Varmaan on koneesta näytönohjain nähnyt parhaat päivänsä kun ruudulle tulee väriä vaihteleva säleikkö taakse ja hiirtä liikutettaessa ottaa vähän ärsykettä tms. Kivoja pikku artifakteja =). Sitten jos yrittää pelata jotain niin homma menee aivan hulluksi. Pixeliä sinkoilee edestakaisin ja mitään selvää ei saa.
Asensin windows xp:en uudelleen ja poistin pölyt koneen sisuksista alkutekijöiksi. Ei auttanut =(
Kone on jo mukavassa 6 vuoden iässä mutta uutta en tarvitse...
Toimiikoo tämä urbaanilegenda että voin pistää näytönohjaimen uuniin ja se korjautuisi :D
Mitään menetettävää minulla ei nyt ole (jos se sitten on näyttis) koska on sen verran vanhaa rautaa koneessa.
Avustakaa tossa uunijutussa. Joku 150-200 C ja noin 10min ???. Mitä osia irottelen näyttiksestä ku sellasenaan ei varmaan nyt kannata pistää. Tuuletin ainaki.
Näytönohjain on ATI Radeon 9600 Pro
Offtopicina voi kertoa että kannattaako ostaa uusi (parempi) näyttis ku muistia just lisäilin koneesee.
RAM 1795 MB
AMD ATHLON 2.1 GHZ
Fujitsu Siemens c17-3 17 tuumane näyttö jne.... Kiitos etukäteen ;)
Näytönohjain uuniin
4
613
Vastaukset
- viittaisi sähkön
puutteeseen.
Riittääkö virtalähteessä hönkä, varsinkin kun lisäsit juuri muistia joka
sekin haukkaa sitä.
Tuo uunissa paistaminen on ihan huuhaa-osaston juttua.- joooooooooo-o
Samat oireet olivat jo kun uljas tietokoneeni sinnitteli 256 Mb ramilla. Ja sähköihin minun turha minun kajota... tiedä mikä sitä edes koneessa säätelee.
Sanotaan nyt että ennenkuin näytönohjain alkoi pomppimaan silmille erillisine väreineen se näytti aivan normaalilta mutta kesken suorituskykyä vaativien pelien (CS:S) boottasi itsensä varoittamatta aivan kuin virrat olisivat lähteneet pois.
Nyt ei tätä tapahdu mutta saa katsella värisäleikköä tuolla näytöllä. Siis mistä tuon edes tietää vaikkei näytönohjain temppuilisikaan? - lisjjfdeiie
Ainoo mihin tuo uunissa lämmitys on auttanut niin kaukosäätimen piirilevyn häiriöt katosi, ei se mihkään näytönohjaimen monimutkaisempaan piirilevyyn auta. Artefaktit viittaa näytönohjaimen viallisuuteen, noita on paukahdellut muutamia tässä vuosikymmenten mittaan että en ihan purematta niele virran puutetta.
- moi12
lisjjfdeiie kirjoitti:
Ainoo mihin tuo uunissa lämmitys on auttanut niin kaukosäätimen piirilevyn häiriöt katosi, ei se mihkään näytönohjaimen monimutkaisempaan piirilevyyn auta. Artefaktit viittaa näytönohjaimen viallisuuteen, noita on paukahdellut muutamia tässä vuosikymmenten mittaan että en ihan purematta niele virran puutetta.
Nyt kun sain Service pack kakkosen asennettua niin alko toi koneen jäätyilykin. Siihen näköjään jotenkin yhteydessä. Hiiri eikä mikään liiku ja sit tulee sinine ruutu missä tekstiä ja siitä ei voi saada selkoa kiitos pahamaineisen näytönohjaimen. Sanan näytönohjain sieltä kyllä erottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965