Pitääkö paikkansa huhu jonka mukaan 520 dieselin nokkaketju katkeaa 100-200 tuhannen kilometrin välillä ja tuhoaa koneen täydellisesti. Samoin väitetään myös automaatin kestoksi korkeintaan 200000 km.
huhua vai totta
45
9440
Vastaukset
- bmw asentaja
totta on
- ja toiseksi
Bemarit ovat olleet aitoja autoja aina, kestävyydeltään, ja laadussa aivan toistaluokkaa, kuin Audi, josta on yritetty saada laadukasta, ylihinnalla ja mielikuvilla. Audi on tarkoitettu ihmisille, jotka elävät mielikuvitusmaailmassa, vailla todellisen elämän tuntemuksia.
- näiin oonn
Jälleen, yksi oikea vastaus, kaksi jossa kirjoittaja voisi vetää v.... päähänsä ja paeta vuorille.
- Audipalstalla
on joku pikkupelle jonka itsetunto ei näytä kestävän minkäänlaista kritiikkiä joka kohdistuu Audi-merkkiseen autoon. Sillä palstalla ei keskustella Audin ongelmista sillä kaikki asiallisetkin mielipiteet poistetaan jos ne vain asettavat Audin kestävyyden tai laadun millään muotoa kyseenalaiseksi. Omaan persoonaansa kohdistuvan naljailun sietää kun ei edes tajua itselleen vittuiltavan aivan avoimesti. On ne tyhmiä, nuo lapset.
- 8+17
aikas älyttömältä, kyllä kaikki nykykoneet merkistä riippumatta hyvällä hoidolla kestävät moitteettomasti sen 500 000 kilsaa, huonolla ajolla ja hoidolla kaikki tietysti on mahdollsita.
- ja ei
ne läpät saattaa imeytyä sylinteriin ja moottori menee vaihtoon, jakoketjussa ei vikaa.
- ei uuuno
USKO ihan tosi BMW 520 d jakoketju katkeaa 100 - 200000 km . TIEDÄN 2 tapausta .
- Juha1234
ei uuuno kirjoitti:
USKO ihan tosi BMW 520 d jakoketju katkeaa 100 - 200000 km . TIEDÄN 2 tapausta .
Kaltaisesi provopellen kirjoituksiin ei uskota, mikäli et jotain konkreettisempaa todistetta kykene esittämään.
Minulla on omakohtaista kokemusta siitä, että molemmat kestävät ainakin tuplan tuohon mainittuun. Ja vielä kulkee... - uunos
Juha1234 kirjoitti:
Kaltaisesi provopellen kirjoituksiin ei uskota, mikäli et jotain konkreettisempaa todistetta kykene esittämään.
Minulla on omakohtaista kokemusta siitä, että molemmat kestävät ainakin tuplan tuohon mainittuun. Ja vielä kulkee...Ongelma koskee uudempia 2008 ja siitä nuorempia 177 hv koneita .jos otat asian provona niin se on sun ongelmas .
- uunoässääpataan
uunos kirjoitti:
Ongelma koskee uudempia 2008 ja siitä nuorempia 177 hv koneita .jos otat asian provona niin se on sun ongelmas .
uuno muutakin linkkiä ko. ongelmaan kuin essonbaarin tietotoimiston, ei meinaan vaikuta kovinkaan uskottavalta tuo sun tarinas.
- kukas se uuno mahtaa
uunoässääpataan kirjoitti:
uuno muutakin linkkiä ko. ongelmaan kuin essonbaarin tietotoimiston, ei meinaan vaikuta kovinkaan uskottavalta tuo sun tarinas.
NOjaa on sentään kokemusta 5 viidestä dieseli bemarista ja 2 kahdesta bensa bemarista tälläkin hetkellä on 2 kaksi bemaria ja tarjous on sisällä 1 yhdestä uudesta 520 dieselistä. 18 vuoden kokemus ja yli 1000000 miljoonakilometriä siihen mahtuu kokemusta jos hyvässä kun pahassa.VIATTOMIA AUTOJA EI ole vielä kukaan tehnyt . MIKS sit BMW ,se nyt vaan on paras saksalainen ei se Mesekään mikään viaton ole Volkkarissa ja Audissa on omat vikansa.Ihmettelen joidenkin suhtautumista .Niitä ketjuja nyt vaan katkeaa .TOSI ON.
- Juha1234
kukas se uuno mahtaa kirjoitti:
NOjaa on sentään kokemusta 5 viidestä dieseli bemarista ja 2 kahdesta bensa bemarista tälläkin hetkellä on 2 kaksi bemaria ja tarjous on sisällä 1 yhdestä uudesta 520 dieselistä. 18 vuoden kokemus ja yli 1000000 miljoonakilometriä siihen mahtuu kokemusta jos hyvässä kun pahassa.VIATTOMIA AUTOJA EI ole vielä kukaan tehnyt . MIKS sit BMW ,se nyt vaan on paras saksalainen ei se Mesekään mikään viaton ole Volkkarissa ja Audissa on omat vikansa.Ihmettelen joidenkin suhtautumista .Niitä ketjuja nyt vaan katkeaa .TOSI ON.
Ai, kyse olikin taksipyörityksestä.
Taitaa olla aika paljon kovempaa, kuin tavallinen ajo.
Nokkaketjujen katkeamisista en ole kuullut kyllä mistään autosta noilla kilometreilla.
Eli olisi mukavaa nähdä "mustaa valkoisella", tuntuu niin uskomattomalta jutulta. Ei silti, viattomia autoja ei ole ikinä tehty. - kaksinverroinpataan
kukas se uuno mahtaa kirjoitti:
NOjaa on sentään kokemusta 5 viidestä dieseli bemarista ja 2 kahdesta bensa bemarista tälläkin hetkellä on 2 kaksi bemaria ja tarjous on sisällä 1 yhdestä uudesta 520 dieselistä. 18 vuoden kokemus ja yli 1000000 miljoonakilometriä siihen mahtuu kokemusta jos hyvässä kun pahassa.VIATTOMIA AUTOJA EI ole vielä kukaan tehnyt . MIKS sit BMW ,se nyt vaan on paras saksalainen ei se Mesekään mikään viaton ole Volkkarissa ja Audissa on omat vikansa.Ihmettelen joidenkin suhtautumista .Niitä ketjuja nyt vaan katkeaa .TOSI ON.
poika jauha paskaa, ketjuja VOI hyvinkin katketa, mutta noista sun sepustuksista saa vaikutelman, että jokaisesta katkeaisi alle 200tkm.Yksittäistapausten perusteella kun ei oikein voi yleistää, jos mukamas tiedät kaksi tapausta ja ko. moottoreita on valmistettu esim 50000kpl, niin se jos jollekin sattuu niin ikävästi että ketju katkeaa ei vielä täytä kuvailemaasi massavikaa"kaikista varmasti katkeaa,usko pois". Sulla tuskin on mistään automerkistä mitään kokemusta, mopoista korkeintaan...
- uuno poistuu
kaksinverroinpataan kirjoitti:
poika jauha paskaa, ketjuja VOI hyvinkin katketa, mutta noista sun sepustuksista saa vaikutelman, että jokaisesta katkeaisi alle 200tkm.Yksittäistapausten perusteella kun ei oikein voi yleistää, jos mukamas tiedät kaksi tapausta ja ko. moottoreita on valmistettu esim 50000kpl, niin se jos jollekin sattuu niin ikävästi että ketju katkeaa ei vielä täytä kuvailemaasi massavikaa"kaikista varmasti katkeaa,usko pois". Sulla tuskin on mistään automerkistä mitään kokemusta, mopoista korkeintaan...
No joskus se totuus teille pöntöille selviää :on ainakin on yritetty kertoo viasta jonka voi helposti kuuntelemalla todeta ja korjata ennen täystuhoo että näillä mennään. Hyvää uuttavuotta..
- vieläkerranpataan
uuno poistuu kirjoitti:
No joskus se totuus teille pöntöille selviää :on ainakin on yritetty kertoo viasta jonka voi helposti kuuntelemalla todeta ja korjata ennen täystuhoo että näillä mennään. Hyvää uuttavuotta..
sitten vieläkään laittanut sitä linkkiä, jos kyseessä on kuvailemasi täysin varma tyypivika, luulisi että jostain on luettavissa siitä tietoa(esim. tm,tuulilasi... joku muu autoalan julkaisu) Ei kyseessaä olekaan se, etteikö ketju voisi katketa, vaan väitteesi tyyppiviasta. Itse asentajana 20v toimineena tiedän sen olevan mahdollista, mutta väitän, että katkeamattomuus väittämässäsi kilometrimäärässä(oikealla huollolla, oikea öljyn laatuluokka, oikeat vaihtovälit..ym.) on paljon todennäköisempää kuin katkeaminen.
Esimerkiksi, itse olen urani aikana vaihtanut kahteen kaksilitraiseen p11 primeraan moottorin nokkaketjun katkeamisen aiheuttamien vaurioiden vuoksi(toinen ajettu 90tkm toinen reippaat 200tkm), enkä sanoisi ja vielä vähemmän menisin nissan palstalle hehkuttamaan tyyppiviasta, koska näitä kahta esimerkkitapausta kohden on jo yksin suomessa tuhansia primeroita joissa ei ole ketjun kanssa minkäänlaisia ongelmia. Eli harmittavia tapauksia(omistajan näkökulmasta), mutta ei tyyppivikoja. - ironia..
uunoässääpataan kirjoitti:
uuno muutakin linkkiä ko. ongelmaan kuin essonbaarin tietotoimiston, ei meinaan vaikuta kovinkaan uskottavalta tuo sun tarinas.
''on joku pikkupelle jonka itsetunto ei
näytä kestävän minkäänlaista
kritiikkiä joka kohdistuu Audi-
merkkiseen autoon. Sillä palstalla ei
keskustella Audin ongelmista sillä
kaikki asiallisetkin mielipiteet poistetaan jos ne vain asettavat Audin
kestävyyden tai laadun millään
muotoa kyseenalaiseksi.''
vaihda nyt merkki Bemariksi. - juho 6
kaksinverroinpataan kirjoitti:
poika jauha paskaa, ketjuja VOI hyvinkin katketa, mutta noista sun sepustuksista saa vaikutelman, että jokaisesta katkeaisi alle 200tkm.Yksittäistapausten perusteella kun ei oikein voi yleistää, jos mukamas tiedät kaksi tapausta ja ko. moottoreita on valmistettu esim 50000kpl, niin se jos jollekin sattuu niin ikävästi että ketju katkeaa ei vielä täytä kuvailemaasi massavikaa"kaikista varmasti katkeaa,usko pois". Sulla tuskin on mistään automerkistä mitään kokemusta, mopoista korkeintaan...
Yksityisautoilija
Kyllä se vaan on Bmw vika toi jakopää. Minulla on 520 vuosimalli 2008 ajettu 140000 km . Kävin juuri huollossa sanoivat , että sieltä jakopäästä kuuluu ääntä joka tulisi korjata . Auto huollettu merkkikorjaamossa huolto-ohjelman mukaisesti. Korjauskustannukset olisivat useita tuhansia euroja. On se ihmeellistä, kun vielä nykyaikanakin tehdään tälläisiä moottoreita.
- 5mu
Monet ketjut ja laatikot hajonneet, eivät kuitenkaan kaikki noilla kilometreillä.
- polkupyöräilijä
Melkosta Soumi-kakkosnelosta taas tämä keskustelun taso. Siellä on kylänmiehet taas autoasioista juttelemassa, tunnetta ja on takamuksen pohjasta ja enemmän kuin naisten keskustellessa vaikkapa käsilaukuista.
Tietyn ikäisten N47 eli 2.0d koneiden nokkaketjut ja kampiakselit hajoilevat, korjaus maksaa vähintään tuhansia euroja (työmäärät 20-30 h osat).
Jos ei googlettaa osaa, niin tässä on linkki:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mg74/features/bmw-chains-snap-n47-engine-2007-2009 - money money....
Kaikki, Mitä olet kuullut puhuttavan Bemareista, Ja niiden muka vioista, Eivät alkuunkaan pidä paikkaansa. Jos itse olisin juuri nyt ostamassa autoa, Niin se olisi ehdottomasti BMW merkkinen, Ja mahdollisimman kallis.
- ole porvari osta bemu
niinkuin tämä?
www.nettiauto.com/bmw/520/5675479- heh... :D
Köyhä ja kateellinen? -Kyllä olen,ehdottomasti :D
- sdgsdgsdg
Bemareissahan ei ole yhtä ainoata vikaa vain ominaisuuksia itse ajellut 2 vuotta passatilla tehden ainoastaan perus huollot / muut tarvittavat. Kaveri sitten taas on 2 vuotta räplännyt bemariaan tallissa kun joku ominaisuus ilmenee vähän väliä.
Varmasti bemari on hyvä auto, oma kohtaiset kokemukset lähipiiristä vaan sitä luokkaa että ei itsellä riittäisi viitseliäisyys harvase päivä ruuvailla autoa. - Joo, totta on
että pieru bemarista katkee jakoketju :p
Ei muuta ku bemu prässiin ja kuskille nenuun! - 5+17
http://www.youtube.com/watch?v=kfipZXp1icw
BMW ei tunnetusti juuri ole myöntänyt virheitään tai ottanut vastuuta niista kuten tässä.
http://www.turnermotorsport.com/t-gallery-e46-subframe.aspx - Huonoa tuuria vai ?
Kyllähän tuossa BMW N47 moottorin jakopäässä ihan selvä ongelma on tai sitten minulla vain huonoa tuuria. Ensimmäisen kerran katkesi ketju 318d -08 siinä 190000 km tietämillä. No ei auttanu itku kun vaihtaa uus moottori tehtaalta, hinta 4000€ ja työt päälle eli semmone 6500 € kirpasu. Noh nyt sitten vähän yli vuoden jälkeen ajettu 41000 km ja alkoi taas ääntämään jakopää ja huollossa totesivat että niin ääntää. Tällä kertaa sattu sopivasti kun takuu vielä voimassa kun ensimmäisellä kerralla sai itse kustantaa kaiken. Tuo ketju suunniteltu kestämään koko auton elinikä, joten voihan sen ajatella niin että jotku valmistajat käskee vaihdattaa hihnan 90000 km välein niin BMW:ssä saa vaihtaa koko moottorin tällä välillä. Kaikki on niin suhteellista.
- True5
Totta, mutta sitä ei saisi sanoa!!!!!!
- Paskaa Saxlandiasta
Tais mennä eräillä jauhot suuhun. Se voi katketa jo sadantonnin kohalla ja mittarissa on nyt se 99999km!
- BMWpena
Eivoiollatottakunbmwonparasautojasiinäeiolekoskaanvikojaettevaantajuasitäkoskaolettekateellisiameillepremiumautoilijoillebmwonnähkääspremiumautojasiksisiinäeiolemitäänvikojakoskaan
- riimijumi
Mm...mm...mm... Aivan, aivan, Todellaki todellaki todellaki.
Bmw:ssä EI ole vikoja, vaan ne OVAT ominaisuuksia. - Däng-dang
Se on vään niin kuin Juice lauloi että
"Raittiushenkilö raittiustuolissaan sinusta on muka huolissaan, se nimittää sinua hulttioks ja väittää että maksasi sanoo poks. Däng däng, kyllä se kestää koko elämän".
Vastaavasti kyllähän se ketju kestää tehtaan mukaan moottorin koko eliniän.
Ei siis kannata huolestua.- löytyy ongelmia
googleta BMW n47 ongelmat
- huh huh huh
"googleta BMW n47 moottori ongelma" menee pahimmillaan jo paljon aikaisemmin
- 14vuotta.bmw.mekaanikko
Itse korjaillut noita 2l diesel pannuja vähintään 1000 kpl eli Pitää täysin paikkansa, ja on edelleen tyyppivikana tuo ketjun venyminen/kiristimien kuluminen/ääntäminen/katkeaminen. Vika ollut nyt lähes 10vuotta noissa 2l dieseleissä ja loppua ei näy.
- Vagit_ne_paukkuu
Älä tule autopalstalle lässyttämään vioista joista et tiedä yhtään mitään. Sulla on mennyt volkkarit ja bemarit pahasti sekaisin, joten otahan lääkkeesi ja mene tutimaan.
- Bemari_on_
Laatua...:
https://youtu.be/UZy-z2ocsMo - Anonyymi
On muuten autokauppojen listat täynnä 520d autoja aikavälillä 2010-2014. Kaikissa sama vika, kukaan ei uskalla ostaa koska ketju voi katketa koska vaan.
- Anonyymi
Ei ole huhua. Bmw ei ole sitten vuoden 2009 osannut tehdä yhtään jakoketjullista moottoria jossa se ei porsisi.
- Anonyymi
Totta kaikki jutut, jakoketjut paukkuu, dieselit pahimpia,
ihan paskaa - Anonyymi
Bemareista katkeaa ketjut monesti jo ennen sataa tonnia. Ainoita vehkeitä joissa pitäisi ketjun kanssa noudattaa remmien vaihtoväliä.
- Anonyymi
Monesti katkeaa, mutta useimmiten jää katkeamatta.
Vähän niinku monilla muillakin automerkeillä. - Anonyymi
Bemmien remmien kanssa oltava tarkkana ja otettava Rennietä!
- Anonyymi
Ajotietokone antaa nokan ajoitusanturilta ja kampuran nakutusanturilta koodin asteet % = Jako perseellään mee vaihtaa ketju, jos hyvä säkä käy, sama VW konsernilla, ei ne kyl katkea vitun pellet :D
- Anonyymi
Bemareista en tiedä onko näin viisaita :D voi olla että ei :D:D
- Anonyymi
Automaattisippaamiset johtuu taatusti siitä ettäajetaan kaiken aikaa samoilla öljyillä.
Vaihtoväliksi olisi varmaan sopiva jokin 80 000 km mutta saatetaan ajaakinvaikka 300 000 km , koska suositus (väärinkäsitettynä) oli "LIFETIME"...eli ikuiset ölpät joo!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818