Voisiko epäillä jotain reumatyyppistä sairautta?

Mulla kaikenlaisia epämääräisiä oireita. Nyt jo muutaman viikon ollut jalat kipeät, reisien takaosasta lonkkiin asti. On todella jäykät ja koko ajan särkee. Välillä on silmät kipeät, sattuu kun vähänkin liikuttaa. Jossain vaiheessa oli pitkän aikaa toinen käsi kipeänä nivelistä, nyt se kylläkin on parantunut. Sitten on sellaista kuumeilua/lämpöilyä. Usein lämpö siinä 37,2 paikkeilla ja väsymystä, uupumusta. Töissä jalat kipeytyy todella pahasti, ei meinaa kävelemään päästä. Siivoustyötä teen, ikää 37v.

4

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokueräs

      mut varmuutta et tule täältä keskustelupalstalta saamaan. Jos asia oikeesti mietityttää, niin varaa aika lääkärille ja keskustele hänen kanssaan. Vain sillä tavalla saat edes jonkin näköisen varmuuden.

      • No, sen takiahan nää palstat on että täällä saa pähkäillä kaikenlaista ja kuulla muiden kokemuksia...

        Ei välttämättä mitään varmuutta saa vaikka lääkärille meneekin, usein joutuu ramppaamaan siellä monta monta kertaa ennen kuin mitään selviää, jos selviää ollenkaan. En ole näistä vaivoista vielä mennyt, koska ei ole kovin kauaa vielä niitä ollut, ja mulla on mahan kans pahempia ongelmia, niistä olen ravannut lääkärillä monet kerrat.


      • mitä vain
        amiga kirjoitti:

        No, sen takiahan nää palstat on että täällä saa pähkäillä kaikenlaista ja kuulla muiden kokemuksia...

        Ei välttämättä mitään varmuutta saa vaikka lääkärille meneekin, usein joutuu ramppaamaan siellä monta monta kertaa ennen kuin mitään selviää, jos selviää ollenkaan. En ole näistä vaivoista vielä mennyt, koska ei ole kovin kauaa vielä niitä ollut, ja mulla on mahan kans pahempia ongelmia, niistä olen ravannut lääkärillä monet kerrat.

        Juu, olet oikeassa. On hyvä, kun saa keskustella muiden kivulaiden reumasten kanssa. Lääkärissä voi joutua tosiaan ramppaamaan pahimmoillaan jopa 10:nenkin vuotta. Minä olen kärsinyt reumasta alle kouluiän, mutta olin jo 16 vuotinen, kun sain varman reumadiaknoosin. Siihen saakka eivät lääkärit mitään kivulloisuudesta ymmärtäneet. Reumatekijä ei ole mikään kirkossa kuulutettu merkki reumasta.

        Nykyisin minulla nähdään, että minulla on juveliinireuma. Tai oli alkuvuosikymmeninä. Siis lapsireuma, joka ei näkynyt reumatekijänä missään. Vasta vuosikymmenien päästä se alkoin näkyvä, välillä näkyi ja välillä ei.

        Eikä tuo nykyisinkään ole itsestään selvää, että reumadiaknoosi saadaan tuosta noin vaan. Joskus saadaan helposti, joskus vie pitkiäkin aikoja.

        Voihan kyse olla niinkin, että sinulla on taipumusta johonkin reumaan, mutta se ei vielä varsinaisesti ole puhjennut, vaan reagoi infektioissa kivulloisuutena. Samoin fibrmomyalgiakin ainakin minulla reagoi infektiotartuntojen kohdalla jo ankarilla kivuillaan.

        Sinulla siis kytee jokin. Onko sitten niin, että jokin reuma kytee, ja pitää lievää kuumeilua ja kipuilua. Tai onko niin, että jokin infektio kytee, ja se aktivoi reumataipumustasi?

        Silloin kun minulla se kymmenisen vuotta kestänyt kipuilu alkoi muuttua akuutimmaksi reumakse, se muuttui "REUMAKUUMEEKSI" joka ryökäle tulehdutti sydämen.


      • mitä vain kirjoitti:

        Juu, olet oikeassa. On hyvä, kun saa keskustella muiden kivulaiden reumasten kanssa. Lääkärissä voi joutua tosiaan ramppaamaan pahimmoillaan jopa 10:nenkin vuotta. Minä olen kärsinyt reumasta alle kouluiän, mutta olin jo 16 vuotinen, kun sain varman reumadiaknoosin. Siihen saakka eivät lääkärit mitään kivulloisuudesta ymmärtäneet. Reumatekijä ei ole mikään kirkossa kuulutettu merkki reumasta.

        Nykyisin minulla nähdään, että minulla on juveliinireuma. Tai oli alkuvuosikymmeninä. Siis lapsireuma, joka ei näkynyt reumatekijänä missään. Vasta vuosikymmenien päästä se alkoin näkyvä, välillä näkyi ja välillä ei.

        Eikä tuo nykyisinkään ole itsestään selvää, että reumadiaknoosi saadaan tuosta noin vaan. Joskus saadaan helposti, joskus vie pitkiäkin aikoja.

        Voihan kyse olla niinkin, että sinulla on taipumusta johonkin reumaan, mutta se ei vielä varsinaisesti ole puhjennut, vaan reagoi infektioissa kivulloisuutena. Samoin fibrmomyalgiakin ainakin minulla reagoi infektiotartuntojen kohdalla jo ankarilla kivuillaan.

        Sinulla siis kytee jokin. Onko sitten niin, että jokin reuma kytee, ja pitää lievää kuumeilua ja kipuilua. Tai onko niin, että jokin infektio kytee, ja se aktivoi reumataipumustasi?

        Silloin kun minulla se kymmenisen vuotta kestänyt kipuilu alkoi muuttua akuutimmaksi reumakse, se muuttui "REUMAKUUMEEKSI" joka ryökäle tulehdutti sydämen.

        Joo tosiaan tulee hirveät kivut aina jos on jokin infektio päällä. Ja voi jäädä se kipu päälle joksikin aikaa, niinkuin se silmä ja käsikipu. En ole niin hirveästi "ehtinyt" miettimään näitä kipuoireita, koska mahan kanssa on ihan kamalaa aina välillä. Tai aika useinkin...

        Yksi tätini on kuollut reumaan, äidilläni on fibromyalgia. En ihmettelis ollenkaan jos itsellänikin olisi jotain reumatyyppistä.

        Kuulostaa pelottavalta se reumakuume..!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1559
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      50
      1004
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      668
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe