Mikä CD-soitin olis hyvä?

Pasi81

Palstasta huolimatta en halua dvd-soitinta vaan oikean cd-soittimen. Ei vaan ollut sopivaa palstaa...

Mitä cd-soitinta suosittelette erittäin ahkeraan käyttöön? CD-R tuki olisi plussaa. mp3 jne kuratuki ei ole tarpeen. Kunhan soitin on suunniteltu cd:n pyörittämiseen, on varma ja nopea toiminen hyvällä äänellä, niin ok.

Sonya on tullut käytettyä monta vuotta, kun tuntuu, että ne on luotuja kestämään. Vahvistin on Sony STR-AV320R joka on palvellut uskollisesti monta vuotta ja palvelee edelleen.

9

4317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hifisti69

      Paljonko se saa maksaa?

      Kohtuullisessa alle 500 euron hintaluokassa Marantz CD6003 on ainakin varma valinta.

    • s/pdif

      Näillä lisäominaisuuksilla:
      •USB port on front panel
      •CD-R/RW disc playback compatibility
      •MP3 and WMA disc playback compatibility
      •Numerous convenient playback functions

      Netistä löytyy myös englanninkielinen käyttöopas!

    • Pasi81

      halpaa ja kestävää 80-90 vuoden vintagea. Tuo Marantz vaikuttaa ihan ok laitteelta, mutta hinta on hirvee ja mukana tulee turhuuksia. Ne turhuudet siinä sitten varmaankin tekee tuon hinnan.

      Hakusessa on hyvä, OIKEA CD-soitin joka kykenee myös toistamaan "Audio CD-R" levyjä. Ei mp3, wma jne... tukea, ei USB liitäntöjä, Ei valokaapeleita tai muitakaan tikitiki juttuja. Vain varma toiminen audio CD toisto, niin alkuperäisille kuin poltetuillekin.

      Teac soittimia olen kuullut kehuttavan. Onko ne hyviä?

      • hifisti69

        Parisataa tuota Marantzia halvempi olisi NAD C515BEE. Sekä Marantz että NAD ovat hintaisikseen hyviä laitteita. Teacin laadusta en tiedä mitään, mutta epäilen vahvasti, ettei se äänenlaadussa pärjää näille toisille.


      • hifisti69

        Jos turhuuksilla tarkoitat tukia joillekin uusille formaateille, niin niistä se hinta ei tule. Hinta tulee hyvästä elektroniikasta: DA-konvertterista, muuntajasta, kondensaattoreista jne. Mp3-formaatin purun lisääminen soittimeen ei montaa euroa maksa. Laadukas DA-muunnin sen sijaan maksaa paljon.


      • Pasi81
        hifisti69 kirjoitti:

        Jos turhuuksilla tarkoitat tukia joillekin uusille formaateille, niin niistä se hinta ei tule. Hinta tulee hyvästä elektroniikasta: DA-konvertterista, muuntajasta, kondensaattoreista jne. Mp3-formaatin purun lisääminen soittimeen ei montaa euroa maksa. Laadukas DA-muunnin sen sijaan maksaa paljon.

        tämä selvä. Kuitenkin soittimen poitää osata soittaa niitä audio levyjä hyvin. Jopa ne kirjaston naarmuiset ja venäjän halppikset.

        Mulla on paljon venäläisiä alkuperäisiä audio cd levyjä ja monikaan dvd soitin ei soita kaikkia oikein.

        Esimerkiksi Virus! - Pozovi cd ei toimi oikein missään kokeilemassa dvd soittimessa, mutta audio cd:lle pyhitetty laite soitaa sen nopeasti ja mukisematta. Mitään ylimääräistä dataa ei tuolla levyllä ole ja joka ikisessä mahdollisessa kohdassa on LG (Life's Good) Logo. Viimeinen biisikin on nimetty hassusti Ya ljublju tebya LG eli suomeksi "Rakastan sinua LG".

        Liekkö sitten jotain LG:llä ollut tekemistä tuon levyn tuottamisessa ihmisten ilmoille.

        Kukkaro ei anna kyllä periksi tuollaisille Marantz hinnoille ja mistään ei saa osissa maksettua. Paikalliselle Expertille mulla on jonkinlainen vakio asiakas luotto, mutta ne ei myy Marantzia.

        Sonya, Panasonicia ja Samsungia näkyy olevan hyllyt täynnä. Philipsin raatoakin löytyy, mutta siihen en koske pitkällä tikullakaan.

        Sonysta on todella hyvät kokemukset kestävyyden puolesta. Silläkin löytyy montaa eri laatu/hinta luokkaa.

        Jokin 500€ Sonyn DVD/Super audio soitin mulla oli mutta möin sen siskolle, kun en tv:tä omista itse. Nyt en muista mallia, mutta senhän voi siskolta tarkistaa. Ei kuulemma luovu siitä millään hinnalla, eikä sen ukkokaan ole suostunut luopumaan siitä. Se vaan porskuttaa ja porskuttaa. Huonoimmat kirjaston levytkin toimii, kun pyyhkäsee naarmujen päältä ne sormen jäljet pois..

        Ostin sen ihan uutena 2000 vuoden alussa ja kertaakaan se ei ole tohtoria tarvinnut. Taisi olla ihan laadukas soitin tuohon hintaan?

        Noita NAD soittimia olen katellut kun kuulostavat olevan laadukkaita ja halpojakin. Jotkut sanoo rumiksi ulkonäöltään. Itse tykkään. Tosi elegantteja :) Tykkään retro/vintage soittimien ulkonäöstä ja toimita varmuudesta.

        Pitääpä kysellä saisko Expertti tilattua Nad soittimia :)


      • Pasi81
        Pasi81 kirjoitti:

        tämä selvä. Kuitenkin soittimen poitää osata soittaa niitä audio levyjä hyvin. Jopa ne kirjaston naarmuiset ja venäjän halppikset.

        Mulla on paljon venäläisiä alkuperäisiä audio cd levyjä ja monikaan dvd soitin ei soita kaikkia oikein.

        Esimerkiksi Virus! - Pozovi cd ei toimi oikein missään kokeilemassa dvd soittimessa, mutta audio cd:lle pyhitetty laite soitaa sen nopeasti ja mukisematta. Mitään ylimääräistä dataa ei tuolla levyllä ole ja joka ikisessä mahdollisessa kohdassa on LG (Life's Good) Logo. Viimeinen biisikin on nimetty hassusti Ya ljublju tebya LG eli suomeksi "Rakastan sinua LG".

        Liekkö sitten jotain LG:llä ollut tekemistä tuon levyn tuottamisessa ihmisten ilmoille.

        Kukkaro ei anna kyllä periksi tuollaisille Marantz hinnoille ja mistään ei saa osissa maksettua. Paikalliselle Expertille mulla on jonkinlainen vakio asiakas luotto, mutta ne ei myy Marantzia.

        Sonya, Panasonicia ja Samsungia näkyy olevan hyllyt täynnä. Philipsin raatoakin löytyy, mutta siihen en koske pitkällä tikullakaan.

        Sonysta on todella hyvät kokemukset kestävyyden puolesta. Silläkin löytyy montaa eri laatu/hinta luokkaa.

        Jokin 500€ Sonyn DVD/Super audio soitin mulla oli mutta möin sen siskolle, kun en tv:tä omista itse. Nyt en muista mallia, mutta senhän voi siskolta tarkistaa. Ei kuulemma luovu siitä millään hinnalla, eikä sen ukkokaan ole suostunut luopumaan siitä. Se vaan porskuttaa ja porskuttaa. Huonoimmat kirjaston levytkin toimii, kun pyyhkäsee naarmujen päältä ne sormen jäljet pois..

        Ostin sen ihan uutena 2000 vuoden alussa ja kertaakaan se ei ole tohtoria tarvinnut. Taisi olla ihan laadukas soitin tuohon hintaan?

        Noita NAD soittimia olen katellut kun kuulostavat olevan laadukkaita ja halpojakin. Jotkut sanoo rumiksi ulkonäöltään. Itse tykkään. Tosi elegantteja :) Tykkään retro/vintage soittimien ulkonäöstä ja toimita varmuudesta.

        Pitääpä kysellä saisko Expertti tilattua Nad soittimia :)

        myös Sony Playstation eka malli RCA liitännöillä CD-Soittimena. Moni kullikorva kehuskeli siinä olevan hyvä DAC, mutta kranttu oli soittamaan paljon mitään levyä.
        Monsterin pikkupiuhat oli kanssa. 70€ näkyivät netissä pyytävän samalaisilla??? Itse möin ne 20€ hitaan pois.

        Tuollainen rumilus... alla on kuplamuovia vaimentamassa muovikopan soundeja ja alla vintage SONY joka porskuttaa vielläkin. Yötä päivää päällä ja se vaan toimii.

        http://www.aijaa.com/v.php?i=7227465.jpg

        Tuolta jotain siitä. Itsellä oli ihan originalli ilman mitään modauksia.

        http://dogbreath.de/PS1/


      • hifisti69
        Pasi81 kirjoitti:

        tämä selvä. Kuitenkin soittimen poitää osata soittaa niitä audio levyjä hyvin. Jopa ne kirjaston naarmuiset ja venäjän halppikset.

        Mulla on paljon venäläisiä alkuperäisiä audio cd levyjä ja monikaan dvd soitin ei soita kaikkia oikein.

        Esimerkiksi Virus! - Pozovi cd ei toimi oikein missään kokeilemassa dvd soittimessa, mutta audio cd:lle pyhitetty laite soitaa sen nopeasti ja mukisematta. Mitään ylimääräistä dataa ei tuolla levyllä ole ja joka ikisessä mahdollisessa kohdassa on LG (Life's Good) Logo. Viimeinen biisikin on nimetty hassusti Ya ljublju tebya LG eli suomeksi "Rakastan sinua LG".

        Liekkö sitten jotain LG:llä ollut tekemistä tuon levyn tuottamisessa ihmisten ilmoille.

        Kukkaro ei anna kyllä periksi tuollaisille Marantz hinnoille ja mistään ei saa osissa maksettua. Paikalliselle Expertille mulla on jonkinlainen vakio asiakas luotto, mutta ne ei myy Marantzia.

        Sonya, Panasonicia ja Samsungia näkyy olevan hyllyt täynnä. Philipsin raatoakin löytyy, mutta siihen en koske pitkällä tikullakaan.

        Sonysta on todella hyvät kokemukset kestävyyden puolesta. Silläkin löytyy montaa eri laatu/hinta luokkaa.

        Jokin 500€ Sonyn DVD/Super audio soitin mulla oli mutta möin sen siskolle, kun en tv:tä omista itse. Nyt en muista mallia, mutta senhän voi siskolta tarkistaa. Ei kuulemma luovu siitä millään hinnalla, eikä sen ukkokaan ole suostunut luopumaan siitä. Se vaan porskuttaa ja porskuttaa. Huonoimmat kirjaston levytkin toimii, kun pyyhkäsee naarmujen päältä ne sormen jäljet pois..

        Ostin sen ihan uutena 2000 vuoden alussa ja kertaakaan se ei ole tohtoria tarvinnut. Taisi olla ihan laadukas soitin tuohon hintaan?

        Noita NAD soittimia olen katellut kun kuulostavat olevan laadukkaita ja halpojakin. Jotkut sanoo rumiksi ulkonäöltään. Itse tykkään. Tosi elegantteja :) Tykkään retro/vintage soittimien ulkonäöstä ja toimita varmuudesta.

        Pitääpä kysellä saisko Expertti tilattua Nad soittimia :)

        Joo, minustakin nadit on hyvän näköisiä laitteita. Yksinkertainen on kaunista.


    • 44444

      kannattaa ainakin ottaa soitin johon saa usb-tikun, mieluummin muistikortinkin,
      kaikissahan on ollut kaukosäädin jo 10 vuotta joten se on selvyys,
      on myös laitteita joskus samaan hintaankin, joihin saa karaokelaitteet.

      meillä on kaikissa ollut jo 1980 luvulta, kun silloin Snaider ostettiin, eikä mitään vikaa koskaan,
      sähköä syö vaan hirvittävästi että heitettiin roskiin,
      tyhjäkäynnilläkin yli 30W ja hiljaisella äänellä yli 50W

      ---en kyllä ymmärrä miksi haluat CD, eikös ne ole historiaa,
      kallista niihin on polttaa yms, eli CD, 2-3 v kuluttuakin DVD on jo historiaa,
      jos järkevyyttä ajattelee, toki ne toimivat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1634
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1298
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1197
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1105
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1006
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe