Tänään kerkesin jo riemuita, että joko olisi pyörivä kenno menny jäähän kun koneen sisältä kuului rahinaa ja krohinaa, mutta eihän se missään jäässä ollut vaan jäteilma puhallin rohisi, ei ilmeisesti tykännyt vanha puhallin kun nostin vasta nopeuden 2:sta 3:seen.
Kone on sentään vuosimallia 2003 ja nyt vasta ensimmäinen vika ilmeni, otin puhaltimen irti ja laakereissa ei tuntunut väljää vain rohinaa kun pyöräytti ropellia.
Avasin moottorin ja täytin laakeripesän uudella rasvalla ja laitoin kasaan, ei rohise enään ja korjaus ei maksanut kuin pieni nokare grafiitti vaseliinia.
Homma jatkuu taas huippu koneella eteenpäin, raporttia tulee taas kun jotain tapahtuu.
Enervent huippu kone!
10
3274
Vastaukset
- ep
mikä on ilmankosteus 20 astetta pakkasta ja saunotttu tunti
- Pyörivä
Terve! Minulla on online rotor 360 kone ja siporex talo. Sisäilma on ehkä turhankin kosteaa. Mittari (josta en voi antaa täyttä takuuta) näyttää 55%. Voisi siis poistaa kosteutta enemmänkin. Hyvällä hyötysuhteella kyllä toimii tämäkin. Tuloilma tällä hetkellä -7 ja jäteilma -3 astetta. Mielestäni hintaisekseen huippu kone. Ikää nyt kolme vuotta. Kerran jäätynyt. Ensimmäisenä talvena, kun kiviseinissä vielä runsaasti rakennusaikaista kosteutta, kova pakkanen saunominen. Viime ja tänätalvenakaan ei mitään ongelmia, vaikka pakkanen on paukkunut.
- LTR-3
Poistoilman kosteus ollut parhaimmillaan 70% ja ulkona pakkasta enemmän kuin -20c ja silti ei mitään jäätymis ongelmaa, huippu kone.
- vallox180
Kieltämättä 7 vuotta puhaltimen laakerille on liian vähän. Jos se kuitenkin on ollut ainoa ongelma 7 vuoden aikana, tyytyväisyyteen on aihetta.
- opopopop ....
on täysin mahdoton sanoa , kauanko laakeri tulee kestämään. Mitoitukset täydelle teholle ovat jossain 20-40.000 tunnin luokassa, osatehoilla paljon enemmän, mutta kuinka paljon, sitä ei tiedä kukaan. Se voi kestää mitoitukseen nähden vaikka monikymmenkertaisen ajan.
Myös tulee heilahteluja toiseen suuntaan johtuen materiaalivirheistä, joita ei voida todeta valmistusvaiheessa, vaikka miten kuunneltaisiin.
Laakeri on joka tapauksessa kuluva osa, jonka käyttöikä on rajallinen, ja 7:än vuoteen on vain tyydyttävä - huono onni.
Autojen pyörien laakereita menee paljon pienemmällä käyttöajalla, onhan esim 300000 km keskinopeudella 50 km/h vain 6000 tuntia eli vajaa vuosi - LTR-3
opopopop .... kirjoitti:
on täysin mahdoton sanoa , kauanko laakeri tulee kestämään. Mitoitukset täydelle teholle ovat jossain 20-40.000 tunnin luokassa, osatehoilla paljon enemmän, mutta kuinka paljon, sitä ei tiedä kukaan. Se voi kestää mitoitukseen nähden vaikka monikymmenkertaisen ajan.
Myös tulee heilahteluja toiseen suuntaan johtuen materiaalivirheistä, joita ei voida todeta valmistusvaiheessa, vaikka miten kuunneltaisiin.
Laakeri on joka tapauksessa kuluva osa, jonka käyttöikä on rajallinen, ja 7:än vuoteen on vain tyydyttävä - huono onni.
Autojen pyörien laakereita menee paljon pienemmällä käyttöajalla, onhan esim 300000 km keskinopeudella 50 km/h vain 6000 tuntia eli vajaa vuosiMä ainakin itse pidän hyvänä saavutuksena 7 vuoden taivalta puhaltimelle joka pyörii kesät / talvet ja vielä pakkasilmassa ja eihän laakerit olleet edes väljät vain rasvat oli kuivanu pois, edelleen puhallin pyörii eilisen rasvauksen jälkeen äänettömästi, veikkaampa että nyt on rasvaa enemmän kuin tehtaan jäljiltä eli mennään vielä pitkälle tolla puhaltimella.
Eli ei aina kannata suinpäin rynnätä ostamaan uutta kallista puhallinta, saattaa rasvan lisäys auttaa, seurataan tilannetta. - opopoppoppopop
LTR-3 kirjoitti:
Mä ainakin itse pidän hyvänä saavutuksena 7 vuoden taivalta puhaltimelle joka pyörii kesät / talvet ja vielä pakkasilmassa ja eihän laakerit olleet edes väljät vain rasvat oli kuivanu pois, edelleen puhallin pyörii eilisen rasvauksen jälkeen äänettömästi, veikkaampa että nyt on rasvaa enemmän kuin tehtaan jäljiltä eli mennään vielä pitkälle tolla puhaltimella.
Eli ei aina kannata suinpäin rynnätä ostamaan uutta kallista puhallinta, saattaa rasvan lisäys auttaa, seurataan tilannetta.Laakerin vaihto olisi saattanut olla kestävämpi ratkaisu nyt kun se kerran oli auki.
- LTR-3
opopoppoppopop kirjoitti:
Laakerin vaihto olisi saattanut olla kestävämpi ratkaisu nyt kun se kerran oli auki.
Niin se olis ehkä ollut, mut eilen ei ollu laakereita saatavilla ja kone piti laittaa kasaan niin kokeillaan nyt kuinka rasvan lisäyksellä pärjätään.
- Jukka LVI-huoltomies
Jos haluaa pysyä ongelmista erossa kannattaa välttää Enerventtiä! Jos olet aikeissa hankkia uutta iv-konetta, niin kannattaa kysellä iv-huoltomiehiltä mikä kone on paras, valitettavasti Enevert ei kuulu tähän kastiin ongelmiensa vuoksi. Kannatta maksaa hiukan ennemmän, niin saa laadukkaamman koneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782