elikkäs suoritin tälläsen vartijan ammatti-tutkinnon vuonna 2006 ja nyt haluaisin tehdä vartijan hommia mutta poliisiaseman tädit ei ollu oikein varmoja että voiko tolla paperilla anoa enää vartija korttia kun on tutkinnolla ikää jo päälle 4 vuotta ...saan kuulemma soiton ensi viikolla asiasta et mitenkä on kun ne selvittää asian tarkemmin...mutta kun vaivaa toi mielessäniin aattelin kysyä täältä joltain joka tietää et mitenkä on asian laita?
Vartijan ammatti-tutkintoni vanhentunut!?
4
474
Vastaukset
- arghhh!!!!
Eikö kukaan todellakaan tiedä?
- Klaus-vartija
Asia on niin, että jos olet tehnyt aikoinaan tehnyt töitä VAT-kurssin jälkeen ja vartijakorttisi on voimassa, ( vakituinen 5 v ) ei todellakaan ole estettä työllistyä vartiointialalle suoraan. Jos vartijakorttisi on jo mennyt vanhaksi, niin uudet kurssit on suoritettava, siis 40 60 h, niin saat sitten vakituisen vartijakortin.
Kun VAT-kurssi on suoritettu, niin oletkin sitten oikeutettu siihen koulutuslisään elikäs 40 e / kk kuukausipalkkaisella vartijalla tai tuntimiehellä 0,25 e / h. - arghhhhhhhh!!!
mutta olen sentänä suorittanu tommosen yli 1.5 vuoden kestävän vartijan amamtti tutkinnon....saako tuosta säilytettyä mitään vai roskiin paperit!!??? riittääkö vähempi tuntien käyminen tai jotain? en sisi ole vartijan hommissa ollut koskaan vielä...ja kortin kanssa olin vähän hölmö kun luulin ettei sitä heti kannattas hommata kun se se sitten vaan vanhenee se kortti mutta tää laki on tämmöne täys hiton pas....
- Klaus-vartija
Eipä auta asiaa tuo vanha tutkinto, kurssit on käytävä :- siis 40 h 60 h, jos meinaat tehdä töitä vakituisesti.
Tutkinto sinänsä ei vanhene, olet siis VAT-kurssin käynyt ja olkapolettiisi tulet sen A-kirjaimen saamaan ja myöskin se koulutuslisä tulee heti työnantajan maksettavaksi.
Jos olet aikoinaan ollut VAT-kurssilla särmänä, niin lyhyet kurssit on sulle kevyttä kauraa - eihän nyt oppi ojaan kaada :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841