Toyota vaihtaa turbomoottoreihin

Tulihan se sieltä

24

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapesellista eipäsju

      mitäs ne vag:n insinöörit nyt kovasti tuovat markkinoille hybridi/bensa moottoreita vai myönsivätkö olevansa perässähiihtäjiä.
      Toivottavasti tojo kuiteskin saa toimivan turbomoottorin toisin kuin vag:n yskivät tsiihhh koneet

      • Toyotan myynti seis!

        Kaikilla yllämainituilla pikkuturvot ovat markkinoilla Toyota vasta suunnittelee. Suunnittelusta tuotantoon kuluu noin 2 vuotta. Toyotalla on iltaruskon tekniikkaa, moderneilla hinnoilla.


      • voi räkänokkaa
        Toyotan myynti seis! kirjoitti:

        Kaikilla yllämainituilla pikkuturvot ovat markkinoilla Toyota vasta suunnittelee. Suunnittelusta tuotantoon kuluu noin 2 vuotta. Toyotalla on iltaruskon tekniikkaa, moderneilla hinnoilla.

        ihan turvot ovat....hah hah


      • Ei ihan nöösipoikia
        voi räkänokkaa kirjoitti:

        ihan turvot ovat....hah hah

        Nissan, Opel, Skoda, VW, Audi ovat edelläkävijöitä. Toyota perässähiihtjäjä, jonka moderaattorikin on pihalla kuin lumiukko jouluna.


      • listaan
        Toyotan myynti seis! kirjoitti:

        Kaikilla yllämainituilla pikkuturvot ovat markkinoilla Toyota vasta suunnittelee. Suunnittelusta tuotantoon kuluu noin 2 vuotta. Toyotalla on iltaruskon tekniikkaa, moderneilla hinnoilla.

        Edellisten lisäksi pikkuturboja ainakin seuraavilla merkeillä:
        -Renault
        -Peugeot
        -Citroen
        -Fiat


      • 3+17
        listaan kirjoitti:

        Edellisten lisäksi pikkuturboja ainakin seuraavilla merkeillä:
        -Renault
        -Peugeot
        -Citroen
        -Fiat

        Ford
        Volvo
        Lancia
        Seat


        ------

        näillä taas turboja ei ole vielä

        Isuzu
        Honda
        Mazda
        Toyota
        Suzuki
        Hyundai
        Kia
        Lexus

        Chevrolet


      • -.-
        Ei ihan nöösipoikia kirjoitti:

        Nissan, Opel, Skoda, VW, Audi ovat edelläkävijöitä. Toyota perässähiihtjäjä, jonka moderaattorikin on pihalla kuin lumiukko jouluna.

        Olisit sanonut vaan VW, Skodan ja Audin kohdalla, sehän se emomerkki on mistä tekniikka tulee.


      • pikkuturboja
        3+17 kirjoitti:

        Ford
        Volvo
        Lancia
        Seat


        ------

        näillä taas turboja ei ole vielä

        Isuzu
        Honda
        Mazda
        Toyota
        Suzuki
        Hyundai
        Kia
        Lexus

        Chevrolet

        Mini (alkuun mekaanisella ahtimella, nykyään turbolla)
        Alfa-Romeo

        ...aika pitkään on jaappanin pojilta mennyt, ennen kuin ovat saaneet ajan merkit luettua.

        Vai onko pitänyt odotella patenttien vanhenemista? Kuka sitä nyt itse mitään kehittämään, liikaa vaivaa ja rahanmenoa, kun voi tyytyä kopioimaan muiden kehittämiä ja testaamia ratkaisuja. Taitaa olla japsit palaamassa juurilleen!


      • ranskis rikki aina
        listaan kirjoitti:

        Edellisten lisäksi pikkuturboja ainakin seuraavilla merkeillä:
        -Renault
        -Peugeot
        -Citroen
        -Fiat

        ei ole automerkki vaan varaosakauppiaan ja hinauspalvelun unelma joka on todellisuutta.


    • vaatii kenkää

      Sillä kun muutaman vuoden omistaja hiipailee ja sitten joku vähän polkaisee, on turbo kerrasta sökö.

      • vaati älyä

        Bensaturbo = ahdin hukkaportti välijäähdytin. Johtosiipisäätö on dieselien juttu, bensakoneissa on siihen liian kuumat pakokaasut.

        Ja monimutkaisuudesta puheenolleen... vapareita on yritetty tekohengittää mm.
        - 4-venttiiliä/sylinteri rakenteella (*
        - muuttuvalla imuventtiiliajoituksella
        - muuttuvalla imusarjan pituudella
        - kuristinläpillä imukanavissa (toinen kanava kiinni osakuormalla)
        - muuttuvalla venttiilinnostolla

        (* turbotkin yleensä 4-venttiilisiä, vaikkei olisi niin tarvettakaan, saahan ilman paineella puristettua pienemmästikin reiästä. Mutku näitä 4-venttiilitekniikalla varustettuja lohkoja on jo ollut valmiiksi tuotannossa.

        Eli aika paljon on vapareissakin "turhaa kilkettä" hajoamista odottamassa.


    • -.-

      Noin, nyt tojokin alkaa tehdä ihan oikeita moottoreita, hyvä hyvä. Aika hidasta on tuo toiminta mutta kyllä se jaappanin insinöörikin oppii aikanaan vaikka onkin vähän paksu kallo.

    • nipponisti.
    • Toyota!

      Vakoilu ja kopiointi tuottaa taas tulosta. Olette varmaan huomanneet että japanilaisiin autoihin ja varsinkin toyotaan uudet eurooppalaiset keksinnöt tulevat noin 3-4 vuoden viiveellä.
      Näin on käynyt dieselmoottorien, väyläsähköjen, automaattivaihteistojen ym. ym. kanssa.
      Ilmankos tuotanto kannattaa kun pärjätään vähäisellä tuotekehitysporukalla.

      • Niko252

        Oletko ikinä ajatellut, että tämä johtuu siitä että toyota ei käytä uusinta teknologiaa sen takia, että se on niin vika-altista. Tämän takia mersut, bemarit ja audit ovat vikatilastoissa aika korkealla, johtuen uudesta, ei niin kehittyneestä tekniikasta. Toyota ym tavallisemmat merkit katsovat muutaman vuoden laadun kohoamista, ja luotettavuuden ollessa kohdallaan käyttävät itsekkin kyseistä tekniikkaa. Eise ole ihmekkään et Toyota on laadukkain auto mitä saa.

        Turbomoottoreista sen verran, onhan se kivaa uutena se teho ja pieni kulutus, mutta mitäs sittenku ostetaan auto 150tkm ajettuna? Turbo alkaa yskähdellä, siihen menee jo muutama tonni ku uusitaan, vapari paukuttaa menemään ilman mitään tehonlaskujen huolta.

        Olisikohan tässä syy miksi toyota pysyy laadukkaana? 1.6 vapari koneesta saa sen 130 heppaa irti, joka riittää suomen teille vallanmainiosti

        Äly hoi, älä jätä.


      • peesaa muita
        Niko252 kirjoitti:

        Oletko ikinä ajatellut, että tämä johtuu siitä että toyota ei käytä uusinta teknologiaa sen takia, että se on niin vika-altista. Tämän takia mersut, bemarit ja audit ovat vikatilastoissa aika korkealla, johtuen uudesta, ei niin kehittyneestä tekniikasta. Toyota ym tavallisemmat merkit katsovat muutaman vuoden laadun kohoamista, ja luotettavuuden ollessa kohdallaan käyttävät itsekkin kyseistä tekniikkaa. Eise ole ihmekkään et Toyota on laadukkain auto mitä saa.

        Turbomoottoreista sen verran, onhan se kivaa uutena se teho ja pieni kulutus, mutta mitäs sittenku ostetaan auto 150tkm ajettuna? Turbo alkaa yskähdellä, siihen menee jo muutama tonni ku uusitaan, vapari paukuttaa menemään ilman mitään tehonlaskujen huolta.

        Olisikohan tässä syy miksi toyota pysyy laadukkaana? 1.6 vapari koneesta saa sen 130 heppaa irti, joka riittää suomen teille vallanmainiosti

        Äly hoi, älä jätä.

        Eikös toi potan pitänyt olla jonkinlainen autotekniikan tiennäyttäjä? Hienoa tekniikkaa ja ennen kaikkea luotettava?

        Paitsi että tekniikka on muilta kopioitua eikä luotettavuudessakaan ollut suurta hurraamista, kuten viime vuonna nähtiin. Uuden tekniikan kehittämisessä on aina riskejä, joten on helpompaa peesata muita. Mutta jos ei ole uutta tarjottavaa, jää lopulta käteen pelkkä hinnalla kilpailu. Ja tässä lajissa on parempiakin osaajia nykyään .... joten ei taida jäädä kuin vanha maine, minkä turvin vielä porskutetaan - ainakin takapajulassa nimeltä Suomi.

        > 1.6 vapari koneesta saa sen 130 heppaa irti, joka riittää suomen teille vallanmainiosti

        Joo, jos kepityksestä tykkää. Ahdetuissa koneissa vaan on se juju, ettei tarvise jokaista kiihdytystä varten kiskoa pesään 1-2 pykälää pienempää vaihdetta.


      • Tojollamennään

        että Toyota testaa itse autojensa kestävyyden, eikä asiakkaat. Siksi asiakkaat vuodesta toiseen tyytyväisiä.


    • ei voi muuta
    • AutoPelle

      Myös BMW on kertonut tuovansa pieniä turboja samalla aikataululla kuin Tojo. BMW on toki aina ollut perässähiihtävä vai mikä oli pointtisi?

      • taas se nähtiin

        Jaa, turbot siis uusi juttu BMW:lle? Myös sellaiset pienemmät, mitä käytetään esim. Minissä?


      • Roli
        taas se nähtiin kirjoitti:

        Jaa, turbot siis uusi juttu BMW:lle? Myös sellaiset pienemmät, mitä käytetään esim. Minissä?

        Amerikkalainen keksii, Sakemanni matkii ja Japanilainen tekee siitä toimivan...


    • Turboa en osta

      Minun mielestäni huono ratkaisu, itse olisin jatkanut venttiilikoneiston kehittämistä niin että sama moottori pystyy käymään atkinson työkierrolla jolla on jopa 10% parempi hyötysuhde ja normaalilla nelitahtisen työkierrolla jolla sitten on parempi huipputeho.

      PS. Perässähiihtäminen ja tekniikan valmiina markkinoille tuominen ovat kaksi eri asiaa.

      • Hei, hei Atkinssoni

        HSD:ssä vaparit eivät muuten ole mitään suorituskyky-ihmeitä. Atkinssoin kierrolla jos meinaa saada esim 150 hv, moottorin pitää olla 2,5-litrainen.


      • Turboa en osta
        Hei, hei Atkinssoni kirjoitti:

        HSD:ssä vaparit eivät muuten ole mitään suorituskyky-ihmeitä. Atkinssoin kierrolla jos meinaa saada esim 150 hv, moottorin pitää olla 2,5-litrainen.

        Taisi mennä sinulta hieman ohi mitä yritin sanoa, siis mieluummin sellainen venttiilikoneisto(kuin turbo) mikä osaisi muuttaa itsensä atkinsonin työkierrolla toimivaksi kun suurta tehoa ei tarvita ja toisinpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      51
      8713
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      150
      5096
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      103
      4804
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      8
      3802
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      81
      3398
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      48
      3303
    7. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      27
      2840
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      33
      2662
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      32
      2543
    10. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      88
      2513
    Aihe