Pinnacle Moviebox DV

Huru-Ukko

Editoinnista joskus haaveilen,millainenhan olisi Pinnaclen Moviebox DV erillislaite jolla pystyy kaappaamaan kuvaa televisiosta,kamerasta (analoginen),sekä digimutoiset lähteet.On tulot ja lähdöt,saa takaisin analogi muotoisenakin S-VHS ja VHS.Onko kokemuksia,olenko väärillä jäljillä.Tekisin koneesta 512 ja ehkä joku 120 >> kovalevy 7200rpm lisäksi jota käyttäisin edittiin,firewire kortin tarvin kanssa.En välttämättä halua kaikkia mahdollisia ohjelmia koneelleni,välttämättömät vain joita tarvitaan.Aivan UUNO kun olen piste.

4

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huru-Ukko

Niin jäi kertomatta että projektina olisi vielä vanhojen kaitafilmien siirtäminen jonkin tyyppiselle levylle diginä,mulla on S-VHS kamera joka on vähän käytetty mutta kauppiaat eivät anna vaihdossa latiakaan.Ja sen takia en nyt ole niin kiinnostunut digisistä kameroista.Tiedän,temppuja on jos jonkinlaisia,mm Hama on tehnyt tarkoitukseen laiteen joka on tiedon mukaan siro ja toimii prismalla joka kääntään kuvan ja tasaa valoa,onks tietoo?

• Veeti

Terve,

Ostin pari kuukautta sitten MovieBox USB:n. Eli se on ulkoinen USB 2.0-porttiin liitettävä kaapariboxi. Laittessa on in ja out litännät sekä normaalille että SVHS:lle. Laite toimii ihan hyvin.

Yhdessä kaappaamassani VHS-pätkässä äänet alkoivat ryömiä 3 0min jälkeen n.0.5 s -1.0 s.

Mukana tuli Studio9 editointiohjelma, joka on mielestäni yksi parhaista kuluttajan kukkarolle sopivista. Lisäksi ohjelma on suomenkielinen ja mukana tulee suomenkielinen käyttöohje, 199€.

Ohjelmaa oppii käyttämään välttävästi parissa illassa. Itse olen polttanut teokset DVD:lle

Laitevaatimuksista;

minimi------------käytössäni
      kovalevy 80G------160
      muisti 256--------512 /400
      prossu 2000 ------2600
      näytönohj hyvä----radeon 9600
      firewire----------integroitu

Noilla olen pärjännyt, mutta lisäteho ei olisi haitaksi.

Noista kaitafilmihommista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta muistaakseni www.digivideo.fi osoitteessa asiasta on käyty keskusteluja.

• Huru-Ukko

USB2 väyliä kyllä riittää koneessa mutta jotkut kertoo että olisi hieman hidas,siksi ajatellut olen sitä firekorttia.Näytön ohjainta en muista millanen,prosessori kyllä riittää,miten toi 256 kerkiää vai,ehkä samalla teen kuitenkin 512:teen.Kovis juuri ehkä 160 olisi,>180/Ekeä mitä.Koviksenhan voi kait tavallaan auktorisoida vain kuvahommiin. USB Boxihan on edullisempi kun se DV malli,jotka on ilmeisesti nekin tulleet alas vähän.

• Veeti
        Huru-Ukko kirjoitti:

USB2 väyliä kyllä riittää koneessa mutta jotkut kertoo että olisi hieman hidas,siksi ajatellut olen sitä firekorttia.Näytön ohjainta en muista millanen,prosessori kyllä riittää,miten toi 256 kerkiää vai,ehkä samalla teen kuitenkin 512:teen.Kovis juuri ehkä 160 olisi,>180/Ekeä mitä.Koviksenhan voi kait tavallaan auktorisoida vain kuvahommiin. USB Boxihan on edullisempi kun se DV malli,jotka on ilmeisesti nekin tulleet alas vähän.

Lisäyksenä,

Seurasin tuota muistin tarvetta ja ilmeisesti studio9 on optimoitu 256 muistimäärälle. Muistissa on ilmeisesti tärkeämpää väylänopeus. Jos uutta muisti olet ostamassa niin suosittelisin 400:sta.

Nuo kovalevyt 160Gbytes maksaa pikkusen reilut 100 €. Halvin mitä on tullut vastaan on ollu 200G maksoi 125 € olivat vaan menneet.

Jos Emolla on ata väylä niin ota siihen sopiva kovalevy. (lattakaapelin sijasta data kulkee oranssia lähes pyöreetä piuhaa pitkin) Sen on nopeampi. Hinnoissa ei ole muutamaa erkkia enempää eroa. Studio testaa tuota kirjoistunopeutta kovalevylle ja ei se lattakaapelillakaan mikään kynnyskysymys ole. Kovalevyä ei tarvitse pyhittää pelkästään videoeditointiin, mutta parempi on jos sitä varten on oma levy. Levytilaa on hyvä olla, sillä kaapatut videot tahtovat jäädä roikkumaan levylle, kun muutaman katselukerran jälkeen huomaa teoksissa parantamisen varaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59