Miten olis paras toimia; hylly on täynnä erinäisiä kirjoja, joista osa voi olla vaikka jotain keräilykamaa. En viittis viedä könttänä divariin, ettei mee mahdolliset aarteet ihan ilmasiks. Eroon niistä pitäs kuitenkin päästä, siis miten toimin?
Kirjoja
6
262
Vastaukset
- Kalle K
Moi
Olin samassa tilanteessa joku aika sitten;
tein listan jonka mailasin muutamaan antikvariaattiin joista sain noinarviot kirjojeni hinnoista.
Oli paljon vanhoja ja arvokkaan näköisiä, mutta eipä noilla paljon todellista arvoa ollut.
Tsemppiä yritykselle. - Jäteongelma
Oot varmasti tutkinutkin, että muutamat aiheet, kuten dekkarit, sotakirjat, muistelmat jne, menevät kaupaksi ainakin kirppiksellä, vieläpä hyvään hintaan, mutta tietosanakirjat ja vastaavat taitavat olla ongelmajätettä. Divarit eivät osta kuin todellisia aarteita, ja niistäkin maksavat hyvin huonosti !
- Kirjastolainen
Hyvää Joulua ja kiitos neuvoista.
- Ma(i)steri
Kirjoja tuskin kannattaa myydä antikvariaatteihin, jos et halua olla pitämässä fyysisesti hiipuvaa "antikvariaattilaitosta" yllä. Saat sieltä noin 10-20% hinnasta, jonka antikvariaatti sitten perii. Jos joukossa on ns.myyntikirjoja, voivat ottaa koko "satsin", jos asetat sen ehdoksi, mutta halvalla menee.
Kannattavinta on varmaan myydä kirjat netin kautta (joku on voinut kauan etsiä kirjaa, jolla ei varsinaista arvoa ole,mutta jota ei ole enää saatavissa ja on valmis maksamaankin siitä). Siinäkin on oma vaivansa.
Kirpputorit on hyvä idea, mutta jos olet itse paikalla se vie aikaa ja itsepalvelukirppikseltä voidaan kirjoja varastaa. Myymättömät kirjat pitää raahata kotiin. Muista kohtuullinen hinnoittelu. Helposti pääset yli antikvariaatin maksamien hintojen.
Loput voit lahjoittaa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Punainen risti sitten itse perii melko suolaisia hintoja.
Itselläni on sellainen kokemus antikvariaatteihin mailatuista listoista, että suhtautuvat ainakin meilläpäin melko nihkeästi, olet sitten ostamassa tai myymässä.
Itse olin valmis ostamaan eräästä nettisivujakin pitävästä antikvariaatista sähköpostilla kirjan hintaan 20 euroa postikulut. En saanut koskaan vastausta. Nettidivarista sitten löysin sattumalta jonkin ajan päästä saman kirjan kympillä. Ongelmana oli ollut, että nettidivarin sivuilla kirjan nimi oli hieman väärin kirjoitettu, joten en löytänyt sitä googlella.
Kerran olin myymässä muutamia kymmeniä kirjoja. Mailasin eräälle divarille, että kiinnostavatko ko kirjat hyväkuntoisina, olisin myynyt vaikka yksitellen. Divarinpitäjä ilmoitti, että kirjat pitää nähdä, mikä ymmärrettävää onkin. En kuitenkaan viitsinyt lähteä sadan kilometrin päähän vain näyttämään kirjoja, jos ne pitääkin raahata takaisin ja ilmoitinkin tämän hänelle. Sen jälkeen tämä antikvaari kirjoitti, ettei ala edes keskustelemaan kaupoista sähköpostinimimerkin kanssa. Ymmärsin, ettei tyypillä' ole varaa ostaa kirjojani. Kun seuraavn kerran tuli asiaa isompaan kaupunkiin, otin kirjat mukaan, kaikki menivät kaupaksi ja sain mielestäni ihan kohtalaisesti.
Kirjoja myydessä pitää varautua kaikenlaiseen.- Alalla33v.
Jamppa puhuu asiaa! Hyvä esitys divareiden huonoista puolista.
- marmorimies
Divari tai kirpputori hyviä, myös netti o.k.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503658On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma651550- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68982Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869