Vartijan ammatti-tutkintoni vanhentunut!?

arghhhhh!!!!

elikkäs suoritin tälläsen vartijan ammatti-tutkinnon vuonna 2006 ja nyt haluaisin tehdä vartijan hommia mutta poliisiaseman tädit ei ollu oikein varmoja että voiko tolla paperilla anoa enää vartija korttia kun on tutkinnolla ikää jo päälle 4 vuotta ...saan kuulemma soiton ensi viikolla asiasta et mitenkä on kun ne selvittää asian tarkemmin...mutta kun vaivaa toi mielessäniin aattelin kysyä täältä joltain joka tietää et mitenkä on asian laita?

4

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arghhh!!!!

Eikö kukaan todellakaan tiedä?

• Klaus-vartija

Asia on niin, että jos olet tehnyt aikoinaan tehnyt töitä VAT-kurssin jälkeen ja vartijakorttisi on voimassa, ( vakituinen 5 v ) ei todellakaan ole estettä työllistyä vartiointialalle suoraan. Jos vartijakorttisi on jo mennyt vanhaksi, niin uudet kurssit on suoritettava, siis 40 60 h, niin saat sitten vakituisen vartijakortin.

Kun VAT-kurssi on suoritettu, niin oletkin sitten oikeutettu siihen koulutuslisään elikäs 40 e / kk kuukausipalkkaisella vartijalla tai tuntimiehellä 0,25 e / h.

• arghhhhhhhh!!!

mutta olen sentänä suorittanu tommosen yli 1.5 vuoden kestävän vartijan amamtti tutkinnon....saako tuosta säilytettyä mitään vai roskiin paperit!!??? riittääkö vähempi tuntien käyminen tai jotain? en sisi ole vartijan hommissa ollut koskaan vielä...ja kortin kanssa olin vähän hölmö kun luulin ettei sitä heti kannattas hommata kun se se sitten vaan vanhenee se kortti mutta tää laki on tämmöne täys hiton pas....

• Klaus-vartija

Eipä auta asiaa tuo vanha tutkinto, kurssit on käytävä :- siis 40 h 60 h, jos meinaat tehdä töitä vakituisesti.
        Tutkinto sinänsä ei vanhene, olet siis VAT-kurssin käynyt ja olkapolettiisi tulet sen A-kirjaimen saamaan ja myöskin se koulutuslisä tulee heti työnantajan maksettavaksi.
        Jos olet aikoinaan ollut VAT-kurssilla särmänä, niin lyhyet kurssit on sulle kevyttä kauraa - eihän nyt oppi ojaan kaada :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe