ostinko kummitustalon?

Kummituksiako?

Puoli vuotta sitten ostin maalaistalon joka on rakennettu 1900-luvun alussa. Kaikki meni aluksi parin viikon ajan ihan hyvin, mutta sitten yhtenä yönä heräsin siihen kun tunsin että joku teki ristinmerkin minun otsalle, tietystä säikähdin asiaa, mutta jatkoin unia ja panin kaiken ujnen piikkiin. Seuraavana yönä vaimo heräsi ja kirkaisi, koska oli tuntenut ihan saman asian. Outoa on se että en ollut maininnut omasta kokemuksesta edes vaimolle. Sitten hetkeen ei tapahtunut mitään, mutta viikon päästä heräsin ihan selvään ääneen joka kuului lasten huoneesta..kuulin kun joku lausui ihan selvästi "levolle laske luojani.."Mutta eihän sieltä muuta löytynyt kuin meidän kaksi vuotias poika nukkumassa sikeästi.
Parin päivän päästä kun olin illalla kävelemässä ulkona kuulin kun vanhasta ulkosaunasta kuului miesten kiroilua ja eikä sieltä taaskaan mitään löytynyt.
pelottavinta oli varmaan kun eräs päivä olohuoneessa näin tumman naishahmon, sellaisen koukkuselkäisen joka myös pian katosi, siinä vaiheessa alkoi jo pelottaa.
Vihkiraamattu on monta kertaa löytynyt kylmästä eteisestä ilman mitään syytä, vaikka se on ollut aina olohuoneen kirjahyllyssä. Kun olin matkoilla parin päivän ajan, oli vaimon ikkunaan koputettu kolme kertaa ja aina kun hän katsoi ulos, ei siellä näkynyt mitään..ja aina kun palasi sänkyyn kolme uutta koputusta.
Näitä alkanut tapahtumaan yhä tihenevään tahtiin.. mikä neuvoksi?

46

4945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarkke K

      Jos tarinasi on tosi, eikä vaan kummitustarina, niin neuvoisin ottamaan yhteyttä paikkakuntasi pastoriin tai jnkn kristillisen seurakunnan paimeneen, suorittaisitte kodin siunaamisen, se yleensä rauhoittaa tilanteen.

      Jos siellä ullakolla tms. ajelehtii jotaki vanhoja spiritismissä tms. käyteyttyjä "tasoja", okkultistista kirjallisuutta tms, niin tulen ruoaksi sellaiset suoraan.

      • kummituksiako?

        Ihan totta mitä on tapahtunut ja useampi silminnäkijä ja kokija on kyllä, että ei pelkästään meidän perhe:) pelottavinta on juuri tumma "naishahmo" ja miksi kummitus tekisi yöllä ristinmerkin otsaan?Tai miksi se vihkiraamattu on löytyny monesti eteisestä?
        Eikö seurakunta katso outona jos pyytää siunaamaan talon?Vai onko se miten yleistä?En ehkä itse usko ihan noihin siunaamis juttuihin kuitenkaan, ainakaan vielä:)
        Vintillä on ikivanhaa tavaraa, mutta en ole joutanut katselemaan mitä sieltä löytyy.
        Vaimo löyti pienen pussukan tossa syksyllä jossa oli jotain epämääräistä tuolta vintillä, mutta en tiedä sen paremmin mitä siinä oli, siellä se oli naulattuna parruun, mutta en usko että mikään nahkapussukka aiheuttaa kummittelua:)


      • Suklaat nassuun
        kummituksiako? kirjoitti:

        Ihan totta mitä on tapahtunut ja useampi silminnäkijä ja kokija on kyllä, että ei pelkästään meidän perhe:) pelottavinta on juuri tumma "naishahmo" ja miksi kummitus tekisi yöllä ristinmerkin otsaan?Tai miksi se vihkiraamattu on löytyny monesti eteisestä?
        Eikö seurakunta katso outona jos pyytää siunaamaan talon?Vai onko se miten yleistä?En ehkä itse usko ihan noihin siunaamis juttuihin kuitenkaan, ainakaan vielä:)
        Vintillä on ikivanhaa tavaraa, mutta en ole joutanut katselemaan mitä sieltä löytyy.
        Vaimo löyti pienen pussukan tossa syksyllä jossa oli jotain epämääräistä tuolta vintillä, mutta en tiedä sen paremmin mitä siinä oli, siellä se oli naulattuna parruun, mutta en usko että mikään nahkapussukka aiheuttaa kummittelua:)

        Ei seurakunta pidä sitä outona. Niitä juttuja tapahtuu ihan nykyaikanakin ja kaupungin kerrostaloasunnoissakin. Niistä ei vain parane kovin huudella, kun eihän sellaisesta kukaan pidä, koska se rikkoo turvallista maailmankuvaa.

        Entisajalta on säilynyt paljonkin tarinoita taikapussukoista, mitkä aiheuttivat esim. kirouksen, tai sitten antoivat noidalle itselleen voimaa, mikä perustuu tietenkin mielikuvitukseen.


      • Jarkke K
        kummituksiako? kirjoitti:

        Ihan totta mitä on tapahtunut ja useampi silminnäkijä ja kokija on kyllä, että ei pelkästään meidän perhe:) pelottavinta on juuri tumma "naishahmo" ja miksi kummitus tekisi yöllä ristinmerkin otsaan?Tai miksi se vihkiraamattu on löytyny monesti eteisestä?
        Eikö seurakunta katso outona jos pyytää siunaamaan talon?Vai onko se miten yleistä?En ehkä itse usko ihan noihin siunaamis juttuihin kuitenkaan, ainakaan vielä:)
        Vintillä on ikivanhaa tavaraa, mutta en ole joutanut katselemaan mitä sieltä löytyy.
        Vaimo löyti pienen pussukan tossa syksyllä jossa oli jotain epämääräistä tuolta vintillä, mutta en tiedä sen paremmin mitä siinä oli, siellä se oli naulattuna parruun, mutta en usko että mikään nahkapussukka aiheuttaa kummittelua:)

        Kyllä kodin siunaaminen on seurakunnassa ihan tavanomaista toimintaa, siinä rukoillaan kodin ja sen asukkaiden puolesta, sekä siunataan koti Herran nimeen, siinä ei siis ole kyse mistään manaamisesta jne..asiallinen, lämmin ja hyvä toimitus.

        Siinä pyydetään Jumalan kaikkivaltiaan siunausta kodille ja kun koti siunataan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen niin millään henkivalloilla"räyhähenget" ei ole osaa eikä arpaa sen jälkeen tulla kotiin häiritsemään.

        Voit itsekin rukoilla iltaisin, pyydät Jumalan varjelusta itsellesi ja rakkaillesi, osaat varmasti vaikka Isä meidän-rukouksen jne..

        Rohkaisen kääntymään uskovan pastorin puoleen (surukseni joudun sanomaan että heissäki on sellaisia jotka ei itsekää oikein usko siihen mitä Raamattu asioista opettaa :( )

        Onko sinulle tuttavapiirissäsi kristittyjä ihmisiä? Esim. lähetystyösä olleita tms? Sellaiset ymmärtää heti mistä on kyse...ko. ilmiöt ovat lähetyskentäoloissa paljon yleisempiä kuin täällä...täällä on jäljellä vielä kristinuskon vaikutuksesta "suojelevaa" vaikutusta, ko. ilmiöitä esiintyy toistaiseksi paljon vähemmän täällä.

        Herra siuntakoon sinua ja rakkaitasi,
        ja varjelkoon teitä,
        Herra kirkastakoon kasvonsa teille
        ja olkoon teille armollinen,
        Herra kääntäköön kasvonsa
        teidän puoleenne
        ja antakoon teille ja kotiinne
        rauhan!
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen amen!

        Mutta siis pyydä rohkeesti kodinsiunaamista seurakunnasta! :) Kaikki me siunaamista ja turvaa tarvitsemme..


      • halla_allah

        opein taloa puhdistaa täällä Pohjolassakin , vai pätevätkö ne vain
        eteläisimmillä leveysasteilla ?


    • Onko remontin

      Teittekö te remonttia siihen taloon?Aattelin kun itsekkin muutin 1900 alussa tehtyyn maalaistaloon ja tehtiin remonttia samalla siinä asuen,niin kuului pauketta ja jytinää vintistä ja askelia ikkunoiden takaa. Kuulin myöhemmin et jos muuttaa vanhaan taloon ja remontoi ta peruskorjaa sen niin henget eivät siitä tykkää.

      • kummituksiako?

        Talo ollu sen verran tyhjillään että varsinkin sisälle tehtiin remonttia ja vähän modernisoitiin..


      • hyvää jatkoa
        kummituksiako? kirjoitti:

        Talo ollu sen verran tyhjillään että varsinkin sisälle tehtiin remonttia ja vähän modernisoitiin..

        No siinä on vastaus valmiina heti.Mekin remontoitiin vanhaa taloa joka oli ollut tyhjillään vähän aikaa kun mieheni setä muutti pois,hän siinä asusteli ennen meitä.Se talo paloi melkein poroks vähän sen jälkeen kun saatiin remontti valmiiksi,mutta syy paloon oli muurin repeytymä, sen palo tarkastajat ja tutkiat sanoivat.Rakennettiin sitten uusi talo samalle paikalle ja hyvin on mennyt,ei oo kummitellut.


      • kummitusiako?
        hyvää jatkoa kirjoitti:

        No siinä on vastaus valmiina heti.Mekin remontoitiin vanhaa taloa joka oli ollut tyhjillään vähän aikaa kun mieheni setä muutti pois,hän siinä asusteli ennen meitä.Se talo paloi melkein poroks vähän sen jälkeen kun saatiin remontti valmiiksi,mutta syy paloon oli muurin repeytymä, sen palo tarkastajat ja tutkiat sanoivat.Rakennettiin sitten uusi talo samalle paikalle ja hyvin on mennyt,ei oo kummitellut.

        Juttelin aamulla vaimolle ja siinä pussukassa oli kuulema ollut hampaita tai jotain sellaista, vaimo ajatellu että joku talossa asunu lapsi säilyttäny maitohampaansa ja säilöny sinne..
        Jospa nämä tilanteet kuitenkin vähän rauhoittuis vähitellen vaikka:)
        Ei tarviis aina säikkyä mitäkiin, hermothan siinä menee:)


      • kummitusmökki 015
        kummitusiako? kirjoitti:

        Juttelin aamulla vaimolle ja siinä pussukassa oli kuulema ollut hampaita tai jotain sellaista, vaimo ajatellu että joku talossa asunu lapsi säilyttäny maitohampaansa ja säilöny sinne..
        Jospa nämä tilanteet kuitenkin vähän rauhoittuis vähitellen vaikka:)
        Ei tarviis aina säikkyä mitäkiin, hermothan siinä menee:)

        Voitte tietysti totutella elämään noiden kuvaamiesi ilmiöiden kanssa.Eivät ne pysty vahingoittamaan teitä.Voitte sanoa lisäksi kuuluvalla äänellä esim, "menkää pois jeesuksen kristuksen nimeen",vaikka useamman kerran.On näistä hiukan kokemusta..


      • kummituksiako?
        kummitusmökki 015 kirjoitti:

        Voitte tietysti totutella elämään noiden kuvaamiesi ilmiöiden kanssa.Eivät ne pysty vahingoittamaan teitä.Voitte sanoa lisäksi kuuluvalla äänellä esim, "menkää pois jeesuksen kristuksen nimeen",vaikka useamman kerran.On näistä hiukan kokemusta..

        oli kauhea..ei tullut vaimon kanssa nukuttua paljoa kun sellaisia outoja ääniä kuului koko illan ja yön ja jatkunu tähän iltaan asti:(..Vihkiraamattu löytyi taas eteisestä tänään päivällä


      • Jake.
        kummituksiako? kirjoitti:

        oli kauhea..ei tullut vaimon kanssa nukuttua paljoa kun sellaisia outoja ääniä kuului koko illan ja yön ja jatkunu tähän iltaan asti:(..Vihkiraamattu löytyi taas eteisestä tänään päivällä

        Selvästi jotkut vanhat asukit (sielu energiat) ovat jääneet taloon. Näin voi joskus käydä jos heidän elämän aika on jäänyt tunnetila energioita päälle (pelko, viha, jne). Ne jäävät sinne taloon koska siinä paikassa on heidän tunne energiaa.
        Niistä pääsee kuitenkin yleensä eroon henkisellä käskyllä. Tehkää yhdessä meditointi sessio jossa ajatuksen voimalla puhdistatte talon ja huoneet valkoisella valolla heidän negatiivisista tunne energioista ja käskette henget poistumaan eli toisin sanoen teette heille epämukavaksi oleilla siinä talossa enää. Tätä voi joutua tekemään useamman kerran ennen kuin talo on puhdistettu.


    • vanhassa talossa

      Emme enää asu osittain 1700- luvulla olevassa maalaistalossa vaan rakensimme uuden naapuriin. Tässä vanhassa talossa kummitteli öisin, kuului puheen sorinaa ja laulua. Koskaan en tuntenut pelkoa siellä, välillä tunsin etten ole yksin mutta se ei aiheuttanu pelkoa ku tuntui että minut hyväksyttiin. Enää en mene taloon yksin.
      Talo on kutenki hyvässä kunnossa ja olemme ajatelleet antaa sen vuokralle. Minäkin olen miettinyt sitä talon siunaamista mutta minua on mietityttäny srk:n suhtautuminen asiaan. Mitähän muita keinoja on siunata talo ja päästää henget valoon?

      • kummituksiako?

        Nukkumiset senkun vaan huononee yöllisten äänten takia, ajateltiin ens yönä ottaa kamera viereen jos sais jotain vaikka nauhalle emännän kanssa:)


    • juhaaaaa

      joo ihan testi mielessä halusin itsekkin emännän kanssa käydä yötä viettämässä ja todeta että onko veliseni ruvennut jo kuvittelemaan asioita.......mutta kyllä siellä talossa tuntui jo oudolta kun sinne menee käymäänkin.........emmä osaa selittää mitä siellä tapahtuu.. mutta kyllä jotain ihmettä on meneillään......huone missä me nukuttiin meni yhtäkkiä ihan kylmäksi vaikka ei siellä kylmä ollut kun mentiin sinne nukkumaan....tuntui kun joku huokailisi siellä huoneessa.........mutta loppui se yö siinä talossa siihen hetkeen kun radio meni päälle.....vaikka en yleensä usko mihinkään kummitteluun niin eihän tommoinen voi normaalia olla....mutta kyllä se nyt on uskottava.....

    • tepsii

      Ottakaa yhteyttä mielisairaalaan.

      • ostit, valitettavast

        Minun mielestäni talossa kummittelee.


      • ostit, valitettavast kirjoitti:

        Minun mielestäni talossa kummittelee.

        Kylväkää puhdasta merisuolaa sänkyjen ympärille niin ei haamut pysty tulla lähelle


    • Pois pois, kaikki

      Siivotkaa ihmeessä se vintti ja polttakaa kaikki mikä ei ole teidän omaanne vaan jotain entisten asukkaiden rojua. Mulla sama kokemus yhdestä sukulaistalosta, tyhjennettiin sitten vintti kaikesta roinasta, niin johan loppui kolkuttelut. Esim kaikenlainen uskonnollinen kirjallisuus saattaa aiheuttaa ylimääräisiä kulkijoita taloon.

      • ???

        Olisi hyvä kuulla mitä teille kuuluu, onhan kaikki hyvin?

        Siunausta


      • Kummituksiako?
        ??? kirjoitti:

        Olisi hyvä kuulla mitä teille kuuluu, onhan kaikki hyvin?

        Siunausta

        outoja ääniä ja sen vihkiraamatun liikkuminen:( Ollaan osa Vintin tavaroista heitetty roskiin, mutta tuntu että tapahtumat vahvistu sen takia:(..katsoo nyt..


      • Rankkaa.
        Kummituksiako? kirjoitti:

        outoja ääniä ja sen vihkiraamatun liikkuminen:( Ollaan osa Vintin tavaroista heitetty roskiin, mutta tuntu että tapahtumat vahvistu sen takia:(..katsoo nyt..

        ..paha. Vähänkö kiinnostaa mitä teille tänä yönä tapahtuu. Hei pankaa kamera kuvaamaan sinne vintille. Tallentuis ne äänet sun muut.

        By the way - osta tie. Olen tällä hetkellä sellaisessa paikassa, jonka yläkerrassa kuolee vuosittain kymmenittäin ihmisiä. Tänne jos johonkin, jää varmasti henkiä rajamaille. Täällä onkin tapahtunut yhdelle sen toiselle monenmoista. Ääniä kuuluu jatkuvasti, mutta ne voivat kuulua putkiin - sairaalan rakenteisiin jne. Ei niihin enää kiinnitä niin edes huomiota, mutta monasti on meinannut mennä eväät väärään kurkkuun, ovet paukahtaa kiinni itsekseen ja joku kävelee tuolla käytävällä..


      • Kummituksiako?
        Rankkaa. kirjoitti:

        ..paha. Vähänkö kiinnostaa mitä teille tänä yönä tapahtuu. Hei pankaa kamera kuvaamaan sinne vintille. Tallentuis ne äänet sun muut.

        By the way - osta tie. Olen tällä hetkellä sellaisessa paikassa, jonka yläkerrassa kuolee vuosittain kymmenittäin ihmisiä. Tänne jos johonkin, jää varmasti henkiä rajamaille. Täällä onkin tapahtunut yhdelle sen toiselle monenmoista. Ääniä kuuluu jatkuvasti, mutta ne voivat kuulua putkiin - sairaalan rakenteisiin jne. Ei niihin enää kiinnitä niin edes huomiota, mutta monasti on meinannut mennä eväät väärään kurkkuun, ovet paukahtaa kiinni itsekseen ja joku kävelee tuolla käytävällä..

        Oli hyvä idea:) olen laittanu kameran täällä hetkellä vain lasten huoneeseen josta on kuulunu sitä puhetta öisin ja eteiseen josta se vihkiraamattu on löytynyt:) En ole pahemmin tänne kehdannut kirjoittaa viime aikoina kun jotkut haukkuu hulluksi:D


      • tulimyrsky
        Kummituksiako? kirjoitti:

        Oli hyvä idea:) olen laittanu kameran täällä hetkellä vain lasten huoneeseen josta on kuulunu sitä puhetta öisin ja eteiseen josta se vihkiraamattu on löytynyt:) En ole pahemmin tänne kehdannut kirjoittaa viime aikoina kun jotkut haukkuu hulluksi:D

        Mukava kun kerroit kuulumia, älä jaksa välittää noista jotka eivät usko näihin, vaikea se on uskoa kun ei itse ole kokenut mitään, itse olen koko elämäni ajan kokenut ympärilläni selittämättömiä asioita, tähän päivään asti ja viime syksy oli erityisesti omalaatuisinta aikaa koska omat aistini alkoivat vahvistua ja aloin näkemään etiäisiä jotka kävivät toteen, puhumattakaan mihin se kaikki johti.

        Olen kokenut lähes kaiken muun paitsi itse hahmoa, syksyllä sekin oli lähellä muttei ilmestynyt minulle muuten kuin "sähköshokkina" jota ei voi sanoin kuvailla, uskon että tämä henki törmäsi minuun navetan kulmalla, se tunne oli karmiva ja siihen liittyi sininen "säteily"...en osaa edes selittää, mutta siitä olen varma että puhut totta.
        Itse olen luultavasti tavallista herkempi aistimaan asioita ollut aina, minulla on ystävä jonka kanssa olemme kokeneet ja nähneet miten esineet liikkuvat ilman ketään, olen nähnyt kuinka tähän ystävääni meni jokin ilkeä joka otti hänestä vallan, samana iltana itse aloin kirjoittamaan tekstiä miettimättä mitä kirjoitan, se oli kuolemasta, en sitä itse kirjoittanut vaan jokin muu.
        Tämän ystävän kanssa kaikki yliluonnollinen tuli esiin voimakkaasti aina kun olimme kahdestaan hänen luonaan, kattolampun polttimot räjähtelivät päivittäin ja lamppuja paloi koko ajan.

        En oikein enää ymmärrä edes itseäni koska vaistoni vahvistuvat, maan läheisyys voimistuu, ja unet käyvät toteen, tämä on uutta, tavan kummitteluun olen jo tottunut ja tiedän että sitä ei ole kiistäminen, kuten ei Jumalankaan oloa.

        Olen arka tavallaan näille asioille, ja se pelottaa miten ne kuitenkin tuntuvat olevan osa elämääni, ei pahassa mielessä mutta en tiedä miten kestäisin kaiken jälkeen jos näkisin itse hengen, sitten voisin sanoa että mielisairaala kutsuu ja ihan itse sinne lähtisin, mutta niitä en lähde syyttelemään ketkä' todella ovat kokeneet näitä asioita.

        Kirjoita välillä kuulumisia tänne, mietittiin mieheni kanssa teidän kokemuksia, jännästi menee että ristinmerkin tekeminen on kuin siunaus ennen unia sekä lapsesi huoneesta kuultu rukous, tähän liitettynä se vihkiraamattu, miksi se viedään eteiseen, mitä sillä halutaan kertoa, luulisi että tämä henki on ollut aikanaan uskova ihminen, haluaako hän huomionne tuolla raamatulla, tutkikaa eteinen, ehkä tämä henki ei ole päässyt siunattuna haudan lepoon?

        Tämä on hyvää "terapiaa" itselle kun tietää ettei ole yksin näiden asioiden kanssa, olen kuitenkin niin herkkä sieluinen ihminen..


      • Unissakävelijä_*_
        Kummituksiako? kirjoitti:

        Oli hyvä idea:) olen laittanu kameran täällä hetkellä vain lasten huoneeseen josta on kuulunu sitä puhetta öisin ja eteiseen josta se vihkiraamattu on löytynyt:) En ole pahemmin tänne kehdannut kirjoittaa viime aikoina kun jotkut haukkuu hulluksi:D

        No mitä kameroista näkyi? Kuka sitä vihkiraamattua kuljettelee? Itsekö kävelet unissasi ja viet sen Raamatun aina eteiseen?


    • hullunhauskaa++

      Englannissa oli tutkimus, jossa osoitettiin korkean häkäpitoisuuden pystyvän aiheuttamaan kummittelunkaltaista hallusinaatioita. Nämä olivat usein ääniä mm. pauketta, yskinää yms ja mukaan mahtui myös muutaman visuaalinen hallusinaatio.

      Nämä siis aiheutuivat korkeasta häkäpitoisuudesta, jonka taas aiheuttivat talon uunit. Englannissa uunitekniikka ei ole aivan meidän vastaavien tehokkuudella. Meidän tehokkaampiin muuraustekniikojen kehittymiseen on johtanut pääasiassa kylmemmät talvet. Kuitenkin muurausvika yms voi pahimmillaan aiheuttaa hallusinaatioita.

      Kehotan mitä pikimmin selvittämään tuota asiaa!

      • MÖKEISSÄ:.!%#?+

        .

        voiko se valopetroolilämmitin aiheuttaa hallusinaatioita

        .


    • Riivatut pirut

      Muistan lukeneeni kirjaa joka oli nimeltään muistaakseni "Riivatut pirut" jossa kerrottiin suomalaisista poltergeist-ilmiöistä ja käsiteltiin folkloristiikkaa. Paljon oli tarinoita maalaistaloista jotka olivat ikäänkuin "kirottuja" matkamiesten tms. toimesta. Kiroaminen oli tehty piilottamalla talon nurkalle tai lähettyville eläimen luita, hampaita, hiuksia, karvoja yms. Kertomusten mukaan talon väki on päässyt eroon kiusanhengistä polttamalla nuo löytämänsä "taikakalut". En voinut olla huomaamatta kun kerroit tuosta pussukasta josta löytyi hampaita. Olen myös kuullut tuttavaltani kuinka hänen lapsuuteensa liittynyt kotitalossa kummitteleminen on loppunut kun vainajan jotain omaisuutta poltetaan.

    • efrthegrfed

      Älä jauha(sinäkin) paskaa,,eli kummitusjuttujasi!

    • Crankyy

      efrthegrfed voit painua muualle:)

    • Kummituksiako?

      Minä kohdannu tuollaisia väitöksiä ikävä kyllä:(

    • Berries.

      Itse tutkisin, keitä talossa on ennen asunut ja kuuntelisin heidän tarinansa, jos heillä on jotain kerrottavaa. Heillä selvästi on jotain asiaa, kun yrittävät niin paljon herättää huomiota. Pelkäämisen aihetta tuskin on, ei ainakaan sillä tavalla vakavalta kuulosta. Yhdessä kun vain toimitte ja otatte asioista selvää, voitte vaikka kysellä, keitä siellä on. Se voi tuntua vähän hassulta aluksi höpöttää "tyhjälle" talolle, tiedän kokemuksesta. :D Mutta siitä voi olla hyötyä. Muistakaa vain säilyttää rohkeus itsessänne. :)

    • hmmmmmp

      Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin kiltit henget. Joku vanhempi rouva, joka käy siunaamassa teidät ja lapsenne (laittaa ristinmerkin ja lukee lapselle iltarukouksen). Vähän pelottavaa voi toki olla.

    • san clementin munkki

      Kohta alkaa kaksivuotiaanne mennä hämähäkkikävelyä vintit portaita ylös alas ja emäntäsi oksentaa keltaiset kurat, puhuu saatanallisia rivouksia ja pää pyörähtää sen jälkeen täydet 360 astetta. Muuttakaa pois kun vielä voitte.

    • Transux

      Joo asiaan. Ne kamerat kuvaamaan vaan. Ja kerrot heti jos jotain niissä näkyy. Selviää kerralla koko soppa. Zemppiä.

    • mimmuli21

      se pussukka jossa hampaita,kannattais kyllä polttaa.voisi auttaa paljonkin.ja ihan kuin tämä "siunaajahenki" yrittäis suojella teidän perhettä.

    • Dumia

      Heips!

      Luin kiinnostuneena ketjua ha tahtoisin kuulla onko talossa tapahtunut mitään uutta. En usko että henget mitä talossa on ovat pahoja, huomionhakuisia vain.
      Voi toki tuntua pelottavalta jos aistii jonkun ylimääräisen läsnäolon, kuulee kolahduksia ja näkee hahmoja.
      Sen pussukan missä oli hampaita kehottaisin minäkin ehdottomasti polttamaan.
      Toivottavasti meno talossa rauhoittuu. :)

    • Kummituksiako?

      terve:) meno ei ole oikein rauhoittunut täällä päin..voisi sanoa että melkein joka viikko tapahtuu jotain enemmäön tai vähemmän outoa..Siskon tyttö ei uskalla tulla enää yöksi kun viimeksi yötä ollessa joku kuulema ensin nipisti ja vähän myöhemmin huuti korvaan että" Kuuletko"..sähköt välillä reistailee kun noita outoja tapahtuu..Ja ehkä pelottavin uusi tapahtuma oli kun heräsin siihen että kuulin kun joku supisi isä meidän rukousta....Mutta en aio silti muuttaa kun talo muuten on niin ihana:)

      • noper1

    • jj

      se on kiltti kummitus, ei teillä ole mitään hätää.

    • qym27

      se on sipuli

    • ,ö,l

      se on pillunkarva joka kutittaa

    • gröts

      se on karvanen vessanputki mikä imee persettä ja syöpi hirvipaistia vintillä...kyllä näin on.......ja näin selvisi tämäkin mysteeri.....

    • hjiolk16

      kuhtukee supernaturalin sam ja dean Winchester ni eiköhän rupia toimimaan...

    • Hepulis

      Huh huh. Koska joku on nostanut tämänkin vanhan ketjun ylös, niin kommentoitakoon asiaa.

      Siitä, onko tapaus aito, ei ole epäilystäkään. Kyseessä on kummittelutapaus ja raju sellainen.

      Ensiksikin talon sisällä oleva kummitus on todennäköisesti ollut joku kirjoittajan tai hänen vaimonsa edesmennyt sukulainen (esim. isoäiti tai joku muu esiäideistä), joka pyrkii suojelemaan asukkaita, mutta talon ulkopuolella oleva henki tai henget ovat pahoja. Kummitus teki ristinmerkit kirjoittajan ja hänen vaimonsa otsaan siunatakseen vanhempia (=voitelu). Risti suojaa kristittyjä pahalta. On myös hyvin yleistä, että jos talossa kummittelee, joku esiäideistä pitää öisin vahtia lastenhuoneessa.

      Voi hyvinkin olla, että hyvä kummitus on pistänyt pahan tai pahat ulos, mutta hyvänkään kummituksen läsnäolo ei ole asukkaille hyvästä. Kummituksen negatiivisesta energiasta on aina seuraksena sairastumisia, riitaa ym. harmia. Tällaisessa tapauksessa viisain ratkaisu on aina se, että pappi käy suorittamassa kodin siunauksen.

    • Jumalankiämmenellä

      Itsekkin järkeilisin asian aika pitkälti kuin viimeisin kirjoittaja - näistä asioista jonkin verran lueskeltuani eri keskustelupalstoilta ja tietolähteistä niin Suomalaisista kuin Englanninkielisistäkin. Vaikuttaa että talossa tai sen lähipiirissä on tapahtunut jotakin pahaa, joku pahahenki tai henget ovat syystä taikka toisesta jääneet tuonne asustelemaan.

      Kuvailemasi ilmiöt kuulostavat poltergeist räyhähenki-ilmiöltä, jos kerta selittämättömästi tavarat leijailevat, vaihtavat paikkaansa, kuuluu epämääräisiä koputuksia yms jatkuvasti. Tuo "mummo"kummitus selvästi haluaa suojella teitä, mutta en itse haluaisi jättäytyä lopullisesti hänen apunsa varaan. Ehkä se "mummo" kuljettaa vihkiraamatun eteiseen, mikäli taloon pyrkii ulkopuolelta pahaa ja vihkiraamattu eteisessä pyrkii estämään sen pääsyn sisälle? Taikka sitten on vaihtoehto, että pahahenki yrittää hankkiutua siitä raamatusta eroon kuljettamalla sen eteiseen, kun ei pidemmälle sitä saa vietyä?

      (Serkkuni ja hänen miehensä muuttivat miehen lapsuuden kotiin, miehen isä oli kuollut. Hekin kokivat omituisia ilmiöitä, keittiöön ilmestyi kukkia pöydälle ilman että kumpikaan niitä oli mistään hakenut - serkkutyttöni nimeä kantavia makeisia ilmestyi hänen sängylleen yms. Hekin järkeilivät että miehen isä halusi pitää heistä vielä huolta kuoltuaankin, mutta muistaakseni "kummittelu" loppui jonkin ajan kuluttua itsestään kun he asuntoon muuttivat.)

      Toisaalta teillä voi olla kyseessä myös demoninen kummittelu ja silloin on tilanne kyllä todella vakava, ne pyrkivät väsyttämään ja heikentämään uhrinsa valvottamalla. Ensiksi ilmenee vain koputuksia ja askelten ääniä ilman kulkijaa, voi kuulua puhetta ja huohotusta seinistä sekä raapimista seinistä sekä katolta ja ullakolta. Kun tilanne pahenee alkaa touhu käydä vaaralliseksi ja fyysiseksi, perheenjäsenesi kokevat tuuppimista talossa ja voi ilmestyä raatelu jälkiä iholle. Tuolloin viimeistään tulisi olla yhteydessä seurakuntaan ja pyytää välittömästi talon siunaamista, tarvittaessa useampaan kertaan. Ne pyrkivät väsyttämään ja heikentämään uhrinsa ennen ruumiin riivaamista.

      Kehottaisin myös kuten moni muu täällä jo sanonut aikaisemmin, että hankkiudutte eroon noista vanhojen asukkaiden tavaroista polttamalla pihassa nuotiossa/ kokossa jos tavaraa on todella paljon. Etenkin se hampaita yms epämääräistä sisältävä pussukka, joku jo kertoi poltergeisteista ja riivauspussukoista täällä aikaisemmin. Ja tavaroiden polttamisen jälkeenkin ehdottomasti pyydettävä seurakunnalta kodin siunaus - se on varsin tavallinen kristillinen rituaali nykyään ja ei aiheuta mitään pahennusta, syyllistämistä tai kuulustelua pappien taholta teitä kohtaan.

      Mikäli tämä alkuperäinen kirjoittaja on ihan aito eikä ole vain trollausmielessä pistänyt tätä keskustelua pystyyn ja huvittuneena seuraa sen etenemistä (vaikka vuosia mennyt viime viesteistä), niin voisitko kertoa mikä tilanteenne on nykyään? Et myöskään vastaillut useisiin kyselyihin koskien noita asettamiasi videonauhureita, tallentuiko niihin koskaan mitään erikoista kun esimerkiksi virit lastenhuonetta tai eteistä kuvamaan ne? Sekä miksi tunnut suhtautuvan näihin asioihin vähän keppoisesti ja huolettomasti vaikka pelottavia asioita tapahtunut perheenne kodissa? Eikö perheen turvallisuus ja hyvinvointi kiinnosta tarpeeksi?

      Tietysti todennäköisyys että ap enää seuraisi tätä/ muistaisi tämän keskustelun ja siihen vastaisi on melko pieni varmaan en pysty mitenkään tietämään vastaako juuri hän tähän ketjuun enään mutta toivoisin suuresti että päivittäisi minut ja mahdolliset tulevatkin lukijat joilla saattaa olla vastaavanlaisia elämäntilanteita johon kaipaisivat apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe