Taas se naapurin ukko pukkasi omasta pihastaan lumet kadun yli meidän nurmikolle. Ei ymmärrä puhetta, on kyllä sanottu, että vie lumesi muualle, kuin meidän pihaan. Täytynee opettaa lumilapiolla, sitä kun mäsäytän muutaman kerran ukon takaraivoon, eiköhän ala oppia. Kerrassaan raivostuttavan pöljä tapaus! Ukon muu kotiväki kyllä näyttää käsittävän fiksun lumenpukkaajan etiketin, he sijoittavat lumet omalle pihalle. Mutta tuo pöljä oikein kiirehtii lumitöihin ja naapureitaan rassaamaan. On mulla kyllä yksi tuttu, jolla on pyöräkone ja siinä iso puskulevy sekä kauha. Jonain iltana äijä saa ovensa eteen muutaman kuution lunta ja pyöräkonekuski hyvän tuntipalkan ja saan siitä vielä kotitalousvähennyksen. Kerron keväällä, menikö opit jakeluun!
Pöljän naapurin lumet
52
6427
Vastaukset
- bassesmies
Mulla on naapuri,joka lykkäs lumet mun melkein terassille ja terassin oven taakse viimetalvella.. mokomakin läski.. Mut ymmärsi,kun sanoin asiallisesti. Asun nääs kerrostalossa katutasolla ja mulla on myös seinänaapurin,joka työnsi lumet mun terassille..
- nurmikolla?
Aroille kasveille ainakin lumi on mitä mainioin eriste. Jyrsijät eivät välttämättä pääse kalvaan syötäväksi kelpaavia puskia kun on lunta suojana. Sipulikukat eivät pääse liian aikaisin keväällä nousemaan jos on paksut lumikerrokset päällä kun sitten taas halla ne tuhoaisi. Meillä on nurmikko aina elpynyt jos jääpoltetta on tullut paikka paikoin. Ei meillä ainakaan ole koskaan tullut mitään stressiä lumesta ja kasataan vaikka nurmikoille, pääasiahan on että kulkuväylät auki. Alppiruusut ovat kukkineet huonosti jos en ole viitsinyt lunta kolata päälle, sen olen huomannut. Havukasvit jos pystyy kevtauringolta suojaamaan lumella on myös hyvä keino.
- Tal rak ins
Oletkos kuullut koskaan mitä sulamisvedet tekee rakennuksille?
- Yualle
Tal rak ins kirjoitti:
Vissiin "tal rak. ins" aika viraantunut noista ulkohommeleista, jota en kyllä yhtään ihmettele :>
Lumi rakennuksen seinustalla eristää talvella, joten säästöä syntyy siltä osin.
Keväällä tietysti lumet lapataan pois rakennuksen seinustalta, ettei pääse sulamisvedet katsos rassaamaan rekenteita. Ja senhän joutuisi tekemään jo muutenkin, olipa siihen naapuri lumia kasannut tai ei :>
Sillä lailla. Kannattasko joskus käydä vähän ulkonakin, niin ei pääisi niin vieraantumaan näistä käytännön jutskista ;) - EI OO TODELLISTA!!!
Yualle kirjoitti:
Vissiin "tal rak. ins" aika viraantunut noista ulkohommeleista, jota en kyllä yhtään ihmettele :>
Keväällä tietysti lumet lapataan pois rakennuksen seinustalta, ettei pääse sulamisvedet katsos rassaamaan rekenteita. Ja senhän joutuisi tekemään jo muutenkin, olipa siihen naapuri lumia kasannut tai ei :>
Sillä lailla. Kannattasko joskus käydä vähän ulkonakin, niin ei pääisi niin vieraantumaan näistä käytännön jutskista ;)no ihan hemmetin sama joutuisko sen tekemään kuitenkin, naapuri tehkööt omat osuutensa eikä työntäis niitä muiden tekemiseks! Sama kun mä tulisin tuomaan meidän roskat teidän pihalle, jouduthan sinä kuitenkin joskus omasikin roskasi viemään... HALOO URPO!!
- heitän ...
Tal rak ins kirjoitti:
Jos ei taloa ole tehty kuoppaan, vaan on korkeammalla ja maa kaatuu poispäin rakennuksesta, ei ole lumesta ongelmaa. Lisäksi uudemmissa taloissa on kunnon salaojitukset, joten ihan sama missä se lumi sinänsä sulaa - ja useimmiten suurin lumesta osa haihtuu jo kevätauringossa, ennemminkin kuin sulaa.
- Yualle
EI OO TODELLISTA!!! kirjoitti:
no ihan hemmetin sama joutuisko sen tekemään kuitenkin, naapuri tehkööt omat osuutensa eikä työntäis niitä muiden tekemiseks! Sama kun mä tulisin tuomaan meidän roskat teidän pihalle, jouduthan sinä kuitenkin joskus omasikin roskasi viemään... HALOO URPO!!
vertaus roskiin on aika ontuva. Eristääkö ne kylmältä?
- 26
heitän ... kirjoitti:
Jos ei taloa ole tehty kuoppaan, vaan on korkeammalla ja maa kaatuu poispäin rakennuksesta, ei ole lumesta ongelmaa. Lisäksi uudemmissa taloissa on kunnon salaojitukset, joten ihan sama missä se lumi sinänsä sulaa - ja useimmiten suurin lumesta osa haihtuu jo kevätauringossa, ennemminkin kuin sulaa.
Vai haihtuu se lumi johonkin ennen sulamistaan. LOL!!!
- Toinen mies
Yualle kirjoitti:
Sillä lailla. Kannattasko joskus käydä vähän ulkonakin, niin ei pääisi niin vieraantumaan näistä käytännön jutskista ;)Olet yhtä ilkeä kuin tuo naapurikin vaikuttaa olevan. Ja myöskin tollo ja tietämätön näemmä. Tuskimpa tuo aloittaja halusi kettuilua.
- öäöäöäö
Sano Sille äijälle,et jos työnnät lumet sun puolelle,niin panet sitä peppuun!
- kauppalehti optio
no mutta hintithän rupee heti hommiin
- kyllä naarattaa
kauppalehti optio kirjoitti:
lumet pihaasi niin minäkin annan ja lähetän laskun keväällä naapurille.Lasku maan käytöstä lumen säilytys omalla tontillani. Ota vielä valokuva todisteeksi.Se parhaiten nauraa jolla järkipelaa.
- öäöäöööäö
kauppalehti optio kirjoitti:
OLet aika panopeppu,johon voisi törmätä!=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
- Toimiskohan
kyllä naarattaa kirjoitti:
lumet pihaasi niin minäkin annan ja lähetän laskun keväällä naapurille.Lasku maan käytöstä lumen säilytys omalla tontillani. Ota vielä valokuva todisteeksi.Se parhaiten nauraa jolla järkipelaa.
Toi vois toimiakkin jos laittasit selkeät merkinnät, ihan niinkun pysäköinninvalvontafirmoilla.
Tyyliin:
20 m2 Lumensäilytystilaa tienvierustalla, ensimmäiset 2 tuntia ilmaista normaalia pysäköintikiekkoa käyttäen. Pidemmästä lumensäilytyksestä 1e/litra jokaiselta alkavalta vuorokaudelta, lisäksi sulamaan päässeeltä lumelta peritään kuivattelumaksu 50e. Säilyttämällä lunta hyväksyt sopimuksen.
Sääntöjen vastaisesta lumensäilytyksestä (kiekotta, ajan ylitys, säilytysmaksun maksamattomuus, säilytysalueen ylittäminen yms...) Peritään säilytysvirhemaksu 100e.
Jotain ton suuntaista, vois kuvitella... Kannattaa vielä vaklata muutamat pysäköintifirmojen kilvet =)
Ja tosiaan, varautukaa räpsimään kuvia lumensäilöjästä itse säilöönpanoteossa, ettei vaan tule ongelmia sitten todistustaakan kanssa =) - 16+3
öäöäöööäö kirjoitti:
OLet aika panopeppu,johon voisi törmätä!=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mitä jos vain kuljettaisit ne lumet kauemmaksi sieltä nurmikoltasi, ja antaisit ukon olla. Suomalaiset on siitä ihmeellinen kansa että pienistä asioista tehdään kauhea haloo,näitä tälläisiä juttuja on oikeuslaitoksista ties minkälaisia vääntöjä vain sen takia kun pitää "periaatteista" kiinni. viet lumet pihalta pois niin asia ratkaista ja jatkette omaa elämää. eiköhän se naapurin ukkokin kato suu auki kun rahtaat hänen luomat lumet muuaalle niin ehkä hän tajuaa ettei siinä ole enää mitään kivaa lappaa toisten pihalla lunta.
- Yualle
kyllä naarattaa kirjoitti:
Mulla ei oo sopparia naapurin kanssa asiasta, joten läjityksestä ei hän voi mua laskuttaa :)
- Jorma Teräs
Yualle kirjoitti:
Mulla ei oo sopparia naapurin kanssa asiasta, joten läjityksestä ei hän voi mua laskuttaa :)
Kohta: "Säilyttämällä lunta hyväksyt sopimuksen" kertoo kaiken. Jos säilytät, olet hyväksynyt sopimuksen, jolloin teillä on voimassa oleva sopimus ja naapuri voi laskuttaa. Jos et maksa niin kyllä perintäfirmat mielellään ne rahat sinulta perii. Maksaa vaan sitten vähän enemmän.
- ... ja se sitoo!
Jorma Teräs kirjoitti:
Kohta: "Säilyttämällä lunta hyväksyt sopimuksen" kertoo kaiken. Jos säilytät, olet hyväksynyt sopimuksen, jolloin teillä on voimassa oleva sopimus ja naapuri voi laskuttaa. Jos et maksa niin kyllä perintäfirmat mielellään ne rahat sinulta perii. Maksaa vaan sitten vähän enemmän.
Jos meinaat tehdä sopimusta siitä, että säilytät hänen lumiaan tontillasi maksua vastaan, ota huomioon, että se sopimus sitoo myös sinua. Et saa viedä niitä muualle. Hankalinta asiassa kuitenkin on asettaa lumensäilytyksen päättymispäivämäärä. Saattaa käydä niin, että keväisten kelien vuoksi et pystykään säilyttämään lunta sovittuun päivämäärään asti...
Muuten olen sitä mieltä, että tee ukon touhusta loppu parhaaksi katsomallasi tavalla, täällä on ollut joitakin ehdotuksia.
- TeppoHel
Anna sen pöljän kaikessa rauhassa kipata sitä kerpeleen lunta jumalattoman iso kasa ... ja tunge pöljä sinne lumikasaan kärvistelemään, sinne vaan kasan alimmaiseksi. Kajauta lumilapiolla etulohkoon jos yrittää ulos kömpiä, muutaman tunnin kun siellä tutisee & tärisee, josko ne lumikasat rupeis löytää uuden paikan.
- savoillaine
Tai san o sille naapurin hemmolle,et jos kerran työntöö lumet teijän pihhoon.. menet sie panemaan sen muijaa.. kokkeile tämmöst
- Sopimalla lumitilaa
Jospa kertoisit ihan nokakkain, mitä mieltä olet hänen lumityötavoistaan.
Aikanaan yhdet naapurukset vuoron perään työnsivät lumia toistensa puolelle, jopa aidan yli. Homma jatkui sitten kesällä haravoitujen roskien kanssa. Kumpikaan ei puhunut toiselleen mitään, eivät edes tervehtineet.
Nyt ovat molemmat jo kuolleet, ilmeisesti jatkuva kiukku aiheutti toiselle vatsasyövän ja toiselle sydärin.
Kumpikaan ei hyötynyt asiasta. Muista se oli ihan naurettavaa, van eivät voineet lopettaa pienois-sotaansa.
Ihan vieressä samalla puolella katua olisi ollut puistoaluetta johon olisi vainut työntää liikoja lumia. Mutta piti vaan tapella keskenään turhasta asiasta.
Usein ne riitelijät eivät näe tai eivät hyväksy vieressä olevaa helppoa ratkaisua.- Pöljän naapurin naap
On asiallisesti keskusteltu jo parin talvea sitten. Ei mennyt jakeluun - jos ihminen tahtoo olla ilkeä, niin eihän sitä mikään muuta. Toinenkin naapuri kertoi sanoneensa asiasta myöhemmin kyseiselle miehelle.
Itse kysyin kyseiseltä mieheltä, että onko hän töissä ja kun kuulin, että työttömyyden vuoksi päässyt ennenaikaiselle eläkkeelle, niin ehdotin, että nyt kun hänellä on aikaa, eikö hän voisi tehdä niitä lumitöitä vähitellen ja kolata lumet muutaman metrin pidemmälle meidän tontin rajalle, josta ei olisi niin paljon haittaa kenellekään. Meidän korttelissa kaupungin toimesta nostettiin katua ja yläpuolen rinnetonttien sulamisvedet valuvat muutenkin meidän pihaan. Salaojitusta lisättiin ja kaikki kadun puoleisten seinien vierustat kaivoimme auki ja lisäsimme eristysmattoa, koska kevään sulamisvedet haittaavat täällä runsaslumisten talvien takia. Keväällä niin pitkään, kun on lunta ja lumet sulaa, piha on aivan lammikkona vaikka vesiä yritetään johtaa poispäin rakennuksista. Naapuri kyllä näki kun teimme noita korjaustöitä. Ja silloin kun keskustelin,kerroin nuo tosiasiat, elikkä perustelin, miksi emme halua hänen lumiaan riesaksemme.
Nämä rinnetontit on aika hankalia, koska ainahan vesi virtaa alaspäin, ei se kiipeile mäkeä ylös. Ja meidän talo on harmiksemme rinteen alla. Itse kolaamme lumet pois ja rinteen eteläpuolelle ja omista lumista sulamisvedet valuu ojaan, joka on tehty nimenomaan viemään sade ja sulamisvesiä pois alueelta. Tuntuu vain niin kohtuuttomalta alkaa kolaamaan myöskin naapurin lumia, varsinkin kun itse on vielä tiukasti työajoissa kiinni ja vähästä vapaa-ajasta repii lumitöihin aikaa.
Paikallinen sanomalehti teki sivun pituisen artikkelin :´´Huomaavaisen lumenluojan elämä´´, ja siihen oli kerätty kaikki kyseiseen asiaan liittyvät faktat ja naapuri sai sivun postilaatikkoonsa, eikä vielä sittenkään käsittänyt.
Minä kirjoitin aloituksen siinä toivossa, että vastaavan tapauksen kunnialla selvittäneiltä saisin apuja. Nyt tuntuu tällä hetkellä tuo pyöräkoneen tilaaminen ainoalta vaihtoehdolta. Mutta teen sen vasta keväällä, kun koko talven lumet on mahdollista paluttaa takaisin naapurille lisien kera. Katsotaan, onko siitäkään apua.
- puuhis pete
siitä lumesta kunnon lumilinna. Naapurisi kiukustuu siitä, kun hällä ei olekkaan pihalla lunta, vaan kaikkki on sinulla.
- Mude_
On se näitä lukiessa taas hyvä huomata, kuinka täällä on hyvät naapuruussuhteet. Kolmatta talvea tässä ok-alueella asustetaan ja jo ensimmäisenä vastapäinen naapuri kävi sanomassa, että SAAN työntää lumet heidän tontin reunalle tien yli. Moikataan kaikkia, välillä jutellaan ja autetaankin ja erimielisyydet selvitetään puhumalla. Mm. pihanhoitotavaroita lainataan tarvittaessa toisille. Eiköhän kaikki ole asennoitumisesta kiinni, useimmiten kannattaa paneutua siihen tyyppiin, joka peilistä näkyy. Mukavaa vuotta kaikkien naapureiden kanssa :)
- b1b2b6b12
naapurin lapset ja naapurin perhepäivähoito asun rivitalossa ja haluan nukkua pitkään jumalauta se joka aamun huuto kun niitä kakaroita tuodaan hoitoon alkaa n 7-8 aikaan olen alkanu kusemaan pulloihin koska juon päivisin paljon kaljaa sitä tulee n.5-6litraa ennen iltaa nyt olen syönyt myös b vitamiinia joten se on aika keltaista öisin käyn kaatamassa pullot etupihalle ja se on aivan keltainen nyt ei ole kuulunut vähään aikaan kakaroitten huutoa pihalta aamuisin koska tämä hoitotäti vie kersat kunnan puistoon huutamaan.kuulin keskustelun jossa lapsiaan hoitoon tuova äiti oli huolissaan pihalle virtsaamisesta ettei heidän hildaa voi tuoda tällaiseen paikkaan.jatkan maalamistani niin kauan kun kelejä riittää ja toivon että se päivähoito loppuu kokonaan
- oma talo paras
voi joutua vaikka kantelemaan omaa kusta pullossa.
- Haulikosta perseelle
oma talo paras kirjoitti:
voi joutua vaikka kantelemaan omaa kusta pullossa.
että lunta pihaani luotaisiin,löisin zetorini tulille ja painaisin kauhalla kasan lunta etuovelle ja naapurin auton päälle.Sen jälkeen ukko kinokseen.Kyllä on käsittämätömiä naapureita.Onneksi saan asua rauhassa maaseudulla,kilometri naapurin torppaan.Perkele,täällä pohjanmaalla sannoo sisu,jos ruvetaan vittuilemahan.
- ihan väkivältaan
kannata turvautua. Miksi et voisi lapioida niitä samoja lumia sinne takaisin mistä ne tulikin. Siinä kun naapuri muutaman kerran lapioisi niitä lumia edes takas niin eiköhän alkaisi oppia, että minne ne lumet kannattaa lapioida.
- aito avulias?
Härski äijä. Lunta sataa 30 senttiä ja kinostuu jopa metrin kasoiksi, niin mitä vittua???
Tuo riivattu nuolee meidänkin pihan ihan puhtaaksi kolallaan.
Sitten se ketku vielä kehtaa tervehtiä iloisesti ja toivottaa hyvää huomenta.
Ikävä yllätys oli myös, kun on yhteisessä rivissä postilaatikot, niin se ketku oli hiekoittanut liukkaan jään meidänkin kohdalta.. eikö ole uskomatonta? - Kato peiliin ensin
Sinun tontin ja kadun välissä oleva nurmikaistale on KAUPUNGIN maata!
Jos sinä viet OMAT lumesi sinne, niin samat oikeudet on minullakin.
Melko erikoista, että aiemmin omit myös päättyvän katumme puistoalueen omaksi alueeksesi ja varastoit siellä milloin mitäkin romuja. Sekö jäi vituttamaan, että kärähdit ja kaupunki laitto uhkasakon alueen siistimisestä? Se käräyttäjä en perkele ollut minä, vaan eräs toinen (jonka nimen tosin tiedän, kun kännipäissään leuhki asialla).
Et itse taidakaan olla välkyimmästä päästä, kun et vieläkään ymmärrä oikeata katupysäköintiä! Saat sen parkkisakon siksi, että alueella on aluepysäköintikielto - pässi! Tästä minä olen kyllä antanut vinkin pysäköinnin valvontaan jo neljä kertaa...- Pöljän ukon naapuri
Aloittajan seudulla ei ole kaupungin omistamaa nurmikkokaistaa, vaan katu ja molemmin puolin katua tontit ja talot. Siis rivi taloja, tie, jolla ei ole kevyenliikenteen väylää vaan tonttien välissä kulkee se tie. Niin, että ei ole edellinen kirjoittaja näiltä seuduilta. Ja tie jatkuu, ei pääty puistoon. Ja naapuri tyhjentää pihastaan lumet kylmän rauhallisesti meidän talon nurmikolle, etupihalle ....eikä älyä edes hävetä. Eihän me edes itsekään laiteta lunta siihen nurmikolle vaan tonttimme laidalle ja alapihalle.
Tuosta katupysäköinnistä ja puistoon varastoinnista en käsitä mitään - ei täällä sellaista ole. Mistähän päin Suomea tuo äkämystynyt piru, joka tilaa pysäköinninvalvojia ja kyttää puistoon varastointia, oikein on? Hänellä taitaa kiristää vanne päässä. En minäkään haluaisi olla hänen naapurinsa! - Kato ite peiliin
Pöljän ukon naapuri kirjoitti:
Aloittajan seudulla ei ole kaupungin omistamaa nurmikkokaistaa, vaan katu ja molemmin puolin katua tontit ja talot. Siis rivi taloja, tie, jolla ei ole kevyenliikenteen väylää vaan tonttien välissä kulkee se tie. Niin, että ei ole edellinen kirjoittaja näiltä seuduilta. Ja tie jatkuu, ei pääty puistoon. Ja naapuri tyhjentää pihastaan lumet kylmän rauhallisesti meidän talon nurmikolle, etupihalle ....eikä älyä edes hävetä. Eihän me edes itsekään laiteta lunta siihen nurmikolle vaan tonttimme laidalle ja alapihalle.
Tuosta katupysäköinnistä ja puistoon varastoinnista en käsitä mitään - ei täällä sellaista ole. Mistähän päin Suomea tuo äkämystynyt piru, joka tilaa pysäköinninvalvojia ja kyttää puistoon varastointia, oikein on? Hänellä taitaa kiristää vanne päässä. En minäkään haluaisi olla hänen naapurinsa!Tulihan se tunnustus viimein. Väität minua hankalaksi ja ymmärtämättömäksi, mutta nyt myönnät alottaneesi koko riidan, HYVÄ!
Tuo "älyäminen" saa kanssalukijat myötähäpeän tunteeseen. Itse et älyä tilannetta, vaikka täällä pastalla vastaan! Koeta nyt ystävä hyvä ymmärtää, että kaupungin pakkolunastama maa on nykyään yhteistä omaisuutta!!!
Ja näky taas äläkkä pääsevän, kun kalikka omaan nilkkaan pamahti! Taas eilen sun auto oli väärällä puolella katua ja perä menosuuntaan pysäköitynä. Älysit varmaan siirtää romus pihaan, kun luit vastauksen.
Melkonen kyttääjä oot ite! :((( - Aloittajaalkaja alul
Kato ite peiliin kirjoitti:
Tulihan se tunnustus viimein. Väität minua hankalaksi ja ymmärtämättömäksi, mutta nyt myönnät alottaneesi koko riidan, HYVÄ!
Tuo "älyäminen" saa kanssalukijat myötähäpeän tunteeseen. Itse et älyä tilannetta, vaikka täällä pastalla vastaan! Koeta nyt ystävä hyvä ymmärtää, että kaupungin pakkolunastama maa on nykyään yhteistä omaisuutta!!!
Ja näky taas äläkkä pääsevän, kun kalikka omaan nilkkaan pamahti! Taas eilen sun auto oli väärällä puolella katua ja perä menosuuntaan pysäköitynä. Älysit varmaan siirtää romus pihaan, kun luit vastauksen.
Melkonen kyttääjä oot ite! :(((Uskalla nyt raukka kertoa mistä päin Suomea meuhkaat! Et näytä olevan aloittajan kanssa samalta paikkakunnalta, koska ei täällä ole autoja katulaidassa!!!!!!! Sehän on teidän perän ongelma. Ei liity mitenkään tähän pöljään lumenpukkaaja ukkoon.
- tonttis
Pöljän ukon naapuri kirjoitti:
Tuosta katupysäköinnistä ja puistoon varastoinnista en käsitä mitään - ei täällä sellaista ole. Mistähän päin Suomea tuo äkämystynyt piru, joka tilaa pysäköinninvalvojia ja kyttää puistoon varastointia, oikein on? Hänellä taitaa kiristää vanne päässä. En minäkään haluaisi olla hänen naapurinsa!eli auraako myös kaupunki/kunta tie-alueen lumet "omistamallesi" nurmialueelle?
Katseleppa uudestaan nuo rajapyykkien paikat, saatat kokea yllätyksen.
Monessa paikassa tonttien omistajat ovat omineet nuo ns. suoja-alueet itselleen ja
laittaneet nurmikon ym, mutta laittomasti.
Täälläpäin nuo jopa rakentelevat pikkuisia vajoja puunsäilytykseen sekä
myös puupinot, veneet ym säilytetään tuollaisilla alueilla, jopa
puisto-alueilla joka on kunnallislain vastaista.
- Tarina 90-luvulta
Parikymmentä vuotta sitten äitini laittoi naapureille vastaavasta asiasta ystävällisen kirjeen lumien kolauksesta. Näiden naapurien kanssa oltiin sellaisia hyvänpäivän tuttuja ja joskus vaihdeltiin sanoja.
Tuon kirjeen jälkeen ei sitten enää ikinä oltu puheväleissä. Että semmoista.- pieni älytön
vielä missään väleissä jos kerran ei kemiat kohtaa.Tollot ovat elämänsä loppuun asti tolloja.
- en valita.. vielä...
toiset ne eivät ymmärrä, että toisen piha ei ole heidän käyttöön tarkoitettu. Meillä sama juttu ja lapsetkin vielä leikkivät pihallamme :)
- Tien toiselta puolel
Meillä päin kolataan lumet heti kauhealla syynillä että mihin me lumet viedään. Kauheaa tarkistamista ikkunalla kyyläämällä verhot auki. Tuo kasa on meidän puolella ja teiltä tullutta vaikka lumet on omalla puolella kasattuna rajalle. Toinen naapuri lykkää perse pitkällä hermot kireellä lunta ja käy välillä tuomassa kauhallisen meidänkin pihaan. Ilmeisesti kaikki ei ole siellä perheessä kohdallaan. Illalla pitää vielä yhdeksän aikaan tulla auton perää hinkkaamaan ja tarkistelemaan naapurin lumitöitä. Ihan hauskaakin vähän ärsyttää kun huomaa että toinen hiiltyy niin pienestä asiasta. Vappuna ei oo yleensä paljoa lunta näkynyt. Itse nautin lumesta ja jo ihan lastenkin puolesta olen iloinen. Nautittavaa katsoa kun lapset leikkivät lumessa ja saavat rakennella lumilinnoja ja laskea mäkeä. Todella nautittava talvi kun muistelee niitä vesisateisia talvia muutama vuosi sitten.
- ilolintunen tiellä
Tien toiselta puolel kirjoitti:
Meillä päin kolataan lumet heti kauhealla syynillä että mihin me lumet viedään. Kauheaa tarkistamista ikkunalla kyyläämällä verhot auki. Tuo kasa on meidän puolella ja teiltä tullutta vaikka lumet on omalla puolella kasattuna rajalle. Toinen naapuri lykkää perse pitkällä hermot kireellä lunta ja käy välillä tuomassa kauhallisen meidänkin pihaan. Ilmeisesti kaikki ei ole siellä perheessä kohdallaan. Illalla pitää vielä yhdeksän aikaan tulla auton perää hinkkaamaan ja tarkistelemaan naapurin lumitöitä. Ihan hauskaakin vähän ärsyttää kun huomaa että toinen hiiltyy niin pienestä asiasta. Vappuna ei oo yleensä paljoa lunta näkynyt. Itse nautin lumesta ja jo ihan lastenkin puolesta olen iloinen. Nautittavaa katsoa kun lapset leikkivät lumessa ja saavat rakennella lumilinnoja ja laskea mäkeä. Todella nautittava talvi kun muistelee niitä vesisateisia talvia muutama vuosi sitten.
talvesta ja paljosta lumesta.Mutta meijän nuapur ei varmasti naati koska hänellä on toi tontti niiku postmerkki kooltaan.Ja voikun lumet ei mahu omalle tontille. Oiskoha pitännä ostoo isompi tilus mutko ei ollunna vissiin rahoo raukalla.Suu on kyllä auki kuin variksella pua. Onkohan keväällä veten paisumus tulossa meillepäin?
- flikka naapurista
ilolintunen tiellä kirjoitti:
talvesta ja paljosta lumesta.Mutta meijän nuapur ei varmasti naati koska hänellä on toi tontti niiku postmerkki kooltaan.Ja voikun lumet ei mahu omalle tontille. Oiskoha pitännä ostoo isompi tilus mutko ei ollunna vissiin rahoo raukalla.Suu on kyllä auki kuin variksella pua. Onkohan keväällä veten paisumus tulossa meillepäin?
Meirän naapuri vei meirän äireen lumet kysyi ensin kyllä lupaa että sais kersoolle mäen. No tokihan annettiin ja vielä ilimaaseksi. Eikö tierän tiellä oo kersoja saisivat noista teirän riitalumista hyviä mäkiä voisitta mennä vaikka kökkähän.
- että tämmöstä meillä
Me kun muutettiin tähän ok-taloon, naapuri ihan selkeästi kertoi, missä kulkee raja. Nyt kuitenkin Kymmenisen vuotta ollaan täs asuttu ja joka vuosi tää "herrasperhe" on ottanut tavakseen työntää lumet rajan yli meidän puolelle. Myös meni keväällä raja-aidan leikkaamaan maatamyöten jo pariin kertaan ilman yhteistä sopimusta. Molemmista kerroista kävin sanomas, toisella kerralla sanoin jo vähän tiukemmin...sit sillä kerralla sanoi, että leikkas, kun tulee kuitenkin sanomista. Täs täytyy sanoa viel et oon tän aidan omaltapuolelta joka vuos hoitanut ja oli hyväs kunnos, hän on jättänyt muutaman vuoden väliin omalta puoleltaan ja tekee tämmösen nuorennusleikkauksen sit ihan maata myöten. Huom raja-aita aivan keskellä rajaa.
Noo nyt kattelen et on käynyt autotallinsa katolta lumet tiputtelemas...ja kas kummaa noi lumet on taas meidän puolella ja myös sen just viimekeväänä leikatun aidan päälle heitellyt raskasta lunta. Että tämmönen hortonomi/lumityöntekijä meillä asuu täällä naapurissa.
Tuo on niin paksupäinen naapuri, että alkaa oleen fiksut keinot vähis noitten kans. Mitähän keinoja täs vois vielä käyttää, et toinen uskosi mitä sanotaan?- ilo lintu
tälläisille naapureille ei valitettavasti voi mitään.Lähetä lumensäilytyksestä vain lasku keväällä.
- Naapuri kanssa
Lumet suojaa kasveja ja lunta ei paljoa enää huhtikuussa ole ja juhannuksen ei yhtään. Olet ihna kuin meidän naapuri, käy naksuttamassa lumesta jatkuvasti. Kun ei nyt toisen seinään ihan lunta lykkää eihän se ojassa haittaa.
- että silleen...
Naapuri kanssa kirjoitti:
Lumet suojaa kasveja ja lunta ei paljoa enää huhtikuussa ole ja juhannuksen ei yhtään. Olet ihna kuin meidän naapuri, käy naksuttamassa lumesta jatkuvasti. Kun ei nyt toisen seinään ihan lunta lykkää eihän se ojassa haittaa.
Ei ollut nyt mistään ojasta kyse. Taidat olla yhtä paksupäinen kuin tuo toinenkin tuos rajan takana.
Ai se onkin naksuttamista, kun ei hyväksy naapurin omavaltaisia toimia.
Mielenkiintoista on että toinen voi näyttää selkeästi missä raja kulkee, mutta itse ylittelee sitä ihan oman mielen mukaan. Meidän pihapiirissä sentään kävelemisen lopetti, kun asiasta nätisti huomautin. Kait sitä ketutti, kun en halunnutkaan nähdä hänen naamaansa olohuoneeni ikkunasta.
Lumiaan lykkää edelleen rajan yli, eikä tossa kyllä mitään ojaa ole vaan minun pihani. Mainittakoon että on hänellä itsellään tonttia ja aluetta, minne lumensa voisi laittaa. Mut kiusaa on se pienikin kiusa. Yrittäisin kauniisti ymmärtää, jos olis tilanahtaudesta kyse. Mut ei, vaan silkasta kiusasta. Oletko se naapuri muuten sinä kaikessa fiksuudessasi? - ilo lintu
että silleen... kirjoitti:
Ei ollut nyt mistään ojasta kyse. Taidat olla yhtä paksupäinen kuin tuo toinenkin tuos rajan takana.
Ai se onkin naksuttamista, kun ei hyväksy naapurin omavaltaisia toimia.
Mielenkiintoista on että toinen voi näyttää selkeästi missä raja kulkee, mutta itse ylittelee sitä ihan oman mielen mukaan. Meidän pihapiirissä sentään kävelemisen lopetti, kun asiasta nätisti huomautin. Kait sitä ketutti, kun en halunnutkaan nähdä hänen naamaansa olohuoneeni ikkunasta.
Lumiaan lykkää edelleen rajan yli, eikä tossa kyllä mitään ojaa ole vaan minun pihani. Mainittakoon että on hänellä itsellään tonttia ja aluetta, minne lumensa voisi laittaa. Mut kiusaa on se pienikin kiusa. Yrittäisin kauniisti ymmärtää, jos olis tilanahtaudesta kyse. Mut ei, vaan silkasta kiusasta. Oletko se naapuri muuten sinä kaikessa fiksuudessasi?kun muutamilla ihmisillä kulkee tuo omankädenoikeus että kyllä' minä saan tehdä naapurilleni mitä haluan.Miksi ne rajat on jos niitäei kunnioiteta.Olis muuten saunan taakse paljon vietäviä naapureita keles.Ne lumet on oltava omalla tontilla ja myös kaikki muukin paska.
- Pöljän naapurin tunt
Naapuri kanssa kirjoitti:
Lue koko ketju pöliskö, ennen kuin tuut tänne viisastelemaan. Sinun lumista on haittaa keväällä kun sulamisvedet valuu haitoikseni. Etpä juuri ajatellut nokkaas pidemmälle. joka paikassa ei oo niitä ojia. Miksi et laita pihasi lumia omalle pihallesi? Kun niistä ei kerran ole haittaa. Suojaa vaan omat kasvisi! Voi Kristus kuinka paljon ilkeitä naapureita riittääkään! Eihän niistä lumista tarvis naksuttaa jos et itse anna aihetta!
- naapurinnaapuri
Pöljän naapurin tunt kirjoitti:
Lue koko ketju pöliskö, ennen kuin tuut tänne viisastelemaan. Sinun lumista on haittaa keväällä kun sulamisvedet valuu haitoikseni. Etpä juuri ajatellut nokkaas pidemmälle. joka paikassa ei oo niitä ojia. Miksi et laita pihasi lumia omalle pihallesi? Kun niistä ei kerran ole haittaa. Suojaa vaan omat kasvisi! Voi Kristus kuinka paljon ilkeitä naapureita riittääkään! Eihän niistä lumista tarvis naksuttaa jos et itse anna aihetta!
Riitaan tarvitaan aina kaksi siis lumiriitaankiin lapio lumet takaisin muutaman kerran niin eikö jo lopu lumen tulo teidän puolelle. Ja edelleen pienet on murheet jos ei muuta murhetta oo kuin lumi se sulaa ja haihtuu keväällä pois.
- eihän riidellä
naapurinnaapuri kirjoitti:
Riitaan tarvitaan aina kaksi siis lumiriitaankiin lapio lumet takaisin muutaman kerran niin eikö jo lopu lumen tulo teidän puolelle. Ja edelleen pienet on murheet jos ei muuta murhetta oo kuin lumi se sulaa ja haihtuu keväällä pois.
tarvitaan riitaan? Eikös nytkin vain toinen laittaa lumensa toisen omistamalle maa alueelle? Ja tämän toisen on se vaan hyväksyttävä niinkö? Riiteleminen on mielestäni aivan toisenlaista.Tässähän on kysymys naapurin kiusanteosta.Täällä meilläkin vain yksi tekee mitä tahtoo lumilleen.Kukaan ei ole vielä puhunut mitään tästä asiasta, just sen takia ettei tulisi sitä riitaa.Mutta lasku lähetetään keväällä.Jos sitä ei makseta niin täällä suomessa on vielä paikkoja jotka perivät.Eikä vieläkään riidellä.
- Kiesus tt
eihän riidellä kirjoitti:
tarvitaan riitaan? Eikös nytkin vain toinen laittaa lumensa toisen omistamalle maa alueelle? Ja tämän toisen on se vaan hyväksyttävä niinkö? Riiteleminen on mielestäni aivan toisenlaista.Tässähän on kysymys naapurin kiusanteosta.Täällä meilläkin vain yksi tekee mitä tahtoo lumilleen.Kukaan ei ole vielä puhunut mitään tästä asiasta, just sen takia ettei tulisi sitä riitaa.Mutta lasku lähetetään keväällä.Jos sitä ei makseta niin täällä suomessa on vielä paikkoja jotka perivät.Eikä vieläkään riidellä.
Jos et käy sanomassa hänelle lumista ja pyydä siirtämään niitä pois omalta puoleltasi, niin laskun lähettäminen jälkikäteen on vähän kyseenalaista. Ellei naapuri maksa laskuttamaasi maksua lumista niillä tuskin mikään käräjäoikeus tulee hyväksymään laskua ulosottoon. Lumethan voi olla jo sulaneina kun laskua voisi laittaa perintään. Mee herra jestas sanomaan sille ettet hyväksy lumia puolellesi luulee varmaan kun et ole sanonut että näin saa tehdä. Takana päin vain juttelet muitten naapureitten kanssa toisen lumista. Voi pyhä kiesus
- että silleen
Eikös vois olla näille kiusahengille oma asuntoalue, missä saisivat samanhenkisten kanssa työntää lunta kilpaa toisen puolelle ja riidellä rauhas?
Sitten muut ihmiset sais rauhassa pitää hyvää naapuruussuhdetta yllä ja sopia fiksusti asioitaan ja asua sovussa.- What the fuck??
Noh naapurin muija kävi valittaa mulle ja haukkumassa vitun ääliöksi ihan tosi, koska
olin kolannut lunta vähän tien toiselle puolle postilaatikkojen viereen n. metrin päähän. Ei muka postiauto pääsee jakamaan ja auraauto heittää vielä päälle siihen lumet... No myönsin asian samantien että joo kolasin siihen, mutta vittua vaan tuli ja saatanaa prkl ääliö työnnä omalle tontilless... jne.. No nyt ei kumpikaan naapureista tervehdi enää, ja toinen naapuri kävi kauhalla siitä laatikkojen vierestä ottamassa kasan lunta pois mihin he itse kolaavat lumet tien reunaan. Onko ihmiset oikeasti näin pikkumaisia? En todellakaan halunnut mitää' "naapuririitaa" tästä asiasta kun oikeasti tärkeämpiäkin asioita elämässä ku joku lumi. Pitäisikö mennä ovelle kysyyn että mites muuten menee? kaikki hyvin? - a men from neighbour
What the fuck?? kirjoitti:
Noh naapurin muija kävi valittaa mulle ja haukkumassa vitun ääliöksi ihan tosi, koska
olin kolannut lunta vähän tien toiselle puolle postilaatikkojen viereen n. metrin päähän. Ei muka postiauto pääsee jakamaan ja auraauto heittää vielä päälle siihen lumet... No myönsin asian samantien että joo kolasin siihen, mutta vittua vaan tuli ja saatanaa prkl ääliö työnnä omalle tontilless... jne.. No nyt ei kumpikaan naapureista tervehdi enää, ja toinen naapuri kävi kauhalla siitä laatikkojen vierestä ottamassa kasan lunta pois mihin he itse kolaavat lumet tien reunaan. Onko ihmiset oikeasti näin pikkumaisia? En todellakaan halunnut mitää' "naapuririitaa" tästä asiasta kun oikeasti tärkeämpiäkin asioita elämässä ku joku lumi. Pitäisikö mennä ovelle kysyyn että mites muuten menee? kaikki hyvin?Kirjoitit ihan samanlaisesta kuin meidän tiellä. Päivät kytätään minne lumi menee meneekö postilaatikkojen lähelle vai mihin. Ihmisillä ei ole vissiin muuta tekemistä kuin kytätä toista jossain lumiasiassa. Näköjään on muuallakin samanlaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4463839Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181652- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441049
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047