Nokia 3120 kamera-, ym toiminnat hidastuneet

Ostin 3120 kamerakännykän uutena pari vuotta sitten. On toiminut ihan ok. kunnes kolmisen kuukautta sitten kamera ja jotkut muut toiminnat hidastuivat olennaisesti. Ko. kännykän kameraa olen käyttänyt aika paljon mm dokumentointiin johon kuvan laatu riittää. Aikaisemmin kameralla pystyi kuvia suunnilleen räpsimään, nykyään jo kameratoiminnon lataaminen kestää paljon pidempään kuin ennen. Samoin kuvan ottaminen on todella hidasta puuhaa; vasta noin seitsemän sekunnin pintaan kameran "sulkimen" painamisen jälkeen kamera ottaa kuvan, jolloin kohde saattaa olla jo aivan muuta kuin se oli "suljinta" painettaessa.
Aluksi kännykkä käytti pelkästään omaa muistiaan, kunnes ostin siihen parin gigan muistikortin puolisen vuotta sitten, jonka jälkeen kännykkä toimi edelleen pitkään yhtä ripeästi kuin aiemmin, kunnes joitakin aikoja sitten hidastui.
Onko kännykässä ihan oikesti vikaa, tai onko jompi kumpi muisti jotenkin korruptoitunut? Tai, onko muisti liian täynnä? Kameratilassa näyttö kyllä kertoisi, että muistiin sopisi edelleen yli 3300 kuvaa, kuvia siellä on jotain 800 kappaletta ennestään.
Tai, onko kännykän softa jotenkin päivitystarpeessa, tai onko siinä peräti virus?
Välillä kännykkä herjaa, että viestikansio on liian täynnä ja kehottaa poistamaan kohteita. Niitä olen poistellut ( on niitä siellä edelleen aika paljon ), mutta silti sama herja saattaa toistua, vaikka viestejä olisi vähemmänkin. Pitäisikö välimuistin tyhjentämisellä saada känny nopeammaksi? Ko. kännyllä olen myös suoraan käyttänyt nettiä mm Facebookia, lukenut lehtiä sekä käyttänyt ko. puhelimen nettiyhteyden kautta läppäriä netissä. Eli suht kovilla tuo kone on, mutta kyllä sen pitäisi toimia kuten aiemminkin.

Kiitokset jo etukäteen hyvistä ja kehnommistakin vastauksista.

-Pena

4

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhelimen ohjelmisto kannattaa päivittää Ovi suitella.

• Kysytkö meiltä, onko sinun puhelimesi muisti täynnä? Miksi et itse katso onko se täynnä? Milloin sammutit laitteesta virrat viimeksi?

• -Milloin sammutit laitteesta virrat viimeksi?

tunti sitten...

-Miksi et itse katso onko se täynnä?

Itse asiassa taisin tuossa ylempänä kertoa ainakin muistikortin tilan, jonne olen siirtänyt kuvia kiinteästä muistista, ja jonne kamera tallentaa suoraan kameran kuvat, kun se on niin paljon isompi kuin kännykän kiinteä muisti. Kortin ja kiinteän muistin tilan kännykkä näyttää, ja noissa näyttäisi olevan tilaa. Sen sijaan RAM:min tms. tilaa en osaa katsoa, mutta kyllä tuo pitäisi tyhjentyä kun käyttää virrat pois. Jos ei, niin miten?

-Kysytkö meiltä, onko sinun puhelimesi muisti täynnä?

hmmmh... tuolta ehkä taitaisikin saada paremman vastauksen:

"Google-mainokset
        Selvänäkijä AnuQ
        Henkilökohtainen, luotettava 0700-98 989 2,19e/min pvm
        www.anuq.fi "

• 3120c..5230..
        PenaL kirjoitti:

-Milloin sammutit laitteesta virrat viimeksi?

tunti sitten...

-Miksi et itse katso onko se täynnä?

Itse asiassa taisin tuossa ylempänä kertoa ainakin muistikortin tilan, jonne olen siirtänyt kuvia kiinteästä muistista, ja jonne kamera tallentaa suoraan kameran kuvat, kun se on niin paljon isompi kuin kännykän kiinteä muisti. Kortin ja kiinteän muistin tilan kännykkä näyttää, ja noissa näyttäisi olevan tilaa. Sen sijaan RAM:min tms. tilaa en osaa katsoa, mutta kyllä tuo pitäisi tyhjentyä kun käyttää virrat pois. Jos ei, niin miten?

-Kysytkö meiltä, onko sinun puhelimesi muisti täynnä?

hmmmh... tuolta ehkä taitaisikin saada paremman vastauksen:

"Google-mainokset
        Selvänäkijä AnuQ
        Henkilökohtainen, luotettava 0700-98 989 2,19e/min pvm
        www.anuq.fi "

puh muistin tark...asetukset>puhelin>vapaa muisti
        ei muistin loppuminen kuitenka tohon kameraan vaikuta tollai(luulis että ei oo niin lopussa) kun sulla on se muistikorttikin minne kuvas menee jos olet ne laittanu menemään sinne oletuksena.päivitys,puh samutus ym voi auttaa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe