http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-vaihtaa-turbomoottoreihin
Toyota on perässähiihtäjä. Nipponin seikki antoi periksi.
Toyota vaihtaa turbomoottoreihin
24
1365
Vastaukset
- lapesellista eipäsju
mitäs ne vag:n insinöörit nyt kovasti tuovat markkinoille hybridi/bensa moottoreita vai myönsivätkö olevansa perässähiihtäjiä.
Toivottavasti tojo kuiteskin saa toimivan turbomoottorin toisin kuin vag:n yskivät tsiihhh koneet- Toyotan myynti seis!
Kaikilla yllämainituilla pikkuturvot ovat markkinoilla Toyota vasta suunnittelee. Suunnittelusta tuotantoon kuluu noin 2 vuotta. Toyotalla on iltaruskon tekniikkaa, moderneilla hinnoilla.
- voi räkänokkaa
Toyotan myynti seis! kirjoitti:
Kaikilla yllämainituilla pikkuturvot ovat markkinoilla Toyota vasta suunnittelee. Suunnittelusta tuotantoon kuluu noin 2 vuotta. Toyotalla on iltaruskon tekniikkaa, moderneilla hinnoilla.
ihan turvot ovat....hah hah
- Ei ihan nöösipoikia
voi räkänokkaa kirjoitti:
ihan turvot ovat....hah hah
Nissan, Opel, Skoda, VW, Audi ovat edelläkävijöitä. Toyota perässähiihtjäjä, jonka moderaattorikin on pihalla kuin lumiukko jouluna.
- listaan
Toyotan myynti seis! kirjoitti:
Kaikilla yllämainituilla pikkuturvot ovat markkinoilla Toyota vasta suunnittelee. Suunnittelusta tuotantoon kuluu noin 2 vuotta. Toyotalla on iltaruskon tekniikkaa, moderneilla hinnoilla.
Edellisten lisäksi pikkuturboja ainakin seuraavilla merkeillä:
-Renault
-Peugeot
-Citroen
-Fiat - 3+17
listaan kirjoitti:
Edellisten lisäksi pikkuturboja ainakin seuraavilla merkeillä:
-Renault
-Peugeot
-Citroen
-FiatFord
Volvo
Lancia
Seat
------
näillä taas turboja ei ole vielä
Isuzu
Honda
Mazda
Toyota
Suzuki
Hyundai
Kia
Lexus
Chevrolet - -.-
Ei ihan nöösipoikia kirjoitti:
Nissan, Opel, Skoda, VW, Audi ovat edelläkävijöitä. Toyota perässähiihtjäjä, jonka moderaattorikin on pihalla kuin lumiukko jouluna.
Olisit sanonut vaan VW, Skodan ja Audin kohdalla, sehän se emomerkki on mistä tekniikka tulee.
- pikkuturboja
3+17 kirjoitti:
Ford
Volvo
Lancia
Seat
------
näillä taas turboja ei ole vielä
Isuzu
Honda
Mazda
Toyota
Suzuki
Hyundai
Kia
Lexus
ChevroletMini (alkuun mekaanisella ahtimella, nykyään turbolla)
Alfa-Romeo
...aika pitkään on jaappanin pojilta mennyt, ennen kuin ovat saaneet ajan merkit luettua.
Vai onko pitänyt odotella patenttien vanhenemista? Kuka sitä nyt itse mitään kehittämään, liikaa vaivaa ja rahanmenoa, kun voi tyytyä kopioimaan muiden kehittämiä ja testaamia ratkaisuja. Taitaa olla japsit palaamassa juurilleen! - ranskis rikki aina
listaan kirjoitti:
Edellisten lisäksi pikkuturboja ainakin seuraavilla merkeillä:
-Renault
-Peugeot
-Citroen
-Fiatei ole automerkki vaan varaosakauppiaan ja hinauspalvelun unelma joka on todellisuutta.
- vaatii kenkää
Sillä kun muutaman vuoden omistaja hiipailee ja sitten joku vähän polkaisee, on turbo kerrasta sökö.
- vaati älyä
Bensaturbo = ahdin hukkaportti välijäähdytin. Johtosiipisäätö on dieselien juttu, bensakoneissa on siihen liian kuumat pakokaasut.
Ja monimutkaisuudesta puheenolleen... vapareita on yritetty tekohengittää mm.
- 4-venttiiliä/sylinteri rakenteella (*
- muuttuvalla imuventtiiliajoituksella
- muuttuvalla imusarjan pituudella
- kuristinläpillä imukanavissa (toinen kanava kiinni osakuormalla)
- muuttuvalla venttiilinnostolla
(* turbotkin yleensä 4-venttiilisiä, vaikkei olisi niin tarvettakaan, saahan ilman paineella puristettua pienemmästikin reiästä. Mutku näitä 4-venttiilitekniikalla varustettuja lohkoja on jo ollut valmiiksi tuotannossa.
Eli aika paljon on vapareissakin "turhaa kilkettä" hajoamista odottamassa.
- -.-
Noin, nyt tojokin alkaa tehdä ihan oikeita moottoreita, hyvä hyvä. Aika hidasta on tuo toiminta mutta kyllä se jaappanin insinöörikin oppii aikanaan vaikka onkin vähän paksu kallo.
- nipponisti.
Onhan turboja ollut tojollakin jo todella pitkän ajan. Samoin Mitsubishillä on japsivalmistajista pitkä kokemus turbo-moottoreista.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.ehow.com/facts_7577396_specs-toyota-22re-turbo.html - Toyota!
Vakoilu ja kopiointi tuottaa taas tulosta. Olette varmaan huomanneet että japanilaisiin autoihin ja varsinkin toyotaan uudet eurooppalaiset keksinnöt tulevat noin 3-4 vuoden viiveellä.
Näin on käynyt dieselmoottorien, väyläsähköjen, automaattivaihteistojen ym. ym. kanssa.
Ilmankos tuotanto kannattaa kun pärjätään vähäisellä tuotekehitysporukalla.- Niko252
Oletko ikinä ajatellut, että tämä johtuu siitä että toyota ei käytä uusinta teknologiaa sen takia, että se on niin vika-altista. Tämän takia mersut, bemarit ja audit ovat vikatilastoissa aika korkealla, johtuen uudesta, ei niin kehittyneestä tekniikasta. Toyota ym tavallisemmat merkit katsovat muutaman vuoden laadun kohoamista, ja luotettavuuden ollessa kohdallaan käyttävät itsekkin kyseistä tekniikkaa. Eise ole ihmekkään et Toyota on laadukkain auto mitä saa.
Turbomoottoreista sen verran, onhan se kivaa uutena se teho ja pieni kulutus, mutta mitäs sittenku ostetaan auto 150tkm ajettuna? Turbo alkaa yskähdellä, siihen menee jo muutama tonni ku uusitaan, vapari paukuttaa menemään ilman mitään tehonlaskujen huolta.
Olisikohan tässä syy miksi toyota pysyy laadukkaana? 1.6 vapari koneesta saa sen 130 heppaa irti, joka riittää suomen teille vallanmainiosti
Äly hoi, älä jätä. - peesaa muita
Niko252 kirjoitti:
Oletko ikinä ajatellut, että tämä johtuu siitä että toyota ei käytä uusinta teknologiaa sen takia, että se on niin vika-altista. Tämän takia mersut, bemarit ja audit ovat vikatilastoissa aika korkealla, johtuen uudesta, ei niin kehittyneestä tekniikasta. Toyota ym tavallisemmat merkit katsovat muutaman vuoden laadun kohoamista, ja luotettavuuden ollessa kohdallaan käyttävät itsekkin kyseistä tekniikkaa. Eise ole ihmekkään et Toyota on laadukkain auto mitä saa.
Turbomoottoreista sen verran, onhan se kivaa uutena se teho ja pieni kulutus, mutta mitäs sittenku ostetaan auto 150tkm ajettuna? Turbo alkaa yskähdellä, siihen menee jo muutama tonni ku uusitaan, vapari paukuttaa menemään ilman mitään tehonlaskujen huolta.
Olisikohan tässä syy miksi toyota pysyy laadukkaana? 1.6 vapari koneesta saa sen 130 heppaa irti, joka riittää suomen teille vallanmainiosti
Äly hoi, älä jätä.Eikös toi potan pitänyt olla jonkinlainen autotekniikan tiennäyttäjä? Hienoa tekniikkaa ja ennen kaikkea luotettava?
Paitsi että tekniikka on muilta kopioitua eikä luotettavuudessakaan ollut suurta hurraamista, kuten viime vuonna nähtiin. Uuden tekniikan kehittämisessä on aina riskejä, joten on helpompaa peesata muita. Mutta jos ei ole uutta tarjottavaa, jää lopulta käteen pelkkä hinnalla kilpailu. Ja tässä lajissa on parempiakin osaajia nykyään .... joten ei taida jäädä kuin vanha maine, minkä turvin vielä porskutetaan - ainakin takapajulassa nimeltä Suomi.
> 1.6 vapari koneesta saa sen 130 heppaa irti, joka riittää suomen teille vallanmainiosti
Joo, jos kepityksestä tykkää. Ahdetuissa koneissa vaan on se juju, ettei tarvise jokaista kiihdytystä varten kiskoa pesään 1-2 pykälää pienempää vaihdetta. - Tojollamennään
että Toyota testaa itse autojensa kestävyyden, eikä asiakkaat. Siksi asiakkaat vuodesta toiseen tyytyväisiä.
- ei voi muuta
Pian pääsee japskit purkamaan korealaisiakin menopelejä ja suunnittelemaan niiden pohjalta uraa-uurtavaa tekniikkaa, joka saadaan markkinoille jo 2015 tjsp.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/hyundaille-uutta-moottoritekniikkaa
Eli on todellakin suutari palaamassa lestiinsä. Näinhän japsit maailmanvalloituksen aloittikin. - AutoPelle
Myös BMW on kertonut tuovansa pieniä turboja samalla aikataululla kuin Tojo. BMW on toki aina ollut perässähiihtävä vai mikä oli pointtisi?
- taas se nähtiin
Jaa, turbot siis uusi juttu BMW:lle? Myös sellaiset pienemmät, mitä käytetään esim. Minissä?
- Roli
taas se nähtiin kirjoitti:
Jaa, turbot siis uusi juttu BMW:lle? Myös sellaiset pienemmät, mitä käytetään esim. Minissä?
Amerikkalainen keksii, Sakemanni matkii ja Japanilainen tekee siitä toimivan...
- Turboa en osta
Minun mielestäni huono ratkaisu, itse olisin jatkanut venttiilikoneiston kehittämistä niin että sama moottori pystyy käymään atkinson työkierrolla jolla on jopa 10% parempi hyötysuhde ja normaalilla nelitahtisen työkierrolla jolla sitten on parempi huipputeho.
PS. Perässähiihtäminen ja tekniikan valmiina markkinoille tuominen ovat kaksi eri asiaa.- Hei, hei Atkinssoni
HSD:ssä vaparit eivät muuten ole mitään suorituskyky-ihmeitä. Atkinssoin kierrolla jos meinaa saada esim 150 hv, moottorin pitää olla 2,5-litrainen.
- Turboa en osta
Hei, hei Atkinssoni kirjoitti:
HSD:ssä vaparit eivät muuten ole mitään suorituskyky-ihmeitä. Atkinssoin kierrolla jos meinaa saada esim 150 hv, moottorin pitää olla 2,5-litrainen.
Taisi mennä sinulta hieman ohi mitä yritin sanoa, siis mieluummin sellainen venttiilikoneisto(kuin turbo) mikä osaisi muuttaa itsensä atkinsonin työkierrolla toimivaksi kun suurta tehoa ei tarvita ja toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3743214Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33857