tervehdys, kyse olisi sammutin solenoidista fh200 lc3 fiat-hitachi. siinä on kaksi piuhaa ja toiseen tulee virta ja toiseen ei tule eikä se mene maihin...mihin se menee? solenoidi jää päälle eikä näin ollen anna polttoainetta ruiskutuspumpulle.ne piuhat kai menee hyttiin,en ole kerennyt katsomaan,´.ajattelin josko täällä olisi tietäväisiä kyseestä ongelmasta.solenoidin saa vapautettua käsin nostamalla,joten käyntii nyt hätätapauksessa sen saa.
sammutin solenoidi
7
5462
Vastaukset
- solenoidi
Itse jouduin uusimaan huihain solenoidin,tarvikeosana n.300e
Käämit oli kärvähtäny ,en jaksanu perehtyä asiaan ja hain vaan uuden... - fh200
ja lisäys että sammutin puoli toimii,eli kun käännän avaimesta,niin kone sammuu normaalisti.
- fiiatti
Virta päällä sen männän täytyy mennä sisään, jolloin sammutin ei ole päällä ja jos sulla virta päällä ja käsin auttamalla se painuu sisään ,kannataa irroittaa solenoidin mäntä ja puhdistaa pesä ja voidella, mahdollisesti likainen ja takertelee etenkin kylmillä ilmoilla.kokemusta fh:sta 20v
- fh200
tiedätkö niistä kahdesta piuhasta mitään.toiseen ohuempaan piuhaan tulee virta,mutta toisessa ei tapahdu mitään?
- fiiatti
fh200 kirjoitti:
tiedätkö niistä kahdesta piuhasta mitään.toiseen ohuempaan piuhaan tulee virta,mutta toisessa ei tapahdu mitään?
sen toisen olevan maajohto, joka tulee hytistä asti. sen vois helposti tarkistaa yleismittarilla. Minulla olisi
ylimääräinen räjäytyskuvakirja koneesta jossa on myös sähkökaavio voin huomenna kattoa sen kytkennän.voithan sinä kokeilla sen onko maajohto se toinen ,kun laitat virtakynän hauenleuat oletettuun maajohtoon ja virtakynän piikin ohueen johtoon mihin tuli virta , niin syttyykö lamppu jos syttyy , niin silloinhan se maadoittaa! - jotain tietävä
fiiatti kirjoitti:
sen toisen olevan maajohto, joka tulee hytistä asti. sen vois helposti tarkistaa yleismittarilla. Minulla olisi
ylimääräinen räjäytyskuvakirja koneesta jossa on myös sähkökaavio voin huomenna kattoa sen kytkennän.voithan sinä kokeilla sen onko maajohto se toinen ,kun laitat virtakynän hauenleuat oletettuun maajohtoon ja virtakynän piikin ohueen johtoon mihin tuli virta , niin syttyykö lamppu jos syttyy , niin silloinhan se maadoittaa!taitaa olla se paksumpi johto vetokäämin johto. ja se ohuempi ja toimiva on pitokäämin. vetokäämi saa virtansa samalla kun startataan. aika useasti vetokäämi palaa ajan myötä ja varsinkin jos starttaus kestää pitkään. näin aianakin cummings moottorin sammutin solenoidissa.
- fh200
jotain tietävä kirjoitti:
taitaa olla se paksumpi johto vetokäämin johto. ja se ohuempi ja toimiva on pitokäämin. vetokäämi saa virtansa samalla kun startataan. aika useasti vetokäämi palaa ajan myötä ja varsinkin jos starttaus kestää pitkään. näin aianakin cummings moottorin sammutin solenoidissa.
joo,olen katsonut jo ne piuhat,ja ohuempaan tulee virta ja paksu ei anna maata...siksi vähän metsässä näiden sähköjen kanssa.itsekin mietin että se ohuempi täytyy olla pito ja paksumpi ilmeisesti antaa vetokäskyn.mutta vaikka toinen kääntää starttiasentoon virtalukon,silti ei tapahdu mitään.mikähän rele,sulake tms. tähän systeemiin kuuluu?helpottaisi vähän kun tietäisi näiden paikat. kiitoksia vaivannäöstänne kun viitsitte vastata:)sulakerasian koppa hävitetty,joten pihalla mikä on minkäkin sulake.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751