Ostin 3120 kamerakännykän uutena pari vuotta sitten. On toiminut ihan ok. kunnes kolmisen kuukautta sitten kamera ja jotkut muut toiminnat hidastuivat olennaisesti. Ko. kännykän kameraa olen käyttänyt aika paljon mm dokumentointiin johon kuvan laatu riittää. Aikaisemmin kameralla pystyi kuvia suunnilleen räpsimään, nykyään jo kameratoiminnon lataaminen kestää paljon pidempään kuin ennen. Samoin kuvan ottaminen on todella hidasta puuhaa; vasta noin seitsemän sekunnin pintaan kameran "sulkimen" painamisen jälkeen kamera ottaa kuvan, jolloin kohde saattaa olla jo aivan muuta kuin se oli "suljinta" painettaessa.
Aluksi kännykkä käytti pelkästään omaa muistiaan, kunnes ostin siihen parin gigan muistikortin puolisen vuotta sitten, jonka jälkeen kännykkä toimi edelleen pitkään yhtä ripeästi kuin aiemmin, kunnes joitakin aikoja sitten hidastui.
Onko kännykässä ihan oikesti vikaa, tai onko jompi kumpi muisti jotenkin korruptoitunut? Tai, onko muisti liian täynnä? Kameratilassa näyttö kyllä kertoisi, että muistiin sopisi edelleen yli 3300 kuvaa, kuvia siellä on jotain 800 kappaletta ennestään.
Tai, onko kännykän softa jotenkin päivitystarpeessa, tai onko siinä peräti virus?
Välillä kännykkä herjaa, että viestikansio on liian täynnä ja kehottaa poistamaan kohteita. Niitä olen poistellut ( on niitä siellä edelleen aika paljon ), mutta silti sama herja saattaa toistua, vaikka viestejä olisi vähemmänkin. Pitäisikö välimuistin tyhjentämisellä saada känny nopeammaksi? Ko. kännyllä olen myös suoraan käyttänyt nettiä mm Facebookia, lukenut lehtiä sekä käyttänyt ko. puhelimen nettiyhteyden kautta läppäriä netissä. Eli suht kovilla tuo kone on, mutta kyllä sen pitäisi toimia kuten aiemminkin.
Kiitokset jo etukäteen hyvistä ja kehnommistakin vastauksista.
-Pena
Nokia 3120 kamera-, ym toiminnat hidastuneet
4
150
Vastaukset
Puhelimen ohjelmisto kannattaa päivittää Ovi suitella.
Kysytkö meiltä, onko sinun puhelimesi muisti täynnä? Miksi et itse katso onko se täynnä? Milloin sammutit laitteesta virrat viimeksi?
-Milloin sammutit laitteesta virrat viimeksi?
tunti sitten...
-Miksi et itse katso onko se täynnä?
Itse asiassa taisin tuossa ylempänä kertoa ainakin muistikortin tilan, jonne olen siirtänyt kuvia kiinteästä muistista, ja jonne kamera tallentaa suoraan kameran kuvat, kun se on niin paljon isompi kuin kännykän kiinteä muisti. Kortin ja kiinteän muistin tilan kännykkä näyttää, ja noissa näyttäisi olevan tilaa. Sen sijaan RAM:min tms. tilaa en osaa katsoa, mutta kyllä tuo pitäisi tyhjentyä kun käyttää virrat pois. Jos ei, niin miten?
-Kysytkö meiltä, onko sinun puhelimesi muisti täynnä?
hmmmh... tuolta ehkä taitaisikin saada paremman vastauksen:
"Google-mainokset
Selvänäkijä AnuQ
Henkilökohtainen, luotettava 0700-98 989 2,19e/min pvm
www.anuq.fi "- 3120c..5230..
PenaL kirjoitti:
-Milloin sammutit laitteesta virrat viimeksi?
tunti sitten...
-Miksi et itse katso onko se täynnä?
Itse asiassa taisin tuossa ylempänä kertoa ainakin muistikortin tilan, jonne olen siirtänyt kuvia kiinteästä muistista, ja jonne kamera tallentaa suoraan kameran kuvat, kun se on niin paljon isompi kuin kännykän kiinteä muisti. Kortin ja kiinteän muistin tilan kännykkä näyttää, ja noissa näyttäisi olevan tilaa. Sen sijaan RAM:min tms. tilaa en osaa katsoa, mutta kyllä tuo pitäisi tyhjentyä kun käyttää virrat pois. Jos ei, niin miten?
-Kysytkö meiltä, onko sinun puhelimesi muisti täynnä?
hmmmh... tuolta ehkä taitaisikin saada paremman vastauksen:
"Google-mainokset
Selvänäkijä AnuQ
Henkilökohtainen, luotettava 0700-98 989 2,19e/min pvm
www.anuq.fi "puh muistin tark...asetukset>puhelin>vapaa muisti
ei muistin loppuminen kuitenka tohon kameraan vaikuta tollai(luulis että ei oo niin lopussa) kun sulla on se muistikorttikin minne kuvas menee jos olet ne laittanu menemään sinne oletuksena.päivitys,puh samutus ym voi auttaa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173796
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1722315Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731557Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231017- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42862Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73831Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72790- 100789