*~~*~~*~~*Q*

        http://cartinafinland.fi/kuvapankki/imagebank/image/60/60206/yömaisema ja tähdenlento 60206.jpg

        o


    • Pimeimmän ajan jälkeen koittaa aina - Valoa - päivät pitenee ja :

      HYVÄÄ JOULUA & UUTTA VUOTTA !

      • Totta - Sain siitä pikkiriikkisen makua juuri.
        Tulen nimittäin tuolta melkein lapin lasten laulumailta ja ajaessani tänne kapeaa lumista sivutietä sain sellaisen lahjan, että piti oikein pysähtyä ja -> onnekseni oli kamera (kuten melkein aina) vieressä!
        Sellainen suuri tulipallo tervehti yllättäin erään tiensuoran, ikään kuin päässä, lumisten puitten takaa.
        Tämän tyyppinen. http://www.kp24.fi/data/attachments/907d8897-bdf0-4b43-8e87-d7640dfc75ca_69fa94ef-65a9-484d-a775-7e5c03b6ad82_Lukijan kuvat10_Auringon lasku.jpg
        Wauh! Vain hetken se siinä näyttäytyi ja kuin taikaiskusta - katosi pois. Mutta - siellä se on! ;)) Uuden kevään lupaus...

        Mutta nyt,, *haaaaukotus* oman huushollin kimppuun.. huomenillalla julistetaan sitten viimein Joulurauha Murukullan kellarinkupeelle. :)

        Mukavaa kun poikkesit Dolan runossani ~~ Rauhaisaa ja rentouttavaa Jouluaikaa!
        http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/oulankajoki_tapio_heikkila.jpg


      • MURUKULTA kirjoitti:

        Totta - Sain siitä pikkiriikkisen makua juuri.
        Tulen nimittäin tuolta melkein lapin lasten laulumailta ja ajaessani tänne kapeaa lumista sivutietä sain sellaisen lahjan, että piti oikein pysähtyä ja -> onnekseni oli kamera (kuten melkein aina) vieressä!
        Sellainen suuri tulipallo tervehti yllättäin erään tiensuoran, ikään kuin päässä, lumisten puitten takaa.
        Tämän tyyppinen. http://www.kp24.fi/data/attachments/907d8897-bdf0-4b43-8e87-d7640dfc75ca_69fa94ef-65a9-484d-a775-7e5c03b6ad82_Lukijan kuvat10_Auringon lasku.jpg
        Wauh! Vain hetken se siinä näyttäytyi ja kuin taikaiskusta - katosi pois. Mutta - siellä se on! ;)) Uuden kevään lupaus...

        Mutta nyt,, *haaaaukotus* oman huushollin kimppuun.. huomenillalla julistetaan sitten viimein Joulurauha Murukullan kellarinkupeelle. :)

        Mukavaa kun poikkesit Dolan runossani ~~ Rauhaisaa ja rentouttavaa Jouluaikaa!
        http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/oulankajoki_tapio_heikkila.jpg

        Vautsi - mitä kuvia,niin Jouluisia kuin tuulahdusta :

        Alkavasta Uudesta Vuodesta !

        Lämpöä että Rauhaa ... muista tarvittava lepo.


      • *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

        Vautsi - mitä kuvia,niin Jouluisia kuin tuulahdusta :

        Alkavasta Uudesta Vuodesta !

        Lämpöä että Rauhaa ... muista tarvittava lepo.

        *o*o*o*o*o*o*o*o*o*o*o*o*

        *Lepoa kropalle

        *lepoa mielelle

        *Hipsuttelua tossuilla

        *kynttilän valossa

        *Kuunnella hiljaisuutta

        *katsella kynttilänvaloa

        *Aistia hyvästä tahdosta

        *nauttien Joulurauhasta

        *o*o*o*o*o*o*o*o*o*o*o*o*

        http://kuvat.huuto.net/a/d2/ae81b18251d3ce8f290caa93418d7-orig.jpg


    • yössä yksin,,


      lohdun tuo

      tuuli
      hiljaa toistaa ,,,
      ~~
      Lämpöistä Joulun aikaa ja
      hyvää Uutta Vuotta

      Ystävälleni-

      kiitos-
      kuluneesta vuodesta

      t, minä vain -

      • *MURUKULTA*

        •o¤*¤o•o¤*¤o•o¤*¤o•o¤*¤o•

        Viimein hiljaisuus
        laskeutuu
        ja esiin tulee tärkein ~
        Se meille avautuu

        Yksi kynttilä lämmittää ~
        valaisee
        Monta valomeren
        maailmaan tekee

        Olet yksi heistä ~
        valosta
        Sydämensykkeen kantaja
        ystävä ja
        valo - joka yössä kajastaa

        •o¤*¤o•o¤*¤o•o¤*¤o•o¤*¤o•

        http://kuvat.huuto.net/a/88/538fdfb9ed6b3f5b64405328585c6-orig.jpg


    • Kalle K.

      aekasemmin hoksannukkaa että oot russauttanna
      talavisen runon joka on hyvä kuin mikä......
      Tässä oon jootoaekona nikkaroennu yhteistä joolulahjoo
      Olokalle......yhessä Pekan kanssa...
      Lämmin se tuo tuo Koposen mökki ja niinhän sen kuuluu ollakkii jos
      siellä kekkuloijjaan toesinaan vähissä vuatteissa...
      Oeskaet sinne muitakii tulijoeta mutta minkäpä se Ellikää
      mahtaa jos toenen sannoo että en lähe....turhaan sinä siinnä mahtaelet....

      mutta pitemmittä puheitta toevetan Sinulle sinne Hyttysenpiston kujalle
      rauhallista joolua....
      T:Kalle ja Pekka

      • *MURUKULTA*

        http://farm3.static.flickr.com/2445/3635770300_0b35095a47.jpg
        Katoppa ku uoon vähän ihmetellyt, jotta kuinka se Joulupukki tarkenoo lentee tuolla taivaalla,
        kylymässä pakkasessa, tuhansii kilometrejä, tuntitolokul, eekä jäävy, ei millään. No,,
        Sepä toppas tuossa kotiraitill Jouluaattona ja tulpa siinä sitten kysyneeksi siltä sitä asseeta, ku tillaisuus tul.
        Sekö hohotti ja raatas; Jotta ei hättee mittee! Hällä ku oh simmoset paleltumisenestoaineet,
        jotta ee paremmasta väliä. Tiää oh sitten sallaisuus, siulle kerron, eläkä mee kertoon kellekään!
        Se joulpukki kerto, jotta ol jo vuosia sitten löytännä eräästä syrijäsestä mehtästä
        kaksi metsätonttua,, tai ol kai ne vissiin kuitenniin olleet ihan tavallisia tonttuja,
        niih kuusenjuurelta valakia ääreltä. Olivat tontut ensteks säikähtänneet pukkia,
        koittanneet jousta karkuun, olvat hokeneet hiki ohtalla jotta; ''Nyt otti ohoraleipee! Nimismies löys!''
        Mutta se Joulupukki ol raahottanu ja pyytännä, jotta josko sais vähän vuaan lämmitellä tulen iäärellä
        Petterin kans ja niihän ne tontut ol viimein raahottunneet ja sitten ilta olkii kulunu rattosasti...
        Tontut ol tarjonneet sitten huojentuneena pukille lämmikettä ja siitä se pukki ol hoksannu,
        jotta siinäpä oivaa ainetta pukin lämmönkertojärjestelmään.
        Iloisena tontut olivat antanneet Joulupukin rekeen useampia putelleja sitä ihmeainetta
        ja toivottanneet hyvää matkaa ja toivottanneet pukin joka Joulu tervetulleeksi!
        Niin että selekes se sitten sekkin, miksi sitä kilinää alakaee kuuluun vähän ennen, kun pukki tulloo..
        Nyt en uoo aivan varma, mut olkohan se sitten se seuraava vuosi, kun lehdis alko olemaan
        ilmoituksia jotta; ''Haulutaan raitis joulupukki..'' ja ''laulava, 100% raitis Joulupukki'',,
        http://www.youtube.com/watch?v=j4WXlwpKulk&feature=related
        ..no huh-huh....;DD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe