Totuus Citroen C5:stä

kokemusta on

Kaasunestejousitetulla kyyti on aivan liian pehmeää. Ihan liian useasti olen joutunut tuollaisella ajamaan vaikken omistakaan moista. Saksalainen jämäkkyys ajotuntumassa on huomattavasti parempaa joten itse ajan 5:sarjan bemarilla. Vanhemmiten kaasunestejousitus vuotaa vähän jokapaikasta. Eräs katsastusmies kertoi heillä käytettävästä nyrkkisäännöstä: "Aina kun sitikka vuotaa vihreää öljyä hylkymerkintä paperiin". Itse en ainakaan pidä siitä ajatuksen tasollakaan, että jousitus, jarrut, kytkin ja ohjaustehostus on sama järjestelmä. Yksi vuoto järjestelmässä lamaannuttaa kaikki. Sanoisin, että ottakaa sitikkasi rautajousilla jos vaan mahdollista. Huolettomampi auto myös vanhemmiten.

31

7910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaan

      perättömiä kirjoittelet ja elämäsi aikaa turhaan käytät.

    • olavi v.

      tuossa C5:den putkijärjestelmässä tietää uusintakatsastusta. No eipä sitten tule tuommoinen auto meidän perheeseen jos kaikki nuo luettelemasi systeemit halvaantuu yhdestä vuodosta! Aika herkkä on kyllä sitten tuo automalli. Pääseekö sillä edes korjaamolle ajamaan jos tulee vuoto?

      Ja kun jo olimme suunnitelleet tuon C5:den hankkimista. Meni autohommat uusiksi.

      • åsmå

        1. LHM on vihreää. LDS ei C5 autoissa ei käytetä vihreää nestettä
        2.Jousitus, jarrut ja kytkin ovat täysin erillisiä systeemejä.Vain jousitus on hydrauliikan varassa.
        3. ohjaustehostin on sähköinen..

        Ei kannata uskoa näitä valehtelijoita!

        Jousitus on puhdas makuasia ja halutessaan C5:en saa myös rautajousin.

        Minä kerron totuuksia ja linkitän sen takia. Nämä provoilijat eivät pysty..


    • vieterit alle

      kertoi tosiaan samaa. Vuoto tuossa sitikan hydejärjestelmässä aiheuttaa automaattisesti hylkäyksen katsastuksessa. Nyt foorumeilta on selvinnyt että jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen putket vuotavat uudessa C5 III:ssa. Eipä kyllä luottamusta herätä. Laadunhan piti olla parantunut mutta omistajien mukaan niin ei ole käynytkään.

      • åsmå

        ja aloittajan juttu täyttä valetta, kuten jo kerroin.

        Provoillaan, vaikka ei tunneta lainkaan asiaa.


      • varma tieto
        åsmå kirjoitti:

        ja aloittajan juttu täyttä valetta, kuten jo kerroin.

        Provoillaan, vaikka ei tunneta lainkaan asiaa.

        Hylkyyn menee jos putket vuotaa.


      • åsmå
        varma tieto kirjoitti:

        Hylkyyn menee jos putket vuotaa.

        Pieni tihkuminen on verrattavissa öljyvuotoon moottorista. Ei mene hylkyyn.

        Ja FAKTAA: Jarrut,kytkin, ohjaustehostin toimivat, vaikka jousituksen hydrauliikka pettäisi.


      • c5
        åsmå kirjoitti:

        Pieni tihkuminen on verrattavissa öljyvuotoon moottorista. Ei mene hylkyyn.

        Ja FAKTAA: Jarrut,kytkin, ohjaustehostin toimivat, vaikka jousituksen hydrauliikka pettäisi.

        on kokemusta.


      • että silleen
        varma tieto kirjoitti:

        Hylkyyn menee jos putket vuotaa.

        samallalailla menee hylkyyn, kun jarruputket vuotaa. On muuten samaa materiaalia molemmat putket, sekä hyde että jarruputket, jos et satu tietämään. yhtä harvoin ne joutuu vaihtamaan.


      • katsastajaqwesd

        ei pidä paikkaansa.


    • Citroen c5 .

      Itselläni on on 465000km ajettu c5 2.2. hdi 16v ja napista kun painaa sport nappia niin jo vain on mukavan sportikas peli.

      Mikään mersu ei ole meillä ja volvo ei ole meillä ollut ajo ominaisuuksiltaan citroenin veroinen ja ajanut olen noin 2 miljoonaa km.

      Odotan aina nautinnolla että pääsen ajamaan citroenilla ja on muuten hyvä auto, kyllä nämä muut on nähty ja koettu kuten mb,volvo,nissan, bmw,opel,ja monet muut merkit.

      Omassa käytössä on ollut noin 50kpl eri autoa.Ja citroenia kolme.

      • ei houkuta

        kuten citroen foorumi osoittaa karmivalla tavalla.


      • åsmå
        ei houkuta kirjoitti:

        kuten citroen foorumi osoittaa karmivalla tavalla.

        sinä tojofanaatikko olet vain täysin sekaisin, kun maailmankuvasi on pirstaleina.
        Citroen on suosittu, myynti ja laatu kasvussa.
        Toyotalla päin vastoin.


      • Kuulehan åsmä
        åsmå kirjoitti:

        sinä tojofanaatikko olet vain täysin sekaisin, kun maailmankuvasi on pirstaleina.
        Citroen on suosittu, myynti ja laatu kasvussa.
        Toyotalla päin vastoin.

        sinun se maailmankuvasi on sekaisin kun täällä noita holmöjä linkkejä laitat


      • åsmå
        Kuulehan åsmä kirjoitti:

        sinun se maailmankuvasi on sekaisin kun täällä noita holmöjä linkkejä laitat

        on kertonut sekaisesta maailmankuvasta?
        Onko ehyen maailmankuvan merkki kirjoitukset öljyjen lentämisestä, viimasuojista jne?


    • Skoda rulez

      C5:ssä. Kyllästyin ja vaihdoin pois.

    • vuotava iskari

      Mitäs ihmeellistä tuossa on. Samoin vuotava iskari tai katkennut jousenpää aiheuttaa hylkäyksen. Molemmista on kokemusta aikeisemmmista autoista. Ainakin minun kokemuksen mukaan hydejousitus ei ole yhtään sen vikaherkempi kuin perinteinen rautajousitus. Se, kumpi on sitten miellyttävämpi onkin sitten jo makuasia. Itse pidän hydejousituksesta enemmän. Varsinkin saksalaisen napakka jousitus vaneripenkein on minulle kärsimystä.

      • 9+13

        sitikassa kun ei tarvii huolehtia vuotavista iskareista ja katkeilevista jousista, kuten useimmissa muissa merkeissä...meillä c5 vm-2003 eikä mitään jousitusongelmia. AUTO on erittäin hyvä ja miellyttävä ajaa, suurellakin kuormalla, se kun säätyy automaattisesti. Joku tojota urpo heitti tos taannoin tänne viestin, et "eihän siihen voi itse ees vaihtaa iskareita ja jousia" ...siinä sen näkee, varsinaisia autoinsinöörejä...


    • karvas totuus

      Ei kai kukaan aja C5:lla ellei ole taloudellinen pakko. Totuus on että monista eri merkeistä paljon parempia malleja.

      Joo, tiedän että olen väärässä C5-omistajien mielestä. Mutta kerroinpahan tämän 6kk:n C5 omistuksen jälkeen. Lama on ohi ja automallikin parani .

      • hahhaa

        anna kun arvaan Toyota


      • c-5 viini
        hahhaa kirjoitti:

        anna kun arvaan Toyota

        toyotaan esim eteen 5min kumpikin jousi-iskari c5 sen pystyy tuossa ajassa tekemään taakse 15min tojota-? bmw.audi klonkwagen yms.ja nämä vielä ns kenttäolosuhteissase siitä vaikeudesta


      • kokemusta on
        c-5 viini kirjoitti:

        toyotaan esim eteen 5min kumpikin jousi-iskari c5 sen pystyy tuossa ajassa tekemään taakse 15min tojota-? bmw.audi klonkwagen yms.ja nämä vielä ns kenttäolosuhteissase siitä vaikeudesta

        ei tarvitse nesteitä vaihdella ja kiroilla kun taas hydeputket vuotaa. Ei tarvitse hydraulipumppua vaihdella ja naksutusta kuunnella eikä kiroilla kun perä tai keula laskee taas jonkun vuodon takia.


    • harva valitsee

      C vitosen rautajousilla. Mistähähän moinen johtuu ? Näyttää kuin kuuluisit tuohon tietämättömien kuoroon ja tämä on faktaa.

      • Korjaamolla molla

        sehän on taloudellinen itsemurha: autohan yleensä ostetaan ajoon eikä remonttiin: mitäPSA laitteissa riittää loputtomasti


      • semmosta nyt
        Korjaamolla molla kirjoitti:

        sehän on taloudellinen itsemurha: autohan yleensä ostetaan ajoon eikä remonttiin: mitäPSA laitteissa riittää loputtomasti

        kokemukseni mukaan pidä väitteesi paikkansa. Enkä kyllä ole nähnyt tai kuullut muualtakaan. Tiedän toki, että foorumeilta löytyy vikakertomuksia, kuten kaikkien muidenkin merkkien foorumeilta. Olisi joskus kiva nähdä, kuinka paljon niitä vikoja PSA:n tuotteissa ihan oikeasti on. Järjestys luotettavuustilastoissa kertoo järjestyksen, ei vikojen määrää.


      • ihklpkj
        semmosta nyt kirjoitti:

        kokemukseni mukaan pidä väitteesi paikkansa. Enkä kyllä ole nähnyt tai kuullut muualtakaan. Tiedän toki, että foorumeilta löytyy vikakertomuksia, kuten kaikkien muidenkin merkkien foorumeilta. Olisi joskus kiva nähdä, kuinka paljon niitä vikoja PSA:n tuotteissa ihan oikeasti on. Järjestys luotettavuustilastoissa kertoo järjestyksen, ei vikojen määrää.

        kelpaa taksikuskeille jotka ehken tietää asiat paremmin kuin joku tavis sukankuluttaja.


      • 18+8
        ihklpkj kirjoitti:

        kelpaa taksikuskeille jotka ehken tietää asiat paremmin kuin joku tavis sukankuluttaja.

        kelpaavat. Oletko jo tästä selvillä? Onko kerrottu jo aikaisemmin?

        Eräs aikaisempi kirjoitus kertoo vastauksen siihen, miksi esim.Volvoa ja Mersua paljon taksina?
        Maahantuoja järjestää takseille oman huoltoverkoston. Auto nopeasti huoltoon ja korjaukseen.


    • harvinaisen dorka

      tapaus, enpä usko että ajat kyseisellä laatumerkillä. En jaksa puuttua tuohon skeidaasi siitä, että kaikki hydraulijärjestelmät ovat yhdessä piirissä, enkä myöskään noihin sun katsastusmiesten nyrkkisääntöihin, ettet vaan sekoita tässä nyt omia nyrkki-kyllikki harrastuksiasi autoiluun.

      Kaasunestejousitus on ylivoimaisesti mukavin matka-ajossa, se ei ole räppäysjousitus jolla vedetään mutkat suoraksi. Siksi rallikoneissa ei sitä ole ja siksi rallikoneilla ei ajeta matka-ajoa. Tästä moittimastasi "pehmeästä" kyydistä voi myös nauttia esim. Rolls-Roycen kyydissä. Ja ihan jämäkästi.

      Ainoa asia, jossa ole kanssasi samaa mieltä on se, että C5 rautajousilla on myös ihan pätevä vehje. Hyden kanssa mulla ei ole ole ollut ongelmaa kummassakaan C5:ssa, mutta ei se sitä sano etteikö jollakulla olisi.

      • nnnnnnargf

        autoista sitten yhtään mitään.


    • timoc5

      Kokemukseni C5:stä:
      ensinnäkin turhaa paskanjauhantaa edellä.
      Minulla c5 vm01, mittarissa 300000km. ollut minulla 100000>>300000km.
      Hyde toiminut mitteetta tähän saakka, ohjaus-jousitus toiminut moitteetta tähän saakka. Nyt kesän alussa alkoi hydet vuotaa, vasenta raidetankoa pitkin valuu ulos ja ripustuksien kautta renkaan kumille. Katsastusmies hyväksyi mutta korjauskehotus tuli. Missähän vika?? Auto on muutoinkin toiminut moitteetta ja ollut hyvin vähävikainen

    • kolmoskoppa

      Minäkin olin kovasti vastaan c vitosta mut en enää, tuskinpa löytyy hiljaisempaa ja mukavampaa autoa ajella ja millä hinnalla noita saa, joku tieten sanoo arvo tippuu, miten se voi tippua kun kuukauden tilillä voi jo ostaa kolmoskoppasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe