Henkisestä kasvusta ja "kyvystä"

ssssssssssssssssssss

En tiedä kuvittelenko vain tätä, nimittäin "terveellä järjellä" ajateltuna aika oudolta kuulostaa..
Joskushan ihmiset vaistoavat tuijotuksen, jotkut kuulemma aistivat toisten tunnetiloja, ym.
No, mulle alkoi tapahtumaan kummia vuosi sitten. Kehossani ilmeni kummia tuntemuksia jotka sitten kestivät med ahdistus joka tuli niiden tuntemusten takia, siihen asti kunnes sain juteltua ahdistukseni lievemmäksi. Ja muitakin syitä saattaa olla niiden loppumiseen mutta en niitä osaa alkaa erittelemään.
Jossain vaiheessa, kaiken pohdiskelun ja tuskaisesta vaiheesta ylipäästessän, koin tulleeni älykkäämmäksi. Koin myös muuttuneeni aidommaksi ja herkemmäksi.
No nyt päästään siihen kykyyn..
Kun jotkut vaistoavat tuijotuksen, tuntuu, että minusta vaistoaa erityisen herkästi sen jos jotakuta tuijotan. Ja se tuntuu riippuvan ihan siitä kuinka intensiivisesti jotakuta katson.
Tuntuu myös, että olen herkästi tulkittavissa, jos valehtelen ja tunnen epävarmuutta tai tunnen vahvasti valehtelevani ajatellen sitä, minua epäillään siitä. Toinen juttu on silloin kun itse uskon itseäni/en ajattele/tunne mitään sen kummempia valehdellessani.
On ollut monia tilanteisa joissa minulla on ollut todella kummallinen olo (tarkemmin en osaa määritellä millä tavalla kumma) ja kanssani oleva ihminen on valitellut juuri kummallista oloa.
Jos olen vahvasti jonkun tunteen vallassa, saan kuulla siitä että vaikutan tänään siltä ja siltä. (no tässä ei sinällään mitään kummallista ole)
Jos otan ylimielisen asenteen, saan kuulla että olen jotenkin ylevä. (yksi tällainen tilanne oli, en puhunut tietääkseni mitenkään eri tavalla vaan ihan normaalisti, jolloin puhetyylini on kaikkea muuta kuin "ylevä")
Jos mietiskelen ja oloni on hyvin henkinen tms. kuulen että näytän siltä kuin miettisin jotain (tällöin tämän sanova ihminen ei nähnyt kasvojani ja makasin sohvalla eikä kehonkielestänikään minua voinut tulkita mietteliääksi)
Kun tunsin oloni hyvin söpöksi, sain kuulla että sitä juuri olen.
Näiden kaltaisia "tapahtumia" on monia.
Olen koittanut olla ajattelematta koko asiaa koska terveellä järjellä ajateltuna tuollaiset uskomukset ovat psykoottisia.
Olisi vain mukava kuulla jonkinlaista kommenttia tästä.

5

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwwwwäiski

      Et vielä tunne itseäsi kovin hyvin aikuisesta iästäsi huolimatta. Olet kuitenkin selvästi tutustumassa siihen nuoreen naiseen, joksi olet kasvanut. Onko elämääsi hallinnut aikaisemmin voimakas uskonnollinen kasvatus? Kuvailemasi kaltaisia ajatuksia olen kuullut juuri uskonnollisen kasvatuksen saanneilta ihmisiltä jotka taistelevat ulos vanhempiensa rakentamasta uskonnon vankilasta.

      Vinkkinä jatkoa ajatellen... sinussa tai kenessäkään muussakaan ihmisessä ei ole mitään yliluonnollista tai piileviä taikavoimia. Oman mielenterveyden kannalta olisi suositeltavaa suunnata kiinnostusta enemmän ulkopuoliseen maailmaan välillä sen asemasta että vain "tuijottaa" sisäänpäin narsistisesti omia tuntemuksiaan jumaloiden. Lue vaikkapa kirjoja. Hyppää esimerkiksi Sinuhe Egyptiläisen tarinaan ja katso sitten sen tiiliskiven jälkeen miltä elämä näyttää.

      • jalat irti maasta

        Minusta taas tämä kirja sopisi paremmin.

        *Useiden suosittujen joogakirjojen tekijä kuvaa tässä mystis-biograafisessa teoksessaan muinaisegyptiläisen suuren vihkimyksen ja esittää korkea-arvoisen papin Ptahhotepin opeista valikoiman, joka valaisee koko universumin, ihmissielun ja elämän lakeja. Lukijalle avautuu kirjan kautta ajatusten, elämysten ja kokemusten hämmästyttävän rikas maailma, joka käsittää koko mystiikan alueen sekä havainnollistaa vakuuttavasti karman ja jälleensyntymisen lakeja.*

        https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10052&productId=3751985&langId=-11&contractId=


      • rftyuiopö'ä
        jalat irti maasta kirjoitti:

        Minusta taas tämä kirja sopisi paremmin.

        *Useiden suosittujen joogakirjojen tekijä kuvaa tässä mystis-biograafisessa teoksessaan muinaisegyptiläisen suuren vihkimyksen ja esittää korkea-arvoisen papin Ptahhotepin opeista valikoiman, joka valaisee koko universumin, ihmissielun ja elämän lakeja. Lukijalle avautuu kirjan kautta ajatusten, elämysten ja kokemusten hämmästyttävän rikas maailma, joka käsittää koko mystiikan alueen sekä havainnollistaa vakuuttavasti karman ja jälleensyntymisen lakeja.*

        https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10052&productId=3751985&langId=-11&contractId=

        Elisabeth Haichin opetukset tehokäytössä

        Elisabeth Heichin, "Vihkimys" kirjassa esittelemät 12 kaksoisominaisuutta ovat maailmanluokan tehotestissä. Olemmeko oppineet mitään evoluution saatossa? Käytämmekö ominaisuuksiamme tuhoavasti? Noissa 12:sta kaksoisominaisuudessa tiivistyy koko ihmisenä toimimisen kirjo. Kaksoisominaisuudet ovat: vaikeneminen - puhuminen, vastaanottavuus - kyky torjua vaikutukset, totteleminen - hallitseminen, nöyryys - itseluottamus, salamannopeus - harkinta, kaiken hyväksyminen - erottelukyky, varovaisuus - rohkeus, ei minkään omistaminen - kaiken hallinta, mihinkään sitoutumattomuus - uskollisuus, julkinen esiintyminen - huomaamaton toiminta, kuoleman halveksunta - elämän kunnioitus, välinpitämättömyys - rakkaus (Haich, Vihkimys, ISBN 952-90-3350-8) Kyvykkyyttä ilmentää kaksoisominaisuuksia rakentavasti koetellaan kiivaasti. Yksilötasolla ja kollektiivisella tasolla. Sinun elämässäsi ja minun elämässäni. Meidän suhteessamme ja suhtautumisessa toisiimme, sekä maailman tilaan ja tilanteisiin.

        Elämän koulun luonne on muuttunut viime aikoina. Ihmiset ominaisuuksineen ovat pysyneet kutakuinkin samankaltaisina, mutta näytelmään on tullut mukaan uusia tekijöitä. Globalisaatio ja transsendentaalisten kokemusten lisääntyminen etenevät sellaisella vauhdilla, että saattaa olla vaikeuksia pysyä mukana. Seuraava merkittävä tekijä lienevät avaruudelliset yhteydet ja niiden julkituominen planeetan laajuisesti. Edellä mainittuihin liittyy vielä kolmaskin uudenlainen ja ikään kuin pinnan alla kypsyvä tekijä, lapset. Ominaisuuksiltaan, psyykkisiltä kyvyiltään, tietoisuudeltaan ja rakkauden määrältään, aivan uudenlaista laajuutta todeksi elävät lapset. Tämä on suuri asia. Tietoisuuden evoluutio ja avaruudelliset yhteydet avautuvat sisäisesti. Ihmiskollektiivi on kokemassa vertaansa vailla olevaa positiivista muutosta sisältä päin. Samanaikaisesti planeettaa moukaroidaan armottomammin kuin koskaan. Megaevoluution positiivista visiota jarruttavat voimat iskevät kiivaasti, synnyttävät toisaalla yltäkylläisyyttä ja toisaalla köyhyyttä. Tätä taistelua seuratessaan, mediavälineiltä ja monilta ihmisyksilöiltä, jää helposti havaitsematta todellisempi kehitys. Se ei pääse otsikoihin eikä uutisiin. Kuitenkin se kypsyy ja versoo ihmisissä. Rakkaus. Maailman tila saadaan ja usein halutaankin saada näyttämään surkeammalta kuin se on. Ei tarvitse edes valehdella. Riittää että valikoidaan tieto, jota välitetään ihmisille. Näin kylvetään pelkoa ja epäluuloisuutta, ajatuksiin ja toimintaan, joiden avulla hallitaan ja rahastetaan.

        Syyt ja seuraukset ovat usein vaikeammin hahmotettavissa maailmassa, jossa etäisyydet näiden välillä kasvavat. Maantieteelliset ja henkiset etäisyydet. Eräs mysteerikoulun, tämän elämän, kollektiivinen testi on luottamus ja erottelukyky. Tämä koettelee kaikkia kansakuntia, jokaista ihmistä, ympäri planeetan. Tällä hetkellä. Nyt. Tämä on loistava mahdollisuus. Kulkea ahtaasta portista. Elämän mysteerikoulussa kyvykkyyttämme ja halukkuuttamme tarkastella asioita planeetan laajuisesti koetellaan. Ekologiset asiat eivät maiden rajoja tunne ja yhä vähemmän rajoja tuntevat kaupalliset ja poliittisetkaan tekijät. Yksityiselämämme ja lähipiirimme lisäksi, meidän fyysistäkin maailmankuvaamme ovat tulleet muokkaamaan planetaariset asiat. Tiedostamisessa on kysymys rakkaudesta. Rakkaus tiedostaa sen minkä pelko kätkee, kirjoitin kirjassani "Rakkaudella". Asia lienee ajankohtaisempi kuin koskaan, tässä maailmassa, jonka todellinen valtahierarkia käyttää demokratiaa kulissina. Suurin totuus ja se ainoa todella merkittävä totuus on sinussa, minussa ja jokaisessa ihmisessä. Olemme täällä opettaaksemme tuota totuutta itsellemme. Vasta opittuamme itse, voimme opettaa toisiamme. Oma oppiminen on totuuksien todeksi elämistä omassa elämässä. Tämä vaatii yksilöltä yhä enemmän, sillä harhautuksen demoninen voima on kiihtynyt. Se on suorastaan vallannut yhteiskuntamme tai pikemminkin olemme rakentaneet tämän hetkiset rakenteet tuon harhan perustalle. Tässäkin on ahdas portti ja testi kaksoisominaisuuksille. Tämä myös koettelee ihmisyksilön intuitiota, sillä oman sisäisen äänensä joutuu asettamaan yhä suuremmassa määrin vastakkain jonkin yleisesti hyväksytyn toimintatavan tai asenteen kanssa. Rakkaus. Tähän voimme saada vihkimyksen vain itseltämme. Vapaaehtoisesti.

        Timo Teide


    • Jake.

      Ihmiset alkavat pikku hiljaa heräillä ja huomata että ympäristöön, asioihin ja toisiin ihmisiin voi vaikuttaa pelkällä ajatuksen voimalla. Mediaation avulla tätä kykyä voi herkistää ja energiaa ohjailla haluttuun suuntaan. Pian huomaat kuinka ajatuksen focus alkaa heti "kiehua". Esimerkiksi jos alat ajatella että haluat parkkipaikan oven vierestä niin yllättäen alat niitä saamaan. Niin se vaan on.

    • OmShantiShivaShakti

      Ei telepatiaa, vaan empatiaa. Silloin kun tuntee sen mitä toiset ja toiset tuntee sen mitä itsekkin. Hyvin jännittävä ilmiö, vaikkakin pakkaa sekoittaa se että aina ei tiedosta että kuka tunsikaan alunperin mitä. Kyseessä lienee välivaihe, joka rauhoittuu kunhan omat tiedostamattomat tunne-energiansa saa "pureskeltua" ja siirrettyä puhdistettuna "ylöspäin". Sillävälin vastaan tullee kaikenlaista "paranormalia".

      Kyseessä lienee hieman samankaltainen ilmiö kuin telepatia jossa homma toimii esimerkiksi niin että omaan päähän tulee selkeä ajatus (peräisin joko itseltä tai toislta), ja jonkun toisen päähän tulee sama selkeä ajatus (peräisin joko itseltä tai toiselta), ja sitten sanotaan sama asia ääneen yhtä aikaa.

      Sattumaako, ehkä. Ainakin ilmiöiden sattumanvaraisuus jää joskus harmittamaan, sillä ne eivät tahdo tuntuvan olevan tietoisen tahdonvoiman hallittavissa. Ehkä sen jälkeen vasta kun alitajunnassa ei ole esteitä, niin tahto voi komentaa niin älyllistä kuin tunteellistakin puolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe