Olen hyvin kiinnostunut lasiesineistä, ja joitakin kirjoja olen saanut kirjastoauton käsiin, mutta paikkakunta on pieni ja kirjavarastot myös, niin osaako kukaan auttaa siinä että mikä olisi sellainen lasiharrastajan perusteos taikka kuvallinen hakuteos?
Lasi kiinnostaa, mistä kirja?
2
575
Vastaukset
- Miila
Internetissä myyvät liikkeet ovat monipuolisin lähde nykyisin!
Astiataivas ja Laatutavara ovat parhaimmat. Joillakin pienillä antiikkiliikkeillä voi olla virheitä. - Fasetta
EI EI EI. Suurimpienkin liikkeiden sivustoilla on virheitä. Tuotetiedot ovat osassa tuotteita puutteelliset. Esim. nimiä, valmistajia, tehtaita, koristeita, malleja, hiontoja tai valmistusaikoja ei tunneta taikka tiedot ovat väärät. Ulkomaisia tuotteita mainitaan pokkana kotimaisiksi, mutta silti "kotimaisten" valmistajia eikä designereita mainita.
Eli nettiä kannattaa käyttää, mutta itse pitää selvittää tuotteista kaikki mahdollinen ennenkuin menee mitään ostamaan.
Mainitsen vielä, että useimmissa pienissä antiikkiliikkeissä eikä niiden tuotetiedoissa ole mitään vikaa. Suurella osalla näistä liiikkeistä on alalta monikymmenvuotinen kokemus, päinvastoin kuin monella uudella tai uudehkolla nettisivuston pitäjällä.
Ja vielä : lasikirjallisuutta kannattaa hankkia nettikaupoista. Yhtä perusteosta ei ole, vaan tarvitaan monia. Löydät kyllä itse googlaamalla lasikirjallisuutta (muun antiikkikirjallisuuden ohella) myyviä ja välittäviä yrityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686757
- 562058
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes502055Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521190- 541182
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571174Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141061Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927