Auttakaas mua, jooko!

astmainen11818

Kertokaas nyt mielipiteenne :D

Mulla on ollut astmaa 10v asti, eläinallergioita on kani, marsut ja sen sellaiset. Hevonenkin mulla oli mutta jätin pois tuossa 6v sitten rahasyistä en astman vuoksi. Tallilla joskus ahdisti mutta ei paljoa, hevosia ollut 15v ajan kuiteskin.
Perheessä kaksi koiraa ns ulkokoiria, kovilla pakkasilla ovat autotallissa.
len huomannut että tuntien istuminen eläinkilinikalla saa hieman oireita aikaan, mutta ei varsinaisesti mitään "kohtauskohtausta". En osaa sanoa saanko millaisia oireita omista koirista, mutta varmaan jos istun naamakkain kauan niin saattaa henkeen käydä..
Ihopopilla otettu allergiakokeet 2v sitten ja ainut mitä löytyi oli koivu, leppä ja maustepaprika, myös hevonen oli nyt plussalla!! Outoa kun ei koneja ollut vuosiin 0_o ...
Tuo paprika juttu; mua ahdisti usein, ja eritoten ruuan jälkeen, ja sain kovalla työllä tuon lähetteen. Kun en syö paprikaa niin kaikki ok, mutta JOS syön niin ahdistaa, välillä lujaakin.

Nyt sitten 2kk sitten tuli paha flunssa, en älynnyt nokkakannua käyttää ja 2 kpl poskiontelotulehduksia tuli, kaksi eri lääkekuuria. Nooh, kun kuurit loppui niin nenäoireet jatkui ja jatkui, nenään koskee, limakalvot punaiset ja verta tulee välillä. Nenä suht auki kuitenkin ollut. Sain sitten kortisoonikuurin 2 viikkoa, kaikki ok, KUNNES! Lääkekuuri loppui, söin vielä paprikalla maustettua ruokaa, alkoi ahdistaa(kesti 3vrk!) ja loppui, sitten taas vahongossa söin maustepaprikaa, ja ahdistus alkoi taas. TÄLLÄ KERTAA JÄÄNYT PÄÄLLE!!! n. viikon ajan ollut, koko ajan ahdistaa. Todella outoa että ahdistus päällä _koko ajan_ !!!

Peffit ovat normaalit, eli 460-450, ja nuo ovat mulle ihan normilukemia..

Meillä lämmitetään puulla, hometta kantautuu sisälle(asuin 10v hometalossa, mutta astma ei oireillut, vain keuhkoputkentulehduksia oli). Myös koirat mietityttää, kuitenkin pölyä kantautuu autotallista sisäänkin. Koiria llut 16v ajan.. Mutta nämä kaksi talvea tehneet sen että koirat joutuneet olemaan tosi paljon siellä autotallissa..

Osaisiko joku nyt jotain sanoa tähän, mitä kannattaisi tehdä???
Pakkaset voi tietty tehdä mutta aiemmin ei oireillut pakkasista juurikaan
Nenään jäänyt joku tulehdustila joka aiheuttaa tätä
Refluksi iskenyt ja alkanut vaivata

Tuossa omat veikkaukseni..

9

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samahömelö02020

      sorry :D

      ylipainoa se 10kg, ja yleiskunto aikasta huono, nämäkin jo tietysti vaikuttaa asiaan. :(

    • astmaatikko34

      sitä paprikaa jos se ei kerran sovi?!
      Ihotestit ei ole kovin luotettavia.....tosin ei veritestitkään.
      Mene allergologin vastaanotolle.

    • Mhb
      • ....................

        massapostaaminen, se kun on täällä kiellettyä!
        Tämä siis haistahome-linkittäjälle


      • aloittaja94949
        .................... kirjoitti:

        massapostaaminen, se kun on täällä kiellettyä!
        Tämä siis haistahome-linkittäjälle

        Kiitos vastaajille. ja haistahome-ihminen, kiitos sullekkin. Pitää perehtyä aiheeseen. Olen aiemmin asunut 10v hometalossa, nykyinen talomme on aikasta uusi. On ollut mietteissä että kutsuisin ilmanmittaajan tännekkin, ihan vain varmistuakseni ja pois sulkeakseni asioita.

        Parika tosiaan löytyi viimeksi ahistuksen syyksi ja se onkin mulle aikasta paha! Nyt sitten mietin tosiaan joko uutta allergiaa, Refluksia tai jotain muuta ihmeellistä. Peffit ok, mutta periaatteessa pieni ahdistus päällä _koko ajan_... Wittu sanon minä, ei ole kivaa!


      • Mutta kun ei haise.
        aloittaja94949 kirjoitti:

        Kiitos vastaajille. ja haistahome-ihminen, kiitos sullekkin. Pitää perehtyä aiheeseen. Olen aiemmin asunut 10v hometalossa, nykyinen talomme on aikasta uusi. On ollut mietteissä että kutsuisin ilmanmittaajan tännekkin, ihan vain varmistuakseni ja pois sulkeakseni asioita.

        Parika tosiaan löytyi viimeksi ahistuksen syyksi ja se onkin mulle aikasta paha! Nyt sitten mietin tosiaan joko uutta allergiaa, Refluksia tai jotain muuta ihmeellistä. Peffit ok, mutta periaatteessa pieni ahdistus päällä _koko ajan_... Wittu sanon minä, ei ole kivaa!

        ""................jatkuu
        Paras ja tehokkain hoito on lopettaa altistuminen kv-homeiden toksiinille ja maitohappobakteerit.
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Huomaa, että oireilu poistuu viiveellä, vaikka kvht-altistus on loppunut. Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu:
        - Yli 10-oiretta=> oireilu loppuu noin 4 - 6 kuukaudessa.
        - Yli 20-oiretta=> oireilu loppuu noin 6 - 12 kuukaudessa.
        - Yli 30-oiretta=> oireilu loppuu noin 12 - ~ kuukaudessa.

        KVHT-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten maitohappobakteerien-tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti tuhoaa tarpeellisia mh-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin ohuet, että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

        Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa KVHT-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>- Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa! Oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiottibakteereita kv-homeantibiootin tuhoamien probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Huomioi tämä: Limakalvojen probioottibakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)!
        KVHT-altistuksen aiheuttamat muutokset terveydessäsi näet jo oiretestillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Ja vasta sitten jos oiretaso ei laske alle viiden osuman, tarvitaan lääkäriä etsimään missä ne kudosvauriot on ja mitä sitten on tehtävissä.
        Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!""
        Lainaus oli testistä:
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html


      • aloittaja9393
        Mutta kun ei haise. kirjoitti:

        ""................jatkuu
        Paras ja tehokkain hoito on lopettaa altistuminen kv-homeiden toksiinille ja maitohappobakteerit.
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Huomaa, että oireilu poistuu viiveellä, vaikka kvht-altistus on loppunut. Seuraavassa on suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun altistuminen kv-homeiden toksiinille loppuu:
        - Yli 10-oiretta=> oireilu loppuu noin 4 - 6 kuukaudessa.
        - Yli 20-oiretta=> oireilu loppuu noin 6 - 12 kuukaudessa.
        - Yli 30-oiretta=> oireilu loppuu noin 12 - ~ kuukaudessa.

        KVHT-altistus aiheuttaa kaikissa kudoksissa ja kaikilla limakalvoilla solutuhoa ja tarpeellisten maitohappobakteerien-tuhoa. Aiheuttaen keuhkojen limakalvoilla astman kaltaisen tulehdustilan. Kosteusvauriohomeiden-antibiootti tuhoaa tarpeellisia mh-bakteereita, josta seuraa immuuni-puolustuksen heikkeneminen, josta taas seuraa hermostollisen- ja hormonaalisen-järjestelmän heikkeneminen, kunnes limakalvot ovat niin ohuet, että veri irtoaa ja immuunipuolustus romahtaa kokonaan, jolloin elimistö ei pysty enää taistelemaan sairauksia vastaan, josta surullisin seuraus on kuumeeton keuhkokuume.

        Lääkärikään ei pysty edellä mainitussa KVHT-altistuksessa tekemään muuta, kuin:
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>- Altistuksen pysyvä lopettaminen joka on puolet hoidosta, mutta se ei tarkoita sitä että kaikki olisi automaattisesti kunnossa! Oireilu poistuu viiveellä, sen nopeammin mitä enemmän syöt po probiottibakteereita kv-homeantibiootin tuhoamien probioottien tilalle, jolloin pikkuhiljaa ajankuluessa pystyt kestämään niin luonnonhomeita, kuin kosteusvauriohomeiden-toksiinia.

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Huomioi tämä: Limakalvojen probioottibakteerien palautusprosessi tarvitsee prikulleen 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif bakteerit (ks tarkemmin alempaa)!
        KVHT-altistuksen aiheuttamat muutokset terveydessäsi näet jo oiretestillä. Testin lopussa on suuntaa antava ohje oireilun poistumiselle laskettuna oireilun tämänhetkisestä tasosta. Mikäli akuuttia tarvetta ei ole, kannattaa siirtää sitä lääkärissä käyntiä, kunnes näet onko se edes tarpeen. Ja vasta sitten jos oiretaso ei laske alle viiden osuman, tarvitaan lääkäriä etsimään missä ne kudosvauriot on ja mitä sitten on tehtävissä.
        Tietenkin jos on akuutti tarve, niin sitten pitää mennä heti lääkäriin!""
        Lainaus oli testistä:
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html

        Ja epäilevät Refluksi-oireilua, en ota taudiksi vielä koska olen luontaislääkinnän/tautien parannuksen kannattaja. Mutta 4 viikkoa syön kuuria, sen ohella muita terveystuotteita.


    • astmapiippuni

      Astmani alkoi viedä kyvyn liikkua monina päivinä kun limaa erittyi reilusti kurkkuun. Portaidenkin nousu vei voimat kun se on yllättävän raskasta hengittämättä, kuitenkin jaksoin etsiä apua. Olen kokeillut tähän vaivaan vaikka mitä ja vuosien ajan astma piippu on ollut rakastajani ja luotettava ystäväni. Piippu alkaa kuitenkin menettää tehoa ja ongelmat kasaantuivat. Minusta aktiivista liikunnan ystävästä tuli huohottava hanhi. Aloin etsiä apua ja sitten törmäsin youtubessa gua shaan jossa henkilön niska, rintakehä ja selän alue käsiteltiin kaapimella kaapimalla astman hoidossa. Menetelmää kehuttiin ja sen kerrottiin poistavan tehokaasti limaa ja avaavan rintakehää joloin hengittäminen olisi helpompaa. Tuumasta siis toimeen, nyt olen käynyt 4 kk aja 10 kertaa hoidossa ja olen aloittanut lenkkeilyn. Tänään kun ilma salli niin juoksin 10 km. Eli erinomaista henkilöltä joka ei viime keväänä päässyt 4 kerrokseen portaita ilman piipullista.

      • aloittaja94848

        Ihan mahtavaa kuulla että olet löytänyt apua!!! Onko oireesi siis tasoittuneet, tarttetko lääkettä enää miten paljon entiseen verraten?

        Onkohan täällä itä-suomessa tuon lajin taitajia? Pitääpä alkaa selvittelemähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe