Eli sain syntymäpäivälahjaksi starttipistoolin ja siihen 50 9mmPA-patruunaa, ja haluaisin päästä kokeilemaan miten ase ampuu. Kuitenkaan en tiedä että missä tuollaisella on sallittua ampua. Asun kaupungin laidalla, mutta kuitenkin sen verran on asutusta että ei sitä nyt ihan takametsässä pakuttaa voi. Voiko esimerkiksi kesällä mökille lähtiessä ottaa aseen mukaan ja ampua metsän keskellä. ~10km^2 alue jolla asutusta vain muutamia mökkejä, vai pitääkö asetta varta vasten mennä ampumaan vartavasten radalle.
Missä startti/merkinanto aseilla saa ampua.
4
693
Vastaukset
- Rataa ei tarvita
Voisivat siellä radalla hymyillä...
Hyvää Joulua!- :|:
ja minkähän takia siellä radalla joku hymyilisi? Luuletko että jos joku on radalla, niin sen täytyy olla joku idiootti?
Tuosta tuli mieleen kysymys. Radalla tai radan laitamilla näkee joskus koiran kuset... taluttajia. Jotkut ihan tulleet juttelee ja sanovat totuttavansa koiraansa laukausten ääniin. Vähän on jäänyt auki itselle tuo asia. Nimittäin olen nähnyt koiria, jokka ei välitä paskaakaan vaikka vieressä ampuisi. Sitten taas olen nähnyt joitakin mitkä pelkää ja säikkyy ihan kaikkea mikä vähänkin pasahtaa. Uutenavuotena koiraihmiset on yhtä paniikissa kun säikyt koiransa. Eli osaako joku kertoa, että voiko koiraa totuttaa laukauksiin, vai onko ihan yksilöstä kiinni miten ne reagoi? Radoilla mitä nyt olen lintuja seuraillut, niin eivät kyllä välitä yhtään laukauksista. Tuskin ne mitään kuuroja silti on. - (:)
:|: kirjoitti:
ja minkähän takia siellä radalla joku hymyilisi? Luuletko että jos joku on radalla, niin sen täytyy olla joku idiootti?
Tuosta tuli mieleen kysymys. Radalla tai radan laitamilla näkee joskus koiran kuset... taluttajia. Jotkut ihan tulleet juttelee ja sanovat totuttavansa koiraansa laukausten ääniin. Vähän on jäänyt auki itselle tuo asia. Nimittäin olen nähnyt koiria, jokka ei välitä paskaakaan vaikka vieressä ampuisi. Sitten taas olen nähnyt joitakin mitkä pelkää ja säikkyy ihan kaikkea mikä vähänkin pasahtaa. Uutenavuotena koiraihmiset on yhtä paniikissa kun säikyt koiransa. Eli osaako joku kertoa, että voiko koiraa totuttaa laukauksiin, vai onko ihan yksilöstä kiinni miten ne reagoi? Radoilla mitä nyt olen lintuja seuraillut, niin eivät kyllä välitä yhtään laukauksista. Tuskin ne mitään kuuroja silti on.Sulle tekis kyllä mieli vastata ettet ole ampumarataa ja koiraa nähnykkään ja linnuista et tiedä senkään vertaa.
- seimaam
:|: kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen kysymys. Radalla tai radan laitamilla näkee joskus koiran kuset... taluttajia. Jotkut ihan tulleet juttelee ja sanovat totuttavansa koiraansa laukausten ääniin. Vähän on jäänyt auki itselle tuo asia. Nimittäin olen nähnyt koiria, jokka ei välitä paskaakaan vaikka vieressä ampuisi. Sitten taas olen nähnyt joitakin mitkä pelkää ja säikkyy ihan kaikkea mikä vähänkin pasahtaa. Uutenavuotena koiraihmiset on yhtä paniikissa kun säikyt koiransa. Eli osaako joku kertoa, että voiko koiraa totuttaa laukauksiin, vai onko ihan yksilöstä kiinni miten ne reagoi? Radoilla mitä nyt olen lintuja seuraillut, niin eivät kyllä välitä yhtään laukauksista. Tuskin ne mitään kuuroja silti on.Voi totuttaa ja usein juuri ampumarata onkin paras paikka siihen. Aran koiran kanssa voi lähestyä pauketta rauhallisesti kauempaa, koira pikkuhiljaa tottuu siihen ettei paukahdusta tarvitsekkaan pelätä. Olen tavannut jopa hevostaan totuttavan isännän ampumaradalta. Nämä puolikesyt elukat reagoivat samaan tapaan ulkopuolisiin häiriötekijöihin kuin niiden isännätkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.959076- 1743832
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2592674- 492257
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?332117- 422065
- 481942
- 191813
- 601798