sähköauto

-Napa

Sähköautotehdas edelleen vireillä Varkauteen.
Miksi postin sähköautot ei ole kulkeneet pitkään aikaan Varkaudessa,
vaan ne on hinattu piiloon postin parkkipaikalta.

205

4910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itella-logistikko

      Syynä on toimimattomuus.

      • akkuporakone,

        Kiina käyttää sähköauto- ja akkutuotannon kehitykseen v. 2011 yli 10 miljardia euroa.
        Kiinan akkutuotanto ja kehitys on jo ylivertaista maailmalla, näin uutisoi mtv-3.
        Miten voi pieni varkaus kestää tallaisessa kyydissä mukana? EI MITENKÄÄN.


      • Itella-logistikko
        akkuporakone, kirjoitti:

        Kiina käyttää sähköauto- ja akkutuotannon kehitykseen v. 2011 yli 10 miljardia euroa.
        Kiinan akkutuotanto ja kehitys on jo ylivertaista maailmalla, näin uutisoi mtv-3.
        Miten voi pieni varkaus kestää tallaisessa kyydissä mukana? EI MITENKÄÄN.

        Ilmeisesti nuo autot pitää lähettää Kiinaan.


      • Auteur/artist

      • Auteur/artist
        Auteur/artist kirjoitti:

        Lahdessa on ainutlaatuista sähköauto-osaamista. Ottakaa oppia.... http://www.lahtisbp.fi/fi/menestystarinoita/sahkobussi_starttaa

        http://www.lahtisbp.fi/fi/tapahtumat_ja_uutiset/uutiset/?a=viewItem&itemid=1334 Osaaminen/kielitaito ja verbaalinen ylivoima on tie menestykseen.....


      • ww

      • www.

    • Pärevalakee

      Kiinasta kyllä kajahtaa kunnolla kilpailukykyisin kustannuksin kohtapuoleen kaikille kansoille kummastel-
      tavaksi.

      • Konkurssi

        Sijoittajat ja rahoittajat eivät anna penninjeniä IDIOOTTI Sähköauto/akkutehtaisiin Suomeen. Kiina on johtava valmistaja. Ja varma MARKKINAJOHTAJA ! Varkaus on tuomittu häviäjä.


      • Sähköauto on kupla
        Konkurssi kirjoitti:

        Sijoittajat ja rahoittajat eivät anna penninjeniä IDIOOTTI Sähköauto/akkutehtaisiin Suomeen. Kiina on johtava valmistaja. Ja varma MARKKINAJOHTAJA ! Varkaus on tuomittu häviäjä.

        Sähköautolla ei ole tulevaisuutta Suomessa. Hybrideillä on tulevaisuutta . Esimerkiksi Toyota Priuksella, mutta hybridiautojen kalleus ei tuo säästöjä normaalikäyttäjälle. Lisäksi valmistaja on kieltänyt peräkoukun asentamisen Priukseen, mikä on suuri heikennys käytettävyyteen. Sähköautotehdas hankkeet tekevät Varkauden ja alueen kehitysyhtiöt naurunalaisiksi. Warkauden Lehti on lähdekritiikin puuttuessa syyllistynyt huonoon journalismiin uutisoinnissaan akkutehtaasta ja yms. Uskon uuden päätoimittajan tuovan selkeän parannuksen tähän.


      • Sähköauto on kupla
        Sähköauto on kupla kirjoitti:

        Sähköautolla ei ole tulevaisuutta Suomessa. Hybrideillä on tulevaisuutta . Esimerkiksi Toyota Priuksella, mutta hybridiautojen kalleus ei tuo säästöjä normaalikäyttäjälle. Lisäksi valmistaja on kieltänyt peräkoukun asentamisen Priukseen, mikä on suuri heikennys käytettävyyteen. Sähköautotehdas hankkeet tekevät Varkauden ja alueen kehitysyhtiöt naurunalaisiksi. Warkauden Lehti on lähdekritiikin puuttuessa syyllistynyt huonoon journalismiin uutisoinnissaan akkutehtaasta ja yms. Uskon uuden päätoimittajan tuovan selkeän parannuksen tähän.

        Varkauden akkutehtaan ensimmäinen kumppani Thunder-Sky on kaatumassa . Kiinalaisen Thunder-Skyn tappio oli ällistyttävät yli 1000 000 000 $. Lääkkeeksi akkujen olemattomaan kysyntään Kiinassa kuten Varkaudessakin "harkitaan" sähköautotehdasta pelastamaan akkutehdas. TÄSSÄ UUTINEN http://www.hktdc.com/info/vp/a/elec/en/1/2/1/1X078000/Electronics---Electricals/Thunder-Sky-Battery-s-H1-loss-widens-to-HK-1-06-billion.htm


      • Turhaa marinaa
        Sähköauto on kupla kirjoitti:

        Sähköautolla ei ole tulevaisuutta Suomessa. Hybrideillä on tulevaisuutta . Esimerkiksi Toyota Priuksella, mutta hybridiautojen kalleus ei tuo säästöjä normaalikäyttäjälle. Lisäksi valmistaja on kieltänyt peräkoukun asentamisen Priukseen, mikä on suuri heikennys käytettävyyteen. Sähköautotehdas hankkeet tekevät Varkauden ja alueen kehitysyhtiöt naurunalaisiksi. Warkauden Lehti on lähdekritiikin puuttuessa syyllistynyt huonoon journalismiin uutisoinnissaan akkutehtaasta ja yms. Uskon uuden päätoimittajan tuovan selkeän parannuksen tähän.

        Jos Varkauden akkutehtaan markkinat olisivatkin vain ja ainoastaan Suomessa niin aika äkkiä tarjonta ylittäisi kysynnän. Ja täällä jotkut aasit vaan jauhaa asiasta mistä eivät mitään ymmärrä.Eihän niitä akkujärjestelmiä tehdä pelkästään autoihin,kyse on paljon laajemmista valikoimista. Työkoneet,varavirtajärjestelmät jne.jne. Annetaan uusien tuulien puhaltaa niin kauan kun joillakin on rahaa ja uskallusta aloittaa jotakin uutta täällä "sellunpilaajien" kansoittamassa takapajulassa. Työttömyyttäkö sitä pitäisi tukea miljoonilla euroilla? Mitä ihmeen joka alan asiantuntijoita täällä oikein ruikuttaa?


      • Litiumia depressioon
        Turhaa marinaa kirjoitti:

        Jos Varkauden akkutehtaan markkinat olisivatkin vain ja ainoastaan Suomessa niin aika äkkiä tarjonta ylittäisi kysynnän. Ja täällä jotkut aasit vaan jauhaa asiasta mistä eivät mitään ymmärrä.Eihän niitä akkujärjestelmiä tehdä pelkästään autoihin,kyse on paljon laajemmista valikoimista. Työkoneet,varavirtajärjestelmät jne.jne. Annetaan uusien tuulien puhaltaa niin kauan kun joillakin on rahaa ja uskallusta aloittaa jotakin uutta täällä "sellunpilaajien" kansoittamassa takapajulassa. Työttömyyttäkö sitä pitäisi tukea miljoonilla euroilla? Mitä ihmeen joka alan asiantuntijoita täällä oikein ruikuttaa?

        Litiumakku on epästabiili ja tulenarka . Teollisuus, ilmailu, merenkulku, rautatiet ei voi eikä saa käyttää litiumakkuja. Nämä täysinkierrätettävät teollisuusakut ovat markkinajohtajia. HUOMAA maailman suurin varavirtajärjestelmä on tehty näillä akuilla http://www.hansabattery.fi/index.php/fi/tuotteet/teollisuus.html Litiumakkuja käytetään menestyksellä kesällä sähkötyökaluissa. Pakkasessa NiCd akuilla varustetut sähkötyökalut toimivat virheettömästi. Litiumit ei toimi kylmässä. Tämä pätee myös autoihin, työkoneisiin, varavirtajärjestelmiin jne.jne. Varkaus ja varsinkin Kosulanniemi on hyvä paikka asua . Vain puhdas markkinatalous voi luoda työpaikkoja. Subventoinnit ja epäterveet tukirakenteet vääristävät kilpailua sekä lisäävät verorasitusta ja vievät kansantaloutta suohon.


      • electronics
        Litiumia depressioon kirjoitti:

        Litiumakku on epästabiili ja tulenarka . Teollisuus, ilmailu, merenkulku, rautatiet ei voi eikä saa käyttää litiumakkuja. Nämä täysinkierrätettävät teollisuusakut ovat markkinajohtajia. HUOMAA maailman suurin varavirtajärjestelmä on tehty näillä akuilla http://www.hansabattery.fi/index.php/fi/tuotteet/teollisuus.html Litiumakkuja käytetään menestyksellä kesällä sähkötyökaluissa. Pakkasessa NiCd akuilla varustetut sähkötyökalut toimivat virheettömästi. Litiumit ei toimi kylmässä. Tämä pätee myös autoihin, työkoneisiin, varavirtajärjestelmiin jne.jne. Varkaus ja varsinkin Kosulanniemi on hyvä paikka asua . Vain puhdas markkinatalous voi luoda työpaikkoja. Subventoinnit ja epäterveet tukirakenteet vääristävät kilpailua sekä lisäävät verorasitusta ja vievät kansantaloutta suohon.

        Ei ole litiumista oikein varavoimakoneisiinkaan (mm. UPS) koska ne eivät kestä jatkuvaa latausta / täydessä lataustilassa pitämistä, kuten lyijyakku kestää. UPS käytössä akut pidetään aina täyteen ladattuina eikä niistä pureta varausta muuten kuin sähkökatkon aikana tai jos tehdään tarkoituksellinen akustotesti. Myöskään NiCd ei kestä tällaista käyttöä.

        Litiumakuilla on paikkansa kevyessä kannettavassa elektroniikassa (kännykät, laptopit, kamerat jne) jossa on oikeasti hyötyä suuresta energiatiheydestä ja pienestä painosta. Harmi, ettei varkauden akkutehdas tuota tämän tyyppisiä akkuja.


      • menneessä!
        Litiumia depressioon kirjoitti:

        Litiumakku on epästabiili ja tulenarka . Teollisuus, ilmailu, merenkulku, rautatiet ei voi eikä saa käyttää litiumakkuja. Nämä täysinkierrätettävät teollisuusakut ovat markkinajohtajia. HUOMAA maailman suurin varavirtajärjestelmä on tehty näillä akuilla http://www.hansabattery.fi/index.php/fi/tuotteet/teollisuus.html Litiumakkuja käytetään menestyksellä kesällä sähkötyökaluissa. Pakkasessa NiCd akuilla varustetut sähkötyökalut toimivat virheettömästi. Litiumit ei toimi kylmässä. Tämä pätee myös autoihin, työkoneisiin, varavirtajärjestelmiin jne.jne. Varkaus ja varsinkin Kosulanniemi on hyvä paikka asua . Vain puhdas markkinatalous voi luoda työpaikkoja. Subventoinnit ja epäterveet tukirakenteet vääristävät kilpailua sekä lisäävät verorasitusta ja vievät kansantaloutta suohon.

        Vanhemmat litium-kobolttioksidi akut ovat epästabiileja ja tulenarkoja. Paremman ja turvallisen kemian omaavat litium-rautafosfaatti akut ovat taas soveltuvia moneen käyttöön. Oikein käytettyinä ovat täysin turvallisia.

        Jos jonkin mielestä eivät sovi varavoimaksi, niin lukekaa tämä:
        http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article558613.ece?s=u&wtm=tt-11012011


      • electronics
        menneessä! kirjoitti:

        Vanhemmat litium-kobolttioksidi akut ovat epästabiileja ja tulenarkoja. Paremman ja turvallisen kemian omaavat litium-rautafosfaatti akut ovat taas soveltuvia moneen käyttöön. Oikein käytettyinä ovat täysin turvallisia.

        Jos jonkin mielestä eivät sovi varavoimaksi, niin lukekaa tämä:
        http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article558613.ece?s=u&wtm=tt-11012011

        Sähkön varastoiminen ja varavoima ovat kaksi täysin eri asiaa. Varastoimisessa litium voisi menestyä koska sehän on syklistä käyttöä; akkua ladataan ja puretaan kuten normaalikäytössäkin. Muutenhan ei ole mitään järkeä "varastoida" jos menetelmällä ei tasattaisi kulutushuippuja yms. Itse asiassa, kun suomessakin mennään jatkossa hyvin todennäköisesti pörssihinnoiteltuun sähköön myös kotitalouksissa, voi tulla kokonaan uudenlainen tarve varastoida sähköä silloin kun se on halvempaa ja ajella akustoista hintapiikkien ajan.

        Varavoimalaitteissa on taasen kyseessä stand-by käyttö, jossa akut vaan yksinkertaisesti pidetään täydessä varauksessa tavalla tai toisella. Sellaista ei litium tahdo kestää kovin kauaa, kapasiteetti alkaa hiljalleen kadota ja jo parin vuoden lataamisen jälkeen alkavat olla valmista kamaa. Sen sijaan hyvä lyijyakku kestää tätä rääkkiä kymmenenkin vuotta.

        Kokeilkaapa laittaa vaikka läppäri, kännykkä, kamera tms. jatkuvaan lataukseen ja katsokaa, vieläkö vuoden päästä akku antaa täyden kapasiteettinsa, kuten uutena. Ei anna...


      • ABC...
        electronics kirjoitti:

        Sähkön varastoiminen ja varavoima ovat kaksi täysin eri asiaa. Varastoimisessa litium voisi menestyä koska sehän on syklistä käyttöä; akkua ladataan ja puretaan kuten normaalikäytössäkin. Muutenhan ei ole mitään järkeä "varastoida" jos menetelmällä ei tasattaisi kulutushuippuja yms. Itse asiassa, kun suomessakin mennään jatkossa hyvin todennäköisesti pörssihinnoiteltuun sähköön myös kotitalouksissa, voi tulla kokonaan uudenlainen tarve varastoida sähköä silloin kun se on halvempaa ja ajella akustoista hintapiikkien ajan.

        Varavoimalaitteissa on taasen kyseessä stand-by käyttö, jossa akut vaan yksinkertaisesti pidetään täydessä varauksessa tavalla tai toisella. Sellaista ei litium tahdo kestää kovin kauaa, kapasiteetti alkaa hiljalleen kadota ja jo parin vuoden lataamisen jälkeen alkavat olla valmista kamaa. Sen sijaan hyvä lyijyakku kestää tätä rääkkiä kymmenenkin vuotta.

        Kokeilkaapa laittaa vaikka läppäri, kännykkä, kamera tms. jatkuvaan lataukseen ja katsokaa, vieläkö vuoden päästä akku antaa täyden kapasiteettinsa, kuten uutena. Ei anna...

        AES:n laitos antaa HUIPPUTEHOA minuuttien ajan. Vauhtipyörä tai/ja superkondensaattori ajaa saman asian. Varavoimakäyttöön litiumakku ei sovellu. Varavoimakäytössä teollisuus NiCd KOH nesteakku kestää stand-by käyttöä 20 vuotta. Alaskassa voi olla -52 astetta pakkasta ja akkujen on kestettävä. http://www.hansabattery.fi/index.php/fi/tuotteet/teollisuus.htmlasta http://www05.abb.com/global/scot/scot232.nsf/veritydisplay/faf8b33a47f7ef21c1256d94002a24a7/$file/prs bess gvea_rev1.pdf


      • ABC...
        ABC... kirjoitti:

        AES:n laitos antaa HUIPPUTEHOA minuuttien ajan. Vauhtipyörä tai/ja superkondensaattori ajaa saman asian. Varavoimakäyttöön litiumakku ei sovellu. Varavoimakäytössä teollisuus NiCd KOH nesteakku kestää stand-by käyttöä 20 vuotta. Alaskassa voi olla -52 astetta pakkasta ja akkujen on kestettävä. http://www.hansabattery.fi/index.php/fi/tuotteet/teollisuus.htmlasta http://www05.abb.com/global/scot/scot232.nsf/veritydisplay/faf8b33a47f7ef21c1256d94002a24a7/$file/prs bess gvea_rev1.pdf

        http://www05.abb.com/global/scot/scot232.nsf/veritydisplay/faf8b33a47f7ef21c1256d94002a24a7/$file/prs bess gvea_rev1.pdf


      • Anonyymi
        Sähköauto on kupla kirjoitti:

        Sähköautolla ei ole tulevaisuutta Suomessa. Hybrideillä on tulevaisuutta . Esimerkiksi Toyota Priuksella, mutta hybridiautojen kalleus ei tuo säästöjä normaalikäyttäjälle. Lisäksi valmistaja on kieltänyt peräkoukun asentamisen Priukseen, mikä on suuri heikennys käytettävyyteen. Sähköautotehdas hankkeet tekevät Varkauden ja alueen kehitysyhtiöt naurunalaisiksi. Warkauden Lehti on lähdekritiikin puuttuessa syyllistynyt huonoon journalismiin uutisoinnissaan akkutehtaasta ja yms. Uskon uuden päätoimittajan tuovan selkeän parannuksen tähän.

        Uusi päätoimittaja on kaupungin talutusnuorassa. Täysin hampaaton henkilö tehtäväänsä.


    • ottakaa selvää
      • Sähköauto on kupla

      • Sähköauto

      • jakorasia`-`
        Sähköauto kirjoitti:

        Paskalain ÄITI ministeri Lehtomäki möläytti http://www.vihrealanka.fi/node/3317 Keskustapuolueella on asiantuntemus!

        Sähköautoutopiaa
        Kirjoitin vähän aikaa sitten ministereiden aivopieruista. Ympäristöministeri Paula Lehtomäki (kesk) räjäytti tänään potin kertomalla halustaan kieltää autojen polttomoottorit. Malliesimerkki siitä, kun naispoliitikko puhuu jostain asiasta johon liittyy tekniikkaa sekä yksinkertaista matematiikkaa. Silloin mennään yleensä joka kerta metsään niin että rytisee.

        Nykyaikaisen sähköauton lataaminen ottaa tehoa noin 3 kilowattia, lataus kestää tunteja eikä toimintasäde ole kovinkaan kummoinen. Jos otaksutaan, että Lehtomäelläkin olisi sen verran ymmärrystä, että raskas kalusto on jätettävä pois, ja sähköautoiksi vaihdettaisiin ainoastaan henkilöautot, voidaan tehdä yksinkertainen laskelma. Suomessa oli vuoden lopussa 2682831 henkilöautoa. Kun ne laitettaisiin kaikki laturiin yöllä, siitä tulisi 2682831 kertaa 3000 watin kuorma, yhteensä 8048493000 wattia. Selvemmin sanottuna siis 8048 megawattia. Suomen sähköverkon tila tätä kirjoitettaessa kertoo, että Suomessa on sähköntuotantoa 10694 MW, josta suurin osa tuotetaan ydinvoimalla (2730 MW). Sähköautojen lataaminen veisi siis neljä kertaa Suomen ydinvoimaloiden tuoton verran.

        Aikoisikohan Lehtomäki puoltaa 16 uuden ydinvoimalan rakentamista, jos Suomen autokanta vaihdetaan sähköautoiksi? Koskia ei ole enempää padottavaksi, ja tuulivoima on vielä selkeämmin poissuljettu mahdollisuus. Nykyisten tuulivoimaloiden määrä pitäisi nimittäin autojen lataamiseksi 80-kertaistaa. Se tarkoittaisi noin 2700 tuulimyllyn pystyttämistä rannikoille, ja tyynellä ilmalla voitaisiin autoilu unohtaa. Vai ostettaisiinko sähkö Venäjältä, niin ei tarvitsisi niitä - huijui - ydinvoimaloita rakentaa?

        Ai niin. Suomessa rekisteröitiin viime vuonna viisi (5) sähköautoa.


      • EI sähköautotehdas
        jakorasia`-` kirjoitti:

        Sähköautoutopiaa
        Kirjoitin vähän aikaa sitten ministereiden aivopieruista. Ympäristöministeri Paula Lehtomäki (kesk) räjäytti tänään potin kertomalla halustaan kieltää autojen polttomoottorit. Malliesimerkki siitä, kun naispoliitikko puhuu jostain asiasta johon liittyy tekniikkaa sekä yksinkertaista matematiikkaa. Silloin mennään yleensä joka kerta metsään niin että rytisee.

        Nykyaikaisen sähköauton lataaminen ottaa tehoa noin 3 kilowattia, lataus kestää tunteja eikä toimintasäde ole kovinkaan kummoinen. Jos otaksutaan, että Lehtomäelläkin olisi sen verran ymmärrystä, että raskas kalusto on jätettävä pois, ja sähköautoiksi vaihdettaisiin ainoastaan henkilöautot, voidaan tehdä yksinkertainen laskelma. Suomessa oli vuoden lopussa 2682831 henkilöautoa. Kun ne laitettaisiin kaikki laturiin yöllä, siitä tulisi 2682831 kertaa 3000 watin kuorma, yhteensä 8048493000 wattia. Selvemmin sanottuna siis 8048 megawattia. Suomen sähköverkon tila tätä kirjoitettaessa kertoo, että Suomessa on sähköntuotantoa 10694 MW, josta suurin osa tuotetaan ydinvoimalla (2730 MW). Sähköautojen lataaminen veisi siis neljä kertaa Suomen ydinvoimaloiden tuoton verran.

        Aikoisikohan Lehtomäki puoltaa 16 uuden ydinvoimalan rakentamista, jos Suomen autokanta vaihdetaan sähköautoiksi? Koskia ei ole enempää padottavaksi, ja tuulivoima on vielä selkeämmin poissuljettu mahdollisuus. Nykyisten tuulivoimaloiden määrä pitäisi nimittäin autojen lataamiseksi 80-kertaistaa. Se tarkoittaisi noin 2700 tuulimyllyn pystyttämistä rannikoille, ja tyynellä ilmalla voitaisiin autoilu unohtaa. Vai ostettaisiinko sähkö Venäjältä, niin ei tarvitsisi niitä - huijui - ydinvoimaloita rakentaa?

        Ai niin. Suomessa rekisteröitiin viime vuonna viisi (5) sähköautoa.

        Paula lehtomäkeä koulutettiin Varkaudessa akkutekniikan mahdollisuuksista ja hyvin hän on oppinsa sisäistänyt. Varkauden sähköautotehdas on riemuvoitto Navitas kehityksen asiantuntemukselle ja markkinatuntemukselle. Hölmö energiapuistokin on realistisempi kuin sähköautotehdas/akkutehdas. Paula Lehtomäki on puhtaasti manipulaation uhri . Ymmärtämättömyys on määräävänä ja kriittisyys puuttuu Lehtomäeltä täysin.


      • VASTUU
        EI sähköautotehdas kirjoitti:

        Paula lehtomäkeä koulutettiin Varkaudessa akkutekniikan mahdollisuuksista ja hyvin hän on oppinsa sisäistänyt. Varkauden sähköautotehdas on riemuvoitto Navitas kehityksen asiantuntemukselle ja markkinatuntemukselle. Hölmö energiapuistokin on realistisempi kuin sähköautotehdas/akkutehdas. Paula Lehtomäki on puhtaasti manipulaation uhri . Ymmärtämättömyys on määräävänä ja kriittisyys puuttuu Lehtomäeltä täysin.

        http://www.savonsanomat.fi/multimedia/archive/00164/autoliite_1611_164991a.pdf http://www.yritystele.fi/i/Navitas Kehitys Oy/215473


      • akut eivät kannata

      • Sähköauto on kupla
        akut eivät kannata kirjoitti:

        "Koskisen mukaan mukaan sähkökäyttöisten henkilöautojen akut ovat sen verran kovasti kilpailtu alue, että siihen ei suomalaisen akkuvalmistajan kannata panna paukkuja. "

        http://www.talouselama.fi/yrityskaupat/article565187.ece

        Koskinen ymmärtää tilanteen. Timo Miettisen miljoonat takaavat perustoimintojen ja R&D:n säilymisen Varkaudessa. Kysymys on haluaako Timo Miettinen pumpata miljoonia yhtiöön jatkuvasti vuosittain? Miten asiantuntevasti markkinatutkimus on tehty? Energiavarastoissa ei ole tulevaisuus. Litiurautafosfaatti-akkuvalmistaja A123 nojaa yhä enemmän energiavarastoihin http://finance.yahoo.com/echarts?s=AONE#chart1:symbol=aone;range=1y;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined


      • ralllikuski
        Sähköauto on kupla kirjoitti:

        Koskinen ymmärtää tilanteen. Timo Miettisen miljoonat takaavat perustoimintojen ja R&D:n säilymisen Varkaudessa. Kysymys on haluaako Timo Miettinen pumpata miljoonia yhtiöön jatkuvasti vuosittain? Miten asiantuntevasti markkinatutkimus on tehty? Energiavarastoissa ei ole tulevaisuus. Litiurautafosfaatti-akkuvalmistaja A123 nojaa yhä enemmän energiavarastoihin http://finance.yahoo.com/echarts?s=AONE#chart1:symbol=aone;range=1y;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined

        harrastetaan isojenpoikien sähköauto leikkejä.


      • Sivistystoimi
        ralllikuski kirjoitti:

        harrastetaan isojenpoikien sähköauto leikkejä.

        Kaupunkimme veronmaksajat maksavat kaiken. Kansalaiset ovat ymmärtäneet koplaukset ja Rotary vierailu tehtaalle toi vahvistusta tähän. Warkauden Lehden agitaatio pro akkutehdas, että Varkautelaisten ymmärryksen kyseenalaistaminen ja yleinen aliarviointi on ollut outoa.


      • honey well
        Sivistystoimi kirjoitti:

        Kaupunkimme veronmaksajat maksavat kaiken. Kansalaiset ovat ymmärtäneet koplaukset ja Rotary vierailu tehtaalle toi vahvistusta tähän. Warkauden Lehden agitaatio pro akkutehdas, että Varkautelaisten ymmärryksen kyseenalaistaminen ja yleinen aliarviointi on ollut outoa.

        joku järjestys pitää tulla ettei etelän kusettajat suolaa meitä


      • WL tilaaja
        honey well kirjoitti:

        joku järjestys pitää tulla ettei etelän kusettajat suolaa meitä

        Warkauden Lehtikin on ymmärtänyt kaupungin kivijalkana olevan teollisuuden ja osaamisen merkityksen


      • ajohaalarit
        ralllikuski kirjoitti:

        harrastetaan isojenpoikien sähköauto leikkejä.

        ja vaikka osallistumaan ajoharjoitteluun, niin eikös tätä harrasteta veronmaksajien
        rahoilla.


      • Järki kädessä
        ajohaalarit kirjoitti:

        ja vaikka osallistumaan ajoharjoitteluun, niin eikös tätä harrasteta veronmaksajien
        rahoilla.

        Kun Eiserin tiloissa loppuu leikki.


      • Postiauto
        Järki kädessä kirjoitti:

        Kun Eiserin tiloissa loppuu leikki.

        Oli meillä haaveissa, mutta toimia se ei voi.


      • Jaak-ko
        Postiauto kirjoitti:

        Oli meillä haaveissa, mutta toimia se ei voi.

        http://yle.fi/alueet/savo/2011/02/varkauteen_kaavaillaan_sahkoautojen_kokoonpanoa_2338688.html

        autot tuodaan Kiinasta ja sitten niihin vaihdetaan Varkauden akut "ei vielä yhtään akkua ole valmistunut varkaudesta". Olisiko jo syytä laukkauttaa tämä Navitas Kehitys Oy ja Välimäki tuhlaamaan meidän vähiä rahoja sinne mistä on tullut.
        Eikös tämä Varkautelainen kansanedustaja ehdokas kirjoittanut lehdessä, ettei
        tämä Kehitys ole saanut vielä mitään aikaan ja totesi vielä, urheiluelämässä tämmöinen valmentaja olisi aanut jo kenkää.


      • Ei toimivuutta
        Jaak-ko kirjoitti:

        http://yle.fi/alueet/savo/2011/02/varkauteen_kaavaillaan_sahkoautojen_kokoonpanoa_2338688.html

        autot tuodaan Kiinasta ja sitten niihin vaihdetaan Varkauden akut "ei vielä yhtään akkua ole valmistunut varkaudesta". Olisiko jo syytä laukkauttaa tämä Navitas Kehitys Oy ja Välimäki tuhlaamaan meidän vähiä rahoja sinne mistä on tullut.
        Eikös tämä Varkautelainen kansanedustaja ehdokas kirjoittanut lehdessä, ettei
        tämä Kehitys ole saanut vielä mitään aikaan ja totesi vielä, urheiluelämässä tämmöinen valmentaja olisi aanut jo kenkää.

        Mopoauto pelastamaan akkutehdasta? 18 000 euroa maksavalla mopoautolla on tulevaisuutta? Todistetusti litium-akku kestää 3 vuotta ja ei toimi talvella.


      • -napa
        Ei toimivuutta kirjoitti:

        Mopoauto pelastamaan akkutehdasta? 18 000 euroa maksavalla mopoautolla on tulevaisuutta? Todistetusti litium-akku kestää 3 vuotta ja ei toimi talvella.

        miksi ei tarvita Varkauden akkuja ja autoja, koska parempi
        on jo keksitty.
        http://www.iltalehti.fi/autot/2011020413130298_au.shtml


      • -napa kirjoitti:

        miksi ei tarvita Varkauden akkuja ja autoja, koska parempi
        on jo keksitty.
        http://www.iltalehti.fi/autot/2011020413130298_au.shtml

        Tämäkin on hybridiauto jonka voimanlähde on myös sähkö. Siksi kulutus on niin pieni. 10v päästä yli puolet autoista on joko hybridejä tai kokonaan sähkö-autoja.


      • Akku on välttämätön
        bruno2 kirjoitti:

        Tämäkin on hybridiauto jonka voimanlähde on myös sähkö. Siksi kulutus on niin pieni. 10v päästä yli puolet autoista on joko hybridejä tai kokonaan sähkö-autoja.

        Maailman suurin autovalmistaja Toyota käyttää hybrideissään Panasonic NIKKELIHYDRIDI-akkuja. Hybridiautot tulevat yleistymään(kallis). Puhdas sähköauto ei tule yleistymään, koska tekniikka ei ole riittävästi kehittynyttä. Varkauden akut eivät sovellu hybrideihin.


      • Innoidiotismi
        Akku on välttämätön kirjoitti:

        Maailman suurin autovalmistaja Toyota käyttää hybrideissään Panasonic NIKKELIHYDRIDI-akkuja. Hybridiautot tulevat yleistymään(kallis). Puhdas sähköauto ei tule yleistymään, koska tekniikka ei ole riittävästi kehittynyttä. Varkauden akut eivät sovellu hybrideihin.

        Valitettavasti Varkauden akut eivät sovellu juuri mihinkään sovelletukseen. Akateemisissa pireissä Varkauden akkutehdas on malliesimerkki laatu ja innovaatio idiotismista, joissa rahoittajat määrittävät investoinnit ja tarpeet suhdanteiden mukaan.


      • MOPOAUTO
        Innoidiotismi kirjoitti:

        Valitettavasti Varkauden akut eivät sovellu juuri mihinkään sovelletukseen. Akateemisissa pireissä Varkauden akkutehdas on malliesimerkki laatu ja innovaatio idiotismista, joissa rahoittajat määrittävät investoinnit ja tarpeet suhdanteiden mukaan.

        Tulevaisuus: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101037207&ext=rss#kommentit. Tyhmät investoivat mopoautojen tekoon Eiserin pajassa. Pankit eivät anna rahoitusta ilman vakuuksia. Kaupunki ei niitä tule antamaan . Mopoautojen kasaus ei ole kannattavaa. Asiallisesti tehty markkinatutkimus on edoton edellytys rahoituksen saamiseen. Kiinasta saa valmiita täydellisiä akuilla toimivia mopautoja neljään tuhanteen euroon. Mopoauto on autoverosta vapaa. Mopoautotehdas olisi kultakaivos jos niitä saataisiin myytyä suunnitellun18000 EURON hintaan. Ilmeisesti Navitas Kehitys oy luo unelmia. Navitas kehitys oy tietää todellisuuden, mutta tarkoituksena heillä on KUSETTAA KAUPUNKIA ja KAUPUNKILAISIA ja ERITYISESTI höynäytettyjä sijoittajia.


      • AMC motors
        MOPOAUTO kirjoitti:

        Tulevaisuus: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101037207&ext=rss#kommentit. Tyhmät investoivat mopoautojen tekoon Eiserin pajassa. Pankit eivät anna rahoitusta ilman vakuuksia. Kaupunki ei niitä tule antamaan . Mopoautojen kasaus ei ole kannattavaa. Asiallisesti tehty markkinatutkimus on edoton edellytys rahoituksen saamiseen. Kiinasta saa valmiita täydellisiä akuilla toimivia mopautoja neljään tuhanteen euroon. Mopoauto on autoverosta vapaa. Mopoautotehdas olisi kultakaivos jos niitä saataisiin myytyä suunnitellun18000 EURON hintaan. Ilmeisesti Navitas Kehitys oy luo unelmia. Navitas kehitys oy tietää todellisuuden, mutta tarkoituksena heillä on KUSETTAA KAUPUNKIA ja KAUPUNKILAISIA ja ERITYISESTI höynäytettyjä sijoittajia.

        Lehti juttuhan oli melkein sama kuin 2 vuotta vanha artikkeli http://www.tekniikkatalous.fi/energia/energia-lehti/article347685.ece Ei vaan taida olla mennyt kaupaksi vieläkään, no onneksi Varkauden Navitas saa kaiken onnistumaan


      • -
        MOPOAUTO kirjoitti:

        Tulevaisuus: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101037207&ext=rss#kommentit. Tyhmät investoivat mopoautojen tekoon Eiserin pajassa. Pankit eivät anna rahoitusta ilman vakuuksia. Kaupunki ei niitä tule antamaan . Mopoautojen kasaus ei ole kannattavaa. Asiallisesti tehty markkinatutkimus on edoton edellytys rahoituksen saamiseen. Kiinasta saa valmiita täydellisiä akuilla toimivia mopautoja neljään tuhanteen euroon. Mopoauto on autoverosta vapaa. Mopoautotehdas olisi kultakaivos jos niitä saataisiin myytyä suunnitellun18000 EURON hintaan. Ilmeisesti Navitas Kehitys oy luo unelmia. Navitas kehitys oy tietää todellisuuden, mutta tarkoituksena heillä on KUSETTAA KAUPUNKIA ja KAUPUNKILAISIA ja ERITYISESTI höynäytettyjä sijoittajia.

        Miksi kusetusta? Ei siitä hyödy kukaan. Mielipiteesi on täysin turha!


      • Idiootti-
        - kirjoitti:

        Miksi kusetusta? Ei siitä hyödy kukaan. Mielipiteesi on täysin turha!

        Siitä hyötyy Navitas Kehitys oy.


      • -
        Idiootti- kirjoitti:

        Siitä hyötyy Navitas Kehitys oy.

        Miten voittoa tavoittelematon elinkeinoyhtiö voi hyötyä mistään muusta kuin työpaikkojen saamisesta? Siinä tapauksessa olet avain oikeassa, idiootti!


      • z
        - kirjoitti:

        Miten voittoa tavoittelematon elinkeinoyhtiö voi hyötyä mistään muusta kuin työpaikkojen saamisesta? Siinä tapauksessa olet avain oikeassa, idiootti!

        vaan niitä työpaikkoja syntyy. Navitaksen henkilöstölle hankkeiden muodossa vai jollekin muulle ?


      • Idiootti-

      • Idiootti-
        Idiootti- kirjoitti:

        Navitas Kehitys oy on VAKAVARAISEN ja tunnustetun ja REALISTISEN yhtiön kanssa tekemisessä: http://yle.fi/alueet/oulu/2010/11/pakkanen_on_sahkoauton_vihollinen_2164217.html . Kuvaa hyvin Navitas oy:n ASIANTUNTEMUSTA!

        On varmasti tutkinut Oululaisen yrityksen taustoja. So what? Navitas Kehitys oy:llä ei ole mitään riskiä. Kaupungilta kilahtaa takuuvarma tilipussi. Taustaa: http://fi.radio86.com/kiinan-talous-ja-ymparisto/oulussa-kehitetty-sahkoauto-valmistuu-kiinassa (ei valmistu rahatta) myös http://www.kaleva.fi/uutiset/sahkoauto-oulun-uusi-aluevaltaus-nayta-kommentit/779299 Aiempi tehdasprojekti Pulkkilassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/article163942.ece


      • Idiootti-
        Idiootti- kirjoitti:

        On varmasti tutkinut Oululaisen yrityksen taustoja. So what? Navitas Kehitys oy:llä ei ole mitään riskiä. Kaupungilta kilahtaa takuuvarma tilipussi. Taustaa: http://fi.radio86.com/kiinan-talous-ja-ymparisto/oulussa-kehitetty-sahkoauto-valmistuu-kiinassa (ei valmistu rahatta) myös http://www.kaleva.fi/uutiset/sahkoauto-oulun-uusi-aluevaltaus-nayta-kommentit/779299 Aiempi tehdasprojekti Pulkkilassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/article163942.ece

        Navitas Kehityksellä ei ole tietoa, joten he tilasivat 130 000 EUROA maksavan konsultin lentämään Helsingin ja Varkauden väliä: http://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2010-027940/ Todennäköisesti 130 tuhannen euron konsultti ilmoittaa mopoautohankkeen kannattamattomaksi!


      • 9 19
        Idiootti- kirjoitti:

        On varmasti tutkinut Oululaisen yrityksen taustoja. So what? Navitas Kehitys oy:llä ei ole mitään riskiä. Kaupungilta kilahtaa takuuvarma tilipussi. Taustaa: http://fi.radio86.com/kiinan-talous-ja-ymparisto/oulussa-kehitetty-sahkoauto-valmistuu-kiinassa (ei valmistu rahatta) myös http://www.kaleva.fi/uutiset/sahkoauto-oulun-uusi-aluevaltaus-nayta-kommentit/779299 Aiempi tehdasprojekti Pulkkilassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/article163942.ece

        Vaikuttaa oudolta, että kehitysyhtiö on sekaantunut moiseen humpuukimaakariin. Tässä koko seutukunta joutuu naurunalaiseksi. Vielä tämäkin kapita yms. juttujen päälle.


      • kh
        9 19 kirjoitti:

        Vaikuttaa oudolta, että kehitysyhtiö on sekaantunut moiseen humpuukimaakariin. Tässä koko seutukunta joutuu naurunalaiseksi. Vielä tämäkin kapita yms. juttujen päälle.

        Tiedätkö z9 19 tälläisen sananlaskun.On ihmisiä,ketkä osaavat ja on ihmisiä,ketkä arvostelevat,kun eivät osaa.Hyvää alkavaa kevättä sinulle.


      • ne
        kh kirjoitti:

        Tiedätkö z9 19 tälläisen sananlaskun.On ihmisiä,ketkä osaavat ja on ihmisiä,ketkä arvostelevat,kun eivät osaa.Hyvää alkavaa kevättä sinulle.

        osaavat ihmiset ja yritykset tulevat
        Varkauden Kulttuuripäivät olivat hiljaisia vaikka Navitas esitteli ....
        http://www.karjalansanomat.ru/old news/2010/2010-10-27.html


      • Idiootti-
        ne kirjoitti:

        osaavat ihmiset ja yritykset tulevat
        Varkauden Kulttuuripäivät olivat hiljaisia vaikka Navitas esitteli ....
        http://www.karjalansanomat.ru/old news/2010/2010-10-27.html

        Oulu Russia? AMC motors(Sanifer) on kansainvälinen kumppani Navitas Kehitys oy:lle: http://www.motosalon.ru/exhibitors_eng.html?exhibitors_id=C302 Välimäen pitää aloittaa neuvottelut Hahtalan kanssa lisätilan saamiseksi. Tuo skootteri, ruohonleikkuri, sähköauto, mopoauto liiketoiminta on sen verran suurta liiketoimintaa. Homma on varmasti vahvalla pohjalla kun Oulun yliopistokin on mukana ja nuo neliöt ja hehtaarit! kiitos Välimäki! Tsuparikin on ylpeä sinusta! Varkauden pelastaja!


      • Karin varjossa Timo
        Jaak-ko kirjoitti:

        http://yle.fi/alueet/savo/2011/02/varkauteen_kaavaillaan_sahkoautojen_kokoonpanoa_2338688.html

        autot tuodaan Kiinasta ja sitten niihin vaihdetaan Varkauden akut "ei vielä yhtään akkua ole valmistunut varkaudesta". Olisiko jo syytä laukkauttaa tämä Navitas Kehitys Oy ja Välimäki tuhlaamaan meidän vähiä rahoja sinne mistä on tullut.
        Eikös tämä Varkautelainen kansanedustaja ehdokas kirjoittanut lehdessä, ettei
        tämä Kehitys ole saanut vielä mitään aikaan ja totesi vielä, urheiluelämässä tämmöinen valmentaja olisi aanut jo kenkää.

        Talousarvikokous olisi ollut parempi paikka tehdä esitys, olisi varmasti saanut kannatusta, kuin Warkauden Lehdessä se on sitä populismia parhaimillaan josta Timo Persuja syyttää.


      • Työtön päivärahalla
        Karin varjossa Timo kirjoitti:

        Talousarvikokous olisi ollut parempi paikka tehdä esitys, olisi varmasti saanut kannatusta, kuin Warkauden Lehdessä se on sitä populismia parhaimillaan josta Timo Persuja syyttää.

        SDP pitää huolta työssäolevista AY-maksut maksavista ammattimiehistä. Urpilainen säälitteli pienituloisia alle 3000 Euroa tienaavia!!?? TOSIASIALLISESTI SDP ei PASKAAKAAN välitä TYÖTTÖMISTÄ, ELÄKELÄISISTÄ ja OIKEASTI PIENITULOISISTA = YRITTÄJISTÄ! Sähköauto-SPD ja muut propelipäät häviää vaalit varmasti.


      • ketä+äänestät
        Työtön päivärahalla kirjoitti:

        SDP pitää huolta työssäolevista AY-maksut maksavista ammattimiehistä. Urpilainen säälitteli pienituloisia alle 3000 Euroa tienaavia!!?? TOSIASIALLISESTI SDP ei PASKAAKAAN välitä TYÖTTÖMISTÄ, ELÄKELÄISISTÄ ja OIKEASTI PIENITULOISISTA = YRITTÄJISTÄ! Sähköauto-SPD ja muut propelipäät häviää vaalit varmasti.

        jos äänestät persuja, mieti haluatko asioitasi hoitamaan kouluttamattoman henkilön joka ei ymmärrä asioista mitään, vai lukeneen ja fiksun asioittesihoitajan.

        Jukka Kotimäki, Lakimies


      • Vaalivoitto
        ketä+äänestät kirjoitti:

        jos äänestät persuja, mieti haluatko asioitasi hoitamaan kouluttamattoman henkilön joka ei ymmärrä asioista mitään, vai lukeneen ja fiksun asioittesihoitajan.

        Jukka Kotimäki, Lakimies

        Valtakunnassa hölmöily pitää viheltää poikki. Harkimon sanoin"kansa on voittajien puolella" Saat ääneni Jukka Kotimäki!


      • Idiootti-
        Vaalivoitto kirjoitti:

        Valtakunnassa hölmöily pitää viheltää poikki. Harkimon sanoin"kansa on voittajien puolella" Saat ääneni Jukka Kotimäki!

        Jotain rajaa Navitas Kehitys oy. Euroopassa myydään vain 30 000 mopoautoa vuosittain siis KOKO EUROOPASSA ja näistä vain 200 sähkökäyttöisenä. Varkauden mopoautotehdas tuottaisi YLI EUROOPAN kysynnän.: http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/paakirjoitukset/cityauto-ajaa-eturintamassa/643380 Taustaa mopoautoista http://www.moottorit.net/wiki/Mopoauto MOPOAUTON käyttäjät on pienituloisia ja 18 000 EURON mopoauto sulaa JÄRJETTÖMYYTTÄ!


      • z
        Idiootti- kirjoitti:

        Jotain rajaa Navitas Kehitys oy. Euroopassa myydään vain 30 000 mopoautoa vuosittain siis KOKO EUROOPASSA ja näistä vain 200 sähkökäyttöisenä. Varkauden mopoautotehdas tuottaisi YLI EUROOPAN kysynnän.: http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/paakirjoitukset/cityauto-ajaa-eturintamassa/643380 Taustaa mopoautoista http://www.moottorit.net/wiki/Mopoauto MOPOAUTON käyttäjät on pienituloisia ja 18 000 EURON mopoauto sulaa JÄRJETTÖMYYTTÄ!

        Jos vaikka Navitas alkaisi suunnitella sähkökäyttöistä traktoria, jota toisessa ketjussa ehdotettiin. Samoin hybridi käyttöisenä energia voitaisiin tuottaa jätteillä, ekokem alkaa varastoimaan 15 000 tonnia jätettä vanerin tiloihin. Tämän jälkeen voidaan pitää kesä juhlat samalla alueella teemana paska haisee ja balalaikka soi. Saisiko tähän hanke rahaakin


      • idiootti-
        z kirjoitti:

        Jos vaikka Navitas alkaisi suunnitella sähkökäyttöistä traktoria, jota toisessa ketjussa ehdotettiin. Samoin hybridi käyttöisenä energia voitaisiin tuottaa jätteillä, ekokem alkaa varastoimaan 15 000 tonnia jätettä vanerin tiloihin. Tämän jälkeen voidaan pitää kesä juhlat samalla alueella teemana paska haisee ja balalaikka soi. Saisiko tähän hanke rahaakin

        Perustan loi Navitas kehitys oy:n edeltäjä ja toiminta jatkuu samanlaisena.LUE Dokumentti tarkkaan: http://www.ecars-now.org/documents/Litium-ioni_akkutehtaan_tuotannon_siirt%E4minen_Kiinasta_Suomeen_OCR.pdf akkutehtaan kumppani Thunder Sky on vararikossa miljardindollarin TAPPIOT! http://www.hktdc.com/info/vp/a/elec/en/1/2/1/1X078000/Electronics---Electricals/Thunder-Sky-Battery-s-H1-loss-widens-to-HK-1-06-billion.htm


      • 1+1=0 USEIN
        idiootti- kirjoitti:

        Perustan loi Navitas kehitys oy:n edeltäjä ja toiminta jatkuu samanlaisena.LUE Dokumentti tarkkaan: http://www.ecars-now.org/documents/Litium-ioni_akkutehtaan_tuotannon_siirt%E4minen_Kiinasta_Suomeen_OCR.pdf akkutehtaan kumppani Thunder Sky on vararikossa miljardindollarin TAPPIOT! http://www.hktdc.com/info/vp/a/elec/en/1/2/1/1X078000/Electronics---Electricals/Thunder-Sky-Battery-s-H1-loss-widens-to-HK-1-06-billion.htm

        Ranskalainen Microcar on johtava valmistaja. Mopoautoissa vaaditaan parempaa tuvallisuutta ja airbag on yleistymässä. Tekniikka monimutkaistuu esim. tasavirtamoottoreista mennään huoltovapaisiin vaihtovirtamoottoreihin. Ranskassa sijaitseva tuotantolaitos on pitkälle automatisoitu. http://www.microcar.fr/ http://www.mgo-electric.fr/download/dossier_uk.pdf Direktiivit ja säädökset tekevät autotehtailun lähes mahdottomaksi ilman miljoonien eurojen varoja.


      • xxxxxö
        1+1=0 USEIN kirjoitti:

        Ranskalainen Microcar on johtava valmistaja. Mopoautoissa vaaditaan parempaa tuvallisuutta ja airbag on yleistymässä. Tekniikka monimutkaistuu esim. tasavirtamoottoreista mennään huoltovapaisiin vaihtovirtamoottoreihin. Ranskassa sijaitseva tuotantolaitos on pitkälle automatisoitu. http://www.microcar.fr/ http://www.mgo-electric.fr/download/dossier_uk.pdf Direktiivit ja säädökset tekevät autotehtailun lähes mahdottomaksi ilman miljoonien eurojen varoja.

        http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?toid=2213&c=0&moid=2208&oid=321600


      • totuus sattuu

      • Metallikatu
        totuus sattuu kirjoitti:

        tuotanto siirtyy Aasiaan!!! 2014 loppuvat myös EU tuet yhtään kauppaa ei ole vielä syntynyt Tsuparin ja Allan Hahtalan akkutehtaaseen ;)

        Ei se akkutehdas minnekkään siiry. Se loppuu kannattamattomana.Vaikka akkuja opittaisiin valmistamaan.Laitos kaatuu, koska ei pysty hankkimaan raaka-aineita edullisesti. Koko tehtaan R&D on tyhjän päälle rakennettu. Kaupungille jää halli laitteistoineen. Realisointitappio on yli 90%. Projekti on vain yksi tapahtuma kaupungin historiassa. Akkutehtaan omistajat ovat huijauksen uhreja! Syylliset löytyvät peilistä ja voittajia siinä ei ole.


      • Vaseliiniville
        Metallikatu kirjoitti:

        Ei se akkutehdas minnekkään siiry. Se loppuu kannattamattomana.Vaikka akkuja opittaisiin valmistamaan.Laitos kaatuu, koska ei pysty hankkimaan raaka-aineita edullisesti. Koko tehtaan R&D on tyhjän päälle rakennettu. Kaupungille jää halli laitteistoineen. Realisointitappio on yli 90%. Projekti on vain yksi tapahtuma kaupungin historiassa. Akkutehtaan omistajat ovat huijauksen uhreja! Syylliset löytyvät peilistä ja voittajia siinä ei ole.

        Sdp ja hyvin menee varkaudella. Olisiko velkojen vastuut jo 250 milj.euroa?


    • 3000€ kuussa hankett

      Missäs ne koppimopot oli myynnissä. Välimäki&Co voisi ostaa ne pois kuleksimasta ja parkkeerata vaikka Navitaksen pihaan, sitä ois mukava töihin mennessään miettiä autot nähdessään, että tuokaan kala ei jääny verkkoon. Liekö silmäkoko väärä Penan pyydyksissä, vai mikä kun ei tapahdu mitään. Vuodesta toiseen samat jaarit. "Tavoitteena 200 työpaikkaa", "Tavoitteena 300 työpaikkaa", yms..

      Ei riimuverkoilla muikkuja pyydystetä... Tai ei ahvenvieheellä lohia narrata. Pitäisköhän ottaa toisenlainen lähestymiskulma asioihin??

    • superkondensaattori

      ootte vaan kateellisia.

    • erkki-antero

      Nii ollannii, witsi, witsi. Haittaaks' mitää?

    • roikanrakentaja
    • Aapeli Akkunen

      Ostaiskohan Joroisilaiset meiltä "sähkömopoautotehtaan"?

    • starttaakohan

      olisiko työpaikkoja mopoautoakkutehtaassa työttämälle kulkijalle.

    • töpselit pyllykkään

      voi jukra, misteepä suahaa akkuja nytten mopoakkuautoihi.
      Kyllä on koko Suomi huolissaa, ku ei akkumopoautot ennää
      varkauvessa akuilla surroo.

    • polkuautoprojekti

      aamun lehdessä oli juttua sähkömopoautoista. Ei taida olla kehityksellä
      autoprojekti hanskassa.

      • Kusifer.

        Kehityksellä palo rahaa ja Aho hehkutti.


    • Ollaanko me tyhmiä

      Sanifer sähköautoprojekti muuttui KUSIFERprojektiksi. Häpeä ja nöyrry herra kehitysjohtaja!

    • Ollaanko me tyhmiä
    • Juhani,,,,,

      Luulisi tuollaisten henkilöiden joutuvan jopa rahallisiin vastuisiiin.

    • TaulumäenTane

      Varkaudessa ei joudu kukaan vastuuseen. Mitä suurempia töppäyksiä teet
      sen paremmin sinut palkitaan, näin tämä hyvä veli toimii.

      • Akkuautoja

        Autotehtaalla menee hienosti. Timo takaa lisää lainoja.


      • Kehitysjohtaja ulos

        Sähköautot on kusseet maailmanlaajuisesti. Nyt Savossakin aletaan uskoa.


      • Eikö näytöt riitä
        Kehitysjohtaja ulos kirjoitti:

        Sähköautot on kusseet maailmanlaajuisesti. Nyt Savossakin aletaan uskoa.

        Pöytä puhtaaksi.


    • pu ha haa

      kuka on vastuussa tästä autoräpellyksestä?

      • peku ainut näkijä

        Välimäki,Husu,Rajamäki,Hahtala ja Haapala siunauksen antaa Tsupari ja puoluekurissa olevat valtuutetut takauksineen.


    • katsellaan:=)

      Taitaa akkumopoauton kehittjät jo olla kakelit housussa.
      Saataappi olla, että asia ei jää tähän. Voi miettiä vain
      mitä persut meinaa asian suhteen.

    • jakkarat vaappuu

      Taitaa tulla julki paljon muutakin, tämän projektin taustalta.

      • HalkojaKattilaan

        Kohta paljastuu todellinen asia?


    • ent. ompelija

      Miten liukuhihna tunkee sähkömopoautoja sieltä entisestä Eiserin hallista?

    • Ompelukone
    • kaviaari konsultti

      Pistäkää kaviaaripurkki sähkömopoauton ostajalle, niin kauppa käy.

    • rap-antti

      Miten Navitas Kehityksen autotehdas hanke etenee?

    • tientulppia

      onko Penalla vetämässä vielä uusia hankkeita sähkömopoautoille?


      Buhahaa buhahaa buhahaa

    • kaik' ei pärjää.
    • hannu miettinen

      Tämä sähkömopoauto oli kyllä naurettavin juttu josta koskaan olen kuullut. Uskoikohan Välimäen porukka hetkeäkään ihan oikeasti siihen että tuollainen muovikippo menisi kaupaksi? Olisi mielenkiintoista tietää.

    • hannu miettinen

      Nämä sähköauto/sähkömopoautoprojektithan on menneet ihan täysin pieleen joka puolella maaimaa koska vielä ei ole olemassa akkuja jotka olisivat kyllin suurikapasiteettisia, pitkäikäisiä ja kohtuuhintaisia että niillä voisi korvata bensa tai dieselin voimanlähteenä. Ja lisäksi litiumakkujen onneton pakkasenkesto on meillä pohjoisessa asuvilla suuri ongelma. Ja lisäksi huono paloturvallisuus.

      Muistelen lukeneeni että on kehitteillä jotain moninverroin suurempikapasiteettista akkutekniikkaa. Mutta milloin näitä akkuja on oikeasti olemassa niin siihen voi mennä monta vuotta.

    • Eikka63

      Vieläkö teillä Varkaudessa on töissä tämä herra, joka lupailee alalle
      kymmeniä uusia työpaikkoja?

      • hannu miettinen

        Jos tarkoitat Puuh-Penttiä niin valitettavasti työsuhde jatkuu edelleen.


    • +-Napa

      Vieläkö siunattiin valtuustossa sähkömopoauton harrastustoimintaan rahaa. Onko Pentti sitä mieltä, että kyseinen toiminta työllistää kymmeniä henkilöitä.

    • hoihipuhp

      Tämä idea on keksintöjen keksintö.

    • SS-kone HA
    • virtoo
    • naurattaa---

      Ei voi olla totta, että joku todella uskoi tuohon ideaan ja levittää tietoa julkisuuteen.

    • Kepitys uskoi
    • keskinousu

      Voisiko yhden auton lahjoittaa vaikka uudelle conttololierolle.

    • kekekekekekekekekeke

      Joko Selkomaa on käynyt testaamassa kyseisen auton?
      Olet ollut valtuustossa pitkään ja tiedät varmaan paljonko
      kyseinen projekti on tullut maksamaan. Puolueystäväsi Husu
      kuuluu navitas kehityksen hallitukseen, joten olet varmaan saanut
      kustannuksista tietoa. Kerrotko meillekkin paljon palaa rahaa kyseiseen
      hankkeeseen.

    • ihmettelijötä

      Olette olleet valtuustossa, kun rahoja on levitelty.
      Timo Suhonen ja Minna Selkomaa eikö teitä HÄVETÄ?

      • acdcll

        Elä luule.


    • Sähköakku
    • Tyhjä Kabus
    • akkubussi
      • akkubussi

    • Konkurssi
    • Volttibussi
      • akkubussi

        Sinne meni myös generaattorit akkujen ohessa.
        Ne EB:n akut ei toimineet ja Uumajan liikennelaitos lopetti yhteistyön. Akkubussin perustana oli bussin takapyörään rakennettu moottori eli pyörämoottori
        Pyörämoottorin ja muun bussin toiminnan esteenä oli jää ja jäätävät olosuhteet.
        Bussi toimi jotenkin kesällä. Talvella se ei toimi.

        http://www.youtube.com/watch?v=yMeARSct5l4


    • postiautomopo

      Päävika oli akuissa.

    • pakko maksaa

      Millä summalla kaupunki lähtee takaamaan EB:n velkoja?

      • Kaupunki kusessa

        Pekulle naurettiin. Peku oli taas OIKEASSA.


    • Sähkömopo

      Nämä mopoautot ja akut on Win Win Innovaatiokehiä. Niissä konsultit ja elinkeinoyhtiöt rahastaa laillisesti verorahoja.

    • hihankäärijä

      Loveman esiin, vai onko kaupunki kuluttanut jo veroeurot loppuun.

    • volga

      Missä autot nykyisin?

    • tuulensuunta
    • pitkätpiuhat
    • Akkubussi

      Kaikki sähköauto ja sähköveneprojektit ovat menneet karille. Sutta ja sekundaa...

    • Vastaa ........

      Tämä tyhjä louskutus on saanut Varkaus 24 viestit nousuun, Jätkillä on rahaa hävittävänä. Akut kusi totaalisesti ja A. Aho menetti pelin. Kompetenssi ei riittänyt.

      Puolustaudu A. Aho. Mikäli Haluat vastata huutoon..?

    • Tuomiovalta

      Talousrikostuomio un uhkaamassa lakia rikkoneita. A Aho ei ole epäiltynä. Mutta moni muu on...

    • Akkubussi
      • Viranomaistutkinta

        Viranomaiset tutkii akkutehdasta ja siihen sekaantuneita. Kysymys on miljoona euromääristä.


    • Ripa Rapa

      Peli on pelattu, ei auta edes lehden positiivinen jutuntekokaan enää,
      kun lähes kaikki tietävät totuuden.

    • totta se on
    • kimikimikimikimikimi

      Varkauteen viritellään isoa sähköautokeskittymää paperitehtaan tiloihin. Varkaus valittiin keskuspaikaksi juuri hyvien sähkömopoauto kokeilujen ansiosta.
      Kaavoitus aloitetaan välittömästi ja osa huruslahtea peitetään. Rahoitus löytyy elykeskuksen kautta, koska huruslahden myrkylliset pohjesedimentit on saatava
      peittymään muutenkin. Sähkömopoauto tuotannossa puhuttiin muutamasta kymmenestä työpaikasta, mutta tämä HANKE tule tuomaan Varkauteen satoja työpaikkoja. Huruslahden pohjoispuolen rantoja tulee kiertämään sähköautojen
      koeajorata, josta löytöö tilat varikkoalueelta 15 eri sähkömopoautojen valmistajalle.
      Onpa kuulemma Varkaudesta oltu yhteydessä itse F 1 moguli Bernie Ecclestoneen, joka on myös ollut innustunut HANKKEESTA kuultuaan siitä ja välittömästi oli luvannut HANKKEESEEN satoja miljoonia euroja.
      Suuret hotelliketjut avat heränneet asiassa ja varailevat tontteja jättihotelleilleen
      Varkauden ranta-alueilta ja mikä parasta viitostien varteen kohoaa kuusi uutta kauppakeskusta ja valtava Keskisen kyläkauppa.

      Tämä kaikki yhdenmiehen ansiota ja tietysti se kuuluisa SÄHKÖMOPOAUTO,
      näin pienestä kaikki voi lähteä.

    • nokastavedetty

      Tämäkin sähkömopoauto projekti on toteutettu navitas kehityksen toimesta ja
      meidän verovaroin. Varkauden valtuustossa rahoitusta ollut myöntämässä
      myös Timo, joka vielä ennen vaaleja kertoili, ettei näin voi enää jatkua.

    • keskinyppylä

      en usko Timon olleen myöntämässä tuommoiseen projektiin rahaa.

      buhahaabuhahaabubuhahaa

      • lisää paikkoja

        Mutta oliko poika lisäämässä paikkoja varkauden kaupungin omistamien yhtiöiden hallituksissa, että kaikki halukkaat mahtui mukaan? Kysynpähän vaan, kun näin siitä lehessä kertoi alku vuonna.


    • ih-met-te-li-jä

      Kaupungien talous pahasti alijäämäinen ja jotain pitäisi tehdä.

      SDP on Varkauden suurin puolue ja Varkauden SDP:n puheenjohtaja
      Timo Suhonen. Vieläkö aiot myöntää Navitas kehitykselle rahaa
      tallaisiin hankkeisiin?

    • Navitas III tarpeen

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/autoteollisuus menettaa satoja miljardeja euroja/201306446077

      Pentti se tekee ihmeen Varkautelaisilla mopoautoilla ;)

    • Jussia,Nukuttaa
    • pyörivä controlleri

      Vieläkö idean isä jatkaa veronmaksajien rahoilla työssä?

    • buhahaabuhahaa

      Älä huoli, kyllä jatkaa ja pyörivän palttoon mies lisää vain määrärahoja sinne.

    • kysyn vaan

      Kauanko tuollainen henkilö voisi jatkaa ihka oikeassa osake yhtiössä
      töissä, joka antaa lausuntoja joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.
      Mikä tästä oy:stä tekee toisenlaisen, että se saa jatkaa
      vuodesta toiseen verorahoilla huseeraamista.

    • karvanopat

      Varkaus ja Detroit ovat molemmat autokaupunkeja.

    • terävöittänyt...not

      Paljonko tämäkin hanke tuli maksamaan Varkauden veronmaksajille?

    • tulevaautoinsinööri

      Mistä haetaan autotehtaaseen kesätöihin?

    • hienohomma

      kaikille paikkoja

    • korihitsari

      joko on kesäpaikat jaettu?

    • Iso_Ihmetys

      Miksi ei saatettu tämmöisiä puuhastelijoita vastuuseen?

    • vastuunkantajat

      Kuka teki päätöksen sähkömopoautotehtaan sulkemisesta?

    • XXmarkkinatXX

      Igor..

      https://technopark.dirty.ru/moskovskii-elektrobus-perspektivy-russkoi-tesla-738299/

      Se oli "russkoi- Tesla"

      Tämä on "Varkauden Tesla"

      https://www.youtube.com/watch?v=y-HW_UG_oVM

      Ziguleitakin yritettiin sähköistää siperialaisilla LIOTECH akuilla.
      https://www.youtube.com/watch?v=lTmYn2GfQII

      Sähköbussit jäi varikolle Moskovassa, kun akut sippasi. Samoin ZiguliLadatkin hyyty.
      Akut ei toimineet, vaikka ne oli rakennettu Siperiassa.

      Kävi, kuten Varkauden sähköpostiautoille. Jäi vain merkkiääni.

      K O N K U R S S I . . . http://parnas.info/tag/liotech/

    • ferdinan

      Tämä projekti kuvaa 100% Varkauden akkutehdasta ja Navitas kehitystä.

    • 100-nappiin

      Torilla tämä tiedettiin jo 2008.

    • tomputtajia

      Pian vaaditaan lisätakauksia.

      • takaustentakaus

        Taasko?


    • TrolliVaiTrulli
      • KREEGAH

        Ja tämä unohtui :

        UGABUGA BUNDOLO !!!


    • Sanifer

      Sanifer.

    • SammenRötkäle

      Kelluvahotelli ja sukellusvene.

    • kesäduunia
      • fjkflflliilf

        Uudessakaupungissa etsitään 1000 uutta työntekijää autotehtaaseen, onko varkaudessa ylletty jo 200 henkilön rajapyykki ylittää.


    • akkukipinöi

      Mahtaako olla laajennusta tulossa varkauden autotehtaaseen?

    • kaipaamaan-jäi

      Miksi Warkauden autotehtaan autoja ei ollut näytillä Halsingissä automessuilla.

    • miljoonalla-töitä

      Paljonko on tehtaassa tällä hetkellä työntekijöitä?

    • autonasentaja2

      Rekrytoinnit on tulossa. Autot revitään käsistä. Varkaus sai ison lottopotin.

    • tulevaautoteknikko

      Olisiko mahdollista päästä kesätöihin.

    • Hakukanamamama

      Ugalabugakalaalal

    • hohohoohohohohooo

      Minä olen demari ja näin minä kerron asiat suullisesti ja kirjallisesti.
      "Ugalabugakalaalal"

    • lentotukimopo

      temarit petti kaikki

    • särkeeJAkiljua

      Oho, aikamoinen pommi, kuulemma Kimi Räikkönen olisi tulossa testaamaan sähkömopoautoa ensikesänä kauppakadulle. Kyytiin ja kartturiksi "satujenlukijaksi"
      istahtaa Hannu, joka kertoo millä mielikuvilla mennään taas vaihteeksi tämävuosi.

    • kaikille.paikkoja

      Tämäkin työnäyte imaisi varkauden kaupungilta miljoonan. Mikä mahtanee olla se puolue, joka syytää näite veroeuroja tämmöisiin älyttömyyksiin.

    • saasta-moinen
    • sähkölläkysyntää

      Uusikaupunki palkkaa satoja uusia työntekijöitä autotehtaalle, mutta mikä mahtaa olla tilanne Varkauden autotehtaalla.

    • ABC-kortti

      Paljonko mahtanee työllistää tämä varkauden autotehdas?

      • NytPöhisee

        Helsingissä myydään varkauden sähkömopoautoja paljon. Navitas kehitys on kuulemma aloittanut neuvottelut ulkomaan viennistä. Navitaksella kerrotaan nyt olevan pöhinä päällä tämän hankkeen johdosta ja uusia johtajia kuulemma joudutaan palkkaamaan lisää.


    • porinkanuuna

      sähkömoottorilla poristellaa

    • Liukulaitinen

      Ajetaan me poijjaat velkaisilla sähkömopoautoilla. Killä Timo meille kyydin maksaa.

    • Anonyymi

      Uusia latauspisteitä rakennettu kaupunkiin.

    • Anonyymi

      Tuleeko varkauden akkutehtaasta miten paljon akkuja päivässä.ps.demarien keihäänkärki

    • Anonyymi

      Minkälaista pöhinää paikallinen kehitysyhtiö pitää vielä sähkömopoauto- ja akkutehtaan jatkamisen puolesta.

    • Anonyymi

      Hiilidioksidipäästöt olisivat noin 170–180 grammaa, jos sähköautoa ajaisi puhtaasti hiilisähköllä”, varoittaa Tammi.

      • Anonyymi

        Stupidot möykkää ilmoitustaululla, mikä tulee vanhaan Prismaan. Sehän on kaupunki omistama, 510 000€pöytään, senkun laittaa, pysyy ölyäjät Prismassa ostamassa kaljoo 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stupidot möykkää ilmoitustaululla, mikä tulee vanhaan Prismaan. Sehän on kaupunki omistama, 510 000€pöytään, senkun laittaa, pysyy ölyäjät Prismassa ostamassa kaljoo 🤣

        Täm on jälleen agendalla tulevissa vaaleissa demareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täm on jälleen agendalla tulevissa vaaleissa demareilla.

        Akkutehtaan tiloihin tulloo sähkösohvatehas. Sähköllä toimiva hieronta, sähköllä toimiva jatkokäsi ottaa oluen kaapista kaataa lasiin.
        Jatkokäsi myös työtellee vaimon looraan tekovehettä kun ittellä ei seiso kuin silmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkutehtaan tiloihin tulloo sähkösohvatehas. Sähköllä toimiva hieronta, sähköllä toimiva jatkokäsi ottaa oluen kaapista kaataa lasiin.
        Jatkokäsi myös työtellee vaimon looraan tekovehettä kun ittellä ei seiso kuin silmät.

        Toimitusjohtajaksi valitaan joku kärki demari, kun ei ole osaamista tai koulutusta, ei voida syyttää kun pieleen menee kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimitusjohtajaksi valitaan joku kärki demari, kun ei ole osaamista tai koulutusta, ei voida syyttää kun pieleen menee kuitenkin.

        Demareiden keihäänkärki.


    • Anonyymi

      Muistatteko mikä pöhinä oli demareilla ja läpyskällä.

    • Anonyymi

      tissari

    • Anonyymi

      jauhelihakeitto

    • Anonyymi

      electronuc booogieuy

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      sama oli toi eifelin pyörä hja tro torni

    • Anonyymi

      tyhmä printti

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe